Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT - opnieuw op verkenning

DMT - opnieuw op verkenning

97 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
KlaasVaak zei:
Nu beschrijf je weer hoe jij en je zus DMT hebben gevonden. Ik zal er verder over ophouden, ben hier waarschijnlijk te nuchter voor.
Klik om te vergroten...

Volgens mij ben je gewoon eigenwijs. :wink: Ik ben ook nuchter en zou het zo (‘DMT heeft me gevonden’) in mijn eigen woorden niet uitdrukken, want ik heb als een malle zelf naar DMT gezocht, maar toch snap ik wel wat de heren willen zeggen. Het is maar een manier van naar de zaak kijken en uitdrukken. Dit wordt een beetje van een mug een olifant maken zo. (Niet dat er iets mis is met olifanten, zeer zeker niet.)
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Volgens mij ben je gewoon eigenwijs. :wink: Ik ben ook nuchter en zou het zo (‘DMT heeft me gevonden’) in mijn eigen woorden niet uitdrukken, want ik heb als een malle zelf naar DMT gezocht, maar toch snap ik wel wat de heren willen zeggen. Het is maar een manier van naar de zaak kijken en uitdrukken. Dit wordt een beetje van een mug een olifant maken zo. (Niet dat er iets mis is met olifanten, zeer zeker niet.)
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde nuchter in de andere betekenis van het woord :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
k ben ook nuchter en zou het zo (‘DMT heeft me gevonden’) in mijn eigen woorden niet uitdrukken, want ik heb als een malle zelf naar DMT gezocht, maar toch snap ik wel wat de heren willen zeggen.
Klik om te vergroten...
Precies dit! Ik zou het zelf ook niet zo zeggen omdat het voor veel verwarring zorgt bij mensen die het letterlijk nemen. En als je het letterlijk neemt slaat die uitspraak ook echt nergens op. De meeste mensen moeten juist superveel moeite doen om aan DMT te komen... Maar ergens snap ik de charme van de uitspraak wel als je het ziet vanuit het perspectief van "poetische vrijheid". Als je eenmaal gegrepen bent door DMT (als het jou "gevonden" heeft) dan doe je de enorme moeite om eraan te komen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
KlaasVaak zei:
Ik bedoelde nuchter in de andere betekenis van het woord :wink:
Klik om te vergroten...

Wat bedoelde je dan? Drugs-nuchter? Dat sowieso. :tongueout: Ik ging uit van de betekenis ‘niet zweverig’.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Wat bedoelde je dan? Drugs-nuchter? Dat sowieso. :tongueout: Ik ging uit van de betekenis ‘niet zweverig’.
Klik om te vergroten...
Ah, die bedoelde ik ook! Ik dacht dat jij dacht dat ik insinueerde dat jullie allemaal onder invloed waren. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Nu beschrijf je weer hoe jij en je zus DMT hebben gevonden. Ik zal er verder over ophouden, ben hier waarschijnlijk te nuchter voor.
Klik om te vergroten...
Hahaha leuk toch dit.... Ik begrijp jou gedachte gang wel hoor en letterlijk gezien heb je ook gelijk. Maar daarom is het ook een soort spreekwoord/gezegde. Ik hoop voor je dat je niet alle gezegdes of spreekwoorden te letterlijk neemt :sweatsmile: .
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hou de vlam van de aansteker er zelf graag voor en begin van ver, zuig aan de fles, breng de aansteker langzaam dichterbij tot de vlam zachtjes naar het staakwol gezogen wordt en ik rook zie ontstaan. Zoveel mogelijk inhaleren, 2 tot 3 hits totaal en toedeloe!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Wauw! Super indrukwekkend @Eik!
Klik om te vergroten...
Thanks! Fijn dat je het leuk vond om te lezen.

Mindless zei:
Lijkt me ook doodeng...
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook echt doodeng! DMT roken is het engste dat ik ooit in mijn leven heb gedaan! Ik denk ook niet dat ik ooit helemaal over de angst voor DMT heen kom. Maar het is zo fascinerend dat ik bereid ben om, met heel veel moeite, mijn angst te overwinnen en het toch te doen.

Mindless zei:
Wellicht komt mijn tijd ook nog een keer, wanneer ik er klaar voor ben.
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen: "neem je tijd". DMT loopt niet weg. Jij hebt ervaring met veel zwaardere psilo trips dan ik ooit gedaan heb. Als je dat overleeft overleef je DMT ook wel. Ik denk eigenlijk dat je nooit helemaal klaar bent voor DMT. Soms moet je gewoon aanvoelen dat het moment juist is en dat je bereid bent er voor te gaan. Bij mij heeft het eerst jaren geduurd voordat ik het de eerste keer aandurfde en daarna was ik zo geshocked door die eerste ervaring dat ik twee jaar nodig had om mijn moed weer bij elkaar te rapen. Toch ben ik echt heel gelukkig en dankbaar dat ik het weer gedaan heb.

Bovendien zijn er ook genoeg mensen die minder grote angsthazen zijn dan ik en die er misschien wel veel makkelijker mee om kunnen gaan.

Mindless zei:
Een tijdje terug heb ik trouwens een vriend kennis laten maken met changa. Die nam een stuk minder grote hijsen dan mij, maar zei dat hij al contact had met een of andere entiteit. Deze leek boos/geërgerd omdat mijn vriend het allemaal meer zag als even lekker trippen ipv een serieuze introspectieve ervaring. Dat heeft hem er wel wat van afgeschrikt, maar heeft hem er ook een groter respect voor gegeven.
Klik om te vergroten...
Ja dat hoor je echt wel vaker bij DMT. Trippen op psilo en vooral ook LSD is bij mij een combinatie van hedonisme en spiritualiteit. Zelf heb ik ook geen enkel probleem met het combineren van genot en spiritualiteit. Toch zie ik DMT op een andere manier. DMT is (voor mij) zo waanzinnig heftig dat ik het niet meer als "recreatef" zie. Het is voor mij echt een soort van heilig middel dat ik met respect moet behandelen. Dat het dan af en toe ook gewoon heel mooi, warm en liefdevol uit kan pakken is mooi meegenomen. Maar ik kan DMT niet zien als "even een lekker tripje". Dat zou ook gewoon niet goed voelen om er zo naar te kijken. Maar als anderen daar anders mee omgaan heb ik daar geen oordeel over.

Mindless zei:
Zelf heb ik geen entiteiten ervaren...
Klik om te vergroten...
Dit was de tweede keer dat ik entiteiten ervaren heb op DMT en de eerste keer dat er sprake was van enige vorm van interactie. Ik heb geluk gehad dat ze speels en liefdevol was. Lijkt me heel eng om een onvriendelijke entiteit tegen te komen... :hushed:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Changa zou ik heel graag willen hebben (dit is geen vraag om verkooppunten drugs ^^) omdat het alleen kan, en in een joint wat minder heftig is. DMT lijkt me toch niet helemaal safe alleen. Je wordt heel snep bijzonder verward tijdens het roken. Ik heb het nog niet kunnen vinden, moest voor pure DMT al de nodige moeite doen. Changa via een bong schijnt al flink heftig te kunnen worden, heb gelezen van doorbraken op die manier. :)
Klik om te vergroten...
Als je al DMT hebt, kun je het toch maken?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bovendien zijn er ook genoeg mensen die minder grote angsthazen zijn dan ik en die er misschien wel veel makkelijker mee om kunnen gaan.

Ik denk dat diegenen die met DMT (en verwanten) experimenteren per definitie geen grote angsthazen zijn. Als je een angsthaas bent begin je hier niet aan. Daar is het te freaky voor. 👽
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Als je al DMT hebt, kun je het toch maken?
Klik om te vergroten...

Dat is waar. Ik zou me daar eens in moeten verdiepen. Maar ik ben een luie olifant. :’D En ik vind het toch ook wel fijn om wat pure DMT te hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Bovendien zijn er ook genoeg mensen die minder grote angsthazen zijn dan ik en die er misschien wel veel makkelijker mee om kunnen gaan.

Ik denk dat diegenen die met DMT (en verwanten) experimenteren per definitie geen grote angsthazen zijn. Als je een angsthaas bent begin je hier niet aan. Daar is het te freaky voor. 👽
Klik om te vergroten...
Echte moed is niet zonder angst zijn, maar ondanks angst voelen, doorgaan. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Echte moed is niet zonder angst zijn, maar ondanks angst voelen, doorgaan. :)
Klik om te vergroten...

Ja, goeie. Helemaal waar!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind het pijpje wel leuk , is het zelfde als waar nell (?)(druglab) Het met rookte als ik me niet vergis ?.
Vond het met de basepijp niet zo fijn dmt te roken , veel geklungel en verbrande dmt.

Ik raad iedereen aan die dmt wil roken een "machine" te maken.
Maar als je het niet vaak doet of tijd wil steken ik het maken ervan is dat pijpje wel een topper denk ik.
Enige nadeel dat je blijkbaar ook 2 a 3 hits hoeft te nemen , met een "machine" kan ja makkelijk 60mg n'n weghijsen in 1 keer.

En even over het alleen roken van dmt.
N'n is zeker alleen te doen , 5-meO zou ik toch met een sitter doen.

Leuk rapport, en die angst/nerveusheid hoort er toch zeker voor een stuk bij.
Al heb ik dat nu wel al een pak minder als de eerste paar keer.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met de machine heb je een grotere kamer waar meer rook in opgeslagen kan worden.
Dus ik verhit eerst de volledige dosering dmt (zowel bij n'n als 5-meO) om vervolgens in 1 hijs alle rook binnen te halen.
Is een stuk makkelijker dan een pijpje met een kleine kamer waar je al brandend moet hijsen omdat er nog rook ontwikkeling is.

Roze Olifant zei:
Ik denk zeker dat de angst met meer ervaring afneemt. Is denk ik hetzelfde als toen we ooit begonnen met ‘casual’ trippen; dat was ook enger dan het nu is. :)
Klik om te vergroten...
Klopt zeker !
Ik was tot begin dit jaar ongelooflijk bang om lsd te doen , sinds ik een maand aan microdosing gedaan heb ,Was die angst veel minder en durfde ik een volwaardige trip doen.
Al moet ik zeggen dat ik met lsd of psilo trips nog altijd meer stress heb tevoren dan dmt.
Ik denk door de duratie van de trip.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
inner_search zei:
Vind het pijpje wel leuk , is het zelfde als waar nell (?)(druglab) Het met rookte als ik me niet vergis ?.
Vond het met de basepijp niet zo fijn dmt te roken , veel geklungel en verbrande dmt.

Ik raad iedereen aan die dmt wil roken een "machine" te maken.
Maar als je het niet vaak doet of tijd wil steken ik het maken ervan is dat pijpje wel een topper denk ik.
Enige nadeel dat je blijkbaar ook 2 a 3 hits hoeft te nemen , met een "machine" kan ja makkelijk 60mg n'n weghijsen in 1 keer.

En even over het alleen roken van dmt.
N'n is zeker alleen te doen , 5-meO zou ik toch met een sitter doen.

Leuk rapport, en die angst/nerveusheid hoort er toch zeker voor een stuk bij.
Al heb ik dat nu wel al een pak minder als de eerste paar keer.
Klik om te vergroten...

Ja, het is die van Drugslab (Nellie <3). Deze pijp werd op DMT Nexus forum aangeraden. Ik heb er e.e.a. over de rooktechnieken gelezen en het meest genoemd waren inderdaad the Machine en deze pijp. Hij heeft een leercurve maar ik heb wel gelezen dat als je hem eenmaal door hebt een doorbraak in 1 hijs of 2 hijsen mogelijk is. Is het principe ervan niet ongeveer hetzelfde als dat van the Machine? Geen idee eigenlijk. Nou ja, ik ben nogal lui, zoals hierboven gezegd, en deze pijp (die eigenlijk een vaporizer is) werkte echt helemaal prima. Hij is wel duur, dus als je handig en niet zo lui bent als ik is het inderdaad wellicht te moeite om zelf iets in elkaar te knutselen. The Machine klinkt fucking badass.

Ik denk zeker dat de angst met meer ervaring afneemt. Is denk ik hetzelfde als toen we ooit begonnen met ‘casual’ trippen; dat was ook enger dan het nu is. :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spannend tripreport, Eik! En opvallend dat jij vond dat de ervaring super kort leek, terwijl velen zeggen dat het lijkt alsof het langer dan een mensenleven duurt :)
Ik kan zien dat jullie de dingen heel slim aanpakken. Door te proberen coördineren dat alles op het juiste moment gebeurt enzo, qua aanmoedigingen. En je bent helemaal geen watje trouwens, dat je dit aandurft na te weten hoe heftig het is om je persoonlijkheid en realiteit te verliezen. Of uberhaupt aandurft :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Met de machine heb je een grotere kamer waar meer rook in opgeslagen kan worden.
Dus ik verhit eerst de volledige dosering dmt (zowel bij n'n als 5-meO) om vervolgens in 1 hijs alle rook binnen te halen.
Is een stuk makkelijker dan een pijpje met een kleine kamer waar je al brandend moet hijsen omdat er nog rook ontwikkeling is.


Klopt zeker !
Ik was tot begin dit jaar ongelooflijk bang om lsd te doen , sinds ik een maand aan microdosing gedaan heb ,Was die angst veel minder en durfde ik een volwaardige trip doen.
Al moet ik zeggen dat ik met lsd of psilo trips nog altijd meer stress heb tevoren dan dmt.
Ik denk door de duratie van de trip.
Klik om te vergroten...

Ik snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cerberus zei:
En opvallend dat jij vond dat de ervaring super kort leek, terwijl velen zeggen dat het lijkt alsof het langer dan een mensenleven duurt
Klik om te vergroten...
Ja dat vind ik zelf ook heel vreemd. Op dat tijdselement na voelde het als een complete "breakthrough". Misschien is het wel mogelijk om door te breken zonder dat het aanvoelt als een eeuwigheid, misschien was dit alsnog geen doorbraak. Hoe dan ook was het een super-heftige en mooie ervaring die ik niet had willen missen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ik snap ook wel weer dat iemand banger zou zijn voor een langere trip. Sowieso zijn middelen als psilo en LSD veel meer introspectief, wat op zijn eigen manier beangstigend kán zijn. DMT gaat niet meer over jezelf maar over andere dimensies/realiteiten. Volgens mij is het veel moeilijker om hier op de klassieke manier ‘bad’ op te gaan. Maar de ervaring is wel een existentiële schok. Zeker de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Dit stelt mij op een bepaalde manier gerust...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."