Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca - Mijn medicijn

Ayahuasca - Mijn medicijn

93 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen die last hebben van psychoses en dergelijke ? Of Ayahuasca zou een uitzondering op alle andere tripmiddelen moeten zijn die geen psychoses kunnen uitlokken, but i doubt that.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmmm dat zou ik eigenlijk niet weten.. maar zou mensen idd niet aanraden die een psychose hebben. Toch heb ik het idee dat bijv. LSD meer schade aan zal richten bij mensen met psychoses dan Ayahuasca.. maarja dat is ook maar een gevoel. Ik zal zo is even gaan zoeken of ik er iets over kan vinden..
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt mij wel wat, maar er zijn nadelen:
-Ik ben bang om mijn persoonlijkheid te verliezen
-Het kost veel geld en daarnaast moet ik ook nog de rit betalen.
-Ik leef van een studiefinanciering.
-Ik ben bang om in paniek te raken

(potentiele)voordelen
-Ik kom mezelf tegen
-Ik verwerk mijn vreemde jeugd eens voor een keertje
-Ik word erg vrolijk
-Mijn leven word anders
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je de tripreports lees zie je eigenlijk van ons alle drie dat we onze persoonlijkheid juist meer gevonden hebben. Dus ik zou daar niet bang voor zijn.

De ceremonie kost 65 euro, als je student bent heb je al OV dus dan valt het toch best wel mee?
Zeker voor zo'n ervaring vind ik het geen geld eigenlijk (ik leef ook van studiefinanciering)
Juist bij zon ceremonie is er veel begeleiding en mocht het voor jou even heftig worden is er genoeg hulp. Ook al zou je in paniek raken (wat echt niet zo vaak voorkomt) dan ben je echt in de goede handen. Mensen die er echt veel vanaf weten en je verzorgen.

Het is echt een erg goed middel voor het verwerken van dingen in je leven en die een plaats te geven. Daar word je alleen maar beter op denk ik zo.. :)
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook ik ben een studente die van een studiefinanciering moet rondkomen. En ik was vantevoren ook heel bang dat het allemaal te heftig zou worden en dat ik in paniek zou schieten. Maar als je het aan ayahuasca laat weten. Dan houd ayahuasca daar volgens mij ook een soort van rekening mee.

Klink lekker vaag he?:wink:

En zoals dumpy zei:
Juist bij zon ceremonie is er veel begeleiding en mocht het voor jou even heftig worden is er genoeg hulp. Ook al zou je in paniek raken (wat echt niet zo vaak voorkomt) dan ben je echt in de goede handen. Mensen die er echt veel vanaf weten en je verzorgen.
Klik om te vergroten...

Als je je zorgen maakt om het geld... Dan ga je toch 1 weekendje minder uit dan bespaar je al bijna het bedrag en kun je het uitgeven aan een goed doel! Jezelf:)

Hoop je daar te zien:wink:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcutter zei:
Het lijkt mij wel wat, maar er zijn nadelen:
-Ik ben bang om mijn persoonlijkheid te verliezen
-Het kost veel geld en daarnaast moet ik ook nog de rit betalen.
-Ik leef van een studiefinanciering.
-Ik ben bang om in paniek te raken

(potentiele)voordelen
-Ik kom mezelf tegen
-Ik verwerk mijn vreemde jeugd eens voor een keertje
-Ik word erg vrolijk
-Mijn leven word anders
Klik om te vergroten...

Dat over die persoonlijkheid verliezen. Dat kan ik op 2 manieren interpreteren: of je bent bang om een soort ego-death of transformatie mee te maken tijdens de trip, of je bent bang dat na de trip je een ander persoon bent. In het 1e geval is er de geruststelling dat er begeleiding is, zodat er geen freaky ongelukken gebeuren, dus dat lijkt me niet erg zorgwekkend.
Maar de 2e optie dat je persoonlijkheid verandert na de trip, dat speelde wel enigszins in mijn overweging mee. Dus ik bedoel het idee dat je gebrainwashed wordt ofzo, dat je in 1 keer helemaal happyclappy bent. Maar ook deze angst heb ik van me afgezet, omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.

Deze realistische insteek, die adreno hierboven ook al noemde, dat heling ook vanuit jezelf moet komen, stelt mij wel gerust. Het klinkt misschien wat vreemd: maar ik zou beslist geen ayahuasca tot mij nemen als 100% van de gebuikers het als wondermiddel zou omschrijven. Dan zou ik er namelijk echt sekte achtige dingen achter gaan zoeken.

Ik wil het wsl voor de zomer gaan doen. Maar waar ik wel een beetje tegenop zie is, dat je het risico loopt dat je je vreemd gaat gedragen in zo'n groep. En ook dat mogelijke overgeven. Maar ik zie zeker ook de voordelen van zo'n groep in.
In mijn achterhoofd heb ik al een beetje het plan, dat als de 1e keer niet een totale ramp wordt, om het dan daarna nog minimaal 2 keer te doen.
Drie vind ik een mooi getal, en ik denk dat ik dan een redelijk goed oordeel kan geven over ayahuasca. Want naast het feit dat ik hoop dat het goed voor mijn mentale/fysieke gezondheid is, neem ik ook deel aan zo'n ritueel vanuit pure nieuwschierigheid.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
kapitein-x zei:
omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.
Klik om te vergroten...

Mischien interperteer ik het nu fout maar bedoel je dat ik Ayahuasca afschilder als wondermiddel? Nu ik erover nadenk kan het wel zijn dat ik in m'n over enthousiasme zo reageerde. Ik bedoel het niet boos nu ofzo maar als ik het doe zou ik het graag willen weten. Ik wil op mijn manier mensen zo goed mogelijk voorlichten en als ik dan een verkeerd beeld schets van Ayahuasca zou ik dat jammer vinden. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling. :)

Wat ik heb ervaren is dat Ayahuasca mij bepaalde inzichten gaf en ook een vernieuwde kracht/energie. Maar de weken erna moet je het toch zelf gaan doen. Ik weet nu wel duidelijker wat ik wil en ik heb ook meer energie om het te doen. Maar uiteindelijk moet je wel doorzetten want je kan natuurlijk ook weer in je oude gewoontes hervallen.

Ik vind sowieso dat je een goede insteek heb, 3 keer Ayahuasca doen vershaft je denk ik van een duidelijk beeld wat voor kracht dit middel heeft. En ook in hoeverre dit allemaal vanuit jezelf komt.

Wie weet zie ik je daar wel! :wink:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dumpy zei:
kapitein-x zei:
omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.
Klik om te vergroten...
Mischien interperteer ik het nu fout maar bedoel je dat ik Ayahuasca afschilder als wondermiddel? Nu ik erover nadenk kan het wel zijn dat ik in m'n over enthousiasme zo reageerde. Ik bedoel het niet boos nu ofzo maar als ik het doe zou ik het graag willen weten. Ik wil op mijn manier mensen zo goed mogelijk voorlichten en als ik dan een verkeerd beeld schets van Ayahuasca zou ik dat jammer vinden. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling. :)
Klik om te vergroten...


Dat interpreteer je idd fout :) Want ik vind dat jullie 3 verslagen icm jullie later geplaatste reacties ook laten zien dat ayahuasca een prachtige instrument/gids kan zijn, maar dat je uiteindelijk zelf de stappen moet zetten. Dus het lijkt mij niet een wondermiddel. En daar ben ik juist heel erg blij om, want anders zou ik het zeer sterk gaan wantrouwen (ik geef toe, dat dit een beetje vreemde redenering is)

Misschien is het nuttig om er nog even bij te zeggen dat ik ook wel andere dingen heb gelezen waarbij ayahuasca wordt afgeschilderd als DE THEE die de wereld gaat redden, en dan heb ik zoiets van mag het een beetje minder. Ik bedoel 't is prachtig/geweldig dat een middel mensen kan helpen naar een gezond en gelukkig leven, maar om dan direct te concluderen dat dit middel vrede op aarde gaat brengen.

concluderend: Nee, ik heb geen kritiek op hoe je ayahuasca naar voren brengt.
En verder bedankt voor de vriendelijke wijze waarop je, je vraag stelt. Dat is toch vrij uniek op het df, tenminste als het op onbegrip aankomt.

wie weet tot ziens :sunglasses:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik las hier ruim een jaar geleden voor het eerst een tripreport over, en toen wist ik dat ik er nog niet klaar voor was. Nu, na heel veel mediteren, trippen en werken aan mezelf zou ik het misschien wel aandurven. Qua tijdsplanning zal het nog wel eventjes duren voordat ik een ceremonie bij ga wonen (ik wil het liefste trippen als het volle maan is), maar als de tijd daar is laat ik het weten!

Geniaal report Dumpy, geniaal.
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#10
waaaauuuww super vet wat jij hebt mogen meemaken. :hearteyes:
Ik ben juist terug van vakantie en lees dit. Gewoon geweldig.
ayasca staat op mijn to do lijstje voor deze zomer maar nu wil ik het niet meer zomaar met een paar vriendjes nemen hoor :grin: ik wil zo een sessie doen meedoen. Lijkt me veel interessanter.
En die sjamanen weten wat ze moeten doen.

groetjes
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
dumpy, ik had het je al verteld maar iedereen mag weten hoe positief dit spul is, luitjes dumpy is er geweldig door geworden, ontzettend geopend, en daarvoor vond ik je natuurlijk ookal strak :grin:
ayahuasca is ongelovelijk in wat het doet bij mensen ik ben vol lof!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
jcutter zei:
Ach, testosteron verandert dat wel weer :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Niet iedereen laat zich leiden door testosteron of zijn ego.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
^ Meen je niet? :openmouth:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
[SF] Safiertje zei:
jcutter zei:
Ach, testosteron verandert dat wel weer :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Niet iedereen laat zich leiden door testosteron of zijn ego.
Klik om te vergroten...


helemaal mee eens, jcutter jij bent een geval apart :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha pak 'm aan jongens! :P


pythregius zei:
dumpy, ik had het je al verteld maar iedereen mag weten hoe positief dit spul is, luitjes dumpy is er geweldig door geworden, ontzettend geopend, en daarvoor vond ik je natuurlijk ookal strak :grin:
ayahuasca is ongelovelijk in wat het doet bij mensen ik ben vol lof!
Klik om te vergroten...

Bedankt gozer! Vond het echt tof dat je het verschil opmerkte, hehe.. Voor mij voelt het ook nog steeds als een supergrote verandering, maar wweet niet altijd of mensen dat merken of dat het alleen mijn gevoel is.

Ik heb vanacht trouwens m'n eerste DMT breakthrough gehad, en kan zeggen dat DMT ook echt heelt! Voel me nu echt heerlijk!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hehe ook weer bezig? :grin:

Heb zelf zaterdag ook weer wat DMT gedaan, eerste 'trip' (duurde 4 minuten ofzo maar) sinds die sessie. Met 20mg kwam ik even ver als de 1e keer dat ik het rookte, alleen het duurde iets korter. Ik kwam in dezelfde soort 'voor-ruimte' als de 1e x DMT en zag ik weer die wezens van de 1e keer en ze stopte iets heel erg warms in mijn borst, voelde wel heel goed dus ik dacht: 'ze doen maar' :grin: daarna stond ik ineens voor 'de tunnel' die bestond uit extreem complexe geometrische patronen en fractals die steeds vervormden in een man en een vrouw, ik ging er nog niet doorheen maar keek er alleen doorheen, aan het eind kwam een van die entiteiten van de 1e x DMT weer voor me staan en groette hij me zo met zijn hand van 'tot de volgende keer!'

Mijn gemoedstoetstand is zich de afgelopen dagen trouwens gewoon enorm aan het stabiliseren, vroeger had ik veel moodswings maar nu ben ik 'gewoon gelukkig' niet bijzonder euforisch maar heel tevreden en gelukkig :)

Nog steeds met liefde,

Adreno
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vraag me al een hele tijd af.. Vanaf welke leeftijd zijn deze ayahuasca ceremonies??
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ach, testosteron verandert dat wel weer :sunglasses:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ah, wat een mooi report!
Klinkt als een prachtige ervaring voor jou als persoon, dat je er maar veel lering uit mag trekken :)
Ga je je drugsgebruik nu ook minderen?
One love. One heart :hearteyes:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bartyo zei:
Ah, wat een mooi report!
Klinkt als een prachtige ervaring voor jou als persoon, dat je er maar veel lering uit mag trekken :)
Ga je je drugsgebruik nu ook minderen?
One love. One heart :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Mijn drugsgebruik gaat zeker minderen, de trek naar drugs is ook bijna helemaal weg. Af en toe nog wel zin een een jointje ofzo maar ik heb echt geen zin om nu te gaan trippen bijvoorbeeld, vroeger had ik elke dag zin om te trippen :P dus er is nu zeker wel wat veranderd.

One love!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."