Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT - opnieuw op verkenning

DMT - opnieuw op verkenning

97 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vind het pijpje wel leuk , is het zelfde als waar nell (?)(druglab) Het met rookte als ik me niet vergis ?.
Vond het met de basepijp niet zo fijn dmt te roken , veel geklungel en verbrande dmt.

Ik raad iedereen aan die dmt wil roken een "machine" te maken.
Maar als je het niet vaak doet of tijd wil steken ik het maken ervan is dat pijpje wel een topper denk ik.
Enige nadeel dat je blijkbaar ook 2 a 3 hits hoeft te nemen , met een "machine" kan ja makkelijk 60mg n'n weghijsen in 1 keer.

En even over het alleen roken van dmt.
N'n is zeker alleen te doen , 5-meO zou ik toch met een sitter doen.

Leuk rapport, en die angst/nerveusheid hoort er toch zeker voor een stuk bij.
Al heb ik dat nu wel al een pak minder als de eerste paar keer.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met de machine heb je een grotere kamer waar meer rook in opgeslagen kan worden.
Dus ik verhit eerst de volledige dosering dmt (zowel bij n'n als 5-meO) om vervolgens in 1 hijs alle rook binnen te halen.
Is een stuk makkelijker dan een pijpje met een kleine kamer waar je al brandend moet hijsen omdat er nog rook ontwikkeling is.

Roze Olifant zei:
Ik denk zeker dat de angst met meer ervaring afneemt. Is denk ik hetzelfde als toen we ooit begonnen met ‘casual’ trippen; dat was ook enger dan het nu is. :)
Klik om te vergroten...
Klopt zeker !
Ik was tot begin dit jaar ongelooflijk bang om lsd te doen , sinds ik een maand aan microdosing gedaan heb ,Was die angst veel minder en durfde ik een volwaardige trip doen.
Al moet ik zeggen dat ik met lsd of psilo trips nog altijd meer stress heb tevoren dan dmt.
Ik denk door de duratie van de trip.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Vind het pijpje wel leuk , is het zelfde als waar nell (?)(druglab) Het met rookte als ik me niet vergis ?.
Vond het met de basepijp niet zo fijn dmt te roken , veel geklungel en verbrande dmt.

Ik raad iedereen aan die dmt wil roken een "machine" te maken.
Maar als je het niet vaak doet of tijd wil steken ik het maken ervan is dat pijpje wel een topper denk ik.
Enige nadeel dat je blijkbaar ook 2 a 3 hits hoeft te nemen , met een "machine" kan ja makkelijk 60mg n'n weghijsen in 1 keer.

En even over het alleen roken van dmt.
N'n is zeker alleen te doen , 5-meO zou ik toch met een sitter doen.

Leuk rapport, en die angst/nerveusheid hoort er toch zeker voor een stuk bij.
Al heb ik dat nu wel al een pak minder als de eerste paar keer.
Klik om te vergroten...

Ja, het is die van Drugslab (Nellie <3). Deze pijp werd op DMT Nexus forum aangeraden. Ik heb er e.e.a. over de rooktechnieken gelezen en het meest genoemd waren inderdaad the Machine en deze pijp. Hij heeft een leercurve maar ik heb wel gelezen dat als je hem eenmaal door hebt een doorbraak in 1 hijs of 2 hijsen mogelijk is. Is het principe ervan niet ongeveer hetzelfde als dat van the Machine? Geen idee eigenlijk. Nou ja, ik ben nogal lui, zoals hierboven gezegd, en deze pijp (die eigenlijk een vaporizer is) werkte echt helemaal prima. Hij is wel duur, dus als je handig en niet zo lui bent als ik is het inderdaad wellicht te moeite om zelf iets in elkaar te knutselen. The Machine klinkt fucking badass.

Ik denk zeker dat de angst met meer ervaring afneemt. Is denk ik hetzelfde als toen we ooit begonnen met ‘casual’ trippen; dat was ook enger dan het nu is. :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spannend tripreport, Eik! En opvallend dat jij vond dat de ervaring super kort leek, terwijl velen zeggen dat het lijkt alsof het langer dan een mensenleven duurt :)
Ik kan zien dat jullie de dingen heel slim aanpakken. Door te proberen coördineren dat alles op het juiste moment gebeurt enzo, qua aanmoedigingen. En je bent helemaal geen watje trouwens, dat je dit aandurft na te weten hoe heftig het is om je persoonlijkheid en realiteit te verliezen. Of uberhaupt aandurft :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Met de machine heb je een grotere kamer waar meer rook in opgeslagen kan worden.
Dus ik verhit eerst de volledige dosering dmt (zowel bij n'n als 5-meO) om vervolgens in 1 hijs alle rook binnen te halen.
Is een stuk makkelijker dan een pijpje met een kleine kamer waar je al brandend moet hijsen omdat er nog rook ontwikkeling is.


Klopt zeker !
Ik was tot begin dit jaar ongelooflijk bang om lsd te doen , sinds ik een maand aan microdosing gedaan heb ,Was die angst veel minder en durfde ik een volwaardige trip doen.
Al moet ik zeggen dat ik met lsd of psilo trips nog altijd meer stress heb tevoren dan dmt.
Ik denk door de duratie van de trip.
Klik om te vergroten...

Ik snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
En opvallend dat jij vond dat de ervaring super kort leek, terwijl velen zeggen dat het lijkt alsof het langer dan een mensenleven duurt
Klik om te vergroten...
Ja dat vind ik zelf ook heel vreemd. Op dat tijdselement na voelde het als een complete "breakthrough". Misschien is het wel mogelijk om door te breken zonder dat het aanvoelt als een eeuwigheid, misschien was dit alsnog geen doorbraak. Hoe dan ook was het een super-heftige en mooie ervaring die ik niet had willen missen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ik snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Dit stelt mij op een bepaalde manier gerust...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
k snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens met wat @Roze Olifant hier zegt! Ik heb nog maar beperkte ervaring met DMT maar zoals ik het nu zie schat ik de kans op een klassieke "bad trip" kleiner in met DMT dan met Psilo of LSD. Gewoon omdat het simpelweg minder met jou als persoon te maken heeft. Toch vind ik de pure intensiteit van DMT dusdanig dat het wel meer shockerend is, zelfs al is het niet negatief geladen of duister.

Het besef dat echt alles wat je geleerd hebt in je leven eigenlijk een te beperkt perspectief was/is blijft een enorme dreun voor je geest en een klap in je mentale zelfvertrouwen dat je uberhaupt iets snapt, of ooit zult begrijpen van het geheel aan realiteit/realiteiten.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Ja dat vind ik zelf ook heel vreemd. Op dat tijdselement na voelde het als een complete "breakthrough". Misschien is het wel mogelijk om door te breken zonder dat het aanvoelt als een eeuwigheid, misschien was dit alsnog geen doorbraak. Hoe dan ook was het een super-heftige en mooie ervaring die ik niet had willen missen!
Klik om te vergroten...

Misschien hangt het er vanaf hoeveel je nadenkt tijdens je observaties in de trip. Ik lees dat jij je gewoon overgaf en zonder teveel denken gewoon aan het observeren was. Volgens mij kun je veel sneller nadenken tijdens trippen, en lijkt het daarom langer te duren, omdat wij mensen geen objectief gevoel van tijdsverloop hebben. Ik denk eerder dat we koppelen hoeveel "gebeurd" is de laatste tijd aan eerdere ervaringen en hoeveel tijd er toen over gegaan is om dan te gokken hoeveel tijd er "nu" gepasseerd is. Als je dus gigantisch veel nadenkt in weinig tijd zal tijd trager lijken gaan. Maar gezien jij vooral leek te observeren aan de visuals, leek het voor jou geen eeuwigheid te duren. Dit is mijn amateur-psychologische verklaring :grin:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Het besef dat echt alles wat je geleerd hebt in je leven eigenlijk een te beperkt perspectief was/is blijft een enorme dreun voor je geest en een klap in je mentale zelfvertrouwen dat je uberhaupt iets snapt, of ooit zult begrijpen van het geheel aan realiteit/realiteiten.
Klik om te vergroten...

Ik snap hier perfect wat je zegt trouwens. Ik heb hetzelfde gevoel over mijn trips van vorig jaar.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Misschien hangt het er vanaf hoeveel je nadenkt tijdens je observaties in de trip. Ik lees dat jij je gewoon overgaf en zonder teveel denken gewoon aan het observeren was. Volgens mij kun je veel sneller nadenken tijdens trippen, en lijkt het daarom langer te duren, omdat wij mensen geen objectief gevoel van tijdsverloop hebben. Ik denk eerder dat we koppelen hoeveel "gebeurd" is de laatste tijd aan eerdere ervaringen en hoeveel tijd er toen over gegaan is om dan te gokken hoeveel tijd er "nu" gepasseerd is. Als je dus gigantisch veel nadenkt in weinig tijd zal tijd trager lijken gaan. Maar gezien jij vooral leek te observeren aan de visuals, leek het voor jou geen eeuwigheid te duren. Dit is mijn amateur-psychologische verklaring :grin:
Klik om te vergroten...
Hmmz zo had ik er nog niet over nagedacht. Maar dat klinkt inderdaad als een mogelijkheid. Ik ging er behoorlijk "open" in. Ik had geen specifieke intentie anders dan me over te geven aan wat ik zou ervaren. Misschien heb ik ook wel veel meer meegemaakt maar ben ik verder meteen alles weer vergeten...? Wie zal het zeggen. Het voelde in ieder geval niet eindeloos aan. Maar ik weet ook niet of dat een "criterium" is voor een doorbraak. Ik vond het in ieder geval indrukwekkend genoeg zo :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Dit stelt mij op een bepaalde manier gerust...
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat jij het een geweldige ervaring gaat vinden @Mindless ! Met jouw liefde voor psilocybine en changa kan het bijna niet anders. Bovendien is het veel Meer een spirituele dan hedonistische ervaring als je het mij vraagt... 😉
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Hmmz zo had ik er nog niet over nagedacht. Maar dat klinkt inderdaad als een mogelijkheid. Ik ging er behoorlijk "open" in. Ik had geen specifieke intentie anders dan me over te geven aan wat ik zou ervaren. Misschien heb ik ook wel veel meer meegemaakt maar ben ik verder meteen alles weer vergeten...? Wie zal het zeggen. Het voelde in ieder geval niet eindeloos aan. Maar ik weet ook niet of dat een "criterium" is voor een doorbraak. Ik vond het in ieder geval indrukwekkend genoeg zo :wink:
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat het perse aan een vast aantal kenmerken te toetsen is of iets al dan niet een doorbraak is. Mijn DMT-trip van twee jaar geleden leek een soort loop, die steeds maar voortduurde, zeker een vertraagd tijdsbesef dus. Tijdens de trip van vrijdag had ik een normaal besef van tijd, toch was deze trip (70 mg) wel degelijk heftiger dan die van toen (50 mg).

Natuurlijk zullen er wel signalen zijn en zul je een doorbraak wel in de gaten hebben (of niet, lol) maar ik geloof niet dat zoiets compleet zwart-wit is.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
mooie ervaring..

die pijp ziet er echt goed uit btw.. maar prijzig.. holy shit!

ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben..
kheb nu een mooi flesje voor 'the machine' maar stel een glasboortje en staalwol kopen telkens uit.. zegt wel genoeg denk ik.

na m'n eerste keer een hoop verspilt te hebben in een gewoon pijpje.. maar toch een flinke visuele opdonder te hebben gekregen..
heb ik nu een gezond respect voor deze substantie.. denk ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Ja dat hoor je echt wel vaker bij DMT. Trippen op psilo en vooral ook LSD is bij mij een combinatie van hedonisme en spiritualiteit. Zelf heb ik ook geen enkel probleem met het combineren van genot en spiritualiteit. Toch zie ik DMT op een andere manier. DMT is (voor mij) zo waanzinnig heftig dat ik het niet meer als "recreatef" zie. Het is voor mij echt een soort van heilig middel dat ik met respect moet behandelen. Dat het dan af en toe ook gewoon heel mooi, warm en liefdevol uit kan pakken is mooi meegenomen. Maar ik kan DMT niet zien als "even een lekker tripje". Dat zou ook gewoon niet goed voelen om er zo naar te kijken. Maar als anderen daar anders mee omgaan heb ik daar geen oordeel over.
Klik om te vergroten...
Hoe mijn vriend erin ging met changa was meer zo van "zo, vermaak mij maar eens even". In mijn ogen is dat geen goeie instelling bij welke psychedelica dan ook. Begrijp me niet verkeerd, als ik euforie of zelfs orgasmische tintelingen door mijn hele lijf voel op psychedelica, dan denk ik echt niet "o, nee dat is plezier, dat mag niet" :tonguewink: Daar ga ik dan natuurlijk van genieten. Maar wat ik zelf meer als hedonistisch zie, is van tevoren (bij welk tripmiddel dan ook) de instelling hebben dat het middel je moet vermaken of fijn moet laten voelen. Dat je daar specifiek op uit bent. Dat is denk ik nooit een goed idee met psychedelica. Daar zijn andere middelen meer geschikt voor.

Maar inderdaad, met DMT die instelling hebben is nog minder een goed idee dan met andere tripmiddelen. Ik geloof er niet in dat middelen heilig zijn, maar wel dat er middelen zijn die je naar het heilige toesturen/begeleiden en DMT heeft dat heel sterk.

Eik zei:
Ik vermoed dat jij het een geweldige ervaring gaat vinden @Mindless ! Met jouw liefde voor psilocybine en changa kan het bijna niet anders. Bovendien is het veel Meer een spirituele dan hedonistische ervaring als je het mij vraagt... 😉
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat ook zeker wel. Maar zelfs al heb ik nu al changa gedaan en waren die ervaringen eigenlijk alleen maar positief, zelfs daar kijk ik nu best wel tegenop om het weer te doen. Het is die heftige snelle opkomst denk ik. Je kunt er niet aan wennen. Binnen tientallen seconden zit ik keihard te trippen. Op het niveau van een 40-50 gram paddo trip eigenlijk, maar dan korter. En pure DMT is daar dus nog intenser en sneller in, dus vandaar dat ik er denk ik toch wel tegenop kijk. Dat, en mijn ervaringen met slecht gaan. Er is met trippen toch altijd een kans dat je jezelf op dat moment overtuigt dat het niet goed gaat en daarom ben ik nu heel voorzichtig geworden met trippen. Misschien soms wel te voorzichtig, maar beter dat dan te onvoorzichtig denk ik dan...
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ahh, het is er dan toch van gekomen. Leuk dat jullie het hebben gedaan. Super report, klinkt weer als een prachtige, indrukwekkende ervaring. Ik krijg er ook gelijk kriebels van want sommige aspecten brengen me weer helemaal terug naar eigen ervaringen. :hearteyes::hearteyes::hearteyes:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
mooie ervaring..

die pijp ziet er echt goed uit btw.. maar prijzig.. holy shit!

ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben..
kheb nu een mooi flesje voor 'the machine' maar stel een glasboortje en staalwol kopen telkens uit.. zegt wel genoeg denk ik.

na m'n eerste keer een hoop verspilt te hebben in een gewoon pijpje.. maar toch een flinke visuele opdonder te hebben gekregen..
heb ik nu een gezond respect voor deze substantie.. denk ik.
Klik om te vergroten...

Hij is inderdaad heel duur. Ik heb er een week voor gevast. :’D Ik wilde hem graag hebben omdat ik gewoon weet van mezelf dat ik een lamzak ben die the Machine toch niet gaat maken uiteindelijk, dus dan blijf ik het maar uitstellen. De eerste keer dat wij DMT rookten, twee jaar terug, deden we dat met een lange wietpijp, maar ik heb toch echt het idee dat we destijds meer DMT verspilden. Ik moest toen meer hijsen nemen voordat ik ‘nokkie’ ging (je gaat natuurlijk niet echt out, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Ook had deze wietpijp een klapgat en ik word bizar verward en dom van DMT, al na een enkele hijs snap ik weinig meer van deze aardse wereld. Het fijne aan de VaporGenie Glass is dat je geen ingewikkelde dingen hoeft te doen met je vinger en dat de ander dus volledig de pijp kan bedienen, wat nog makkelijker bleek te gaan met een torch. In twee goeie hijsen ben je er, na even oefenen.

Ik ben wel blij dat ik erin heb geïnvesteerd, het ging zoveel soepeler. Ik reserveer deze pijp volledig voor DMT en ooit misschien 5-MeO-DMT. Maar ja, je moet het geld ervoor over hebben, het is toch een wat overdreven prijs. Het pijpje ziet er wel lekker psychedelisch uit, en hij geurt nu heerlijk (ugh) naar DMT. <3

DMT is zeker een stof om respect voor te hebben. Die shit is niet voor watjes. Als je er (weer) klaar voor bent, merk je dat vanzelf. Al denk ik dat je nooit helemaal klaar kunt zijn voor de shock die een heftige ervaring kan geven, toch voel je het zelf wel aan. :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Dmt visuals: qua kleurstelling leek het hierop maar dan zonder de gezichten en met meer beweging.
Klik om te vergroten...
Ik ervaar DMT exact zoals jij omschrijft. Had toevallig dit plaatje aan mijn vriendin laten zien om uit te leggen hoe DMT is.

Als je naar een andere wereld gaat en jij jezelf niet meer bent, voel je dan de body high nog ?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Hij is inderdaad heel duur. Ik heb er een week voor gevast. :’D Ik wilde hem graag hebben omdat ik gewoon weet van mezelf dat ik een lamzak ben die the Machine toch niet gaat maken uiteindelijk, dus dan blijf ik het maar uitstellen. De eerste keer dat wij DMT rookten, twee jaar terug, deden we dat met een lange wietpijp, maar ik heb toch echt het idee dat we destijds meer DMT verspilden. Ik moest toen meer hijsen nemen voordat ik ‘nokkie’ ging (je gaat natuurlijk niet echt out, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Ook had deze wietpijp een klapgat en ik word bizar verward en dom van DMT, al na een enkele hijs snap ik weinig meer van deze aardse wereld. Het fijne aan de VaporGenie Glass is dat je geen ander hoeft in te drukken met je vinger en dat de ander dus volledig de pijp kan bedienen, wat nog makkelijker bleek te gaan met een torch. In twee goeie hijsen ben je er, na even oefenen.

Ik ben wel blij dat ik erin heb geïnvesteerd, het ging zoveel soepeler. Ik reserveer deze pijp volledig voor DMT en ooit misschien 5-MeO-DMT. Maar ja, je moet het geld ervoor over hebben, het is toch een wat overdreven prijs. Het pijpje ziet er wel lekker psychedelisch uit, en hij geurt nu heerlijk (ugh) naar DMT. <3

DMT is zeker een stof om respect voor te hebben. Die shit is niet voor watjes. Als je er (weer) klaar voor bent, merk je dat vanzelf. Al denk ik dat je nooit helemaal klaar kunt zijn voor de schok die een DMT-ervaring kan geven, toch voel je het zelf wel aan. :)
Klik om te vergroten...

ja, echt een week niet gegeten?.. interessant idee om zo geld te besparen..
mss ook een een goeie motivatie om wat rolletjes kwijt te raken haha.

hmja, ik denk dat als ik zover ben dat ik 'the machine' maak.. dat ik ook klaar ben voor die ervaring.
wat iemand hierboven aanhaalt dat het een soort van heilig en spiritueel is.. dat heb ik met paddo's en lsd eigenlijk ook niet persé..
maar mss dat ik het na deze ervaring anders zal zien.
kzal het iig op een respectvolle manier proberen te doen... serieus nemen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Is DMT vergelijkbaar met Salvia?
Pracht report !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."