Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer heroïne.

Eerste keer heroïne.

42 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:
Het heeft zeker de potentie om je leven te verwoesten. Ik schat de kans dat als ik het zou proberen ik verslaafd zou raken op ongeveer 5%, maar 5% kans om m'n leven te verwoesten voor een keer high worden? Dat is achterlijk.
Klik om te vergroten...

zeker 5% kans dat jij niet verslaafd raakt :wink:
Klik om te vergroten...

Het is maar een cijfer, of het nou 5% of 30% of 90% is, het gaat om het idee. Ik *gok* dat het niet zou gebeuren omdat ik alle downers in alle soorten en maten niet leuk vind en ik het hele "stoned" of "warme deken" gevoel niet echt prettig vind. De enige downer die nog op m'n lijstje staat is opium, en die wil ik in china doen uit een authentieke opiumpijp, dat lijkt me redelijk vet. Het liefst dan ergens in een pagoda in de bergen.
Klik om te vergroten...

Denk je dat heroine en opium zoveeel verschilt? In opium zit ook morfine he, vergeet dat niet. Verder is heroine idd wat verslavender en geeft t meer een flash.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
J0rrit zei:
Denk je dat heroine en opium zoveeel verschilt? In opium zit ook morfine he, vergeet dat niet. Verder is heroine idd wat verslavender en geeft t meer een flash.
Klik om te vergroten...

Weet ik, heroine is Diacetylmorfine. Het gaat me ook echt meer om de ervaring om op die manier opium te roken dan persé om de high die ik van opium krijg. Da's bijzaak.
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zooooo, mooi report :grin: Ik ben echt geïntresseerd in heroïne en ik kan me niet voorstellen hoe lekker he moet zijn (nouja een héél klein beetje mischien), maar ik durf het echt niet aan om het eens te proberen. Al die propaganda heeft dus toch effect op me :P

maarja, ik ben ook pas 18
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb van t weekend ook horse gerookt, tijdens een feestje waren we aan t discussieren over de verslavings factor van hero. OP de terug weg van t feestje uurtje of 5 kwamen we een junkie tegen en die nam ons toen mee naar de plek waar normaal zijn dealer was. Die was er alleen niet.. toen heeft ie ons zijn nood voorraad verkocht.. en dat hebben we thuis opgerookt.
't was een klein beetje maar het werkte wel goed een heel chill gelukzalig gevoel dat langzaam afzakt naar de uiteinden van je lichaam. Dit gevoel duurde zo'n 2 uur.

Wil het nog wel een keer proberen met een grotere dosis, maar heb geen drang om dat nu gelijk te gaan regelen ofzo.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ErnstJünger zei:
(...) een kwakkel overgenomen uit de verslavingszorg-industrie en allerlei populaire films als Trainspotting. (...)
Klik om te vergroten...
Nu wil ik geen mierenneuker zijn, maar ik vind dat Trainspotting (voor zover ik dat kan beoordelen) een vrij objectief beeld geeft van heroïne gebruik, en zeker niet de 'één-keer-gebruiken-en-verslaafd-raken' mythe uitdraagt. In de film zegt de hoofdpersoon al héél duidelijk dat zijn gebruik op een eigen keuze gebaseerd was.

Heh, ik moet juist om dit detail in de thread weer opgewonden raken, hoor.

Maar goed, @TS, bedankt voor dit report, en het is fijn te horen dat je er niet in bent blijven hangen. :)

Olle
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Erg fijn report, ik kan me meteen inleven in dat warme gevoel als je jezelf gewoon samentrekt en die kriebels en emoties voelt.

Maar ik vind H gewoon het verste, dat samen met Meth zijn dingen die ik nooit zal doen. Daar waag ik mezelf niet aan, ik vind het erg moedig dat je het gewoon gedaan hebt. Het zou bij mij dagen voor mijn neus liggen.
N
NeedleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Interessante report!
Ik moet het vooral niet gaan proberen op dit moment in mijn leven, weet niet of ik sterk genoeg zou zijn om er vanaf te blijven... Bij twijfel is het bij mij --> nee :)
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#8
mooi report, erg interesant :)
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#9
laat maar zien hoe link het is :openmouth:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben ook weleens nieuwschierig geweest naar dit spul. Vooral omdat het zo verslavend is. Dan moet het wel heeel lekker zijn en ik hou wel van downers.

Maar zou er om die reden ook juist nooit aan beginnen. Veel te veel risico om verslaafd aan te worden voor mij.

Mooi dat je dit hebt kunnen overwinnen en toch de drug hebt kunnen ervaren.
m
milfhunterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zie dat je ook ervaring hebt met ethylmorfine, ik neem aan dat dit die roze pilletjes codethyline zijn? Ik vind het een heel leuk effect om er zo'n 15-20 te nemen. In welke mate valt dit te vergelijken met heroïne? Waarschijnlijk véél minder sterk maar gaat het die richting uit?
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed beschreven!

Dank voor het report! Goed om het eens een paar keertjes te proberen en nadien weg te leggen.

Je hoeft niet in te gaan op al die veroordelende reacties van anderen hoor. Dat zegt tenslotte meer iets over hén dan over jou.

Nu denk ik niet dat je in jouw geval al kon spreken van verslaving in de klassieke (klinische) zin des woords; misschien dat je gewoon veel zin had, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als echt verslaafd zijn.

Over heroïne-verslaving bestaan ontieglijk veel broodje-aap-verhalen van mensen die er al verslaafd zouden zijn na het eerste keer proberen. Dat is onzin natuurlijk. Je hebt mensen die jarenlang gebruiken, normaal presteren en niet de minste verslavingsverschijnselen vertonen.

Theodore Dalrymple heeft in zijn boek 'Romancing Opiates' ('Drugs' als Nederlandse titel, denk ik) al aangetoond dat dit een urban legend is, een kwakkel overgenomen uit de verslavingszorg-industrie en allerlei populaire films als Trainspotting.
De medische literatuur laat echter een heel ander geluid horen.

Mensen reageren dan heel gepîqueerd als je deze mythe ontkracht (alsof je daarmee zegt dat heroïne dan weer helemaal niet verslavend is), en daar kan je weinig mee.
Gewoon doorverwijzen naar Dalrymple's boek! :wave:
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Kijk zoon verslag hadden we nog niet?
bedankt voor je toegift :grin:

hero zal voor mij nooit een optie zijn .
niet mijn ding ben verlieft geworden op een andere druk en dat is LSD :hearteyes:
Hoop wel dat je het hier bij laat .

done it zal ik maar xzeggen geen rede om nog keer te doen :P
thanks :wave:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel interessant report

En heel knap dat je ervan af kan blijven.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe geweldig het gevoel wel niet is maar ik durf het niet aan.
Ik denk dat ik er wel van af kan blijven na 1 keer proberen. Maar als er dan iets naars in je leven gebeurd en niks kan je meer wat schelen voor een periode loop je toch een groot risico alsnog naar heroïne te grijpen. En dat risico wil ik op elke manier vermijden..
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#15
J86 zei:
Heel interessant report

En heel knap dat je ervan af kan blijven.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe geweldig het gevoel wel niet is maar ik durf het niet aan.
Ik denk dat ik er wel van af kan blijven na 1 keer proberen. Maar als er dan iets naars in je leven gebeurd en niks kan je meer wat schelen voor een periode loop je toch een groot risico alsnog naar heroïne te grijpen. En dat risico wil ik op elke manier vermijden..
Klik om te vergroten...
Exact wat ik er ook over denk.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi report. Ik snap wel wat je bedoeld met dat gezellige gevoel. Das idd best fijn, laat staan als het stukken heftiger is. Stiekem ben ik er zelf ook wel nieuwschierig naar, want het moet wsl een heerlijk gevoel geven. Maar toch zal ik het niet proberen.. Misschien als ik 70 ben en ongeneeslijk ziek ben ofzo ooit :P Vind het een te groot risico om misschien veel tot alles op te geven voor een drug..

Goed reportje. Heb je er niet zoveel van, heroine..
J
JH5L7H7B356LKGLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heel mooi Report, en goed dat je er toch nog vanaf kan blijven.
Ik ben het met de meeste mensen hier wel mee eens. Ik zal het naar alle waarschijnlijkheid het ooit gaan proberen, puur om het te ervaren. Dit kan iedereen wel zeggen ''gewoon ff proberen'', maar mijn nieuwsgierigheid is o zo groot.
Ik ben wel bang voor het feit, nadat ik het geprobeerd heb, ik hopelijk niet terugval op Heroine na een nare gebeurtenis..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi report, we hebben eigenlijk heel weinig reports over heroine op DF, volgens mij is dit de enige zelfs.. Ik denk zelf niet dat ik het iets zou vinden, ik heb nogal een hekel aan het gevoel dat ik krijg van downers.. ik probeer het maar niet, waarschijnlijk om hele verkeerde redenen - ik denk dat ik het gruwelijk kut zou vinden.
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi report ^^
Heel knap van je dat je toch nee hebt weten te zeggen. Maar als je verslavingsgevoelig bent zal dat een stuk lastiger zijn.

Ik zou het zelf nooit gebruiken. ik wil veel proberen maar een mens moet niet alles geprobeerd hebben in z'n leven =)

gewoon tot je grens gaan en weten wat wel en niet kan.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi report. Herkenbaar ook, al was het bij mij niet zo heftig en komt dat orgasmegevoel me niet zo bekend voor.
Die halve depressiviteit herken ik ook de maand er na, vooral lusteloosheid was het bij mij. Geen zin om elke ochtend op te staan, iets te ondernemen etc.
Goed dat je er niet mee doorgegaan bent en bedankt voor het delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."