Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca, Zeg dat wel

Ayahuasca, Zeg dat wel

67 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Een duidelijke
Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.
Klik om te vergroten...


Ik bedoelde :

hij gaat naar een groep mensen die hij niet kent.. dus dan hoef je het niet met een vertrouwd persoon only te doen?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, ik ging ook alleen de eerste keer, al ontmoette ik wel mensen van het forum daar.

Maar je bent toch nooit alleen? Je komt daar voor dezelfde reden...
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Nee, ik ging ook alleen de eerste keer, al ontmoette ik wel mensen van het forum daar.

Maar je bent toch nooit alleen? Je komt daar voor dezelfde reden...
Klik om te vergroten...


:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

keertje gezellig op de thee zou ik zeggen
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drientje zei:
Nou dat zou ik maar beter wel doen, je wil heel graag een ceremonie omdat dan het medicijn tot zijn recht komt. De gezangen en rituelen maken het middel actief op de juiste plaatsen. Ayahuasca in je eentje doet niet zo heel veel heb ik gehoord van meerdere bronnen.
Klik om te vergroten...

Alleen kan het zeker wel wat doen hoor, ik heb juist verhalen gehoord van mensen die thuis alleen overweldigd werden. in een groep is het dan toch wel veiliger, ook op geestelijk vlak is die begeleiding een slim iets om erbij te hebben.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is het echt gevaarlijk om zonder begeleiding te doen?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#6
een goede conclusie trekt u aan het eind mindgamer
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stoneboot zei:
Is het echt gevaarlijk om zonder begeleiding te doen?
Klik om te vergroten...

Dat hangt er naar mijn idee sterk vanaf hoe je het aanpakt. Ik las net van iemand ergens die had pharmahuasca of anahuasca gebruikt en die kreeg een allergische reactie. Gelukkig konden haar vrienden een ambu bellen, anders was ze overleden.Ik moet zeggen dat ik van een dergelijke reactie bij echte ayahuasca nog nooit heb gehoord. Maar veel mensen maken niet echt een onderscheid tussen deze midelen, dus ik meld het maar even. In dit specifieke geval was iemand dus overleden zonder begeleiding.

Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.

(Uiteraard is er een onderscheid te maken tussen de rituele begeleiding van een sjamaan en de begeleiding van helpers. Helpers kunnen ook twee nuchtere vrienden zijn die je ondersteunen.)

Betekent dat, dat ik een tegenstander ben van een solo-reis op ayahuasca?
Nee, dat niet. Ik denk dat als iemand zich goed voorbereid en in zijn eentje ayahuasca drinkt dat, dat ook tot helende resultaten kan leiden. Je hebt echter niet de hulp van een sjamaan, en dat kan net iemand zijn die je een positieve push geeft tot heling. Bijvoorbeeld de gezangen zijn, geloof het of niet, echt helend. Dus dat is wel een gemis als je niet in een ritueel reist.
Een ander nadeel van alleen reizen (dus zonder sitter) is dat als die kleine mogelijkheid zich voordoet dat je 'door het lint gaat' dat er dan niemand is die je kan beschermen. En dit kan dus tot onveillige situaties leiden.

Daarom is mijn (voorlopige) mening dat als je alleen wilt reizen dat je het dan eerst is een paar keer onder begeleiding moet hebben gedaan, zodat je in een veillige omgeving ontdekt wat je ongeveer kunt verwachten. En als je het dan daadwerkelijk alleen gaat doen: zorg dan dat je een zeer veillige dosis neemt! Bijvoorbeeld eerst is een derde portie. En als je na een uur niks merkt kun je weer een beetje bijpakken.
Maar ik denk persoonlijk dat je bij zo'n solo-reis altijd een stuk minder moet nemen dan je in een rituele setting 'aankunt.'

Dus ja, ik denk dat solo reizen best kan, maar alleen na goede voorbereiding. En zelfs dan zijn er nog steeds bepaalde risico's die je neemt.

Goh, wat een lange tekst. :)
Komt wsl omdat ik me de laatste dagen zo intensief met dit onderwerp heb beziggehouden. :wink:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.
Klik om te vergroten...

Dit overkwam mij dus.
Het is erg vervelend en vernederend, wanneer mensen boos op je worden als je daar ligt te spartelen en te schreeuwen vanuit je tenen op de grond. Telkens vragen of ik op wil houden, terwijl echt alle grenzen open staan bij jou en je totaal geen grip meer hebt op jezelf. Vindt het nog steeds vreemd dat er zo vreemd tegen mij werdt aangekeken, toen mijn overgevoelige geest uber slecht reageerde op de Ayahuasca middel. Het is nu bijna 2 maanden geleden, en het is nog steeds voelbaar voor mij. Het zit hem in hele kleine dingen. Je begeeft je meer op de achtergrond in je hoofd, dan op de voorgrond om het zo maar te noemen.
Mocht dit thuis bij mij gebeurt zijn en ik was dat ook eigenlijk van plan om het gewoon thuis te nemen, dan was ik geheid wakker geworden in een deken in een separeercel. Buurtbewoners weleens gaan denken dat er iemand werdt gefolterd. (ik lees dit bericht niet terug voor de 2de keer, dus let niet op spel of bouw fouten. Je eraan irriteren mag overigens wel) Ohjah, als Ayahuasca niet meer zo voelbaar is, schrijf ik een mooi verslag op basis van wat ik de dagen daarna heb opgeschreven. Versheid vormt dus de essentie voor mijn verslag :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."