Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca, Zeg dat wel

Ayahuasca, Zeg dat wel

67 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm.. Ja ik weet niet, ik zou me heel ongemakkelijk voelen als die Sjamaan zou gaan zingen ofzo omdat ik dat heel raar en eigenlijk denk ik ook wel lachwekkend zou vinden. Maar ik denk ook wel dat de situatie daar heel anders is dan dat je verwacht en dat je vanzelf je wel op je gemak voelt. Ik weet het allemaal niet XD
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik het me goed herinner ben jij 14 jaar oud, dus je hoeft het ook nog niet te begrijpen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
Als ik het me goed herinner ben jij 14 jaar oud, dus je hoeft het ook nog niet te begrijpen.
Klik om te vergroten...
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#4
De sjamaan heel belangrijk bij de ceremonie.

De Ayahuasca is de deur
De Sjamaan begeleidt je naar de deur
Maar jijzelf moet de deur openen en er in gaan.

En wat Dumpy net tegen mij zei:
Er word ook wel eens gezegd dat de Ayahuasca het voertuig is en de sjamaan aan het stuur staat.

Op sommige momenten voelde ik de sjamaan bij me, maar meestal was hij net als de rest bij de ceremonie gewoon aan het genieten, en hij maakt ongelofelijk mooie muziek die mensen helemaal de liefde van de Ayahuasca liet voelen. Ook was deze Sjamaan heel komisch.

later vertelde hij mij, Self knowledge, meer zei hij toen niet.
en ik wist precies wat hij bedoelde.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stoneboot zei:
The ghost en Dumpy, bedankt voor de informatie! En Angra dude en andere gozer, leeftijd hoeft niet persé een grens te zijn.
Klik om te vergroten...

hehe graag gedaan toch :) enne, ik ben ook niet zo oud hoor :P (geen 14 maar ook nog niet veel jaartjes op de teller)

ik vind meer dat leeftijd niet in de jaren zit dat iemand de aarde bewandelt, maar hoe sterk en ervaren de spirit is :stoned:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#6
En nieuwsgierig zijn en vragen stellen mag toch zeker wel, het is tenslotte een forum. Ik ga Ayahuasca zeker proberen een dezer jaren, ik denk dat een 15 jarige het net zo goed kan gebruiken als een 40 jarige, het ligt aan je eigen geestelijke grenzen.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stoneboot zei:
En nieuwsgierig zijn en vragen stellen mag toch zeker wel, het is tenslotte een forum. Ik ga Ayahuasca zeker proberen een dezer jaren, ik denk dat een 15 jarige het net zo goed kan gebruiken als een 40 jarige, het ligt aan je eigen geestelijke grenzen.
Klik om te vergroten...

kijk Ayahuasca is niet iets wat iemand probeert als nieuwe ervaring.
Het is iets wat iemand doet met een reden of het echt nodig heeft als verwerking.
Als u geen reden heeft, is het ook niet nodig te doen.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zeker een reden, maar ik voel geen behoefte om die met dit forum te delen. Dat is dé reden dat ik Ayahuasca wil proberen. Ik was er eerst heel sceptisch over, maar ik leesde er meer over en begon nieuwsgierig te worden. Ik wil graag bepaalde dingen aan mezelf veranderen en meer over 'mijzelf' te weten komen. Ik denk dat Ayahuasca een positieve ervaring voor mij kan worden, het eruit kotsen van je slechte dingen. Het lijkt me een levensveranderende ervaring die voor mij heel nuttig zou kunnen zijn en ja, ik ben natuurlijk ook wel benieuwd.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stoneboot zei:
Ik heb zeker een reden, maar ik voel geen behoefte om die met dit forum te delen. Dat is dé reden dat ik Ayahuasca wil proberen. Ik was er eerst heel sceptisch over, maar ik leesde er meer over en begon nieuwsgierig te worden. Ik wil graag bepaalde dingen aan mezelf veranderen en meer over 'mijzelf' te weten komen. Ik denk dat Ayahuasca een positieve ervaring voor mij kan worden, het eruit kotsen van je slechte dingen. Het lijkt me een levensveranderende ervaring die voor mij heel nuttig zou kunnen zijn en ja, ik ben natuurlijk ook wel benieuwd.
Klik om te vergroten...

dan is het een hele goede manier voor eeuwig te veranderen.
maar wel pas als u oud genoeg bent hea het komt wel op ze tijd
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#10
update: ik voel me nu nog steeds zeer euforisch en raak steeds meer gewend aan de nieuwe ik!

ik merk dat het op school een stuk beter gaat, en op mijn werk een stuk soepeler, het lijkt alsof ik technisch veel slimmer ben geworden.
vandaag voor het eerst DMT gerookt en wauw.
updates zullen blijven volgen
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#11
Okee:) Nou misschien zie je me over een paar jaar meedoen :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet perse.. er word afgegaan per persoon. Maar als ze iemand onder de 18 mee laten doen kunnen ze wel moeilijkheden krijgen met de wet, daarom is het een beetje vaag...
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#13
Aha, is het dan überhaupt legaal, of is het ook weer gedoogd met van die rare wetten waar niemand nou werkelijk iets van begrijpt?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is wel legaal als het in ceremoniële setting word gebruikt maar wel voor 18+
Maar heb zat verhalen gehoord waar mensen die veel jonger waren Ayahuasca in NL dronken, dus het kan wel maar niet overal denk ik.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ayahuasca is zo'n zaakje, het is niet als paddo's.
Ik snap dat er mensen zijn, die onder de 18 zijn en klaar zijn voor ayahuasca, maar dat zijn denk ik er niet zoveel. Ik ben nu 17 en heb wel het gevoel dat ik een paar helpende inzichten, verwijderde blokkades en vooral een nieuwe motivatie kan gebruiken. Toch heb ik nogsteeds niet het gevoel klaar te zijn. Ik denk dat dat gevoel morgen, komende week, of pas over 6 maanden (of later ofcourse) kan komen, maar niet zodra ik over ~3maanden 18 word, stipt.
Daarom vind ik persoonlijk dat zo'n 18+ regeling wel begrijpelijk, maar ook dat het niet wettelijk bepaald, maar door de sjamaan zelf bepaald hoort te worden. Bijvoorbeeld dat er vantevoren een gesprek met de sjamaan gefixt wordt, zodat het beslist kan worden.

@Ghost,
wat fijn dat het een leuke ervaring voor je was :).
Ik denk dat je een slimme zet maakte door met dumpy samen te gaan, die er al wat vanaf wist en ervaring had, zo gaat men iig met een goed gevoel naar zo'n ceremonie.
Ik blijf verbaasd erover, watvoor medische functies in die planten schuilen. (Logisch ofcourse, sinds onze verreverreverrevoorvoorouders het al gebruikten.)
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#16
^het gaat niet om de leeftijd van het lichaam. maar om de leeftijd van de spirit
bedankt voor het lezen
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat snap ik wel en ik deel de mening, maar ik heb nog nooit een 14 jarige gezien, waarvan ik je NU zou zeggen dat die mentaal klaar zou izjn voor ayahuasca (ookal zou die persoon dat zelf wel zeggen). Ik denk leeftijd van de spirit zou een beetje gemodificeerd kunnen worden naar: rijpheid van de spirit.

Maar ik weet ook eigenlijk niet waarom ik zo nu zit te kutten over die zin, volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde.:grin:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kigh zei:
Dat snap ik wel en ik deel de mening, maar ik heb nog nooit een 14 jarige gezien, waarvan ik je NU zou zeggen dat die mentaal klaar zou izjn voor ayahuasca (ookal zou die persoon dat zelf wel zeggen). Ik denk leeftijd van de spirit zou een beetje gemodificeerd kunnen worden naar: rijpheid van de spirit.

Maar ik weet ook eigenlijk niet waarom ik zo nu zit te kutten over die zin, volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde.:grin:
Klik om te vergroten...

zeker bedoelen we het zelfde. maar ik ben ook geen 14 :P die zijn er hoe dan ook nog niet klaar voor.

ikzelf ben net niet volwasse, maar heb al veel meegemaakt, helaas was een hoop van die dingen negatief en dus wist ik dat ik het gewoon moest doen.
en dat is zeker een goede keus geweest
en had ik al ervaring met trippen enzo
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wilde niet zeggen dat ookal ben je niet volwassen bent, dat je er niet klaar voor bent.
Je weet het gewoon van jezelf, denk ik.

Maar voor de negatieve ervaringen die je beschreef, ik denk zelf ook dat ayahuasca daar de perfecte plant voor is. Ik weet zelfs bijna zeker dat ik in dat geval een plant meer schat dan een psychiater, in bepaalde zin. Tenminste als men hulp wil, en bereid is zichzelf over te geven en te laten gaan. Een psychiater is goed ervoor om iemand bereid te maken en de oppervlakkige shit weg te halen, en iemand vol te pompen met medicijnen. Tenminste denk ik er zo over. Ben zelf nooit bij een psychiater geweest (voor negatieve ervaringen van mijn kant dan, wel voor m'n gedrag :rolleyes:), maar ken ook niemand die echt geholpen is door een psychiater en zich een nieuw mens voelde, nadat hij met een psychiater over zijn negatieve ervaringen had gepraat. Waarschijnlijk zeer kort door de bocht, maar ik heb gewoon nog nooit echt iets goeds over een shrink gehoord.

Zoals ik eerder al schreef, geen id waarom ik zo'n verhaal nu schrijf, ik krijg gewoon zo'n gevoel van, hmm, dit voelt niet goed, ik moet er ff wat op schrijven, en uiteindelijk denk ik dat het eigenlijk onzin is. Maargoed, ik post het nu gewoon om mijn gemoedstoestand tot rust te krijgen. :stoned:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij mij hielp een psychiater wel degelijk, niet persé omdat het een psychiater was maar gewoon dat ik iemand had waar ik mijn verhaal aan kwijtkon zonder dat die je beoordeelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."