Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer blowen

Eerste keer blowen

70 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fishhead0707 zei:
De rapport klinkt als een leuke ervaring, na deze keer nog vaker gedaan of andere dingen geprobeerd?

Ik moet je bekennen dat mijn eerste keer blowen ook zeker mijn beste en leukste ervaring was :hearteyes:

White Whidow is wel een leuke soort om mee te beginnen..

Rustig aan..
Klik om te vergroten...


Alvast bedankt voor de reactie, het staat wel in de planning om ergens deze week nog te blowen, en over het andere dingen proberen, voor het eerst dronken geweest, maar das zekerweten minder leuk dan blowen :P
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Young! zei:
Fishhead0707 zei:
De rapport klinkt als een leuke ervaring, na deze keer nog vaker gedaan of andere dingen geprobeerd?

Ik moet je bekennen dat mijn eerste keer blowen ook zeker mijn beste en leukste ervaring was :hearteyes:

White Whidow is wel een leuke soort om mee te beginnen..

Rustig aan..
Klik om te vergroten...


Alvast bedankt voor de reactie, het staat wel in de planning om ergens deze week nog te blowen, en over het andere dingen proberen, voor het eerst dronken geweest, maar das zekerweten minder leuk dan blowen :P
Klik om te vergroten...
Pfff, toen ik voor het eerst dronken was heb ik heel de avond over de plee gehangen. Eens maar nooit meer en zeker geen bier meer. 20 op een avond, nouuu, ik was zwaar naar de klote, echt nooit meer... :kots:

Meestal nu mixdrankjes, verbazend beter gevoel en weinig kater in de ochtend :grin:
Blowen moet er voor mij nog een keer van komen :flushed:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Olijfboompje zei:
Young! zei:
Fishhead0707 zei:
De rapport klinkt als een leuke ervaring, na deze keer nog vaker gedaan of andere dingen geprobeerd?

Ik moet je bekennen dat mijn eerste keer blowen ook zeker mijn beste en leukste ervaring was :hearteyes:

White Whidow is wel een leuke soort om mee te beginnen..

Rustig aan..
Klik om te vergroten...


Alvast bedankt voor de reactie, het staat wel in de planning om ergens deze week nog te blowen, en over het andere dingen proberen, voor het eerst dronken geweest, maar das zekerweten minder leuk dan blowen :P
Klik om te vergroten...
Pfff, toen ik voor het eerst dronken was heb ik heel de avond over de plee gehangen. Eens maar nooit meer en zeker geen bier meer. 20 op een avond, nouuu, ik was zwaar naar de klote, echt nooit meer... :kots:

Meestal nu mixdrankjes, verbazend beter gevoel en weinig kater in de ochtend :grin:
Blowen moet er voor mij nog een keer van komen :flushed:
Klik om te vergroten...

Als ik drink dan altijd mix drankjes of champagne / prosecco.

De eerste keer mixies ging wel goed fout toen inderdaad goed veel gekotst :openmouth:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Young! zei:
Fishhead0707 zei:
De rapport klinkt als een leuke ervaring, na deze keer nog vaker gedaan of andere dingen geprobeerd?

Ik moet je bekennen dat mijn eerste keer blowen ook zeker mijn beste en leukste ervaring was :hearteyes:

White Whidow is wel een leuke soort om mee te beginnen..

Rustig aan..
Klik om te vergroten...


Alvast bedankt voor de reactie, het staat wel in de planning om ergens deze week nog te blowen, en over het andere dingen proberen, voor het eerst dronken geweest, maar das zekerweten minder leuk dan blowen :P
Klik om te vergroten...

Tja dronken zijn is niet heel leuk, aangeschoten is beter. By the way ik moedig je niet aan om andere drugs te gebruiken ik was alleen benieuwd.

:)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Fishhead0707 zei:
Leeftijd is een getal het zegt niets over de persoon. De één is met 13 ouder dan iemand van 15 bijvoorbeeld.

Ikzelf was net 12 toen ik voor het eerst blowde dus ik zal niet zeggen wat jong. Maar ik merk wel dat tegenwoordig het steeds normaler is om vroeg aan de drugs te gaan.

:)
Klik om te vergroten...
Het gaat er toch niet alleen om hoe "oud" je mentaal bent. Het gaat er vooral om dat je lichaam nog volop in ontwikkeling is en op 12jaar ben je nog een "kind" en is het zeker niet aan te raden om dan al aan de drugs te gaan.
Klik om te vergroten...

Je hebt helemaal gelijk. :)

Ik ben gelukkig pas harddrugs gaan gebruiken om mijn 17e mijn uitzondering van een keer sos op mijn 15e.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Olijfboompje zei:
Young! zei:
Fishhead0707 zei:
De rapport klinkt als een leuke ervaring, na deze keer nog vaker gedaan of andere dingen geprobeerd?

Ik moet je bekennen dat mijn eerste keer blowen ook zeker mijn beste en leukste ervaring was :hearteyes:

White Whidow is wel een leuke soort om mee te beginnen..

Rustig aan..
Klik om te vergroten...


Alvast bedankt voor de reactie, het staat wel in de planning om ergens deze week nog te blowen, en over het andere dingen proberen, voor het eerst dronken geweest, maar das zekerweten minder leuk dan blowen :P
Klik om te vergroten...
Pfff, toen ik voor het eerst dronken was heb ik heel de avond over de plee gehangen. Eens maar nooit meer en zeker geen bier meer. 20 op een avond, nouuu, ik was zwaar naar de klote, echt nooit meer... :kots:

Meestal nu mixdrankjes, verbazend beter gevoel en weinig kater in de ochtend :grin:
Blowen moet er voor mij nog een keer van komen :flushed:
Klik om te vergroten...

Hoe oud ben je dan??
m
maarten112Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als nieuwkomer wil ik hier niet de vader uithangen, maar als 13jarige zijn je hersens nog vol in ontwikkeling. Het gebruik van alcohol en drugs beperken deze ontwikkeling. Geniet dus, maar wel met mate! Pas op je 16de jaar is alles wel een beetje uitontwikkeld. Dus nog ff inhouden:)
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
maarten112 zei:
Als nieuwkomer wil ik hier niet de vader uithangen, maar als 13jarige zijn je hersens nog vol in ontwikkeling. Het gebruik van alcohol en drugs beperken deze ontwikkeling. Geniet dus, maar wel met mate! Pas op je 16de jaar is alles wel een beetje uitontwikkeld. Dus nog ff inhouden:)
Klik om te vergroten...

Bedankt mede-nieuwkomer :P ! dat klopt allemaal wat jij/u zegt, en bedankt voor het advies, maar ik wist zelf ook al dat dit niet goed is voor de hersens, drank vind ik ook niet zo heel interessant, en blowen, tja, dat is heel leuk, maar wel gematigd, ik heb door deze eerste keer dronken zijn, in combinatie met poppers ( das een middeltje voor een high van 2 minuten ) het is leuk voor eventjes, maar je voelt je echt 20 X beter als je 2 dagen uitslaapt, je rust neemt, en gewoon nuchter bent!
Kortom, ik vind het de hersenbeschadiging niet waard om nog ooit dronken te worden, of poppers te snuiven, misschien dat ik heeeeeel tussendoor nog wel eens wil blowen :mrgreen: , maar dan wel zo gematigd dat het niet gevaarlijk is.

Voor de duidelijkheid, door kennissen van mij, en persoonlijke ervaringen, weet ik wat drugs met mensen kunnen doen, fysiek, mentaal, maar ook wat er met andere mensen gebeurt, ik ben er voorzichtig mee, en ik doe al-tijd research.

Kunt u hierop reageren, en vertellen hoe oud u bent?

Mvg , Young!
m
maarten112Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben 25, dus zeg maar jij:)
heb vrienden (vanaf jou leeftijd) hele dagen zien blowen en uiteindelijk een niveau lager dan gepland hun middelbare schooldiploma zien halen. Zonde. Maar nogmaals wil hier niet de zedenpreker gaan uithangen. Geniet gewoon van het leven en doe alles (voorlopig tot je wat ouder bent) met mate.
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sla alle sigaretten af.

Zodra je verslaafd raakt aan nicotine en je vermengd tabac in je joint bestaat de kans dat je aan cannabis verslaafd raakt, terwijl nicotine de oorzaak is.

Goed om te voorkomen
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal mezelf eerst voorstellen.
Ik ben Young! , 13 jaar oud( Jajaja ik weet dat dat erg jong is ), woon in Zuid Holland, Doe havo/vwo, zeker geen standaard brugsmurf, ik kan ook beter opschieten met oudere mensen En heb een account aangemaakt omdat ik mijn eerste ervaring met blowen met jullie wilde delen :smoke:

Het was op een donderdag avond, en ik , en een van me beste vrienden ( 16 jarig, we noemen hem M ) hadden al een tijdje terug afgesproken, dat we een keertje zouden blowen. Ik had hier absoluut nog geen ervaring mee, en ik was erg nieuwsgierig.
Hij draaide thuis een joint met white widow, ik wist dat dit sterk was, dus besloot ik om rustig aan te doen.
Eenmaal gearriveerd op onze vaste hangplek, was het ongeveer 22:30. ik moest 23:30 thuis zijn, We staken de joint op, gezellig zitten praten, het viel me op dat de rook behoorlijk zwaar viel, en dat het voelde alsof niet alle rook uit me longen was ( niet storend )
ongeveer 5 hijsen verder, voelde ik dat er iets gebeurde, mijn zicht leek ietsje te veranderen, en ik voelde me echt extreem relaxed, ik voelde geklop in me hoofd, maar had hier geen last van.
Toen de joint eenmaal op was, moesten we naar huis, helaas was ik te stom om te bedenken, dat ik nog naar huis moest fietsen :rock: , gelukkig dat M erbij was, anders had ik het niet overleeft :tearsofjoy: , het was nog lekker buiten, niet warm , en ook niet koud, heerlijk koel en er stond een briesje, tijdens het fietsen raakte ik continue een soort van out, zegmaar eventjes bewusteloos, dat je helemaal in jezelf raakt, ik draaide me om om tegen M te praten en reed de bosjes in :rolleyes: toen kon ik niet meer fietsen door het lachen en ben ik naar huis gelopen, ik zei M gedag en ging naar binnen, omdat ik echt niet meer normaal functioneerde.
ik vroeg aan mijn ouders ( die half slapend waren ) of ik eventjes mocht computeren, dit mocht, ik had al van te voren bedacht dat ik muziek ging luisteren, toen ik mijn computer opstartte begon het, ik wet niet hoe ik het goed moet beschrijven, maar die joint sloeg er eventjes maximaal in, ik voelde me hart kloppen, ik voelde en hoorde gegons in me hoofd, en alles draaide, ik kon me niet focussen en moest om alles lachen, had een verschrikkelijk droge bek, en ik voelde me zoo chill, alle stress was eventjes verdwenen, en er was alleen plaats voor vrolijkheid :grin: . ik keek naar mijn monitor, deze leek diepte te hebben, en de muziek was echt , echt zo mooi :grin: , time of my life :hearteyes: , maar door die droge bek kreeg ik het gevoel dat ik stikte, ik had een lege colafles gevuld met water, hier nam ik steeds slokjes van, of ik spoelde ff mijn mond, en opeens patsboem alles was weer normaal :confused: , lichtelijk geïrriteerd in bed gaan liggen, en langzaam kwam alles weer terug :rock: , heerlijk geslapen.

De volgende dag, een licht zweverig gevoel in me hoofd, goed humeur, absoluut niet lui, extreem grote schoonmaak gehouden, eigenlijk niks negatiefs ontdekt.

Mvg, Young!
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#12
maarten112 zei:
Ik ben 25, dus zeg maar jij:)
heb vrienden (vanaf jou leeftijd) hele dagen zien blowen en uiteindelijk een niveau lager dan gepland hun middelbare schooldiploma zien halen. Zonde. Maar nogmaals wil hier niet de zedenpreker gaan uithangen. Geniet gewoon van het leven en doe alles (voorlopig tot je wat ouder bent) met mate.
Klik om te vergroten...

Komt goed, zo stond het bij mij ook in de planning. sowieso, moet alles met mate....
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Young! zei:
Olijfboompje zei:
Young! zei:
Alvast bedankt voor de reactie, het staat wel in de planning om ergens deze week nog te blowen, en over het andere dingen proberen, voor het eerst dronken geweest, maar das zekerweten minder leuk dan blowen :P
Klik om te vergroten...
Pfff, toen ik voor het eerst dronken was heb ik heel de avond over de plee gehangen. Eens maar nooit meer en zeker geen bier meer. 20 op een avond, nouuu, ik was zwaar naar de klote, echt nooit meer... :kots:

Meestal nu mixdrankjes, verbazend beter gevoel en weinig kater in de ochtend :grin:
Blowen moet er voor mij nog een keer van komen :flushed:
Klik om te vergroten...

Hoe oud ben je dan??
Klik om te vergroten...
19 :wink:

Sowieso dat drank niet zo boeiend is, rum of tequila gaat er altijd wel in op een terrasje, maar bier echt nooit meer. :P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
J
JunkyXLLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha, mijn eerste keer was ook zo ongeveer, en het was ook WW
Ik ga niet zeggen dat je te jong bent, want ik ben zelf nog maar 14 en ik doe het al elke dag.
Doe het is af en toe, want elke dag, is na een tijd niet meer zo leuk :wink:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#16
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Tony Hawk's Proskater :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Dat waren de tijden ja..
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Hahaha, Proskater? Dat deed ik al toen ik 7 was :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Young! zei:
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Hahaha, Proskater? Dat deed ik al toen ik 7 was :P
Klik om te vergroten...
Ja, maar jij was 7 op het moment dat hij 13 was.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Young! zei:
spacelord zei:
Je beschrijft het zoals het voor iedereen de eerste keer was, die magic touch :grin: die ben ik al lang kwijt, zelfs bij paddestoelen en lsd :( achja zolang je tussen al die dingen genoeg tijd laat blijft het lekker uniek (hou dat zeker in je achterhoofd want de stap tussen een joint en iets zwaarders is enorm snel gemaakt en zeker als je nog zo jong bent).
Toen ik 13was, was de enige stress die ik had kiezen tussen Tony Hawk's proskater of Tomb Raider spelen :P
Klik om te vergroten...

Hahaha, Proskater? Dat deed ik al toen ik 7 was :P
Klik om te vergroten...
Ja, maar jij was 7 op het moment dat hij 13 was.
Klik om te vergroten...

Klopt :P
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik was met mijn eerste blow ervaring 12 jaar.
Wel kan ik daar bij stellen dat blowen in die periode anders was als tegenwoordig.
Ten eerste de wiet was buitenwiet en van matige (in vergelijking met tegenwoordig zeer slechte) kwaliteit.
En er werd dus meer hasj gerookt.

Als recreatief middel is er niets verkeerd aan blowen zoals eigenlijk met bijna elke verslavende substantie.
Wel moet je hierbij goed in de gaten houden dat het gevaar van blowen er ook in zit dat het algemeen aanvaard is.
Het is een softdrug immers...?
Ik ben van mening dat het 1 van de gevaarlijkste verslavingen is.
Ten eerste is het dus algemeen aanvaard en word het niet als een probleem drug gezien.
Mensen denken dat het een softdrug is en niet verslavend.
Je word er niet agressief op en de volgende ochtend ben je niet brak zoals van bijvoorbeeld alcohol.

Nu ben ik qua leeftijd een dinosaurus vergeleken bij de meeste anderen op dit forum en heb dus relatief veel mee gemaakt en gezien.
Duidelijk is dat wiet de softdrugs status al geruime tijd ontgroeit is.
Verslaving aan wiet is een veelvoorkomend iets.
Iemand die elke dag gebruikt zal bijna niets tot helemaal niets uit zijn handen zien komen.
En dus uiteindelijk een punt in zijn leven bereiken dat hij/zij op zijn haar leven terug kijkt en zal kunnen concluderen dat er niet bereikt is.
Wat mij tevens is opgevallen is dat mensen welke jong beginnen met veel blowen blijven staan in hun emotionele ontwikkeling.
Vooral dit laatste lijkt mij een groot probleem.

Voor de rest kan ik alleen zeggen veel plezier maar wees voorzichtig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."