Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB afkicken - de meest humane manier

GHB afkicken - de meest humane manier

224 antwoorden
66 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Revolutionair zei:
Ja bedankt man!
Heb dit nu met coke en ghb.
Na een tijdje gebruik geen cravings.
Vind het fijn om juist weer een tijdje nuchter te zijn.




Gebruik het bijna helemaal niet meer.
Heb uitschietersdat ik 5 dagen g gebruikte en dan die zelfde maand weer.
Dan is Gabapentine een must.
Maar zoals ik net vertelde heb ik bijna nergens meer last van na een bing.

Heb je het gebruikt na ghb?
Klik om te vergroten...

Mijn laatste gtje was ongeveer 1 jaar geleden. Miss gaat bingen bij mij ook weer goed daardoor maar ik ga me er niet aan wagen..

Heb Gabapentine nooit gebruikt. Wel Pregabalin (Lyrica) en baclofen wat beide heel goed werkt tegen die shitty afkick
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
Mijn laatste gtje was ongeveer 1 jaar geleden. Miss gaat bingen bij mij ook weer goed daardoor maar ik ga me er niet aan wagen..
Klik om te vergroten...

Goed om te horen man!
Je wou er echt vanaf en kon er niet mee omgaan.
Heel goed dat je bent gestopt.
Als je niet goed met een drugs kan omgaan dan moet je er mee stoppen en gewoon niet meer gebruiken.

Keep up the good work!
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
Goed om te horen man!
Je wou er echt vanaf en kon er niet mee omgaan.
Heel goed dat je bent gestopt.
Als je niet goed met een drugs kan omgaan dan moet je er mee stoppen en gewoon niet meer gebruiken.

Keep up the good work!
Klik om te vergroten...

Dankjewel man! Waardeer ik.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
F.E.A.R. zei:
Dankjewel man! Waardeer ik.
Klik om te vergroten...

Nog wel een vraagje.
Je bent wel al het hele jaar mee aan het discussiëren.
Dus zit het nog wel in je hoofd of helpt het juist om er over te praten?
Of blijft Ghb een gevaar voor je?

Begrijp me niet verkeerd ik vind het goed wat je doet.
Je deelt je verhaal zodat mensen kunnen lezen wat een narigheid ghb kan brengen als je er verkeerd mee om gaat net als een paar andere mensen hier.
En zo deel ik weer de leuke kant van ghb en net als @Natozlato die ook weer de leuke kant van deze drugs belicht.

Wat je dan wel weer ziet is dat b.v. iedereen om me heen die Ghb al vele jaren met plezier gebruiken zonder problemen niet snel op dit forum hun verhaal doen. Maar dat mensen die in de problemen zijn gekomen via google dan op dit forum komen en dan vaak hulp zoeken.
Dus zie je vaak dat mensen die hier vaak zijn een angst hebben ontwikkeld voor zonder het daadwerkelijk te kennen.
Heb is niet te vergelijken met Heroïne wat je wel vaker hoort of Basecoke.
Dat maakt je echt echt kapot ook als je het zou gebruiken zoals ik het gebruik.

Je hebt uiteindelijk wel de beste topic over Ghb gecreëerd op dit forum.
Ik denk dat heel veel mensen die geen account aanmaken dit topic wel vaker doorspitten om informatie te vergaren.

Dus probs voor dat! 💪🏼👍🏼✌🏼
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Nog wel een vraagje.
Je bent wel al het hele jaar mee aan het discussiëren.
Dus zit het nog wel in je hoofd of helpt het juist om er over te praten?
Of blijft Ghb een gevaar voor je?

Begrijp me niet verkeerd ik vind het goed wat je doet.
Je deelt je verhaal zodat mensen kunnen lezen wat een narigheid ghb kan brengen als je er verkeerd mee om gaat net als een paar andere mensen hier.
En zo deel ik weer de leuke kant van ghb en net als @Natozlato die ook weer de leuke kant van deze drugs belicht.

Wat je dan wel weer ziet is dat b.v. iedereen om me heen die Ghb al vele jaren met plezier gebruiken zonder problemen niet snel op dit forum hun verhaal doen. Maar dat mensen die in de problemen zijn gekomen via google dan op dit forum komen en dan vaak hulp zoeken.
Dus zie je vaak dat mensen die hier vaak zijn een angst hebben ontwikkeld voor zonder het daadwerkelijk te kennen.
Heb is niet te vergelijken met Heroïne wat je wel vaker hoort of Basecoke.
Dat maakt je echt echt kapot ook als je het zou gebruiken zoals ik het gebruik.

Je hebt uiteindelijk wel de beste topic over Ghb gecreëerd op dit forum.
Ik denk dat heel veel mensen die geen account aanmaken dit topic wel vaker doorspitten om informatie te vergaren.

Dus probs voor dat! 💪🏼👍🏼✌🏼
Klik om te vergroten...

Dit topic heb ik puur gemaakt zodat mensen veilig kunnen afkicken. Verder ben ik van mening dat mensen helemaal zelf moeten weten of ze gebruiken. GHB is een geweldige drug. Alleen niet voor mij helaas..

Het zit niet langer meer in mijn systeem. Heb totaal geen cravings meer. Vind de discussies wel interessant in dit topic dus daarom post ik af en toe nog.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Pleuny lees dit topic.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is mij nooit gewezen op het feit, dat baclofen verslavend werkt en je dit moet afbouwen. Zelfs niet door de arts die mij dit voor schreef. Nog meer hocus pocus verhalen... gek dat straks niemand meer durft voor te schrijven?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Het is toch echt een psychische ziekte.
Klik om te vergroten...

Ik ken die discussie maar het heeft met elkaar te maken
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
44401462_240473606620814_6151779746523906048_n.png.jpg
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een onzin allemaal medicijnen zijn juist gemaakt om mensen te helpen ,want ieder persoon zit anders in elkaar.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat het erg situationeel gebonden is. Er zijn mensen die zich al naar de psychiater slepen wanneer ze zich 'niet gelukkig' voelen in hun leven - alsof geluk op zichzelf al een blijvende toestand is - en bij een kleine dip al over het gebruik van antidepressiva beginnen. Er zijn ook mensen die zelf zo'n ongelofelijke ellende van hun leven maken dat daar de reden ligt van hun depressieve gevoelens en ze gewoon een leven op moeten bouwen dat betekenisvol is en wat hen gelukkig kan maken. Ook voor die groep komt medicatie veel te snel. Maar er is ook een groep mensen die zich depressief voelt wanneer het niet met de twee voorgaande punten te maken heeft en voor deze groep mensen kan antidepressiva ongelofelijk goed werken.

Ik vind bovenstaande afbeelding ook een beetje kort door de bocht, hoewel er wel een kern van waarheid in zit en medicijnen tegenwoordig vaak te snel voorgeschreven worden.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daarom herhaalde ik ook een paar keer hierboven dat ik weet dat sommige mensen het wel moeten nemen.

Daar geen oordeel over.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Dat is ook een extra rede om voor Baclofen te gaan in plaats van Phenibut. :)
Klik om te vergroten...

Helemaal gelijk raver aangezien Baclofen(Was echt oprecht blij met dit medicijn) nergens te verkrijgen is. phenibut 1 druk op de knop op google en je wordt er mee overspoeld! helaas huisarts mag het niet meer voorschrijven om het off label is... omdat ik nieuw contact persoon heb binnen breider die zwaar anti baclofen is, helaas. en heeft contact heeft opgenomen met mijn huis arts
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rebell zei:
Ik heb dat dus niet met baclofen als prefentief middel.
Het is een wonderspul als je afkickt van de ghb want het haalt de scherpe kantjes eraf en het trillen.
Maar ik heb gewoon zin in van alles op zijn tijd ook al slik ik die baclofen de hele tijd. Ben er ook snel mee gestopt.

Maar ik vind dat je mensen die afkicken van GHB gewoon baclofen moeten kunnen krijgen.
Het is echt een wonderspul als de afkick van GHB begint.
Klik om te vergroten...
Wat voel(de) je dan van Baclofen? Hoe werkt het als je ermee afkickt? Verdwijnen alleen de lichamelijke verschijnselen ? Heb zelf ook moeten afkicken van de G, zo goed als cold turkey doordat ik een glazen fles liet vallen met daarin mn laatste halve liter. Ong 25 tot 30 ml per dag. om een lang verhaal kort te maken, diezelfde dag nog naar verslavingszorg gegaan zonder afspraak met een hoop drank op, vrij genomen en (onder begeleiding van een verslavingsarts etc) afgekickt met valium, temazepam en (dat was niet de bedoeling) nog meer alchohol. Kreeg baclofen tegen de zucht naar alchohol of GHB, lage doseringen deden niks alleen boven de 75 mg begon ik er een stuk minder aan te denken, inmiddels boeit het me op een bizarre manier niks meer. Dat is ook het enige wat ik ervan merk, meer niet. Voel me niet anders, beter, of slechter maar redelijk onverschillig tegenover G en alcohol waar ik eerder sliep met of G klaar naast mn bed en later een fles wodka. Dit kwam echter niet van de een op andere dag maar pas na de 4e maand dat ik het begon te merken ofzo. inmiddels een fles absolut in de koelkast die er 10 dagen staat en waar 1 glas uit is.

Ben benieuwd, voor mij is t iig wondermindel (na een tijdje en niet voorgeschreven om direct af te kicken dan )
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Zwijgrecht
Zwijgrecht zei:
Wat voel(de) je dan van Baclofen? Hoe werkt het als je ermee afkickt? Verdwijnen alleen de lichamelijke verschijnselen ? Heb zelf ook moeten afkicken van de G, zo goed als cold turkey doordat ik een glazen fles liet vallen met daarin mn laatste halve liter. Ong 25 tot 30 ml per dag. om een lang verhaal kort te maken, diezelfde dag nog naar verslavingszorg gegaan zonder afspraak met een hoop drank op, vrij genomen en (onder begeleiding van een verslavingsarts etc) afgekickt met valium, temazepam en (dat was niet de bedoeling) nog meer alchohol.
Klik om te vergroten...

Na je laatste dosis ghb neem je na 3 uur de baclofen het beste is 40mg Baclofen nemen. Dan ga je niet trillen en voel je je niet zo verrot. Werkt 4 a 5 uur. Neem in die tussen tijd Diazepam.
Heb het gisteren nog helemaal uitgeschreven kijk hier maar even:

https://drugsforum.nl/threads/omgaan-met-ghb-na-verslaving-misbruik.64041/#post-1285407
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is niet heel ingewikkeld allemaal. Je dropt je laatste GHB en 2 uurtjes later neem je 10-25mg. Daarna op gevoel meer of minder nemen gedurende de dag, lettend op de halfwaardetijd.

Het neemt vooral de lichamelijke ontwenningsverschijselen weg. Mentaal zul je nog wat rusteloos zijn, maar spanningen nemen behoorlijk af. Reken wel op sufheid en dysphoria.

Slik 5 dagen (zo lang duurt de acute ontwenning ongeveer bij GHB) zoveel per dag als nodig, maar overdrijf. Iet. Je zult tenslotte voor Baclofen ook tolerantie opbouwen. Na die 5 dagen neem je een stabiele dosis die je rap kunt gaan afbouwen. Ik nam 10mg, 3x per dag. Elke dag of elke 2 dagen haalde ik 5mg van mijn totale dagdosis af. Dan ben je in 1-2 weken clean.

Niet iedereen bouwt de Baclofen af, er zijn ook succesverhalen van mensen die het een week slikte en daarna meteen stopte. Maar afbouwen voelt een stuk fijner.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rebell, baclofenpomp is voor spasmen.waar het medicijn oorspronkelijk voor bedoeld is
https://www.medtronic.com/nl-nl/pat...-ernstige-spasticiteit/voordelen-risicos.html
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zwijgrecht zei:
Zo weinig maar? Ik begon pas echt wat te merken bij 75 a 100 geloof ik en dan duurde t nog even ophogen tot de cravings verdwenen waren. Slik t nog steeds driemaal per dag maar voel me inmiddels klaar om af te bouwen cq stoppen
Klik om te vergroten...

Ik had tijdens de acute afkick van Phenibut/GHB ook wel 75-100mg per dag nodig de eerste 5-7 dagen. Daarna dus stabiel geworden op 30mg pd wat ik vervolgens snel afbouwde.

Tegen cravings gebruiken mensen zelfs boven de 200mg. En je zult dit dan je hele leven moeten slikken. Zorg er wel voor dat je NOOIT zonder komt te zitten. Afkick van Baclofen is verschrikkelijk.

Symptomen bij GHB zijn allereerst vooral lichamelijk, zeker de eerste paar dagen. Baclofen withdrawal is mentaal een hel. Ik was compleet in de war. Ik zat thuis met mijn familie, want ik was in paniek naar hen gevlucht. Ik zei telkens: ‘ik snap het niet meer’. Zo erg dat mijn familie ook in paniek raakte. Wat volgde was dagenlang waanzin. Krijg nog steeds kippenvel als ik daar aan terug denk. Hartkloppingen en insomnia prima, maar jezelf verliezen..

Je vervangt dus de ene verslaving met de andere. Echter is Baclofen zeer gemakkelijk vol te houden en heeft je lichaam het er ook niet moeilijk mee. Sommige patienten hebben zelfs een Baclofen pomp ingebouwd waarna ze levenslang het middel toegediend krijgen. Een spotgoedkoop medicijnen, voor velen een zege.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#19
F.E.A.R. zei:
Ik had tijdens de acute afkick van Phenibut/GHB ook wel 75-100mg per dag nodig de eerste 5-7 dagen. Daarna dus stabiel geworden op 30mg pd wat ik vervolgens snel afbouwde.

Tegen cravings gebruiken mensen zelfs boven de 200mg. En je zult dit dan je hele leven moeten slikken. Zorg er wel voor dat je NOOIT zonder komt te zitten. Afkick van Baclofen is
Klik om te vergroten...

Afkick zo erg ja? Ben nu aan t afbouwen maar merk eigenlijk nog niet veel, ook niet echt vaker gehoord om eerlijk te zijn
M
Mike033Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben 3 keer verslaafd geweest aan ghb.
1 keer in een kliniek adpfgekickt, 2 keer thuis met baclofen, diazepam, en oxazepam.
Het is smerig rot spul, afkicken is in principe een fluitje van een cent, eraf blijven is echter het probleem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."