Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHash-chocomel en een middagje chillen

Hash-chocomel en een middagje chillen

21 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Erg leuk reportje man! Makkelijk te lezen ook..

TCH is gewoon een soort psychedelica :P
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit was de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer eens wat drugs nam. Deze keer ging ik voor een beproefd recept: Een klein beetje (0,3 - 0,5g) hash oplossen met boter in warme chocomel, ff zachtjes laten pruttelen. Afkoelen, drinken, en gaan! Voor mij is zo'n kleine hoeveelheid meestal genoeg om al behoorlijk te spacen. Voor de hardcore trippers stelt het misschien niet zoveel voor maar voor mij is het genoeg :grin:

De situatie: ik was een zaterdagmiddag alleen thuis zonder 't meissie en wilde ff lekker een dag chillen op de bank met m'n laptop en een goeie film of muziek. Ik nam de eerste slok zo rond 11 uur 's ochtends.

De volgende commentaren schreef ik live tijdens de trip met voor elk commentaar de tijd sinds de eerste slok. De italic stukjes heb ik net ff als toelichting toegevoegd.

T = 00:00 : Net m'n eerste slok chocomel genomen. Voel natuurlijk nog niks. Hmm, 't smaakt niet slecht.
T = 00:05 : Het smaakt nog steeds niet slecht!
T = 00:08 : Het is nu al allemaal op! De laatste twee keer duurde het 30 minuten voordat het op was omdat het zo goor was.

Ik weet niet zeker of het helemaal duidelijk is wat ik hier bedoelde. Ik heb hash-chocomel vaker geprobeerd maar het ging altijd zo: de eerste paar slokken smaken prima maar dan gaat het steeds viezer en viezer smaken totdat ik echt moeite moet doen om de laatste paar slokken weg te krijgen. Deze keer was 't geen enkel probleem en had ik 't in 8 minuten op ipv de 30 die ik er normaal over deed. Ik had het makkelijk in een een keer kunnen drinken maar was bang dat het dan te hard in zou slaan.

Nadat ik de melk ophad ging ik een beetje op de bank met zitten internetten. Lekker rustig aan.


T = 00:38 : Realiseer me net dat ik hardop begin te lachen om een plaatje op een website http://www.toadking.com/6x9=42/fail.jpg Misschien begin ik high te worden.

De opkomst van deze methode is altijd heel smooth. Zo smooth dat je al best behoorlijk stoned kan zijn zonder het echt door te hebben. De eerste symptomen zijn vaak mentaal en niet fysiek voor mij.

T = 00:39 : Tintelingen in voeten.
T = 00:41 : Tintelingen in handen. Typing is zeker weten moeilijker.

Het was waanzinnig moeiijk om te typen. Ik zit gemiddeld een uur of 6 achter de computer per dag dus ik kan aardig typen. Toen ik dat schreef maakte ik echter minstens drie fouten per woord.

Het was nog steeds best vroeg op de zaterdag, een uur of 12, en ik had me nog niet eens echt gedouched of aangekleed. Ik wilde niet de hele middag zo blijven zitten en ik voelde dat ik al wat vager begon te worden dus ik besloot maar meteen te gaan douchen.


T = 00:43 : Let's take that shower!
T = 00:46 : Viel bijna om terwijl ik m'n tanden poetste. De tering wat ben ik high! :grin:
T = 01:00 : Had een paar 'episodes' tijdens het douchen waarbij ik me echt heel vreemd gedraag, zoals geluiden maken met m'n mond en spelen met de toonhoogte. Zo'n episode duurde ongeveer een minuut (maar leek veel langer) en achteraf ben ik echt heel verbaasd over hoe fokking weird ik loop te doen.

Hier merkte ik echt al heel erg hoe zo'n spacemelk-high in golven met steeds hogere pieken opkomt. Die pieken zitten bij mij dan zo'n 5 minuten uit elkaar en tussendoor vraag je je semi-nuchter echt af wtf just happened?

Vanaf hier weet ik niet precies meer wat ik allemaal gedaan heb behalve dat ik af en toe vergat hoe keihard ik eigenlijk ging en op 't punt stond om nog een beker spacemelk te maken. Achteraf gezien een goed idee dat ik dat niet heb gedaan.

De tijd vanaf hier heb ik voornamelijk liggend doorgebracht. Stukken van een paar minuten suuuuuuuper-sloooooooom spaaaaaaaacen afgewisseld met een kopje thee maken tot ik echt ff dieper ging dan ik ooit eerder was gegaan op hash.


T = 03:27 : Nog steeds behoorlijk ver weg...Zeker geen te kleine dosis. Twijfelde een paar keer om wat meer te gaan drinken. Ik denk dat ik het kan handlen maar, ehh, nee. Ik zou het kunnen. Maar ik weet niet of ik dat zou willen.
T = 03:41 : I am tripping my balls off. Ben gaan liggen met een goeie mix op de koptelefoon. Drifted quite far and deep. Muziek is super ruimtelijk en verbonden met ALLES wat ik zie en hoor.
T = 04:11 : Kom weer een beetje neer. Tijd versnelt weer naar normale perceptie. Ik denk dat ik ff wat boodschappen ga doen.

Boodschappen doen was een behoorlijk vaag avontuur. Eerst de deur uit stappen met 't lekkere weer en een beetje helderder worden door het lopen naar de buurtsuper. Daarna tussen de huisvrouwen en de cassieres doen alsof je normaal bent. Ik had echt super veel lol en liep met een enorme smile m'n shit bij elkaar te zoeken. Ik was nog steeds behoorlijk vaag en maakte me een beetje zorgen over het afrekenen met losgeld maar dat ging gewoon goed.

T = 08:06 : Ongelofelijk. Acht uur later en nog steeds behoorlijk vaag. Wat koffie gemaakt, hopelijk frist dat me een beetje op. Ben een beetje moe maar voel me verder fantastisch.

Al met al een hele lekkere relaxte trip. Tijdens de pieken gedraag ik me als een volslagen debiel en ben ik niet aanspreekbaar maar het voelt fantastisch :)
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#3
heel goed uitgelegd, fijne trip lijkt me wel :)
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#4
onderschat nooit de kracht van thc, klinkt als een heerlijke ervaring. Jij hebt me over gehaalt om het deze week ook te doen :grin:
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#5
space scientist zei:
onderschat nooit de kracht van thc, klinkt als een heerlijke ervaring. Jij hebt me over gehaalt om het deze week ook te doen :grin:
Klik om te vergroten...

staat ook wel op mijn to do list :grin:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi, zo herkenbaar. Ik heb het zelf maar twee maal geprobeerd omdat ik beide keren vervelende neveneffecten ondervond, zoals misselijkheid en de dag erna vreselijk loom zijn. De ervaring zelf kan heerlijk zijn doch, heel apart! Misschien dat ik het er toch nog eens op waag :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wiet kan inderdaad toch best sterk zijn, ik heb ook dingen meegemaakt op wiet, van diep denken, dat ik achteraf haast zou denken dat het een trip te noemen valt, maar dan zonder visueel aspect dus :mrgreen:
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#8
klinkt al een leuke ervaring. ben zelf nogal gevoelig voor THC, maar misschien toch maar es proberen.

goed report!
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#9
azgaza zei:
Wiet kan inderdaad toch best sterk zijn, ik heb ook dingen meegemaakt op wiet, van diep denken, dat ik achteraf haast zou denken dat het een trip te noemen valt, maar dan zonder visueel aspect dus :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Grappig dat je dat zegt. Ik miste ook altijd dat visuele aspect maar zes weken later deed ik 't nog een keer met wat meer hash en toen kreeg ik voor 't eerst closed eye visuals. Daar heb ik eenzelfde verslag van, misschien dat ik dat later ook nog ff post. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wiet is bij mij ook wel eens visueel geweest, maar meestal in de zin van lichte lsd flashbacks.. maar CEV's van wiet heb ik ook wel eens gehad.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#11
heeel herkenbaar dit doet me denken aan de tijd dat ik het bijna dagelijks deed :)

ga het binnenkort weer eens proberen
W
WATnouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit klonk erg goed, ik heb iets van 2 jaar geen drugs meer gedaan. Ok klein beetje SOS met kerst maar voor de rest echt helemaal niks terwijl ik voorheen een fervent smoker was. Ik heb iets van 0.5G hash erin gedaan, ik denk dat ik beter iets minder had kunnen doen...ach we zien het zo wel :openmouth:
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een up :tongueout:

Maar leuk om te lezen! Hierdoor ga ik volgende week ook maar eens proberen of ik hasjmelk kan maken :beer:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#14
haha, leuk reportje
die episodes in de doushe heb ik ook al gehad, geluiden maken, genieten van het helse lawaai, en winkelen is denkik toch wel een van de meest psychedelische dingen die ik al gedaan heb met wiet echt lachen, ik kan er goed inkomen
toen ik hasjmelk had gedaan voelde ik hem niet zoooo hard maar ik vergat echt 1 woord van de 10 die ik wou zeggen, echt gestoord, grammatica en voc volledig in de war :grin:
W
WATnouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moet zeggen je wordt er wel anders high van. Van wiet roken werd ik altijd een beetje duf en wou na een tijdje altijd gaan liggen. Met dit recept had ik dat totaal niet en wilde ik juist dingen doen, het liefst zoveel mogelijk tegelijk. Ik merkte niet eens dat ik high was totdat ik als een gek ging jumpen op m'n bed toen ik me kwalificeerde voor de volgende ronde van een racespel. Het effect is bij ieder anders maar bij mij was het dat ik minder high was maar wel veel langer, zker voor herhaling vatbaar....
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gisteravond dit recept geprobeerd, een verslag volgt nog (als ik weer helder ben) maar wat een ervaring.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klinkt echt heel chill !!!

Leuk reportje!
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#18
hoe moet je precies dit maken gwwn boter en hasj erin gooien en die in de magnetron zetten ..? :confused: of moet je de boter in een pannetje opwarmen en dan de hasj erbij..?
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe ik het maak:
  • Neem iets minder dan een halve gram (goedkope) hasj
  • Verwarm een halve eetlepel boter (liefst echte) zachtjes in een pan. Alleen laten smelten, niet laten verbranden!
  • Verkruimel de hasj beetje bij beetje door de gesmolten boter. Roeren totdat je bijna geen losse kruimels meer ziet maar alles is opgelost.
  • Giet een beker chocolademelk bij de boter in de pan. Goed roeren! Op laten warmen. Even zachtjes laten pruttelen.
  • Giet de warme melk terug in een beker en drink maar op. Tussen de slokken door goed roeren in de beker, de hasj zakt snel naar onder en dan zijn de laatste slokken echt heel erg vies.
F
FightforceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kan ook gewone melk opwarmen tot het kookt.. beetje kruidnagel erbij.. wat suiker.. klontje boter... wat kaneel en de hasj.. (Staat ook in 'uit je bol')

Best lekker :)

En heftiger/relaxter dan je denkt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."