Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC: Eén keer en nooit meer!

XTC: Eén keer en nooit meer!

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
WDVKLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik lees hier allerlei verhalen van mensen die XTC proberen en het ontzettend vet vonden. Misschien vergis ik me hoor, ik heb nog lang niet dit hele forum gelezen :wink:. Ik wil in ieder geval even mijn ervaring over xtc kwijt, omdat mijn ervaring helemaal niet zo leuk was. Niet omdat ik bad ging of iets dergelijks, maar gewoon omdat het me niet beviel. Het is wel al een tijdje geleden, dus ik kan ondertussen al wat dingen vergeten zijn :rolleyes:

Ik ging naar een hardcorefeest in het Silverdome, ondertussen alweer een maand of 8 geleden. We gingen daar met zijn 7en naartoe als ik me niet vergis. 2 vrienden van me R. & M., die ook mee waren, zouden voor het eerst aan de pillen gaan. Ik was ook ontzettend nieuwsgierig, maar ik wilde nog geen keuze maken of ik het wel of niet zou doen: ik wou dat gewoon op het moment zelf beslissen. Ze hadden 8 pillen bij, dus dat zou wel goedkomen. Blauwe driehoeken waren het. Toen we eenmaal ons plekje in het Silverdome hadden gevonden, hebben die 2 vrienden van mij ieder 1/3e pil gepakt (de helft van een driehoek pakken is namelijk best lastig). Na een kwartier stond R. al behoorlijk spacend om zich heen te kijken: bij hem had die 1/3e pil blijkbaar al zo snel effect. M. had nog nergens last van. Even later gingen ze ieder 2/3e bijpakken. Op dat moment besloot ik dat ik het ook maar ging proberen en ik heb zelf 1/3e gepakt. Ik was in spanning aan het afwachten of ik iets voelde, ik kreeg kriebels in mijn buik, maar dat was gewoon van de spanning. 3 kwartier later voelde ik nog niks, dus heb ik nog 2/3e bijgepakt. R. & M. hebben toen ook bijgepakt, maar ik weet niet hoeveel. Weer 3 kwartier later was er nog niks aan de hand. M. zat met een meisje dat met ons mee was bij de wc's op een trapje, omdat hij het warm had en het daar wat frisser was. Omdat ik naar de wc moest, liep ik erheen. Ik zag hen daar zitten en ik ging op mn gemak in de rij staan. Helemaal ineens werd ik duizelig en misselijk, echt van de ene op de andere seconde. Ik ben toen naast M. en dat meisje op het trapje gaan zitten, maar ik kreeg het al gauw koud. Uiteindelijk zijn we maar binnen op de stoeltjes gaan zitten (Silverdome is een stadion, dus die hebben van die plastic stoeltjes). Na een tijdje voelde ik me wel weer redelijk, maar ik irriteerde me ontzettend aan mijn kaken, die zich uit alle macht op elkaar klemden. Daarom ben ik samen met M. maar gewoon aan 1 stuk door gaan praten, omdat hij hetzelfde probleem had met zijn kaken. R. was ondertussen druk aan het stampen en was compleet van de wereld. Ik vond het echt ontzettend onaangenaam om hem te zien. Gelukkig bleef iemand anders bij hem, om hem in de gaten te houden, hij kon het namelijk wel aanzien. Die stomme plastic stoeltjes van het silverdome zaten ontzettend lekker, daar heb ik het dan ook 3 uur lang met M. over gehad. Verder bleef ik me irriteren aan mijn kaken, bleef ik dorst houden en elke 5 minuten een nieuw flesje water à 5 euro per stuk willen. Roken ging echt in een toptempo: in anderhalve minuut had ik mn sigaret toch wel op. R. kwam af en toe nog kijken hoe het met ons ging, maar wij vonden het gewoon té onaangenaam om hem te zien. Ik ga wel vaker naar een hardcorefeestje en ik heb genoeg mensen gezien die totaal van de kaart zijn, maar op de een of andere manier vond ik het bij hem gewoon echt moeilijk. Zijn kaken zweefden uit elkaar, zijn ogen draaiden de hele tijd weg en hij kon niet stilstaan omdat hij dan ontzettend op zijn benen stond te trillen. Toen het feest afgelopen was om 7 uur, wilden M. en ik nog op die stoeltjes blijven zitten, maar zijn uiteindelijk toch opgestaan. We hadden nog een reis van ongeveer 3 uur te gaan. Toen we eenmaal bij het station op de trein aan het wachten waren (op de stenen trap die héél lekker zat) ging het nog goed, maar vanaf het moment dat ik de trein in stapte werd ik kotsmisselijk. M. is voor mij de wc gaan zoeken, omdat ik bang was dat als ik door die trein ging lopen en de wc niet snel genoeg kon vinden, dat ik zou gaan kotsen. Toen ik eenmaal boven de wc hing, vond ik het ontzettend onaangenaam om naar een snel voorbijschietend spoor te kijken dus ik ben maar gauw weer op mijn plek gaan zitten. Ik ben misselijk gebleven totdat we thuis waren: de mensen met wie ik was vonden me zo bleek als een witte muur. Toen ik in bed lag kon ik niet slapen, ik lag daar met mijn ogen dicht, maar ik had het idee dat ik nóg iets moest doen om te kunnen slapen, maar ik wist niet wat. Uiteindelijk om 2 uur 's middags toch in slaap gevallen.

De volgende dag snapten mijn emoties er niks meer van. Het ene moment kon ik heel hard lachen, het andere moment kon ik wel huilen.

Mijn report klinkt misschien alsof ik het best wel naar mijn zin heb gehad, omdat al die stoelen zo lekker zaten, maar dat was het enige positieve aan het hele gebruik van XTC. Ik was niet blij, ik voelde me echt niet alsof ik de hele wereld aankon of iets dergelijks (R. beschreef dit gevoel namelijk), ik irriteerde me aan mijn kaken, ik kon R. echt niet aanzien, ik heb een bak geld uitgegeven aan water omdat ik op dat moment niet kon bedenken dat ik het flesje water ook gewoon kon vullen bij de wc's, ik ben langer misselijk geweest dan dat ik lekker op die stoeltjes heb gezeten en die hele avond heeft me 100 euro gekost ofzo zonder dat ik iets van het feest heb meegekregen. Ik zag een paar maanden later de DVD en ik vond het feest er ontzettend vet uitzien, maar ik weet er niks meer van als het om de muziek en de sfeer gaat.

Al met al komt het erop neer dat ik het gewoon niet meer wil doen en dankzij deze ervaring heb ik er ontzettend veel moeite mee om mensen in mijn directe omgeving aan de harddrugs te zien..
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hm... vreemd
Klinkt totaal niet als een XTC report inderdaad :P

1/3 is wel erg weinig trouwens. Zelfs met pillen van 150 mg zou het maar 50mg zijn en dat voel je misschien net aan. Maar van 2/3 pil zou je toch wel love-gevoel moeten krijgen. Je hebt geen last van depressies of serotonine problemen? Misselijkheid kan altijd maar juist meestal in het begin.

Waren de pillen getest? Het zou kunnen dat er wat anders ook doorheen zat. Niet iedereen reageert bijvoorbeeld slecht op mcpp.

Maargoed het zou natuurlijk kunnen dat je 1 van de zeer zeldzame mensen bent die niet goed reageert op MDMA. Zonde want normaal raak je zo blij en intens gelukkig dat een bad trip zo goed als onmogelijk is.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raar verhaal idd. Ik zou die pillen eens laten testen. Het is bijna onmogelijk dat hier (alleen) mdma inzat :P En anders, ben je misschien niet een beetje een control-freak dat je het niks vond en je irriteerde aan je kaken enzo? Control-freaks moeten namelijk lekker thee blijven drinken en geen bewustzijnsveranderende middelen gebruiken. Die vinden dat meestal niet zo geweldig :wink: Als je je zo kan irriteren aan je kaken bijv. doet het me wel beetje het gevoel geven dat je een beetje en control-freak bent. Verder klinkt het opzich aardig als mdma effecten. Op het kut & misselijk voelen na dan. Normaal voel je je zo goed dat een eventuele misselijkheid je stemming niet de baas kan.. Ik zou ze eens laten testen. Als er meer dan alleen mdma inzat of iets heel anders, weet je waarom je het niet zo leuk vond :wink: Zat er gewoon mdma in was het misschien de verkeerde avond, had je teveel of juist te weinig gegeten, teveel of juist te weinig gedronken of ben je een control-freak..
D
DuGeaksteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je teveel op de negatieven effecten hebt gelet van je lichaam, dat kan soms allemaal te veel worden.
Meestal kan je het maar beter op je af laten komen zodat die lekkere ''rush'' op je afkomt en je helemaal in de ban bent van het MDMA gevoel :hearteyes:
W
WDVKLid
01-01-2024, 00:00
#5
J86 zei:
Je hebt geen last van depressies of serotonine problemen?
Klik om te vergroten...

Nee :)

TrippyShit zei:
En anders, ben je misschien niet een beetje een control-freak dat je het niks vond en je irriteerde aan je kaken enzo?
Klik om te vergroten...
Hmm nee ik ben dat niet echt hoor. Het feit dat ik me irriteerde aan mn kaken was denk ik omdat ik me toch al niet al te geweldig voelde. Als ik me nou voor de rest echt geweldig had gevoeld, had ik me daar niet aan geïrriteerd denk ik ...
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Probeer het nog eens, maar dan thuis. Relaxed op een stoel, met je vrienden te spacen. Muziekje aan en gaan.

Ik vind XTC thuis vele malen leuker dan op party's, herken jouw gevoel wel een beetje.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#7
true, op een feestje heb je wel meer kans dat het fout gaat, in elk opzicht zo'n beetje. Mentaal, geestelijk. Ik zou het zeker nog een keer thuis proberen met vrienden. En laat je lekker gaan, positief denken. (hoewel ik me nog steeds niet kan voorstellen hoe je negatief kan denken onder invloed van MDMA :tongueout:)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Das onzin en verschilt per persoon. Thuis ga ik juist sneller fout omdat er minder afleiding enzo is. Alhoewel ik het over het algemeen wel wat leuker vind. En wat TS had noem ik niet echt fout gaan op xtc. Das gewoon niet lekker voelen enzo. Ben echt keer bad gegaan op xtc en dat is echt psyko shit. Die kant wil ik nooit meer zien..
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#9
focus focus , focus focus , als je je op ieks gaat fixeren word het alleen maar erger je had beter gewoon meegedanst en dan was je mss heel gaar geworden
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou nooit durven uitgaan op xtc zonder kauwgom, dan denk ik altijd dat ik er mijn tong ga afbijten ofzo, denk daaraan de volgende keer of zoek dichtbij het feest de eerste de beste nachtwinkel en koop 2 pakjes sportlife
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#11
En toch zou ik die dingen ook eens laten testen. Er zijn toch ook mensen die heel goed gaan op mcpp? Misschien dat die vriend dat wel?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het report niet gelezen, maar uit de titel kan ik denk ik wel afleiden dat het geen mdma is geweest.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ook ....

:wave:

niet klagen als je niet weet wat je in je kontje douwt en later wakker wordt en er iets uithangt.

:hearteyes:

:wave:

XTC is een waardige drugs ... waar miljoenen mensen van hebben genoten.

1 op de 10.000 is niet geschikt voor drugs.
W
WDVKLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook geen ervaren drugsgebruiker, waardoor ik er niet mee bezig ben geweest dat er misschien iets anders in zou kunnen zitten. Dan erbij zie ik andere mensen altijd plezier van xtc hebben, terwijl zij net zo goed niet weten wat erin zit ..

Het was gewoon een ervaring die ik met jullie wilde delen, omdat ik het zelf ook zo vreemd vond dat de ervaring mij niet beviel.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lijkt me een duidelijk gevalletje mcpp?

Geloof me, als je echt goede xtc had gehad, had je nu nog met je hoofd in de wolken gelopen....
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt het blijkbaar ook wel een beetje ondoordacht gebruikt, je wist niet wat je kon verwachten en je hebt het zeker niet in een ideale setting voor de eerste keer gebruikt. Misschien vinden sommige mensen het niet fijn om thuis op de bank te doen, maar ik zou het lekker nog een keer thuis proberen! Gewoon met geteste pilletjes, een grote voorraad (gratis :wink:) water en kauwgom bij de hand. Paar goede vrienden erbij, rustig muziekje op en ik garandeer je dat je de hele nacht de meest geweldige gesprekken van je leven zult hebben. Je hebt wel vaker mensen die misselijk van mdma (als het geen mcpp was) worden, maar dat uit zich thuis op de bank toch al een stuk minder, en dan hoef je in ieder geval niet in een rijdende trein te zitten. En je hebt denk ik ook de dagen erna niet zo goed voor jezelf gezorgd, als je zo'n last had van een dip. Ik raad je dan zeker aan om 5-htp capsules te bestellen, want met deze schatjes heb je nooit meer last van een xtc-dip! :hearteyes: Anyway, laat het weten als je het ooit nog een keer gaat proberen, want ik ben benieuwd hoe je je voelt op pillen waar 100% zeker mdma in zit. Het is niet voor niets de favo drug van 90% van de drugsgebruikers!
T
TechnofanaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
werken die 5-htp dingen echt zo goed?? Ik heb zelf tryptofaan, dat werkt opzich wel maar heb nog steeds wel een beetje dip.

Anways.. een goede vriend van mij is zich ook een keer diep ongelukkig gaan voelen met enorme emotiewisselingen tijdens dat het snoep zn werking deed. Was ook zijn eerste keer. ONGELOOFELIJK dat dat kan, ik had dezelfde snoepjes op samen met een paar anderen en wij hadden de tijd van ons leven.

Met queensday heeft hij wat MDMA poeder van mijn geprobeerd en dat viel dan wel weer fijn. Denk dat hij en jij gewoon teveel stress gevoel over het goedje en het moment hadden. Heb zelf ook een iets mindere ervaring gehad met top-pillen en dat lag bij mij helemaal aan de set en setting. Zou echt zonde zijn als dit moois in je leven ontbreekt (vind ik dan :hearteyes: )
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Technofanaat zei:
werken die 5-htp dingen echt zo goed?? Ik heb zelf tryptofaan, dat werkt opzich wel maar heb nog steeds wel een beetje dip.
Klik om te vergroten...

Absoluut! Heb zelf ook 1 keer L-tryptofaan gebruikt maar dat heeft me niet voor een dip behoed, terwijl 5-htp iedere keer feilloos heeft gewerkt! :) En nog een fijne bijkomstigheid: het helpt je ook met slapen na je wause nacht :grin: ik vind het echt topspul!
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rabbithole zei:
Technofanaat zei:
werken die 5-htp dingen echt zo goed?? Ik heb zelf tryptofaan, dat werkt opzich wel maar heb nog steeds wel een beetje dip.
Klik om te vergroten...

Absoluut! Heb zelf ook 1 keer L-tryptofaan gebruikt maar dat heeft me niet voor een dip behoed, terwijl 5-htp iedere keer feilloos heeft gewerkt! :) En nog een fijne bijkomstigheid: het helpt je ook met slapen na je wause nacht :grin: ik vind het echt topspul!
Klik om te vergroten...
Je weet dat het gevaarlijk is, om direct na xtc gebruik 5htp te nemen, hoop ik?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
kiekert zei:
Rabbithole zei:
Technofanaat zei:
werken die 5-htp dingen echt zo goed?? Ik heb zelf tryptofaan, dat werkt opzich wel maar heb nog steeds wel een beetje dip.
Klik om te vergroten...

Absoluut! Heb zelf ook 1 keer L-tryptofaan gebruikt maar dat heeft me niet voor een dip behoed, terwijl 5-htp iedere keer feilloos heeft gewerkt! :) En nog een fijne bijkomstigheid: het helpt je ook met slapen na je wause nacht :grin: ik vind het echt topspul!
Klik om te vergroten...
Je weet dat het gevaarlijk is, om direct na xtc gebruik 5htp te nemen, hoop ik?
Klik om te vergroten...

Heb er veel over gelezen en ik kon alleen vinden dat L-tryptofaan direct na xtc gevaarlijk is.. en ik neem het er niet direct na hoor, maar pas als het helemaal is uitgewerkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."