Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer xtc (14 jaar)

1e keer xtc (14 jaar)

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja das een goeie..Had ik nog geen eens over nagedacht. Of misschien verteld ze maar een verhaaltje. En trouwens, eten na een hele XTC pil...? :confused:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
waar gaat het heen dacht dat het de generatie waar ik in opgroeide was die zo jong begon.. Maar nee het zit hem gewoon in de hele mentaliteit van de Nederlandse jeugd.
l
levi192-88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hoi allemaal =)
dit is mijn tripreport, ik hoop dat jullie het wat vinden:

wat: xtc (roze blanco's) en wiet (sneeuwwitje).
waar: ouderlijk huis.
leefdtijd: 1 maand voordat ik 15 werd.

ik was mijn kamer aan het opruimen en het was een uur of half 5 smiddags ik had niks gegeten.
(een paar dagen daarvoor was ik in de stad en kwam ik een oude vriend tegen, die vroeg of ik xtc wilde kopen. ik was destijds 14 jaar en ik rookte alleen wiet. ik was wel gefascineerd door het pilletje, ik betaalde de vriend en kocht het pilletje). ik ruimde mijn laatjes op en zag mijn pilletje liggen. ik haalde het pilletje uit het zakje en brak het doormidden. mijn nieuwschierighneid overwon het van mijn angst en ik nam een half pilletje, 5 seconden na het halfje dacht ik zo van: WTF ik neem die andere helft ook meteen jongen :P
dus zogezegd zo gedaan liep ik dus schoon te maken met een pil in mijn maag :grin:
na een half uurtje begon ik tintelingen te krijgen door heel mijn lichaam, ik voelde me super licht en euforisch. en net op het moment dat de xtc 'goed' begon inteslaan. riep mijn moeder me voor het eten (A). dus ik liep naar beneden en voede me veder licht en BARSTE van de energie! ik ging een peukie roken bij de deur en dat was zóóó lekker. we aten soep en mijn moeder (die tevens met drugsverslaafden in de gevangenis werkte) vroeg of ik een lepel wilden pakken uit de la. dus ik trok met me strakke harses de hele la eruit! ik ging aan tafel zitten en had totaal geen honger, mijn moeder merkte dat op en zag tevens mijn grote pupillen. ze vroeg naar mijn pupilgrootte en waarom ik geen honger had. en ik zei dat ik niet wist hoe dat kwam. mijn broertje van destijds 8 jaar merkte het ook op.

na het eten ging ik eventje's televisie kijken ( de halve finale van TVOH). en de lichten waren tamelijk amuserend. de televisie 'zig-zagde' 1x en toen merkte ik wel dat ik het goed voelde.
iets later ging ik xboxen en ik was nog nooit zo goed geweest. (denk ik;p). en me broertje was ook op ene heel lief ;D na dat ik het xboxen zat werd ging ik ff douche, ik had van te voren een stick gedraaid en boven de afzuiger van de douche opgerookt. ( me moeder rook de wiet en kwam er de dag daarna achter nadat ze het tipje van de opgerookte joint vond in de vuilnisbak). ik voelde me strak en high te gelijk het voelde: GEWELDIG! ik was best moe en toen ging ik slapen.

de volgende ochtend voelde ik me lekker en had totaal geen last van een dipje, ik voelde wel een soort afterglow maar dan op een lekkere manier, ik had ook geen last van een dinsdag dip of iets :grin:.

conclusie: het was een leuke ervaring, maar omdat het zo goed voelde wilde ik het niet snel nog is doen, niet omdat het niet leuk was maar omdat ik de dag daarna en zelfs op de zelfde dag een sterke behoefde had om meer te halen ;P ( ik heb nu een betere pil in me broekzak zitten maar het gaat om het idee. :)
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zo jong nog... :openmouth: :openmouth:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vriend..? Iemand die aan een 14 jarige harddrugs verkoopt zou ik geen vriend noemen.. :openmouth:
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik schrik hier een beetje van.... :openmouth: Maar het laat wel zien waarom de jeugd nog niet toe is aan Harddrugs laat staan er mee om kan gaan. Heb je uberhaupt wel eerst opgezocht wat XTC was voordat je het nam?? Beginnen met een halfje á la, maar zonder er over na te denken in een keer nog een halfje bijtikken? Het is dat je er een goede avond aan hebt beleeft. Maar voor hetzelfde geld was je gaan flippen. Naja, je hebt het nu eenmaal gedaan, ik hoop alleen wel dat je geleerd hebt. Het is beter om er nog even mee te wachten (18 jaar is vroeg zat) en bovendien is het ook wel fijn om met vrienden te gebruiken ipv onverantwoordelijk in je eentje.

btw het is geen aanval! Ik wil je alleen laten weten dat drugs geen spelletje is en het ook gruwlijk fout zou kunnen gaan zeker als je net even niet goed dosseert. Ik zou het als ik jou was beperken op alcohol en wiet, daar is op die leeftijd toch wel genoeg lol aan te beleven??

:wave:
P
PillieBillyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo jong :openmouth: en je moeder vind het ook niet erg dat je rookt, gedrogeerd aan tafel zit?!
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt ongeloofwaardig,
Hoe dan ook veeeeeel te jong.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelf ben ik ook op mijn 14e begonnen met pillen en hard dat ik toen nog ging. Het werkte toen allemaal veel beter omdat ik nog zo jong was maar nu 11 jaar later ben ik zwaar verslaafd. Maar denk eerlijk gezegd dat dat niet aan mijn leeftijd lag en zal het ook zeker afraden om op die leeftijd te beginnen. Alles is volop in ontwikkeling en zo onstaan er rare psychische klachten in de toekomst die je kan voorkomen door het een paar jaar uit te stellen. Als je als 14 jarige begint met blowen maak je zoveel meer kans op psychotisch te worden dat dat je op je 18e begint te blowen. Heb het dan wel over blowen met regelmaat.
l
levi192-88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dunnetjess33 zei:
ja das een goeie..Had ik nog geen eens over nagedacht. Of misschien verteld ze maar een verhaaltje. En trouwens, eten na een hele XTC pil...? :confused:
Klik om te vergroten...

hoe bedoel je 'ZE'??? en btw ik at soep, nou eigelijk dronk ik het meer ;P en waarom zou ik 'maar een verhaaltje' vertellen? ik wilde gewoon mijn ervaring delen. en nee alles is 100% waar
l
levi192-88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
PillieBilly zei:
Zo jong :openmouth: en je moeder vind het ook niet erg dat je rookt, gedrogeerd aan tafel zit?!
Klik om te vergroten...

me moeder had geen poot om op te staan want ik had wel een beetje grote pupillen maar voorderest zie je aan mij nooit goed dat ik x heb gebruikt.
l
levi192-88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Vriend..? Iemand die aan een 14 jarige harddrugs verkoopt zou ik geen vriend noemen.. :openmouth:
Klik om te vergroten...

ik wilde eerst al eerder X kopen maar ik had geen tijd. ik vroeg het al een keer eerder aan hem.
l
levi192-88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PillieBilly zei:
Zo jong :openmouth: en je moeder vind het ook niet erg dat je rookt, gedrogeerd aan tafel zit?!
Klik om te vergroten...

ik keeg destijds sigaretten van me moeder en ze kon het niet hardmaken dat ik xtc had geslikt ik mocht btw eens in de 2 weken (later vaker toen me neven kwamen) smoke en zij ging naar shoppa voor me =)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
levi192-88 zei:
PillieBilly zei:
Zo jong :openmouth: en je moeder vind het ook niet erg dat je rookt, gedrogeerd aan tafel zit?!
Klik om te vergroten...

ik keeg destijds sigaretten van me moeder en ze kon het niet hardmaken dat ik xtc had geslikt ik mocht btw eens in de 2 weken (later vaker toen me neven kwamen) smoke en zij ging naar shoppa voor me =)
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waarom je daar een smiley bij zet want ik snap er niks aan hoe dat leuk, stoer of goed kan zijn.
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#15
ZERO- zei:
levi192-88 zei:
PillieBilly zei:
Zo jong :openmouth: en je moeder vind het ook niet erg dat je rookt, gedrogeerd aan tafel zit?!
Klik om te vergroten...

ik keeg destijds sigaretten van me moeder en ze kon het niet hardmaken dat ik xtc had geslikt ik mocht btw eens in de 2 weken (later vaker toen me neven kwamen) smoke en zij ging naar shoppa voor me =)
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waarom je daar een smiley bij zet want ik snap er niks aan hoe dat leuk, stoer of goed kan zijn.
Klik om te vergroten...

Met zo'n opvoeding kan je het haar bijna niet kwalijk nemen denk ik.
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#16
laat ik mijn mening ook maar even delen hier.

Ten eerste vind ik dat je als 14 jarige nog veel te jong bent om aan drugs te beginnen. Je hersenen zijn nog in ontwikkeling en vooral XTC is erg goed in het verminderen van je ontwikkeling.

Dat gezegd, ik ben blij dat je er een leuke ervaring aan heb gehad, maar om nou spacend bij je gezin aan tafel te zitten... Ik denk dat je het leuker had gevonden als je de avond van tevoren had geplanned met een aantal vrienden ofzo..

Mijn tip: denk na voor je iets neemt..

Groetjes,
Dernael.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Inderdaad denk dat zo een meisje er niks aan kan doen. Als je moeder je aan de dope helpt ipv je opvoed op een gezonde en juiste manier. Haar moeder en blijkbaar ook haar neven zitten al aan de dope. Zo een meisje en haar moeder zouden in mijn ogen een goede kandidaat zijn voor buro jeugdzorg of iets dergelijks.
Waar is toch de tijd gebleven dat je ouders je bij wijze van spreken je poten brak als je sigaretten ging halen of zat thuis kwam....
Nou ben ik natuurlijk van "de oude stempel" dus kun je het waarschijnlijk niet echt vergelijken met toen. :P
0
0-0warior0-0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Niet om het een of het ander, maar mijn vader haalde in mijn jeugd ook wiet voor mij, later zorgde we samen zelfs voor ons eigen plantje. (toen was ik wel jaar of 16) Maar als ik met xtc thuis zou zijn gekomen, dan was ik wel dood geweest. Stomdronken thuiskomen was ook een taboe, blowen gebeurde alleen op de vrijdagavond trouwens. Alles met mate dus.

Nu had ik ook stiekem op mijn 15de xtc genomen. 1 keer omdat ik er toen des tijds er niet meer aan kon komen. Wou het vaker doen maar op die leeftijd zie je nog niet de gevaren in. Nu ik wat ouder ben, zie ik dat het heel onverstandig was. Gewoon heel dom...

Mijn tip: Stop met xtc en houd het bij wiet tot minimaal je 18de.
l
levi192-88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dunnetjess33 zei:
Inderdaad denk dat zo een meisje er niks aan kan doen. Als je moeder je aan de dope helpt ipv je opvoed op een gezonde en juiste manier. Haar moeder en blijkbaar ook haar neven zitten al aan de dope. Zo een meisje en haar moeder zouden in mijn ogen een goede kandidaat zijn voor buro jeugdzorg of iets dergelijks.
Waar is toch de tijd gebleven dat je ouders je bij wijze van spreken je poten brak als je sigaretten ging halen of zat thuis kwam....
Nou ben ik natuurlijk van "de oude stempel" dus kun je het waarschijnlijk niet echt vergelijken met toen. :P
Klik om te vergroten...

hoe komt iedereen er in godsnaam bij dat ik een meisje ben???????
p
popcornLid
01-01-2024, 00:00
#20
0-0warior0-0 zei:
Niet om het een of het ander, maar mijn vader haalde in mijn jeugd ook wiet voor mij, later zorgde we samen zelfs voor ons eigen plantje. (toen was ik wel jaar of 16) Maar als ik met xtc thuis zou zijn gekomen, dan was ik wel dood geweest. Stomdronken thuiskomen was ook een taboe, blowen gebeurde alleen op de vrijdagavond trouwens. Alles met mate dus.

Nu had ik ook stiekem op mijn 15de xtc genomen. 1 keer omdat ik er toen des tijds er niet meer aan kon komen. Wou het vaker doen maar op die leeftijd zie je nog niet de gevaren in. Nu ik wat ouder ben, zie ik dat het heel onverstandig was. Gewoon heel dom...

Mijn tip: Stop met xtc en houd het bij wiet tot minimaal je 18de.
Klik om te vergroten...

Ik HAD een goede vriendin die ook wel toestemming kreeg van haar ouders om te blowen (van haar moeder dan.) ze blowden ook wel eens samen, met haar vriendje erbij (de jongen die haar inraking heeft laten komen met drugs(mij ook maar doet er niet toe ;p) zij was toen destijds 14. voor haar was stomdronken thuiskomen ook een taboe (das ook niet gek, aangezien haar pa jarenlang alcoholist was/is. maarja 14 en wiet, oke.. maaarr haar broertje van destijds 12, had ook al gwn allemaal plantjes en blowde ook thuis... en daar was niet alles met mate...

en dan nog even iets om een beetje op jouw tip in te gaan :flushed: : als je het dan toch niet bij wiet wilt houden, check dan alle gevaren van de drug na, en zorg dat er iemand bij is die ervaring met die drug heeft, maar dan zelf niet neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."