Dit was de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer eens wat drugs nam. Deze keer ging ik voor een beproefd recept: Een klein beetje (0,3 - 0,5g) hash oplossen met boter in warme chocomel, ff zachtjes laten pruttelen. Afkoelen, drinken, en gaan! Voor mij is zo'n kleine hoeveelheid meestal genoeg om al behoorlijk te spacen. Voor de hardcore trippers stelt het misschien niet zoveel voor maar voor mij is het genoeg
De situatie: ik was een zaterdagmiddag alleen thuis zonder 't meissie en wilde ff lekker een dag chillen op de bank met m'n laptop en een goeie film of muziek. Ik nam de eerste slok zo rond 11 uur 's ochtends.
De volgende commentaren schreef ik live tijdens de trip met voor elk commentaar de tijd sinds de eerste slok. De italic stukjes heb ik net ff als toelichting toegevoegd.
T = 00:00 : Net m'n eerste slok chocomel genomen. Voel natuurlijk nog niks. Hmm, 't smaakt niet slecht.
T = 00:05 : Het smaakt nog steeds niet slecht!
T = 00:08 : Het is nu al allemaal op! De laatste twee keer duurde het 30 minuten voordat het op was omdat het zo goor was.
Ik weet niet zeker of het helemaal duidelijk is wat ik hier bedoelde. Ik heb hash-chocomel vaker geprobeerd maar het ging altijd zo: de eerste paar slokken smaken prima maar dan gaat het steeds viezer en viezer smaken totdat ik echt moeite moet doen om de laatste paar slokken weg te krijgen. Deze keer was 't geen enkel probleem en had ik 't in 8 minuten op ipv de 30 die ik er normaal over deed. Ik had het makkelijk in een een keer kunnen drinken maar was bang dat het dan te hard in zou slaan.
Nadat ik de melk ophad ging ik een beetje op de bank met zitten internetten. Lekker rustig aan.
T = 00:38 : Realiseer me net dat ik hardop begin te lachen om een plaatje op een website
http://www.toadking.com/6x9=42/fail.jpg Misschien begin ik high te worden.
De opkomst van deze methode is altijd heel smooth. Zo smooth dat je al best behoorlijk stoned kan zijn zonder het echt door te hebben. De eerste symptomen zijn vaak mentaal en niet fysiek voor mij.
T = 00:39 : Tintelingen in voeten.
T = 00:41 : Tintelingen in handen. Typing is zeker weten moeilijker.
Het was waanzinnig moeiijk om te typen. Ik zit gemiddeld een uur of 6 achter de computer per dag dus ik kan aardig typen. Toen ik dat schreef maakte ik echter minstens drie fouten per woord.
Het was nog steeds best vroeg op de zaterdag, een uur of 12, en ik had me nog niet eens echt gedouched of aangekleed. Ik wilde niet de hele middag zo blijven zitten en ik voelde dat ik al wat vager begon te worden dus ik besloot maar meteen te gaan douchen.
T = 00:43 : Let's take that shower!
T = 00:46 : Viel bijna om terwijl ik m'n tanden poetste. De tering wat ben ik high!
![:grin:]()
T = 01:00 : Had een paar 'episodes' tijdens het douchen waarbij ik me echt heel vreemd gedraag, zoals geluiden maken met m'n mond en spelen met de toonhoogte. Zo'n episode duurde ongeveer een minuut (maar leek veel langer) en achteraf ben ik echt heel verbaasd over hoe fokking weird ik loop te doen.
Hier merkte ik echt al heel erg hoe zo'n spacemelk-high in golven met steeds hogere pieken opkomt. Die pieken zitten bij mij dan zo'n 5 minuten uit elkaar en tussendoor vraag je je semi-nuchter echt af wtf just happened?
Vanaf hier weet ik niet precies meer wat ik allemaal gedaan heb behalve dat ik af en toe vergat hoe keihard ik eigenlijk ging en op 't punt stond om nog een beker spacemelk te maken. Achteraf gezien een goed idee dat ik dat niet heb gedaan.
De tijd vanaf hier heb ik voornamelijk liggend doorgebracht. Stukken van een paar minuten suuuuuuuper-sloooooooom spaaaaaaaacen afgewisseld met een kopje thee maken tot ik echt ff dieper ging dan ik ooit eerder was gegaan op hash.
T = 03:27 : Nog steeds behoorlijk ver weg...Zeker geen te kleine dosis. Twijfelde een paar keer om wat meer te gaan drinken. Ik denk dat ik het kan handlen maar, ehh, nee. Ik zou het kunnen. Maar ik weet niet of ik dat zou willen.
T = 03:41 : I am tripping my balls off. Ben gaan liggen met een goeie mix op de koptelefoon. Drifted quite far and deep. Muziek is super ruimtelijk en verbonden met ALLES wat ik zie en hoor.
T = 04:11 : Kom weer een beetje neer. Tijd versnelt weer naar normale perceptie. Ik denk dat ik ff wat boodschappen ga doen.
Boodschappen doen was een behoorlijk vaag avontuur. Eerst de deur uit stappen met 't lekkere weer en een beetje helderder worden door het lopen naar de buurtsuper. Daarna tussen de huisvrouwen en de cassieres doen alsof je normaal bent. Ik had echt super veel lol en liep met een enorme smile m'n shit bij elkaar te zoeken. Ik was nog steeds behoorlijk vaag en maakte me een beetje zorgen over het afrekenen met losgeld maar dat ging gewoon goed.
T = 08:06 : Ongelofelijk. Acht uur later en nog steeds behoorlijk vaag. Wat koffie gemaakt, hopelijk frist dat me een beetje op. Ben een beetje moe maar voel me verder fantastisch.
Al met al een hele lekkere relaxte trip. Tijdens de pieken gedraag ik me als een volslagen debiel en ben ik niet aanspreekbaar maar het voelt fantastisch ![:)]()