Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer heroïne.

Eerste keer heroïne.

42 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#1
laat maar zien hoe link het is :openmouth:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben ook weleens nieuwschierig geweest naar dit spul. Vooral omdat het zo verslavend is. Dan moet het wel heeel lekker zijn en ik hou wel van downers.

Maar zou er om die reden ook juist nooit aan beginnen. Veel te veel risico om verslaafd aan te worden voor mij.

Mooi dat je dit hebt kunnen overwinnen en toch de drug hebt kunnen ervaren.
m
milfhunterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zie dat je ook ervaring hebt met ethylmorfine, ik neem aan dat dit die roze pilletjes codethyline zijn? Ik vind het een heel leuk effect om er zo'n 15-20 te nemen. In welke mate valt dit te vergelijken met heroïne? Waarschijnlijk véél minder sterk maar gaat het die richting uit?
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed beschreven!

Dank voor het report! Goed om het eens een paar keertjes te proberen en nadien weg te leggen.

Je hoeft niet in te gaan op al die veroordelende reacties van anderen hoor. Dat zegt tenslotte meer iets over hén dan over jou.

Nu denk ik niet dat je in jouw geval al kon spreken van verslaving in de klassieke (klinische) zin des woords; misschien dat je gewoon veel zin had, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als echt verslaafd zijn.

Over heroïne-verslaving bestaan ontieglijk veel broodje-aap-verhalen van mensen die er al verslaafd zouden zijn na het eerste keer proberen. Dat is onzin natuurlijk. Je hebt mensen die jarenlang gebruiken, normaal presteren en niet de minste verslavingsverschijnselen vertonen.

Theodore Dalrymple heeft in zijn boek 'Romancing Opiates' ('Drugs' als Nederlandse titel, denk ik) al aangetoond dat dit een urban legend is, een kwakkel overgenomen uit de verslavingszorg-industrie en allerlei populaire films als Trainspotting.
De medische literatuur laat echter een heel ander geluid horen.

Mensen reageren dan heel gepîqueerd als je deze mythe ontkracht (alsof je daarmee zegt dat heroïne dan weer helemaal niet verslavend is), en daar kan je weinig mee.
Gewoon doorverwijzen naar Dalrymple's boek! :wave:
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Kijk zoon verslag hadden we nog niet?
bedankt voor je toegift :grin:

hero zal voor mij nooit een optie zijn .
niet mijn ding ben verlieft geworden op een andere druk en dat is LSD :hearteyes:
Hoop wel dat je het hier bij laat .

done it zal ik maar xzeggen geen rede om nog keer te doen :P
thanks :wave:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel interessant report

En heel knap dat je ervan af kan blijven.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe geweldig het gevoel wel niet is maar ik durf het niet aan.
Ik denk dat ik er wel van af kan blijven na 1 keer proberen. Maar als er dan iets naars in je leven gebeurd en niks kan je meer wat schelen voor een periode loop je toch een groot risico alsnog naar heroïne te grijpen. En dat risico wil ik op elke manier vermijden..
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#7
J86 zei:
Heel interessant report

En heel knap dat je ervan af kan blijven.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe geweldig het gevoel wel niet is maar ik durf het niet aan.
Ik denk dat ik er wel van af kan blijven na 1 keer proberen. Maar als er dan iets naars in je leven gebeurd en niks kan je meer wat schelen voor een periode loop je toch een groot risico alsnog naar heroïne te grijpen. En dat risico wil ik op elke manier vermijden..
Klik om te vergroten...
Exact wat ik er ook over denk.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi report. Ik snap wel wat je bedoeld met dat gezellige gevoel. Das idd best fijn, laat staan als het stukken heftiger is. Stiekem ben ik er zelf ook wel nieuwschierig naar, want het moet wsl een heerlijk gevoel geven. Maar toch zal ik het niet proberen.. Misschien als ik 70 ben en ongeneeslijk ziek ben ofzo ooit :P Vind het een te groot risico om misschien veel tot alles op te geven voor een drug..

Goed reportje. Heb je er niet zoveel van, heroine..
J
JH5L7H7B356LKGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heel mooi Report, en goed dat je er toch nog vanaf kan blijven.
Ik ben het met de meeste mensen hier wel mee eens. Ik zal het naar alle waarschijnlijkheid het ooit gaan proberen, puur om het te ervaren. Dit kan iedereen wel zeggen ''gewoon ff proberen'', maar mijn nieuwsgierigheid is o zo groot.
Ik ben wel bang voor het feit, nadat ik het geprobeerd heb, ik hopelijk niet terugval op Heroine na een nare gebeurtenis..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi report, we hebben eigenlijk heel weinig reports over heroine op DF, volgens mij is dit de enige zelfs.. Ik denk zelf niet dat ik het iets zou vinden, ik heb nogal een hekel aan het gevoel dat ik krijg van downers.. ik probeer het maar niet, waarschijnlijk om hele verkeerde redenen - ik denk dat ik het gruwelijk kut zou vinden.
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi report ^^
Heel knap van je dat je toch nee hebt weten te zeggen. Maar als je verslavingsgevoelig bent zal dat een stuk lastiger zijn.

Ik zou het zelf nooit gebruiken. ik wil veel proberen maar een mens moet niet alles geprobeerd hebben in z'n leven =)

gewoon tot je grens gaan en weten wat wel en niet kan.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi report. Herkenbaar ook, al was het bij mij niet zo heftig en komt dat orgasmegevoel me niet zo bekend voor.
Die halve depressiviteit herken ik ook de maand er na, vooral lusteloosheid was het bij mij. Geen zin om elke ochtend op te staan, iets te ondernemen etc.
Goed dat je er niet mee doorgegaan bent en bedankt voor het delen.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het verhaal hier op het forum van die gast die z'n hele leven verwoest geworden is door heroïne blijft me echt gans mijn leven bij, vond het een heel sterk verhaal en nog sterker dat hij er mee naar buiten durfde komen

Dankzij deze persoon (na het lezen van zijn verhaal) ben ik ervan overtuigd dat ik nooit heroïne zal gebruiken en dat het ook voor niemand aan te raden is om het te gebruiken


en kom nu maar af van : wat ben jij toch een hypocriet, als je het 1 keer kunt doen en niet verslaafd worden (zoals andere drugs) dan zou dat toch een mooie ervaring kunnen zijn

wel voor 1 keer antwoord ik u : NEE!

*EDIT*
en voor alle mensen die er toch van overtuigd zijn dat heroïne uw leven niet kan verwoesten , lees dit even : http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=5883&start=0
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#14
milfhunter zei:
Ik zie dat je ook ervaring hebt met ethylmorfine, ik neem aan dat dit die roze pilletjes codethyline zijn? Ik vind het een heel leuk effect om er zo'n 15-20 te nemen. In welke mate valt dit te vergelijken met heroïne? Waarschijnlijk véél minder sterk maar gaat het die richting uit?
Klik om te vergroten...

Het lijkt er een beetje op, maar het is heel erg zwak in vergelijking met bruin.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
geekos zei:
Het verhaal hier op het forum van die gast die z'n hele leven verwoest geworden is door heroïne blijft me echt gans mijn leven bij, vond het een heel sterk verhaal en nog sterker dat hij er mee naar buiten durfde komen

Dankzij deze persoon (na het lezen van zijn verhaal) ben ik ervan overtuigd dat ik nooit heroïne zal gebruiken en dat het ook voor niemand aan te raden is om het te gebruiken


en kom nu maar af van : wat ben jij toch een hypocriet, als je het 1 keer kunt doen en niet verslaafd worden (zoals andere drugs) dan zou dat toch een mooie ervaring kunnen zijn

wel voor 1 keer antwoord ik u : NEE!

*EDIT*
en voor alle mensen die er toch van overtuigd zijn dat heroïne uw leven niet kan verwoesten , lees dit even : http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=5883&start=0
Klik om te vergroten...

Niemand zegt hier dat heroïne je leven niet kan verwoesten. Het lijkt me ook duidelijk dat heroïne dat wel kan. Dat je je mening baseert op één enkel verhaal zegt ook wel wat, op die manier kan alles je leven verwoesten. Over alles is wel een negatief verhaal.
Neemt niet weg dat je gelijk hebt, het percentage ooitgebruikers wat problemen krijgt met heroïne ligt enorm hoog.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het heeft zeker de potentie om je leven te verwoesten. Ik schat de kans dat als ik het zou proberen ik verslaafd zou raken op ongeveer 5%, maar 5% kans om m'n leven te verwoesten voor een keer high worden? Dat is achterlijk.
k
kouwerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heroine is coke alleen dan met een orgasmegevoel en het is goedkoop hoeren zijn 50 euro en een gram is 30 euro als je de deal goed afhandeld
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:
Niemand zegt hier dat heroïne je leven niet kan verwoesten. Het lijkt me ook duidelijk dat heroïne dat wel kan. Dat je je mening baseert op één enkel verhaal zegt ook wel wat, op die manier kan alles je leven verwoesten. Over alles is wel een negatief verhaal.
Neemt niet weg dat je gelijk hebt, het percentage ooitgebruikers wat problemen krijgt met heroïne ligt enorm hoog.
Klik om te vergroten...
Ik baseer mn mening niet op één enkel verhaal, ik baseer mn mening op meerdere verhalen. Heb nog nooit iemand heroïne zien gebruiken en ken ook niemand in m'n vriendenkring die het ooit gebruikt heeft (ken wel mensen die het al eens gedaan hebben en al veel over gehoord) en daarom is mijn mening niet objectief, dat geef ik toe
maar hoe je het kunt proberen na alle negatieve dingen die je er (hoogstwaarschijnlijk) al over gehoord hebt (het verhaal naar waar ik verwijs is voor mij echt wel het negatiefste verhaal ivm drugsgebruik ooit), dat snap ik echt niet
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het orgasme gevoel ken ik van mijn eerste keer mdma. Een orgasme in elke vezel, in iedere zenuwuiteinde van je hele lichaam. Een ervaring om nooit te vergeten.

Voor de rest, zonder het te veroordelen, maar voor mij: Heroine, never, nooit, nee, non, njet, no, no , no, no .

Teveel narigheid van gezien.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#20
Tof report wel :) respect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."