Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca, Zeg dat wel

Ayahuasca, Zeg dat wel

67 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vet report.
Kan je misschien je "nieuwe ik" wat beter uitleggen? Je schrijft dat er blokkades weg zijn gevallen. Ben je nu meer jezelf, of ben je juist ook heel anders in het leven gaan staan?

Verder erg goed report, heeft me wel nog benieuwder gemaakt naar Ayahuasca :)
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zit er echt een minimum leeftijd aan vast dan? Ik ben sowieso het pas van plan te gebruiken als ik 18 ben maar ik vraag het mezelf wel af.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo vrienden van het geweldige forum.
vandaag schrijf ik u over Ayahuasca, en mijn ervaring hiervan dit was mijn eerste keer Ayahuasca, dit wil ik graag met jullie delen, ik schrijf dit de dag ernaa, de gebeurtenis is net geland.

Wat: 3-4 Kopjes Ayahuasca, wiet, hash, herbal tea (door de hash joint), kots :P (beetje humor)
Waar: Santo Daime ceremonie op krakers terrein in Amsterdam (denk ik slecht in routes)
Met: Dumpy :hearteyes: , 23 andere
Waarom: Het reinigen van mijn ziel, Tot de ontdekking komen wie ik ben, Blokkades verwijderen.
Hoelaat: rond 20:30 inname, uitwerking: nog niet.

Daar gaan we dan, ik heb met Dumpy afgesproken op Centraal Station op perron 4A en hij was keurig op tijd, meteen zag ik dat ik naar iemand met veel levens-ervaring.
Dit zou dus wel een goeie ervaring moeten worden.

Aankomst in de tipi:
We kwamen door een verkeerde tijds indeling hartstikke vroeg aan en we moesten nog 2 uur wachten, maar na die 2 uur kon het feest eindelijk beginnen.
Bij aankomst bij de tipi even een paar mensen gegroet en ik werd meteen door iemand (wie later de sjamaan blijkt te zijn) heel ernstig aangekeken, ik glimlach om hem te vertellen dat ik me er goed bij voel en er echt klaar voor ben.

De ceremonie:
Het begon met een paar heerlijke ademhalings oefeningen, deze kalmeerde mij een hoop en ik voelde de hartslag langzaam weg ebben, het loslaten van de angst voor wat komen gaan vond ik vrij eng om dit nuchter te doen maar het lukte en ik voelde mij er klaar voor.
De sjamaan zong een liedje wat ik vermoed dat over de drank gaat, en stond op, hij stond naar links geleund naar de fles te kijken en naar de persoon die hij het ging geven (de dames mochten eerst), iedereen kreeg zijn/haar glaasje met groene blubber, de geur overweldigde mij enorm het was zo sterk zo prikkelend, en ik wist dat wanneer ik het goed vond smaken het helemaal in mijn: tripmiddelen smaak boekje zou vallen.
En dat deed het de smaak overtrof mij en ik voelde het branden langs de binnenkant van mijn wangen en het in mijn keel na-sudderen.
Zo die zit, en nu maar wachten op wat komen gaat, en dat deed het na ongeveer een kwartier te hebben ontspannen en gelegen te hebben, voel ik opeens een hele lekkere liefdevolle gloed over mij komen, het voelde heerlijk en ik hunkerde naar meer.
na ongeveer een half uur begon ik iets in me te voelen, iets wat eruit moet, iets wat ik deze trip ga verkennen en ga verwerken.
We namen het tweede kopje en deze sloeg lekker in, ik voelde me langzaam loslaten aan de werkelijkheid, de visuals werden mooier en mooier, en het gezang van de sjamaan betoverde me, ik voelde me zo lekker zo goed, en vroeg mij af wanneer ik gereinigd ging worden.
na het derde kopje werden de visuals echt ongelofelijk en steeds drukker en drukker, ik liep met Dumpy naar het gebouw om even naar de wc te gaan, terwijl dat ik wacht tot hij klaar is sta ik in een lange donkere gang met aan het einde licht, het licht werd een entiteit die ik al een tijd gezien heb en de gang vulde zich ik voelde een pijn, en ik tilde mijn handen op en ging als een plus staan(als offer aan de entiteit op het moment dat ik het deed was het mij nog niet duidelijk maar uren daarna wist ik waarom) ik zag mijzelf in een blauwe tunnel met gele energie wegen staan mijn derde oog was geopend en ik zag dingen zo anders,we gingen naar binnen en liggen op ons bed, de emoties kwamen eruit en ik moest kotsen, na 2 kotsjes gedaan te hebben en even tegen de emmer gepraat te hebben, waarin in mij op komt: hier is het dan, een deel van het harde werk wat ik ga verrichtten het kotsen voelde heerlijk een opluchting, daarna ga ik liggen, ik voel die blokkade die ik eerder voelde er nog zitten en zat mij heel lang dwars, ik voelde het mijn ziel belemmeren om verder te gaan.
De muziek voert mij naar een andere dimensie en ik vind oplossingen voor de grootste vragen van het leven.
er werd verteld dat het mogelijk was een vierde te nemen en ik voelde dat ik het moest doen, een goede vriend had laatst in zijn naam staan, If your going through hell, keep going, en deze zin bleef in mij dreunen ga ervoor, neem het, je kan het gooi het eruit verwerk al je angsten dit is de kans een nieuw mens te worden.
En ik deed het, ik liep naar de sjamaan die mij aankeek, met een blik alsof hij het meent dit word hem komt in mij op, ik krijg een vrij grote dosis, en sla deze in 1 keer achter over en wacht.
Het wachten duurde niet lang want na zo een 40 seconden lag ik op mijn bedje al te roepen EMMER EMMER SNEL (kotsgeluid) EMMER ALTJEBLIEFT en hij kwam, ik deed mijn hoofd erin en duwde al de negativiteit met mijn kracht eruit, ik voelde de DMT stromen door mijn aderen, het duwde en duwde en toen liet ik het los, al het verdriet, al de pijn, al de emoties die ik vroeger heb moeten verbergen kwamen eruit, :kots: :kots: :kots: :kots: huppake :kots: nog een keer en ik kijk tevreden naar de kots, daar ligt het dan, de sleur de pijn de emoties de angst, ik heb het gedaan nu kan ik verder.
ik opende mijn geest hierna zo dat de visuals ongelofelijk intens worden, ik laat mij uit mijn lichaam trekken en ik voel de sjamaan bij me, ik voelde de kracht van hem, ik deed mijn oogje open en hij keek rond, zodra zijn oog op mij viel knikte ik tevreden, Het kwartje is gevallen. wanneer ik nu met mijn ogen dicht lag keek ik dwars door mijn oogleden heen, ik kon de puurste van het puurste energie zien en ik wist wat ik zag en het klopte ook nog dit was heel intens en ik schrok wel erg.
Dumpy en ik besluiten te gaan lopen en een joint te roken.
zo dat helpt, alles word rustig en gekalmeerd, ik voel me alsof ik een enorme stap heb gezet, ik ben herboren een beter mens, ik moet alleen nog steeds wennen aan mijn nieuwe ik maar tot nu toe mag ik mijzelf wel.
hierna zijn we gaan praten in de tipi en nog een joint gerookt konden we echt genieten van dit moment, we zijn er door we hebben het gedaan terwijl ik nog kei hard aan het hallucineren ben ga ik tevreden liggen, Het is gedaan, voor mij zie ik de entiteit die ik lang gezien heb en zodra hij weg ging zei ik tot de volgende keer, en nog geen 2 seconde later was hij er weer, zo van Halloooo daar :hearteyes: .
ik dank iedereen die bij me was en de sjamaan, zonder jullie had ik dit niet kunnen zo goed kunnen doen

misschien wat lang, daarvoor mijn excuses ik wou het gewoon compleet vertellen.

De nieuwe Ghost :hearteyes:

edit: ik heb net een half uurtje gelede voor het eerst DMT gerookt. in de nog o zo lekkere roes van de Ayahuasca.
hieronder is een verwijzing naar het report
viewtopic.php?f=21&t=17450
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
Vet report.
Kan je misschien je "nieuwe ik" wat beter uitleggen? Je schrijft dat er blokkades weg zijn gevallen. Ben je nu meer jezelf, of ben je juist ook heel anders in het leven gaan staan?

Verder erg goed report, heeft me wel nog benieuwder gemaakt naar Ayahuasca :)
Klik om te vergroten...

vooral was het de eeuwige leven (tot gistere dan) met angst, pijn en verdriet.
vroeger toen ik jonger was heb ik veel meegemaakt en moest de meest ernstige dingen verbergen omdat ik het toen niet kon accepteren en of verwerken.
en die blokkades die daaruit gekomen zijn zaten mij gewoon heel erg dwars, en de weekjes voor de Ayahuasca heb ik het ook heel moeilijk gehad dus de Ayahuasca kwam echt op het juiste moment.
ik kon die pijn en woede en angst en andere extreme emoties nu gewoon een plek geven en er van leren hoe ik moet functioneren als persoon.
tijdens deze ceremonie toen het eruit was werd ik gewoon een totaal ander persoon als tevoren, eindelijk ben ik mezelf en heb ik alles een plek gegeven. ik ben best aardig valt me op :P

bedankt voor uw reactie! voor meer vragen, vraag maar raak voor een knaak (die heb ik alleen niet maarja)

:hearteyes: :stoned:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Was dit idd een santo daime bijeenkomst?

Klinkt alsof je een belangrijke stap hebt gezet. :)
Dank voor het verslag. En omdat het zo snel geplaatst is, is het wel zo leuk als je, volgende week ofzo, even een update geeft over hoe de ayahuasca geland is, zeg maar.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#6
kapitein-x zei:
Was dit idd een santo daime bijeenkomst?

Klinkt alsof je een belangrijke stap hebt gezet. :)
Dank voor het verslag. En omdat het zo snel geplaatst is, is het wel zo leuk als je, volgende week ofzo, even een update geeft over hoe de ayahuasca geland is, zeg maar.
Klik om te vergroten...

zeker zal ik blijven updaten, ik voel nu een enorme rust in me, alsof me aura heel wijd staat, heel speciaal.

het was een santo daime bijeenkomst, maar ook niet niet we hoefden bijvoorbeeld niet te gaan zingen.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De eerste jaren dat je Ayahuasca drinkt zal je blijven kotsen. daarna word het minder, mensen die al lang aya drinken hoeven niet meer te kotsen... dus gewoon vaak drinken! :grin:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dumpy zei:
Het was mooi man, ben echt blij dat je er ook zoveel aangehad hebt. Precies wat je gehoopt had en mischien nog wel meer.. :)
Klik om te vergroten...

veel meer, het geeft mij de mogelijkheid de deur van perceptie open te doen, en in de volgende trip de volgende deur daarachter te zoeken en die openen en kijken wat daar is.

de volgende trip zal een van DMT nature zijn. ik hoop dat ik het dan nog 1 keer mag beleven, De Liefde
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil het zelf ook een keer doen, maar wordt er altijd zo enorm veel bij gekotst? Sorry ik heb weinig kennis over dit middel :tearsofjoy:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stoneboot zei:
Is het echt gevaarlijk om zonder begeleiding te doen?
Klik om te vergroten...

Dat hangt er naar mijn idee sterk vanaf hoe je het aanpakt. Ik las net van iemand ergens die had pharmahuasca of anahuasca gebruikt en die kreeg een allergische reactie. Gelukkig konden haar vrienden een ambu bellen, anders was ze overleden.Ik moet zeggen dat ik van een dergelijke reactie bij echte ayahuasca nog nooit heb gehoord. Maar veel mensen maken niet echt een onderscheid tussen deze midelen, dus ik meld het maar even. In dit specifieke geval was iemand dus overleden zonder begeleiding.

Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.

(Uiteraard is er een onderscheid te maken tussen de rituele begeleiding van een sjamaan en de begeleiding van helpers. Helpers kunnen ook twee nuchtere vrienden zijn die je ondersteunen.)

Betekent dat, dat ik een tegenstander ben van een solo-reis op ayahuasca?
Nee, dat niet. Ik denk dat als iemand zich goed voorbereid en in zijn eentje ayahuasca drinkt dat, dat ook tot helende resultaten kan leiden. Je hebt echter niet de hulp van een sjamaan, en dat kan net iemand zijn die je een positieve push geeft tot heling. Bijvoorbeeld de gezangen zijn, geloof het of niet, echt helend. Dus dat is wel een gemis als je niet in een ritueel reist.
Een ander nadeel van alleen reizen (dus zonder sitter) is dat als die kleine mogelijkheid zich voordoet dat je 'door het lint gaat' dat er dan niemand is die je kan beschermen. En dit kan dus tot onveillige situaties leiden.

Daarom is mijn (voorlopige) mening dat als je alleen wilt reizen dat je het dan eerst is een paar keer onder begeleiding moet hebben gedaan, zodat je in een veillige omgeving ontdekt wat je ongeveer kunt verwachten. En als je het dan daadwerkelijk alleen gaat doen: zorg dan dat je een zeer veillige dosis neemt! Bijvoorbeeld eerst is een derde portie. En als je na een uur niks merkt kun je weer een beetje bijpakken.
Maar ik denk persoonlijk dat je bij zo'n solo-reis altijd een stuk minder moet nemen dan je in een rituele setting 'aankunt.'

Dus ja, ik denk dat solo reizen best kan, maar alleen na goede voorbereiding. En zelfs dan zijn er nog steeds bepaalde risico's die je neemt.

Goh, wat een lange tekst. :)
Komt wsl omdat ik me de laatste dagen zo intensief met dit onderwerp heb beziggehouden. :wink:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Verder kan iemand bij ayahuasca bv aggresief worden en kan het dus nuttig zijn als er begeleiding is die hem/haar tegen zichzelf en anderen beschermt. Dit is zeker niet een standaard gang van zaken, maar het kan heel af en toe is gebeuren, dus het is toch iets om in je achterhoofd rekening mee te houden.
Klik om te vergroten...

Dit overkwam mij dus.
Het is erg vervelend en vernederend, wanneer mensen boos op je worden als je daar ligt te spartelen en te schreeuwen vanuit je tenen op de grond. Telkens vragen of ik op wil houden, terwijl echt alle grenzen open staan bij jou en je totaal geen grip meer hebt op jezelf. Vindt het nog steeds vreemd dat er zo vreemd tegen mij werdt aangekeken, toen mijn overgevoelige geest uber slecht reageerde op de Ayahuasca middel. Het is nu bijna 2 maanden geleden, en het is nog steeds voelbaar voor mij. Het zit hem in hele kleine dingen. Je begeeft je meer op de achtergrond in je hoofd, dan op de voorgrond om het zo maar te noemen.
Mocht dit thuis bij mij gebeurt zijn en ik was dat ook eigenlijk van plan om het gewoon thuis te nemen, dan was ik geheid wakker geworden in een deken in een separeercel. Buurtbewoners weleens gaan denken dat er iemand werdt gefolterd. (ik lees dit bericht niet terug voor de 2de keer, dus let niet op spel of bouw fouten. Je eraan irriteren mag overigens wel) Ohjah, als Ayahuasca niet meer zo voelbaar is, schrijf ik een mooi verslag op basis van wat ik de dagen daarna heb opgeschreven. Versheid vormt dus de essentie voor mijn verslag :rolleyes:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een duidelijke beschrijving over de effecten van Ayahuasca.
Bedankt daarvoor.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het was mooi man, ben echt blij dat je er ook zoveel aangehad hebt. Precies wat je gehoopt had en mischien nog wel meer.. :)
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een mooi verslag, ik ben gelijk heel erg geïntresseerd in deze drug.
Er word heel de tijd gesproken over blokkades, maar ik denk niet dat ik die heb. Tenminste, ik heb geen trauma's of wat dan ook en die blokkades zeggen me niks, dus dat zal wel betekenen dat ik er geen heb ofzo..
Maar dat betekend toch niet dat als je geen blokkades heb je de drug niet moet proberen? Jezelf leren kennen spreekt me wel aan.. Ik ben er zeker nog niet klaar voor, ik wil eerst wat meer ervaring met andere drugs maar ayahuasca komt zeker op m'n lijstje met dingen die ik ooit wil proberen :grin:

Ik vraag me alleen af wat de gevaarlijke aspecten van de drug zijn?
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zijn er ook mensen die dood zijn gegaan aan Ayahuasca en dan niet door een allergie?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je het samen neemt met anti depresivia kan dat gevaarlijk zijn (combi met mao remmers is niet goed). verder mischien met bepaalde drugs? maar dat weet ik niet, verder niet. Iboga is wel een middel wat dodelijk kan aflopen, maar bij Ayahuasca heb ik daar verder niks over gehoord.
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vraag me af wie die Ayahuasca betaald? Zo'n bijeenkomst komt op mij over als iets heel spiritueels enzo, en ik vind niet dat het er bij past dat iedereen aan de deur of als ze weg gaan geld moeten betalen.. Ik kan me er niks bijvoorstellen :P want het kost natuurlijk geld. Word het gewoon door 1 iemand betaald die dan bepaalde mensen uitnodigd of wat?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#18
JUNGLIST zei:
Ik vraag me af wie die Ayahuasca betaald? Zo'n bijeenkomst komt op mij over als iets heel spiritueels enzo, en ik vind niet dat het er bij past dat iedereen aan de deur of als ze weg gaan geld moeten betalen.. Ik kan me er niks bijvoorstellen :P want het kost natuurlijk geld. Word het gewoon door 1 iemand betaald die dan bepaalde mensen uitnodigd of wat?
Klik om te vergroten...

iedereen betaald gewoon geld aan de organisator(en) en klaar.
ze waren zelfs vergeten dat wij nog niet betaald hadden tot dat wij vroegen, bij wie moeten we betalen?
maar het is meer een beloning dan een betaling

rustug :stoned:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Je hebt een mooie ceremonie, onderdak, begeleiding, een sjamaan die word overgevlogen, Ayahuasca die is bereid, eten en erg mooie muziek!
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dumpy zei:
Ja, ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Je hebt een mooie ceremonie, onderdak, begeleiding, een sjamaan die word overgevlogen, Ayahuasca die is bereid, eten en erg mooie muziek!
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens. Als je erover nadenkt hoe veel uren werk het kost om dat spul te bereiden. Verder moeten er andere voorbereidingen getroffen worden, en de ceremonie op zich daar gaat ook veel 'werk' in zitten. Als je er dan ook nog van uit gaat dat de belastingdienst langs komt, los van de administratie die dat met zich meebrengt (o.k. kost wsl niet niet veel tijd, maar toch.)
Ik zie niet in waarom b.v. een fysiotherapeut wel een normaal inkomen mag verdienen, maar een sjamaan op een houtje moet bijten omdat het etiketje 'spiritueel' gebruikt wordt. Ik zie het nog wel gebeuren dat als ooit de helende effecten van b.v. ayahuasca steeds evidenter worden, dat er dan ook zorgverzekeraars zullen zijn die het in hun (aanvullende)pakket zullen doen.

En natuurlijk is het zo dat zodra het een business wordt, dat er dan mensen misbruik van gaan maken, maar dat zal een minderheid zijn, zoals in alle andere gebieden van de samenleving. Door internet en mond op mond reclame zullen uiteindelijk de goede 'sjamanen' die voor een acceptabel bedrag hun werk doen wel komen boven drijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."