Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's - Out gaan in een trip

Paddo's - Out gaan in een trip

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#1
‘Drugs’: Paddo’s, wiet, tabak
Aantal personen: 5
Dosering: Iets meer dan 2 porties paddo’s verdeeld

Beste FD-ers.
Dit wordt mijn eerste post op het forum. Ik ben al een lange tijd ongeveer alles aan het lezen hier maar ben niet erg actief als het gaat om posten. Ik schrijf dit report ongeveer 1 a 1,5 jaar later na de gebeurtenis, maar ik moet hem toch even delen aangezien hij (nog steeds) een behoorlijke impact op mij gemaakt heeft. (uiteraard doet elke trip dit, maar dit was bijzonder)

Ongeveer een jaar geleden heb ik met wat goede vrienden paddo’s genomen in mijn studentenkamer (geen huisgenoten).X, M, S, P en ikzelf hadden ongeveer twee porties paddo’s verdeeld. Dit klinkt als een lage dosering maar de paddo’s waren echt heel erg sterk. Toen wij de paddo’s geconsumeerd hadden begon het feest, iedereen zat lekker in zijn vel en genoot van de prachtige effecten die prachtige paddo ons bracht. De sfeer was ongelooflijk goed en niets leek roet in het eten te gooien.


Zelf ben ik heel erg actief bezig met muziek maken, ik probeer een soort van psychedelische ambients te maken met wat breaks om een extra dimensie aan een trip te geven. In mijn vorige trips ben ik helemaal samengesmolten tot huilen (van genot) aan toe op mijn muziek. Prachtig welke emoties er allemaal los kunnen komen op (zelfgemaakte) muziek in een trip.

Toen wij deze trip deden waren wij allemaal een stuk jonger (rond de 19, X en M waren een jaartje ouder). Achteraf heb ik superveel spijt dat wij de paddo’s op een recreatieve manier hebben gebruikt. Ik ben ook zelf een keer in een trip behoorlijk bad gegaan omdat ik de paddo’s recreatief tot mij nam. Een les om nooit te vergeten. (dit was een andere trip waar ik misschien een andere keer wel eens een report van ga schrijven, kut maar daarom niet minder leerzaam). Sindsdien benader ik dit wonderschone natuurproduct op een totaal andere manier.


Iedereen zat lekker in zijn vel en wij waren hem ongelooflijk hard aan het spacen op sigaretten, jointjes, wierook, de visuals en andere triptools. Ik zat lekker achter mijn Imac wat eigen muziekjes te beluisteren om invloeden op te doen en deze later in de muziek te verwerken, iedereen genoot van de muziek en spacede lekker weg.

Het was de derde keer dat S en X paddo’s tot zich namen, voor M de eerste keer en voor P de tweede keer. Zelf was ik de meest ervaren persoon. S voelde zich geweldig en ik bood hem mijn koptelefoon aan zodat hij mijn muziek op een intensere manier kon ervaren. Hij wilde niets anders en zette de koptelefoon op en ging in de andere kant van de kamer zitten. Zijn gezichtsuitdrukkingen vertelde ons dat alles goed was en wij lieten hem lekker oplossen in zijn wereldje.

In de tussentijd spacede wij heerlijk door op een onbeschrijflijke euforie.

Na ongeveer een half uur a drie kwartier (?) zette S zijn koptelefoon af en ging op de bank zitten bij ons. Op de boxen was een van mijn nummers “Battledrums” (In mijn fantasiewereld een oorlog tussen verschillende entiteiten) te horen. Opeens zie ik S lijkbleek trekken en hij zegt tegen mij “doe die muziek uit!”. Vanaf dat moment wist ik dat het mis zat omdat hij de persoon is die mijn muziek het beste kent en het meeste volgt van iedereen.

Hij stond op in paniek en liep naar het raam toe om wat verse lucht te happen. Daarna deed hij de balkondeuren open en ging hij liggen op het balkon (wat zeiknat was van de regen). Ik merkte dat het echt niet goed ging en ging (ook zwaar trippend) naar S toe om hem hulp te verlenen. Ik vertelde hem dat ik begreep dat hij zich niet goed voelde maar dat het niet verstandig was om zo in de kou buiten op een nat balkon te gaan liggen en ik vroeg hem om binnen te komen. Hij ging even rustig op een stoel zitten en ik vroeg X om een sapje voor hem te halen.


Kort daarna zag ik S flauwvallen, gelukkig stond ik achter hem en kon ik hem vasthouden zodat hij zich niet kon bezeren. Het was meteen duidelijk voor mij dat hij een suikerdip had. Ik was de enige met medische kennis en voelde mij als host en beste vriend uiteraard ook verplicht om hem te helpen. Ik legde mijn hand op zijn gezicht om hem signalen te geven van deze wereld, al snel kwam hij terug, lijkbleek en nog steeds in paniek. Ik vertelde hem rustig wat er gebeurd was en raadde hem aan een banaantje en wat sappen te drinken, dit deed hem erg goed.

Hij vertelde dat hij met de koptelefoon op zo naar andere werelden was gezogen en de oorlog tussen de entiteiten zo direct ervaarde dat hij zijn hele lichaam vergeten was. Logisch dat de signalen van suikertekort ook niet waren aangekomen. (even tussendoor, hij heeft geen suikerziekte, maar paddo’s kunnen naar mijn weten je bloedsuikerspiegel flink doen verlagen, is er iemand die hier info over heeft? ik heb veel gezocht naar soortgelijke situaties maar heb helaas weinig gevonden, het gebeurt ook regelmatig bij mensen als zij teveel wiet gerookt hebben. Heeft iemand hier ervaring mee in trips? tips?) Rustig begon hij weer een beetje bij te komen en ik stuurde M en P op pad om wat eten te gaan halen zodat S even rustig kon bijkomen, dit deed hem goed en rustig kwam hij weer terug op aarde, verbouwereerd van wat er zojuist gebeurd was. Dit was een van de meest intense, duistere ervaring in zijn hele leven.


De sfeer was totaal omgeslagen, iedereen was verschrikkelijk bezorgd over S, maar we wisten dat hij dit een plaats moest gaan geven en dat dit zo 1,2,3 niet mogelijk was. Eigenlijk heb ik tijdens het helpen van S amper emoties getoond en toen alles voorbij was, zo’n kwartier later voelde ik een soort intense stress loskomen, alsof er een vijftiendubbele dosis adrenaline ineens mijn lichaam ingeschoten werd. Ik ging even rustig zitten en toen ik hier een beetje controle over had besloot ik een klein jointje te vouwen om wat rustiger te worden. Dit hielp redelijk maar ik wist dat ik dit op dit moment niet kon verwerken. Ik deed mijn best dit niet te laten uiten aan mijn medetrippers om de sfeer niet nog meer te verzieken, maar ik stond echt om het punt om in huilen uit te barsten. M en P kwamen terug met wat chinees en we hebben lekker gegeten met zijn allen. We hebben nog wat doorgechilled en uiteindelijk is iedereen naar huis gegaan.


Toch ben ik erg tevreden met de trip die ik ervaren heb. Ik heb mooie linkjes voor mijzelf gemaakt en eigenlijk heel erg genoten, hoe kut dat ene moment ook was. S was verschrikkelijk bang geworden en ik stelde hem voor om een keer samen, als hij er aan toe was om rustig met zijn tweeën een vervolgtrip te doen zodat hij dit voor zichzelf een plaats kon geven. Die trip begon weer met pure paniek en veel kotsen voor S omdat zijn lichaam direct een afstootreactie gaf. Uiteindelijk heeft hij zich hier over heen kunnen zetten en hebben we een ongelooflijke mooie trip gedeeld.

Ik had er moeite mee om de gevoelens die naar boven kwamen van de trip (niet de vervolgtrip, maar deze die ik nu beschrijf) te verwerken. Tot zeker driekwart jaar na de ervaring kreeg ik nog regelmatig hartkloppingen en een adrenalinestoot waar ik niet goed mee om kon gaan als ik met S aan het chillen was, en ik ook maar een miliseconde een bepaalde gezichtsuitdrukking van hem zag. (dit gebeurde zelfs als we gewoon een normaal gesprek aan ‘t voeren waren met een jointje of wat, het lijkt wel alsof er wat frames uit deze beleving voor altijd in mijn geheugen gebrand zijn) De pure angst die hij uitstraalde een paar seconde voor hij out ging was echt afschuwelijk om te zien...ik zal dit nooit meer vergeten, gek genoeg maakte het op het moment dat het gebeurde weinig impact en deed ik wat ik moest doen.

Voor mijn gevoel heb ik daar nu vrede mee en komt dat niet meer terug, toch heeft dit een ongelooflijke impact op ons allemaal gemaakt.

Kort samengevat: Fantastische trip met een scherp randje. Onderschat lage doseringen niet en zorg dat je dextro of wat fruit bij de hand hebt als je gaat trippen. Dat u maar veel mag leren van dit wonderschone knowledge-fruit!


Bedankt voor het lezen!
Dit is mijn eerste tripreport, feedback is meer dan welkom!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Out gaan in een trip

Een vriendin van mij viel ook een keer flauw tijdens een paddotrip, ze had die avond weinig avond eten gegeten dus ik denk dat paddo's inderdaad een spontane suikerdip kunnen veroorzaken. Mijn ex ging langer geleden ook eens knock out door paddo's dus het is zeker iets dat vaker gebeurd.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Out gaan in een trip

Dat lijkt me echt fucked up. K.O gaan op paddo's. Als het gebeurt en je komt bij zou ik in de war zijn en bad vibes krijgen maar als je het ziet is het ook fucked lijkt me. Zou k niet willen meemaken :openmouth:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Out gaan in een trip

Een suikerdip, dat is bij mij bijna standaard. Dat wil zeggen, als ik er niet op inspeel door drinken en/of voeding.
Vasten vooraf is ook niet voor mij weggelegd. Ik zorg er iig voor dat ik 2 a 3 uur van te voren een lichte maaltijd heb genuttigd.
Ik heb dit pas na de 5e trip ofzo ontdekt. Ik zou het wel nuttig vinden als er meer info over komt. Vaak wordt in 'triphandleidingen voor beginners' de tip gegeven dat het goed is om op een nuchtere maag te trippen. Alleen hier wordt vaak niet bij verteld dat dit niet voor iedereen weggelegd is, want ieder mens functioneert weer anders.

Wat (lichte)voeding en drinken bij de hand is dus idd aan te raden. Maar of dextro een tip is dat weet ik niet zo zeker meer. Ik heb namelijk meerdere verhalen gelezen van mensen die een dextro namen en toen juist 'bad gingen.' Misschien dat de hoeveelheid glucose dan net iets te veel van het goede is. Dat het lichaam moeite heeft om zo'n enorme schommeling te verwerken. Ik dat ik zeker een stuk of 5 tripreports naar boven kan vissen waar dextro de trip een negatieve wending gaf. Dus ik zou opteren voor het banaantje :) . Maar als iemand echt out gaat, tja, misschien is het dan wel goed als je idd een dextro-energy in zijn muiltje kan drukken, omdat het er dan echt om gaat iemand weer deze wereld in te trekken.

Interessant dat die muziek zo'n invloed had. Klinkt ook best wel als een nummer met negatieve lading, tenminste als ik jou beschrijving zo lees.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Out gaan in een trip

jah kvoel me bij een paddo trip soms wel is flauw maar niet flauwvallen ofzo maar gewoon precies alsof je net van een zware dag op het werk thuis komt.
dit gaat na een tijdje wel terug weg... gelukkig :mrgreen:
l
lespaulLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben zelf ook al is flauw gevallen op de paddo's.

en toen ik daar van bij kwam zag ik heel veel visuals die op de muziek mee gingen.

ben toen op de bank gaan liggen met me ogen dicht, maar na een kwartier zette een vriendin van mij de muziek uit. toen werd ik in een badtrip gesleurt die ik 2 maand eerder had gehad op de acid.

gelukkig na 3kwartier me zelf weer een beetje op het padje kunnen krijgen.

maar jah sapjes drinken tijdens de trip is altijd goed. maar ik was dat toen vergeten.
normaal doe ik dat netjes omdat ik altijd suiker te kort heb op paddo's.
R
RebelyellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heftige trip!
Ik heb het zelf en in mijn omgeving nog niet meegemaakt dat iemand out ging. Zelf neem ik de paddos nooit op een gehele nuchtere maag. Liefst een lichte maaltijd en tijdens het consumeren wat sevenup erbij (heerlijk om die ranzige smaak te camoufleren) en altijd vers fruit bij de hand. Ik kan ook altijd helemaal emotioneel worden om muziek, heerlijk, maar angstig? Dat lijkt me eng..
s
smokeboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ongeveer 3 jaar geleden hebben 2 maten van toen paddo's gedaan. ik was er als nuchtere bij. het was lekker zomer en zaten lekker in het zonnetje. ze lieten de paddo's drogen en het was een geweldige middag! maar to the point. paddo's waren om ongeveer 15:00 ingenomen en om 18:00 krijg ik te horen dat ze keihard bad zijn gegaan en dat er een huisarts en alles bij moest komen. hoe dit zo ineens gekomen is snap ik niet. ze waren allebei naar huis gegaan. weet iemand hoe dit misschien gebeurd kan zijn? misschien ook angst en suikertekort ofzo?? ik heb er nog nooit niks van gesnapt.

nou wil ik onderhand wel is antwoord op die eeuwenlange vraag:wink::P

Bedankt!
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauw, zal inderdaad wel een goeie indruk hebben gemaakt op die vriend van je.

Ik ben benieuwd naar dat nummer, staat het online toevallig ?
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ik ben op het moment nog even aan het knutselen met de track maar hij komt mischien wel op DF ergens in 2009 als hij af is.

preview op soundcloud:
http://www.soundcloud.com/musicaldna
alle reacties welkom, zeker van trippende mensen ervaringen (:
F
FakkelbrigadierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een tijdje geleden had ik met 2 vrienden paddo's op en waren we het bos ingegaan.

Ik heb toen ook een aantal keer black outs gehad. Het begon toen ik op een omgevallen boom zat waar ik ineens vanaf viel in een zwart gat. tenminste zo leek het voor mij, in de realiteit viel ik gewoon op de grond.

Ik had die die avond nog een paar keer gehad, dat ik ergens liep en het zwart werd en ik dan op de grond lag. Zelf vond ik dit niet heel erg, vond het opzich wel grappig dat dit gebeurde, alleen voor me medetrippers zag dit er wel wat beangstigend uit.

Verder echt een super trip gehad!
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#12
lijkt me wel eng om te zien gebeuren helemaal als je in een trip zit >.>
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ikzelf ben ook een keer flauwgevallen na een jointje thuis... Had niks meer te snacken en had bijna niks gegeten die avond.... Hetzelfde idee denk ik!
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#14
prachtig report
gelukkig wist je tijdens je trip nog wat je moest doen !
ik zou alleszinds toch wel even panikeren..

great report :)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lage bloeddruk is ook een mogelijkheid, al dan niet in combinatie of ten gevolge van glucose tekort.
w
wodansmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey, mooi report!
jammer dat ik je muziek niet kan afspelen op die site (moet registreren), heb je nog een andere site waar je muziek op te beluisteren is? ben erg benieuwd!
ik knutsel ook een beetje aan, ik zal wel een url via een pm'tje sturen :) want
wil niet je report onder spammen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."