Ik wilde niet zeggen dat ookal ben je niet volwassen bent, dat je er niet klaar voor bent.
Je weet het gewoon van jezelf, denk ik.
Maar voor de negatieve ervaringen die je beschreef, ik denk zelf ook dat ayahuasca daar de perfecte plant voor is. Ik weet zelfs bijna zeker dat ik in dat geval een plant meer schat dan een psychiater, in bepaalde zin. Tenminste als men hulp wil, en bereid is zichzelf over te geven en te laten gaan. Een psychiater is goed ervoor om iemand bereid te maken en de oppervlakkige shit weg te halen, en iemand vol te pompen met medicijnen. Tenminste denk ik er zo over. Ben zelf nooit bij een psychiater geweest (voor negatieve ervaringen van mijn kant dan, wel voor m'n gedrag

), maar ken ook niemand die echt geholpen is door een psychiater en zich een nieuw mens voelde, nadat hij met een psychiater over zijn negatieve ervaringen had gepraat. Waarschijnlijk zeer kort door de bocht, maar ik heb gewoon nog nooit echt iets goeds over een shrink gehoord.
Zoals ik eerder al schreef, geen id waarom ik zo'n verhaal nu schrijf, ik krijg gewoon zo'n gevoel van, hmm, dit voelt niet goed, ik moet er ff wat op schrijven, en uiteindelijk denk ik dat het eigenlijk onzin is. Maargoed, ik post het nu gewoon om mijn gemoedstoestand tot rust te krijgen.
