Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afkicken - de meest humane manier

GHB afkicken - de meest humane manier

224 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben 3 keer verslaafd geweest aan ghb.
1 keer in een kliniek adpfgekickt, 2 keer thuis met baclofen, diazepam, en oxazepam.
Het is smerig rot spul, afkicken is in principe een fluitje van een cent, eraf blijven is echter het probleem.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door Baclofen afkick kun je een delier ontwikkelen. Verwardheid is daar een voorbode van.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#3
@F.E.A.R.

Hey man uit je verhaal kan ik niet helemaal opmaken of je nou wel of geen baclofen hebt gebruikt eerder. Of ik lees er overheen


EDIT ::::::::: Nevermind, ik heb een lange dag gehad, was stoned en nouja tja je begrijpt me vast wel. Zie inmiddels weer t hele plaatje voor me :sweatsmile:
Thanks voor al je kennis delen, kennis is macht in deze, nouja met alles :handfist::handok:
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zwijgrecht zei:
@F.E.A.R.

Hey man uit je verhaal kan ik niet helemaal opmaken of je nou wel of geen baclofen hebt gebruikt eerder.

Thanks voor al je kennis delen, kennis is macht in deze, nouja met alles :handfist::handok:
Klik om te vergroten...


Uit mijn verhaal?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mike033 zei:
Uit mijn verhaal?
Klik om te vergroten...
Nee man die van F.E.A.R, Daarom noemde ik hem in die post, zodat hij een melding krijgt :handok:
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha ok, ik heb de eerste keer klinisch afgebouwd, met xyrem.
Dar ging voor mij vrij soepel, had erger verwacht, namelijk, misschien viel het daarom mee.

Moet eerlijk zeggen dat het daarna met Baclofen een stuk makkelijker ging.

En daar zit bij sommige misschien ook het gevaar.
Denken, we halen wel ff een liter, gaan we weer ff een maand naar de klote, ff baclofen slikken, en je bent er weer vanaf.

Mijn mening is dat dat allemaal korte termijn werk is.
Je komt er inderdaad met die baclofen vrij makkelijk vanaf.

Maar probeer maar eens íemand te vinden die na het afkicken minimaal een jaar geen G heeft gepakt.

Ik ken ze niet.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heeft iemand hier wel is van gehoord ? En dan bedoel ik de methode van afkicken, maar dan bij GHB ipv alchohol. Wil niet een topic kapen dus als het niet ok is dan verwijder ik het weer.

Degene die baclofen groot maakte, olivier ameisen

https://www.lef-magazine.nl/gastblogs-archief/archief-levensverhalen/een-man-met-een-missie -----> Citaat is een stukje uit dit interview, erg boeiend trouwens

U bent gaan experimenteren op uzelf? Hoe ging dat? En wat belangrijker is: werkte het?
‘Op 22 maart 2002 ben ik begonnen met het innemen van Baclofen. Nadat ik wel eerst een bevriende neuroloog had gebeld. Hij verzekerde mij dat het middel bijzonder veilig was. Ik had alleen geen idee van de dosering. De vriend raadde mij aan om de dosering geleidelijk op te bouwen, net zolang totdat het werkte. En dat deed het, zeker toen ik de dosis langzaamaan verhoogde. Mijn angsten namen af en het verminderde mijn zucht naar alcohol. Ik kwam erachter dat de effecten van Baclofen sterk dosisafhankelijk zijn. Ik besloot nogmaals de dosis flink op te hogen totdat ik geen enkele zucht naar alcohol meer had. En dat lukte al na twee maanden! Nou moet ik wel zeggen dat ik behoorlijk wat van het middel heb ingenomen, meer nog dan ik in mijn boek Het einde van mijn verslaving vermelde. In het begin was ik sceptisch en eigenlijk steeds aan het wachten tot het mis zou gaan en ik weer zucht zou krijgen, maar dat gebeurde dus niet. Zelfs op feestjes verlangde ik niet naar alcohol. Ik onthield me niet alleen van alcohol, het liet me volkomen onverschillig.’

Hoe gaat het nu met u na tien jaar? Slikt u nog steeds Baclofen en bent u abstinent?
‘Het gaat uitstekend met me. Ik slik nog steeds Baclofen maar nu veel minder dan tijdens de beginperiode. Ik neem nu zeventig milligram per dag en voel me daar prima bij. Abstinentie is nooit mijn doel geweest, dan zou de nadruk liggen op nooit meer mogen en/of willen drinken. Ik wilde genezen van mijn alcoholisme en van die enorme zucht af komen. Dat is gelukt. Toch ben ik eigenlijk wel abstinent, want ik heb geen alcohol meer nodig. Ik drink heel af en toe een glas wijn of champagne omdat ik dat lekker vind. Het doet me verder niets, ik heb dan ook geen behoefte aan meer. Bij de 12 stappen programma’s heet dat dan een terugval. Ik heb op die sporadische keren dat ik alcohol drink geen terugval. Ik kan niet eens terugvallen, al zou iemand me dwingen. Het is met drinken nu hetzelfde als eten na een maaltijd. Ik zit dan vol en genoeg is genoeg.’

Ik kreeg baclofen tegen G en alcohol cravings, meeste op dit forum alleen G. En dan vooral tegen de directe afkick (als ik het goed heb) Op t moment dat ik baclofen kreeg was ik al 3 of 4 maanden clean van de G maar overgestapt op zwaar alchohol misbruik. Maar werkt, of kan werken, werkt baclofen op deze manier ook bij G?

https://baclofenalcoholusaforum.wordpress.com/2013/01/25/the-science-of-addiction-and-relapse/
Boeiend YT interview op de pagina over de onderdrukking van de verslavingsmechanismen

Hoe zit t met deze methode met G, ben geen baclofen fanboy wil het gewoon graag weten :P
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mike033 zei:
En daar zit bij sommige misschien ook het gevaar.
Denken, we halen wel ff een liter, gaan we weer ff een maand naar de klote, ff baclofen slikken, en je bent er weer vanaf.
Klik om te vergroten...

Ja ik maar dan geen maand...

Mike033 zei:
Maar probeer maar eens íemand te vinden die na het afkicken minimaal een jaar geen G heeft gepakt
Klik om te vergroten...

Vrienden van mij kopen een liter en doen daar maanden mee. Af en toe een g'tje maximaal 3 op een avond en dan een week weer niet.
Het is niet voor iedereen elende en dat doen de meeste van mijn vrienden.
Hun snappen niet dat ik 24/7 gebruik en verklaren mij voor gek.
Dus er zijn genoeg mensen die er wel mee om kunnen gaan.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sorry als dat niet helemaal duidelijk was. Baclofen etc snap ik wel maar ging me om die bepaalde methode



En het zit ongetwijfeld tussen de oren, bij mij ook. Maar uiteindelijk heeft t me geholpen, terwijl ik al 200 x over baclofen had gelezen en dus een bepaald beeld en verwachting had, voordat de arts het uberhaupt noemde. Maar uiteindelijk telt voor mij t resultaat en dat was goed
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet het niet zo.
Ik weet wel dat mijn neefje 3x per dag 25mg baclofen per dag slikt, puur tegen craving.

Hij heeft meermalen de baclofen afgebouwd naar 0.
Toen zat hij binnen een week of aan de G of aan de Vodka.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rebell zei:
Vrienden van mij kopen een liter en doen daar maanden mee. Af en toe een g'tje maximaal 3 op een avond en dan een week weer niet.
Het is niet voor iedereen elende en dat doen de meeste van mijn vrienden.
Hun snappen niet dat ik 24/7 gebruik en verklaren mij voor gek.
Dus er zijn genoeg mensen die er wel mee om kunnen gaan.
Klik om te vergroten...
Bijna niemand begint met 24/7 had eerder rustig een halve liter in de koelkast, gewoon af en toe na een festival of samen op de bank, maar bij een heftige gebeurtenis ging t fout, denk, of eigelijk weet dat t lijntje van recreatief hebben staan in de koelkast of het gebruiken als uitvlucht of verdoving heel dun is.
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Rebell zei:
Ja ik maar dan geen maand...



Vrienden van mij kopen een liter en doen daar maanden mee. Af en toe een g'tje maximaal 3 op een avond en dan een week weer niet.
Het is niet voor iedereen elende en dat doen de meeste van mijn vrienden.
Hun snappen niet dat ik 24/7 gebruik en verklaren mij voor gek.
Dus er zijn genoeg mensen die er wel mee om kunnen gaan.
Klik om te vergroten...


Ja nogmaals, ik vind het echt knap van ze.

Maargoed, aan de andere kant,
Ik kan bij mij thuis zo 5 gram coke laten liggen, bij wijze van spreken, ken er genoeg die dan alles opmaken in een dag of 2 of 3.
Daar heb ik dan weer geen last van haha.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zwijgrecht zei:
Bijna niemand begint met 24/7 had eerder rustig een halve liter in de koelkast, gewoon af en toe na een festival of samen op de bank, maar bij een heftige gebeurtenis ging t fout, denk, of eigelijk weet dat t lijntje van recreatief hebben staan in de koelkast of het gebruiken als uitvlucht of verdoving heel dun is.
Klik om te vergroten...

Die doen dat al vanaf 2010 enzo dus dat is een gewoonte bij hun.

Mike033 zei:
Ja nogmaals, ik vind het echt knap van ze.

Maargoed, aan de andere kant,
Ik kan bij mij thuis zo 5 gram coke laten liggen, bij wijze van spreken, ken er genoeg die dan alles opmaken in een dag of 2 of 3.
Daar heb ik dan weer geen last van haha.
Klik om te vergroten...

Ja dat is ook weer top!
Heb wel een tijdje gehad dat ik verkocht 15 jaar geleden en dat ik daar toen ook de fout mee ben in gegaan.
Maar nu kan ik een een pakje coke weken lang in de la laten liggen.

Ik ben met elke drugs de fout in gegaan bij het begin en daarna herstel ik mijzelf en gebeurd dat niet meer.
Bij MDMA,Coke,Wiet en GHB is het allemaal een keertje fout gegaan.
En nu gebruik ik alles maar nooit meer elke dag gewoon op zijn tijd.
Ben blij dat ik die kracht heb anders was ik verloren geweest.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rebell zei:
Die doen dat al vanaf 2010 enzo dus dat is een gewoonte bij hun.
Klik om te vergroten...



Ik deed het al 4 jaar lang man recreatief voordat die gebeurtenis gebeurde maar probeer niet mn gelijk te bewijzen ofzo alleen voor mij is en was t gevaarlijk spul. Recreatief was voor mij na een festival en 1x in de maand of minder met de vrouw samen. Denk zon 1x per maand in de zomer soms 2 x

Rebell zei:
Ik ga met elke drugs de fout in bij het begin en daarna herstel ik mijzelf en gebeurd dat niet meer.
Bij MDMA,Coke,Wiet en GHB is het allemaal een keertje fout gegaan.
En nu gebruik ik alles maar nooit meer elke dag gewoon op zijn tijd.
Ben blij dat ik die kracht heb anders was ik verloren geweest.
Klik om te vergroten...
Volgens mij komt het met de leeftijd :nomouth: Zelfde verhaal hier
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zwijgrecht zei:
Hoe zit t met deze methode met G, ben geen baclofen fanboy wil het gewoon graag weten :P
Klik om te vergroten...

Blijkbaar werkt het bij sommige dus wel omdat die Gaba-B dus word vervult.
Maar ik ken dus verhalen van mensen die dus toch G gingen kopen terwijl ze aan de baclofen zaten.
Dus ik geloof ook dat het voor een deel een placebo effect is.
En dat het dus tussen de oren zit.
Want het gevoel van G of Alcohol is wat mensen zoeken.
En als je Baclofen gebruikt voel je niet dat je spaced.
En mensen gebruiken vaak om verschillende redenen zoals vluchten uit de realiteit en dat kan Baclofen niet vervangen.

(Wij hebben dit gesprek al eens gevoerd samen @Zwijgrecht)
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rebell zei:
Blijkbaar werkt het bij sommige dus wel omdat die Gaba-B dus word vervult.
Maar ik ken dus verhalen van mensen die dus toch G gingen kopen terwijl ze aan de baclofen zaten.
Dus ik geloof ook dat het voor een deel een placebo effect is.
En dat het dus tussen de oren zit.
Want het gevoel van G of Alcohol is wat mensen zoeken.
En als je Baclofen gebruikt voel je niet dat je spaced.
En mensen gebruiken vaak om verschillende redenen zoals vluchten uit de realiteit en dat kan Baclofen niet vervangen.
Klik om te vergroten...
Ja maar ik bedoel de methode ophogen met baclofen tot je geen behoefte meer hebt aan alchohol ( of G dus) en zelfs een afkeer krijgt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Komt op het zelfde neer..
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rebell zei:
Komt op het zelfde neer..
Klik om te vergroten...
Niet dus, want ken jij mensen die consequent zijn gaan verhogen of wat moet ik me voorstellen qua aanpak? bij de afkick, of erna, wat waren de dosis(sen) etc etc
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had eerst ook het hele internet afgespeurd voor ik zelf thuis aan de gang ging met Baclofen.
Ik merkte eigenlijk wel dat ik het niet echt op vooraf gezette tijden pakte, wanneer ik me echt slecht begon te voelen na een x aantal uur nam ik er weer 1of ik pakte een Diazepam.

De tweede keer dat ik afkickte, vond ik het echt wel fijn dat ik het samen met me maat deed, je kan mekaar wel sterk houden.

En als je echt goed verslaafd bent geweest, en weken , zoniet maanden lang om de 2 uur wakker bent geworden om weer wat te pakken om weer 2 uur verder te kunnen slapen, weet je hoe lekker de eerste nacht is dat je gewoon in 1keer doorslaapt.

Ik ging s nachts ke bed in om 1 uur, ik had me spulletjes al naast me bed gezet om in te nemen als ik na een uurtje of 2 weer wakker zou worden.
Dat was de 3e nacht.
Ik werd wakker, zeik en zeiknat van het zweet, kijk op mijn telefoon was het 9:30 s morgens.
Toen was ik al echt blij dat ik na maanden lang gewoon eindelijk weer een nacht had geslapen.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Conjo die heeft dat gedaan volgens mij en was daar tevreden mee je kan hem vragen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."