Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca - Mijn medicijn

Ayahuasca - Mijn medicijn

93 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dumpy zei:
kapitein-x zei:
omdat ik gelukkig veel lees dat het volgens de meeste gebruikers niet een wondermiddel is, in de zin van: drink een keertje ayahuasca en al je problemen zijn voorbij.
Klik om te vergroten...
Mischien interperteer ik het nu fout maar bedoel je dat ik Ayahuasca afschilder als wondermiddel? Nu ik erover nadenk kan het wel zijn dat ik in m'n over enthousiasme zo reageerde. Ik bedoel het niet boos nu ofzo maar als ik het doe zou ik het graag willen weten. Ik wil op mijn manier mensen zo goed mogelijk voorlichten en als ik dan een verkeerd beeld schets van Ayahuasca zou ik dat jammer vinden. Het is in ieder geval niet mijn bedoeling. :)
Klik om te vergroten...


Dat interpreteer je idd fout :) Want ik vind dat jullie 3 verslagen icm jullie later geplaatste reacties ook laten zien dat ayahuasca een prachtige instrument/gids kan zijn, maar dat je uiteindelijk zelf de stappen moet zetten. Dus het lijkt mij niet een wondermiddel. En daar ben ik juist heel erg blij om, want anders zou ik het zeer sterk gaan wantrouwen (ik geef toe, dat dit een beetje vreemde redenering is)

Misschien is het nuttig om er nog even bij te zeggen dat ik ook wel andere dingen heb gelezen waarbij ayahuasca wordt afgeschilderd als DE THEE die de wereld gaat redden, en dan heb ik zoiets van mag het een beetje minder. Ik bedoel 't is prachtig/geweldig dat een middel mensen kan helpen naar een gezond en gelukkig leven, maar om dan direct te concluderen dat dit middel vrede op aarde gaat brengen.

concluderend: Nee, ik heb geen kritiek op hoe je ayahuasca naar voren brengt.
En verder bedankt voor de vriendelijke wijze waarop je, je vraag stelt. Dat is toch vrij uniek op het df, tenminste als het op onbegrip aankomt.

wie weet tot ziens :sunglasses:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik las hier ruim een jaar geleden voor het eerst een tripreport over, en toen wist ik dat ik er nog niet klaar voor was. Nu, na heel veel mediteren, trippen en werken aan mezelf zou ik het misschien wel aandurven. Qua tijdsplanning zal het nog wel eventjes duren voordat ik een ceremonie bij ga wonen (ik wil het liefste trippen als het volle maan is), maar als de tijd daar is laat ik het weten!

Geniaal report Dumpy, geniaal.
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#3
waaaauuuww super vet wat jij hebt mogen meemaken. :hearteyes:
Ik ben juist terug van vakantie en lees dit. Gewoon geweldig.
ayasca staat op mijn to do lijstje voor deze zomer maar nu wil ik het niet meer zomaar met een paar vriendjes nemen hoor :grin: ik wil zo een sessie doen meedoen. Lijkt me veel interessanter.
En die sjamanen weten wat ze moeten doen.

groetjes
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
dumpy, ik had het je al verteld maar iedereen mag weten hoe positief dit spul is, luitjes dumpy is er geweldig door geworden, ontzettend geopend, en daarvoor vond ik je natuurlijk ookal strak :grin:
ayahuasca is ongelovelijk in wat het doet bij mensen ik ben vol lof!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter zei:
Ach, testosteron verandert dat wel weer :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Niet iedereen laat zich leiden door testosteron of zijn ego.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
^ Meen je niet? :openmouth:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
[SF] Safiertje zei:
jcutter zei:
Ach, testosteron verandert dat wel weer :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Niet iedereen laat zich leiden door testosteron of zijn ego.
Klik om te vergroten...


helemaal mee eens, jcutter jij bent een geval apart :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha pak 'm aan jongens! :P


pythregius zei:
dumpy, ik had het je al verteld maar iedereen mag weten hoe positief dit spul is, luitjes dumpy is er geweldig door geworden, ontzettend geopend, en daarvoor vond ik je natuurlijk ookal strak :grin:
ayahuasca is ongelovelijk in wat het doet bij mensen ik ben vol lof!
Klik om te vergroten...

Bedankt gozer! Vond het echt tof dat je het verschil opmerkte, hehe.. Voor mij voelt het ook nog steeds als een supergrote verandering, maar wweet niet altijd of mensen dat merken of dat het alleen mijn gevoel is.

Ik heb vanacht trouwens m'n eerste DMT breakthrough gehad, en kan zeggen dat DMT ook echt heelt! Voel me nu echt heerlijk!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hehe ook weer bezig? :grin:

Heb zelf zaterdag ook weer wat DMT gedaan, eerste 'trip' (duurde 4 minuten ofzo maar) sinds die sessie. Met 20mg kwam ik even ver als de 1e keer dat ik het rookte, alleen het duurde iets korter. Ik kwam in dezelfde soort 'voor-ruimte' als de 1e x DMT en zag ik weer die wezens van de 1e keer en ze stopte iets heel erg warms in mijn borst, voelde wel heel goed dus ik dacht: 'ze doen maar' :grin: daarna stond ik ineens voor 'de tunnel' die bestond uit extreem complexe geometrische patronen en fractals die steeds vervormden in een man en een vrouw, ik ging er nog niet doorheen maar keek er alleen doorheen, aan het eind kwam een van die entiteiten van de 1e x DMT weer voor me staan en groette hij me zo met zijn hand van 'tot de volgende keer!'

Mijn gemoedstoetstand is zich de afgelopen dagen trouwens gewoon enorm aan het stabiliseren, vroeger had ik veel moodswings maar nu ben ik 'gewoon gelukkig' niet bijzonder euforisch maar heel tevreden en gelukkig :)

Nog steeds met liefde,

Adreno
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik droomde vannacht dat ik voor het eerst DMT rookte,(achteraf is dit best een logische combinatie, dromen over DMT haha)ik zag wezentjes die door mijn slaapkamer heen wandelden en een soort Grote Grijsaard die me vriendelijk toelachte. Hij had een grote baard en een zilver glimmend gewaad aan. Ik was echt even in de war omdat ik, toen ik wakker werd echt dacht dat ik DMT had gehad. Het voelde zo echt aan dat ik even een paar minuten in de war was.

Mijn eerste DMT trip moet nog gaan komen, maar als dat is wat de DMt voor me in petto heeft dan rook ik die pijp met plezier!
Ik ben er denk ik onbewust meer mee bezig dan ik zelf doorheb, anders droom ik er niet zo snel over...

X
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Ik droomde vannacht dat ik voor het eerst DMT rookte,(achteraf is dit best een logische combinatie, dromen over DMT haha)ik zag wezentjes die door mijn slaapkamer heen wandelden en een soort Grote Grijsaard die me vriendelijk toelachte. Hij had een grote baard en een zilver glimmend gewaad aan. Ik was echt even in de war omdat ik, toen ik wakker werd echt dacht dat ik DMT had gehad. Het voelde zo echt aan dat ik even een paar minuten in de war was.

Mijn eerste DMT trip moet nog gaan komen, maar als dat is wat de DMt voor me in petto heeft dan rook ik die pijp met plezier!
Ik ben er denk ik onbewust meer mee bezig dan ik zelf doorheb, anders droom ik er niet zo snel over...

X
Klik om te vergroten...

Het maakt voor jou niet uit of je het neemt of niet, je blijft er toch wel over nadenken. Denk nou niet dat het je leven zal beinvloeden door gedachtes. Het zijn momenten dat je er aan zal denken als je DMT hebt genomen, net als een goeie gebeurtenis die je hebt meegemaakt. DMT is je goed gezind. Het heeft je gevonden..
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Prachtig report! En wat mij betreft geen woord te lang hoor!

Hoe ben jij met zo'n ceremonie in aanraking gekomen? En hoe zou ik (als ik ooit het idee heb dat ik daar aan toe ben..) daarmee in aanraking kunnen komen?

Tnx! :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mary zei:
Prachtig report! En wat mij betreft geen woord te lang hoor!

Hoe ben jij met zo'n ceremonie in aanraking gekomen? En hoe zou ik (als ik ooit het idee heb dat ik daar aan toe ben..) daarmee in aanraking kunnen komen?

Tnx! :grin:
Klik om te vergroten...

Liever niet op een openbaar forum zetten. Er zijn hier genoeg mensen met ervaringen bij sjamanen, pm bijvoorbeeld de topicstarter eventjes :)
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok tnx!
g
groenteeterLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat een verhaal, ik hoop ooit in mijn leven zo iets te mogen meemaken, het lijk me een soort van uber reiniging en tot je zelf kom moment
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is inderdaad een uber reiniging :wink: Ook nu nog merk ik nog positieve veranderingen die de Ayahuasca getriggerd heeft. :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#17
TheAgeOfMen zei:
Dit report geeft mij ook weer meer een aanlijding om dit te proberen, heb zon gevoel dat er toch wat negatieve energie in mij is ontstaan in de afgelopen jaren, en dan een soort van "bad-trip", maar daarna dolgelukkig voelen lijkt me echt geweldig om te beleven.

Maybe cya soon :grin:
Klik om te vergroten...

Als je het zelf al voelt is het inderdaad een goede keuze om Ayahuasca te doen. Het hoeft niet meteen zo heftig of een bad trip te zijn, het kan ook zijn dat je je alleen maar intens gelukkig voelt en op deze manier gereinigd word. Ieder persoon krijgt wat hij nodig heeft... :)
Mocht je meer informatie willen over de plek waar het gehouden word kan je me gewoon even pb-en.

Zie je mischien dan nog wel, gezellig lekker samen kotsen! :wink:
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is er eigenlijk ook een groep die het absoluut NIET moet nemen?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ik laat dit eerst allemaal wel bezinken hoor, ik denk dat ik over 6-8 weken weer een ceremonie ga doen. Ik heb gemerkt dat er veel verbetert is aan mezelf maar dat ik er nog zoveel meer te verbeteren heb. Dit is nog maar het begin. Voor mij voelt het gewoon goed om het snel (dus over anderhalf á twee maanden) weer te doen.

En ik denk dat als je Ayahuasca té veel (weet niet of dat zou kunnen) gebruikt je vanzelf daarmee geconfronteerd word tijdens een trip.. :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh oké... Dacht dat je sneller weer wou gaan. Hoor wel eens dat er mensen zijn die elke 2 weken gaan. Dit refereer ik dan weer aan een verslaving. Als je elke 2 weken een portie Ayahuasca nodig hebt klopt dat toch ook niet?

X

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."