#1
Mooi rapport, lees hem nu pas (meer dan een jaar later...). Heel gedetailleerd je gevoelens en je twijfels van dat moment beschreven. Erg van genoten, bedankt voor je bijdrage ![:)]()
TechNora zei:1. twijfel je erover of je drugs moet nemen? --> Altijd gebruiken!


Safire zei:Erg goed geschreven! Ik heb zelf redelijk wat coke gebruikt, maar nog nooit een report erover gelezen. Leek me ook niet bijster interessant :P Maar jouw report is wel degelijk interessant!
Argulas zei:In deze stijl zou ik ook nog wel een heroïne, speed, ... reportje willen lezen.
TechNora zei:Ik schrok wel toen ik zag dat je door mijn woorden de stap naar coke gemaakt hebt!!:

M00neY zei:Argulas zei:In deze stijl zou ik ook nog wel een heroïne, speed, ... reportje willen lezen.
Heroïne zit er voor mij niet in. Dat is me toch wel erg heftig
Speed ben ik wel open-minded voor. Ik heb echter zo'n vermoeden dat speed slechts als functioneel middel aantrekkelijk is (lees: de vogeltjes beginnen te fluiten, en de after is nog niet eens begonnen).
M00neY zei:TechNora zei:Ik schrok wel toen ik zag dat je door mijn woorden de stap naar coke gemaakt hebt!!:
![]()
Voel je echter niet te schuldig. Als je er namelijk over nadenkt is dit misschien wel een van de belangrijkste levenslessen die er bestaat. Jouw advies slaat niet alleen op ‘drugs’, maar zou eigenlijk voor alle aspecten van het leven moeten gelden. Als je nooit wat probeert (een nieuw tripmiddel, een nieuw persoon, een nieuw restaurant, etc.) beleef je ook niks. Hoe meer je experimenteert, hoe meer je te weten komt over jezelf en de wereld. Vaak weerhouden je gedachtes je van nieuwe ervaringen. Ik bedoel, mijn hersenen zijn mijn kostbaarste bezit, maar soms zijn ze toch echt te koppig. Twijfel kan je heel wat mooie ervaringen ontnemen.
En ja, misschien heb je een bad-trip, wordt je keihard afgewezen of is het voedsel daar ongelofelijk smerig. Het is misschien een naar gevoel, maar als je inziet waar je precies de mist in bent gegaan kom je er uiteindelijk veel sterker uit.
‘What doesn’t kill us, makes us stronger’ zei Friedrich Nietzsche ooit, waarmee hij natuurlijk voornamelijk op het mentale vlak doelde.
M00neY![]()


Voel je echter niet te schuldig. Als je er namelijk over nadenkt is dit misschien wel een van de belangrijkste levenslessen die er bestaat. Jouw advies slaat niet alleen op ‘drugs’, maar zou eigenlijk voor alle aspecten van het leven moeten gelden. Als je nooit wat probeert (een nieuw tripmiddel, een nieuw persoon, een nieuw restaurant, etc.) beleef je ook niks. Hoe meer je experimenteert, hoe meer je te weten komt over jezelf en de wereld. Vaak weerhouden je gedachtes je van nieuwe ervaringen. Ik bedoel, mijn hersenen zijn mijn kostbaarste bezit, maar soms zijn ze toch echt te koppig. Twijfel kan je heel wat mooie ervaringen ontnemen.
En ja, misschien heb je een bad-trip, wordt je keihard afgewezen of is het voedsel daar ongelofelijk smerig. Het is misschien een naar gevoel, maar als je inziet waar je precies de mist in bent gegaan kom je er uiteindelijk veel sterker uit.
‘What doesn’t kill us, makes us stronger’ zei Friedrich Nietzsche ooit, waarmee hij natuurlijk voornamelijk op het mentale vlak doelde.
M00neY
M00neY zei:Aangekomen bij Aardbei thuis trof ik een bedrijvige sfeer. Naast redelijk wat mensen en redelijk wat lege biertjes was daar ook een schaal met … redelijk wat cocaïne.
O jee .... nooit genoeg de schaal is NOOIT groot genoeg.
De helft van de aanwezigen was van de schaal aan het snoepen, de andere helft hield het bij de biertjes.
Ondanks het feit dat ik nog nooit coke heb gebruikt, dat eigenlijk ook nooit gewild heb, is er wel altijd de interesse voor mensen onder invloed van wat voor spul dan ook.
En interessant was het. Ik trok mijn eerste biertje open en luisterde naar een hevige discussie waarin Aardbei en Hoefijzer waren verwikkeld. Beide hadden een actieve lichaamstaal en praten ook een stuk luider en sneller dan normaal. Dit was voor het eerst dat ik in een huiselijke sfeer het gebruik van cocaïne meemaakte en kon nu dus ook duidelijker de effecten onderscheiden.
Coke heads on the move ....
Ik betrapte mezelf op de gedachte om een klein puntje te nemen.
Nee, stop, fout, slechte gedachte.
Daar is niets mis mee met die gedachte ....
Dat was vreemd, voor het eerst in mijn leven het idee om cocaïne te gebruiken.
Hij stommelt de kamer binnen, behoorlijk de weg kwijt.
‘Wat doet die schaal met coke in mijn huis?’ roept hij.
Daar gaan we dan.
*snuif*
Wow!
*stilte*
Wat een gek gevoel. Alsof ik het traject van de coke precies kon registreren. Vanaf de schaal, door het opgerolde briefje van 20, via mijn neus aankomend in de hersenen en zich in een fractie van een seconde naar alle kanten verspreidend. Een soort oerknal in je koppie.
Daar komt ie dan .....
Ik stond op van mijn stoel en begon te lopen. Ik voelde me onrustig.
Het deed me denken aan mijn eerste XTC trip, op het moment dat de pil net begint te werken. Er dringt een nieuwe, tot dan toe onbekende stof je lichaam binnen en je probeert het gevoel te analyseren, te plaatsen. Met mijn eerste snoepje verdween die onrustigheid na 2 minuten om vervolgens plaats te maken voor een zeer intense bodyrush en een absolute verandering in perceptie en bewustzijn (de eerste en tevens enige keer dat ik van XTC kleine hallucinaties heb gehad, fantastisch).
Ook met de coke verdween het ongeruste gevoel na ongeveer 2 minuten en ik ging weer zitten. Ik verwachtte dan nu ook een soort energie rush zoals bij MDMA, maar die bleef uit.
In plaats daarvan voelde ik me juist rustig, heel rustig.
‘Hoe bevalt het?’ vroeg Aardbei nieuwsgierig.
‘Relaxed’ antwoordde ik lachend.
LOL
De volgende 15 minuten nam het rustgevende gevoel toe en merkte ik een enorme helderheid in mijn geest. Het denkproces leek sneller te gaan en ik leek me op meer dingen tegelijk te kunnen concentreren. De geestelijke vermoeidheid van een lange dag leren verdween als sneeuw voor de zon. Interessant. Mijn mond was verdoofd. De 2 voortanden voelde ik helemaal niet meer. Een vreemd, maar geen onplezierig gevoel.
Dikke bal in je keel moeiljik slikken en een lopende neus.
‘Als we dan toch bezig zijn’ glimlachte ik naar Eekhoorn, en verdrong elke gedachte van de komende dag.
Er werd een telefoontje gepleegd en 10 minuten later lag de schaal weer vol met sneeuw.
*snuif*
‘Wat is er zo speciaal aan cocaïne?’ dacht ik bij mezelf.
Goeie vraag, alles draait ook om die schaal als ie eenmaal leeg is komt de essentie van de coke naar voren. Hij herrijst uit de lege schaal.
‘Heeft cocaïne dan nog leuke kanten?’
uuuhhh nee ...
Jazeker. Vooral het gebruiken zelf vond ik interessant. De gouden schaal, het leggen van een lijntje, het opgerolde 20-eurobiljet en de mini-lepel, en natuurlijk het snuiven. Het is gewoon een leuke bezigheid. Het ‘oerknal’ gevoel is prachtig en de lichte duizeligheid die daarop volgt.
Na eindeloze gesprekken en een lege schaal was het tijd om bedje op te zoeken.
Buiten vroeg Hoefijzer wat ik van de coke-ervaring vond. Ik antwoordde dat het vergeleken met de verwachtingen erg tegenviel.
‘Na een paar keer weet je het wel te waarderen’ zei hij.
Na een paar keer heb je het gehad of je word junk....
Dat zal best, dacht ik bij mezelf. Het schijnt een bekend fenomeen met cocaïne te zijn. Je moet het ‘leren gebruiken’.
Mijn laatste idee over coke is dat je dit ook gewoon behoort te gebruiken in combinatie met massa's alchohol. Eerst drink je jezelf helemaal klem, om na een goeie snuif weer compleet helder te zijn.
Klem zuipen en een meid scoren op een stranttent tijdens een hitte golf dat is de enige leuke coke moment van het leven.
Conclusie:
Niet voor herhaling vatbaar.
Leef bewust en heb lief!
goed rapport !! erg herkenbaar ... kijk ook al uit naar de 2C-B.
M00neY![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."