Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer blowen

Eerste keer blowen

70 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JunkyXLLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, mijn eerste keer was ook zo ongeveer, en het was ook WW
Ik ga niet zeggen dat je te jong bent, want ik ben zelf nog maar 14 en ik doe het al elke dag.
Doe het is af en toe, want elke dag, is na een tijd niet meer zo leuk :wink:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#2
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Tony Hawk's Proskater :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Dat waren de tijden ja..
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Hahaha, Proskater? Dat deed ik al toen ik 7 was :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Young! zei:
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Hahaha, Proskater? Dat deed ik al toen ik 7 was :P
Klik om te vergroten...
Ja, maar jij was 7 op het moment dat hij 13 was.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Young! zei:
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Hahaha, Proskater? Dat deed ik al toen ik 7 was :P
Klik om te vergroten...
Ja, maar jij was 7 op het moment dat hij 13 was.
Klik om te vergroten...

Klopt :P
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was met mijn eerste blow ervaring 12 jaar.
Wel kan ik daar bij stellen dat blowen in die periode anders was als tegenwoordig.
Ten eerste de wiet was buitenwiet en van matige (in vergelijking met tegenwoordig zeer slechte) kwaliteit.
En er werd dus meer hasj gerookt.

Als recreatief middel is er niets verkeerd aan blowen zoals eigenlijk met bijna elke verslavende substantie.
Wel moet je hierbij goed in de gaten houden dat het gevaar van blowen er ook in zit dat het algemeen aanvaard is.
Het is een softdrug immers...?
Ik ben van mening dat het 1 van de gevaarlijkste verslavingen is.
Ten eerste is het dus algemeen aanvaard en word het niet als een probleem drug gezien.
Mensen denken dat het een softdrug is en niet verslavend.
Je word er niet agressief op en de volgende ochtend ben je niet brak zoals van bijvoorbeeld alcohol.

Nu ben ik qua leeftijd een dinosaurus vergeleken bij de meeste anderen op dit forum en heb dus relatief veel mee gemaakt en gezien.
Duidelijk is dat wiet de softdrugs status al geruime tijd ontgroeit is.
Verslaving aan wiet is een veelvoorkomend iets.
Iemand die elke dag gebruikt zal bijna niets tot helemaal niets uit zijn handen zien komen.
En dus uiteindelijk een punt in zijn leven bereiken dat hij/zij op zijn haar leven terug kijkt en zal kunnen concluderen dat er niet bereikt is.
Wat mij tevens is opgevallen is dat mensen welke jong beginnen met veel blowen blijven staan in hun emotionele ontwikkeling.
Vooral dit laatste lijkt mij een groot probleem.

Voor de rest kan ik alleen zeggen veel plezier maar wees voorzichtig.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#7
megatrippie zei:
Ik was met mijn eerste blow ervaring 12 jaar.
Wel kan ik daar bij stellen dat blowen in die periode anders was als tegenwoordig.
Ten eerste de wiet was buitenwiet en van matige (in vergelijking met tegenwoordig zeer slechte) kwaliteit.
En er werd dus meer hasj gerookt.

Als recreatief middel is er niets verkeerd aan blowen zoals eigenlijk met bijna elke verslavende substantie.
Wel moet je hierbij goed in de gaten houden dat het gevaar van blowen er ook in zit dat het algemeen aanvaard is.
Het is een softdrug immers...?
Ik ben van mening dat het 1 van de gevaarlijkste verslavingen is.
Ten eerste is het dus algemeen aanvaard en word het niet als een probleem drug gezien.
Mensen denken dat het een softdrug is en niet verslavend.
Je word er niet agressief op en de volgende ochtend ben je niet brak zoals van bijvoorbeeld alcohol.

Nu ben ik qua leeftijd een dinosaurus vergeleken bij de meeste anderen op dit forum en heb dus relatief veel mee gemaakt en gezien.
Duidelijk is dat wiet de softdrugs status al geruime tijd ontgroeit is.
Verslaving aan wiet is een veelvoorkomend iets.
Iemand die elke dag gebruikt zal bijna niets tot helemaal niets uit zijn handen zien komen.
En dus uiteindelijk een punt in zijn leven bereiken dat hij/zij op zijn haar leven terug kijkt en zal kunnen concluderen dat er niet bereikt is.
Wat mij tevens is opgevallen is dat mensen welke jong beginnen met veel blowen blijven staan in hun emotionele ontwikkeling.
Vooral dit laatste lijkt mij een groot probleem.

Voor de rest kan ik alleen zeggen veel plezier maar wees voorzichtig.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Hoe oud bent u dan?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Young! zei:
Dankjewel! Hoe oud bent u dan?
Klik om te vergroten...
96.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#9
megatrippie zei:
Ik was met mijn eerste blow ervaring 12 jaar.
Wel kan ik daar bij stellen dat blowen in die periode anders was als tegenwoordig.
Ten eerste de wiet was buitenwiet en van matige (in vergelijking met tegenwoordig zeer slechte) kwaliteit.
En er werd dus meer hasj gerookt.

Als recreatief middel is er niets verkeerd aan blowen zoals eigenlijk met bijna elke verslavende substantie.
Wel moet je hierbij goed in de gaten houden dat het gevaar van blowen er ook in zit dat het algemeen aanvaard is.
Het is een softdrug immers...?
Ik ben van mening dat het 1 van de gevaarlijkste verslavingen is.
Ten eerste is het dus algemeen aanvaard en word het niet als een probleem drug gezien.
Mensen denken dat het een softdrug is en niet verslavend.
Je word er niet agressief op en de volgende ochtend ben je niet brak zoals van bijvoorbeeld alcohol.

Nu ben ik qua leeftijd een dinosaurus vergeleken bij de meeste anderen op dit forum en heb dus relatief veel mee gemaakt en gezien.
Duidelijk is dat wiet de softdrugs status al geruime tijd ontgroeit is.
Verslaving aan wiet is een veelvoorkomend iets.
Iemand die elke dag gebruikt zal bijna niets tot helemaal niets uit zijn handen zien komen.
En dus uiteindelijk een punt in zijn leven bereiken dat hij/zij op zijn haar leven terug kijkt en zal kunnen concluderen dat er niet bereikt is.
Wat mij tevens is opgevallen is dat mensen welke jong beginnen met veel blowen blijven staan in hun emotionele ontwikkeling.
Vooral dit laatste lijkt mij een groot probleem.

Voor de rest kan ik alleen zeggen veel plezier maar wees voorzichtig.
Klik om te vergroten...

Kijk je kan best op jonge leeftijd voor het eerst je blowtje nemen. Ik was zelf ook net 12 toen ik voor het eerst blowde. Maar ik ben pas echt drugs etc. gaan gebruiken op mijn 17. Maar zijn inderdaad genoeg mensen die vanaf hun 12 bleven gebruiken en naar de klote gingen. Kijk daar zit het verschil in.

Daarnaast ben ik het niet met je eens dat blowen de ergste drugs verslaving is. Het wordt zeker niet door alles en iedereen aanvaard. Alcohol word aanvaard drugs niet perce.

Je hebt inderdaad gelijk dat als je op vroege leeftijd blowd of andere drugs of overmatig alcohol gebruikt dit blijvende schade met zich meebrengt.

Niet voor niets dat er steeds meer gedaan wordt aan preventie.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Young! zei:
Dankjewel! Hoe oud bent u dan?
Klik om te vergroten...
96.
Klik om te vergroten...

Zozo :sunglasses:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het wel opmerkelijk hoe je tegen drugs aankijkt op jouw leeftijd.
Waren alle experimenterende 13 jarigen maar zo, er zou al veel minder gezeik over drugs zijn.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal mezelf eerst voorstellen.
Ik ben Young! , 13 jaar oud( Jajaja ik weet dat dat erg jong is ), woon in Zuid Holland, Doe havo/vwo, zeker geen standaard brugsmurf, ik kan ook beter opschieten met oudere mensen En heb een account aangemaakt omdat ik mijn eerste ervaring met blowen met jullie wilde delen :smoke:

Het was op een donderdag avond, en ik , en een van me beste vrienden ( 16 jarig, we noemen hem M ) hadden al een tijdje terug afgesproken, dat we een keertje zouden blowen. Ik had hier absoluut nog geen ervaring mee, en ik was erg nieuwsgierig.
Hij draaide thuis een joint met white widow, ik wist dat dit sterk was, dus besloot ik om rustig aan te doen.
Eenmaal gearriveerd op onze vaste hangplek, was het ongeveer 22:30. ik moest 23:30 thuis zijn, We staken de joint op, gezellig zitten praten, het viel me op dat de rook behoorlijk zwaar viel, en dat het voelde alsof niet alle rook uit me longen was ( niet storend )
ongeveer 5 hijsen verder, voelde ik dat er iets gebeurde, mijn zicht leek ietsje te veranderen, en ik voelde me echt extreem relaxed, ik voelde geklop in me hoofd, maar had hier geen last van.
Toen de joint eenmaal op was, moesten we naar huis, helaas was ik te stom om te bedenken, dat ik nog naar huis moest fietsen :rock: , gelukkig dat M erbij was, anders had ik het niet overleeft :tearsofjoy: , het was nog lekker buiten, niet warm , en ook niet koud, heerlijk koel en er stond een briesje, tijdens het fietsen raakte ik continue een soort van out, zegmaar eventjes bewusteloos, dat je helemaal in jezelf raakt, ik draaide me om om tegen M te praten en reed de bosjes in :rolleyes: toen kon ik niet meer fietsen door het lachen en ben ik naar huis gelopen, ik zei M gedag en ging naar binnen, omdat ik echt niet meer normaal functioneerde.
ik vroeg aan mijn ouders ( die half slapend waren ) of ik eventjes mocht computeren, dit mocht, ik had al van te voren bedacht dat ik muziek ging luisteren, toen ik mijn computer opstartte begon het, ik wet niet hoe ik het goed moet beschrijven, maar die joint sloeg er eventjes maximaal in, ik voelde me hart kloppen, ik voelde en hoorde gegons in me hoofd, en alles draaide, ik kon me niet focussen en moest om alles lachen, had een verschrikkelijk droge bek, en ik voelde me zoo chill, alle stress was eventjes verdwenen, en er was alleen plaats voor vrolijkheid :grin: . ik keek naar mijn monitor, deze leek diepte te hebben, en de muziek was echt , echt zo mooi :grin: , time of my life :hearteyes: , maar door die droge bek kreeg ik het gevoel dat ik stikte, ik had een lege colafles gevuld met water, hier nam ik steeds slokjes van, of ik spoelde ff mijn mond, en opeens patsboem alles was weer normaal :confused: , lichtelijk geïrriteerd in bed gaan liggen, en langzaam kwam alles weer terug :rock: , heerlijk geslapen.

De volgende dag, een licht zweverig gevoel in me hoofd, goed humeur, absoluut niet lui, extreem grote schoonmaak gehouden, eigenlijk niks negatiefs ontdekt.

Mvg, Young!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#13
ben benieuwd wie de eerste is die gaat zeggen dat 13 wel erg jong is (ookal was ik zelf ook 13)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Welkom op dit forum:)

knolselderij zei:
ben benieuwd wie de eerste is die gaat zeggen dat 13 wel erg jong is (ookal was ik zelf ook 13)
Klik om te vergroten...

Tja, als ik het nu zou zeggen vind ik 13 ook extreem jong, maar was het zelf ook toen ik voor de 1e keer blowde.

Wat me echter wel ''zorgen'' baart, is dat je op die leeftijd al een vaste hangplek hebt, en dat je daar mag hangen tot half 12 s'avonds door de weeks.

Maar ik merk aan je typstijl dat je inderdaad NieT zOalS jE lEEftYd gEnooTjeS bEnT!
Het is wel mooi om te lezen dat je 1e ervaring positief was, hoewel het allemaal wel wat slimmer had gekund.

De tijd, je had een uur om die joint te roken voordat je weer thuis moest zijn. Zoals je zegt was de joint net op, en moest je al weer naar huis. De weg en de confrontatie met je ouders kunnen dan vervelender uitpakken.

Dat je s'ochtends wakker word zonder verdere negatieve effecten te merken is normaal.
Deze eigenschap van wiet maakt het gebruik ervan zo verraderlijk. Als je zaterdagavond 20 bier hebt staan drinken, heb je zondag ochtend denk ik niet zo'n zin in een tapje. Bij wiet/hasj heb je dit niet, pas hier ivm. verslaving mee op.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Was mijn eerste joint maar een WW... :grin:

Ik kan je maar één raad geven: niet te vaak doen. Hou het voor in het weekend ofzo, ik weet het het klinkt weer zo ouder tegen zoon toestanden maar toch.

Als je het alleen in het weekend doet dan heb je er meer aan dan elke dag te blowen, in het begin zal je hier niets van merken.
Maar na een tijd zal je het wel ondervinden dat het meer negatieve dan positieve dingen met zich meebrengt.

Je vindt dat chille gevoel, die euforie enzo toch leuk? Als je het niet te vaak doet dan voel je dat ook duidelijk veel beter dan dat je het dagelijks doet.

Maar goed, ik weet tegen dat je aan deze zin gekomen bent dat al het bovenstaande al lang vervlogen is.

Meh, je kan me alleszins niet verwijten dat ik het niet geprobeerd heb. :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je mag me ook met "je/jou" aanspreken hoor. "U" klinkt zo formeel. :grin:
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Welkom op dit forum:)

knolselderij zei:
ben benieuwd wie de eerste is die gaat zeggen dat 13 wel erg jong is (ookal was ik zelf ook 13)
Klik om te vergroten...

Tja, als ik het nu zou zeggen vind ik 13 ook extreem jong, maar was het zelf ook toen ik voor de 1e keer blowde.

Wat me echter wel ''zorgen'' baart, is dat je op die leeftijd al een vaste hangplek hebt, en dat je daar mag hangen tot half 12 s'avonds door de weeks.

Maar ik merk aan je typstijl dat je inderdaad NieT zOalS jE lEEftYd gEnooTjeS bEnT!
Het is wel mooi om te lezen dat je 1e ervaring positief was, hoewel het allemaal wel wat slimmer had gekund.

De tijd, je had een uur om die joint te roken voordat je weer thuis moest zijn. Zoals je zegt was de joint net op, en moest je al weer naar huis. De weg en de confrontatie met je ouders kunnen dan vervelender uitpakken.

Dat je s'ochtends wakker word zonder verdere negatieve effecten te merken is normaal.
Deze eigenschap van wiet maakt het gebruik ervan zo verraderlijk. Als je zaterdagavond 20 bier hebt staan drinken, heb je zondag ochtend denk ik niet zo'n zin in een tapje. Bij wiet/hasj heb je dit niet, pas hier ivm. verslaving mee op.
Klik om te vergroten...

Bedankt dat je/u gewoon rustig reageert, Maar voor de duidelijkheid, ik had geen school meer, mijn vakantie was al begonnen ( anders ben ik 21:30 thuis ) Haha, Maar bedankt voor de reactie! :)
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Was mijn eerste joint maar een WW... :grin:

Ik kan je maar één raad geven: niet te vaak doen. Hou het voor in het weekend ofzo, ik weet het het klinkt weer zo ouder tegen zoon toestanden maar toch.

Als je het alleen in het weekend doet dan heb je er meer aan dan elke dag te blowen, in het begin zal je hier niets van merken.
Maar na een tijd zal je het wel ondervinden dat het meer negatieve dan positieve dingen met zich meebrengt.

Je vindt dat chille gevoel, die euforie enzo toch leuk? Als je het niet te vaak doet dan voel je dat ook duidelijk veel beter dan dat je het dagelijks doet.

Maar goed, ik weet tegen dat je aan deze zin gekomen bent dat al het bovenstaande al lang vervlogen is.

Meh, je kan me alleszins niet verwijten dat ik het niet geprobeerd heb. :grin:
Klik om te vergroten...

Het bovenstaande is nog lang niet vervlogen, ik was zelf ook niet van plan om het te vaak te doen, ik heb ooit gelezen dat jongeren die vaak blowen een persoonlijkheidsstoornis kunnen oplopen, dat is 1 rede dat ik nooit veel zou blowen, en rede 2 is wat U ook al zegt, als je het niet te vaak doet is het effect gewoon chiller :rock: , Maar bedankt voor de reactie!
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Je mag me ook met "je/jou" aanspreken hoor. "U" klinkt zo formeel. :grin:
Klik om te vergroten...
Hahaha ik zal eraan denken :mrgreen:
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Ik vind het wel opmerkelijk hoe je tegen drugs aankijkt op jouw leeftijd.
Waren alle experimenterende 13 jarigen maar zo, er zou al veel minder gezeik over drugs zijn.
Klik om te vergroten...

Dankje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."