Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

Eerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
mrorange zei:
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd.
Klik om te vergroten...

Ik wil niet de moraalpolitie uithangen, maar hier bagatelliseer je weer :wink:

Je moet er rekening mee houden dat mensen, zonder enige kennis van benzo's, jouw reacties lezen en heel snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat ze allemaal niet zo heftig zijn en dat je het best een paar keer kan gebruiken "zolang het maar niet langer dan een paar dagen is" zonder enige negatieve gevolgen. Je ziet aan de eerste post van TS dat iemand zonder kennis of ervaring heel makkelijk verkeerde en levensgevaarlijke keuzes kan maken.

Was jij momenteel niet aan het afkicken van benzo's? Ik kan me dan toch voorstellen dat jij als geen ander weet hoe schadelijk en extreem verslavend benzo's kunnen zijn? Ook na slechts 1x of 2x gebruik.

Jouw quote van afgelopen zaterdag:
mrorange zei:
Ja echt he?, dan hoef ik je inderdaad niet uit te leggen hoe ontzettend zwaar het is. Ik ga er gewoon keihard voor, want dit "geneesmiddel" is eigenlijk absurd. Het is een zeer zware hard drug. Voor mij ook geen benzo's meer. Nooit. Onder mn posts staat altijd: never say: never again. Maar voor benzos ga ik een uitzondering maken.
Klik om te vergroten...
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#2
mrorange zei:
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd. Was eigenlijk niet zo zeer om te verheerlijken, maar meer als waarschuwing. Van mijn kant niet het best verwoord idd. Arts raadplegen is altijd de beste optie. Ik had zelf dus pas die slechte ervaring met 6-apb. Dus ik bracht er ff te snel een benzo bij.

Dus ik geef je 100% gelijk, was niet m'n beste post. Benzo's zijn sterk af te raden voor langer gebruik dan een paar dagen en idd op advies van een arts. Over dat serotonineprobleem overigens, die is echt risky.

Verheerlijken was iig totaal niet de bedoeling, want ik weet echt wel dat een benzoverslaving een van de meest heftigste is om vanaf te komen. En de harm reduction doe je idd van te voren, door te lezen en niet over die grenzen te gaan. Heb je ook geen andere troep nodig. Dus eensch met @Wollukker
Klik om te vergroten...

Wollukker zei:
Ik wil niet de moraalpolitie uithangen, maar hier bagatelliseer je weer :wink:

Je moet er rekening mee houden dat mensen, zonder enige kennis van benzo's, jouw reacties lezen en heel snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat ze allemaal niet zo heftig zijn en dat je het best een paar keer kan gebruiken "zolang het maar niet langer dan een paar dagen is" zonder enige negatieve gevolgen. Je ziet aan de eerste post van TS dat iemand zonder kennis of ervaring heel makkelijk verkeerde en levensgevaarlijke keuzes kan maken.

Was jij momenteel niet aan het afkicken van benzo's? Ik kan me dan toch voorstellen dat jij als geen ander weet hoe schadelijk en extreem verslavend benzo's kunnen zijn? Ook na slechts 1x of 2x gebruik.

Jouw quote van afgelopen zaterdag:
Klik om te vergroten...
Ja klopt, maar ik hou het hierbij. Vertelde alleen maar hoe het doorgaans (ook door artsen) gebruikt wordt en dat je het absoluut niet als dagelijks middel moet gaan gebruiken. Het is inderdaad dubbel, dus ik snap dat men het verkeerd kan opvatten. Laten we het er bij houden: Doe maar geen benzo, prefentief inlezen en je daar aan houden is veeel beter. Beter voorkomen dan symtomen gaan bestrijden. Dus excuus dat het wellicht verkeerd opgevat wordt. Was niet mijn intentie. En inderdaad, ik ben zelf van een extreme benzo verslaving aan het stabiliseren, dus ik weet echt wel wat een enorme hel het is om er vanaf te komen. Dat staat echter los op waar benzo's normaal gesproken voor worden voorgeschreven en dat is het wezenlijk verschil met een benzoverslaving. Hoe dan ook. Ik vind dat je wel gelijk hebt.

Dus conclusie: Doe gewoon geen benzo's, prefentief handelen en lezen, en een hulplijn (bv tripsitter) achter de hand hebben. Is uiteraard de beste manier.
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Markiee zei:
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
Klik om te vergroten...
Lange wandelingen of sport, gezonde voeding, veel water drinken en je normale ritme slapen. En geduld
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Markiee zei:
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
Klik om te vergroten...
Wellicht is EMDR therapie een optie als je er langdurig last van blijft houden
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Harry In De Warrie zei:
Wellicht is EMDR therapie een optie als je er langdurig last van blijft houden
Klik om te vergroten...
Daar ben ik niet bekend mee. Het schijnt heel heftig te zijn, klopt dat?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Markiee zei:
Daar ben ik niet bekend mee. Het schijnt heel heftig te zijn, klopt dat?
Klik om te vergroten...
Het is wel heel intensief maar ligt ook aan de ernst van de trauma.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Markiee zei:
Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op
Klik om te vergroten...
Wat ontzettend naar. Hoe ziet je dag er vandaag uit?
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Wat ontzettend naar. Hoe ziet je dag er vandaag uit?
Klik om te vergroten...
Ik heb niks op de planning. Ik heb mijn hoofd er niet bij, ik blijf maar aan die gebeurtenis denken. Het vreet me op, ik ben er klaar mee.
l
larstronaut en spaceruubLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ha markiee

Wat naar dat je eerste keer xtc zo is verlopen, harde leer maar je weet nu wel dat je niet met drugs gelijk all in moet gaan.
Effin, een lezing heb je nu niks aan :wink:
Heftig dromen komt omdat je lichaam nog niet helemaal hersteld is, weet dat dit niet iets blijvend is en je je snel weer de oude zult voelen.
je zou wel hpt5 kunnen halen bij de drogist om je serotonine op pijl te krijgen.
Probeer wat afleiding te zoeken zodat je je niet helemaal gaat opvreten.

Kop op, het komt goed Mark :wink:
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Markiee zei:
Ik heb niks op de planning. Ik heb mijn hoofd er niet bij, ik blijf maar aan die gebeurtenis denken. Het vreet me op, ik ben er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Ga vandaag gezond eten en voldoende water drinken. En een rondje wandelen buiten, zo lang als het voor jou te doen is. Daarmee maakt je lichaam zelf weer wat geluksstofjes aan en dat zal je herstel ten goede komen.

En zoals @Harry In De Warrie zei, wellicht is het een goed idee om hulp te zoeken voor (het verwerken van) je traumatische ervaring. De eerste stap hiervoor is een afspraak maken bij je eigen huisarts.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Markiee zei:
Ik heb niks op de planning. Ik heb mijn hoofd er niet bij, ik blijf maar aan die gebeurtenis denken. Het vreet me op, ik ben er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Juist daarom is het belangrijk om afleiding te zoeken en at structuur te houden.

Bed uit, stukje wandelen, gezond ontbijten. Wat ga je tussen ontbijt en lunch doen? Bedenk iets kleins. Lunch gezond, en bedenk wat je vanmiddag of vanavond kunt doen, bij voorkeur even iemand zien, al is het maar voor een kop koffie. Je kut voelen is oke, maar je bent het waard om jezelf er niet volledig in te storten.

En maak maandag even een afspraak met je huisarts. Lijkt me goed om even met een professional (poh ggz) te praten!
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Juist daarom is het belangrijk om afleiding te zoeken en at structuur te houden.

Bed uit, stukje wandelen, gezond ontbijten. Wat ga je tussen ontbijt en lunch doen? Bedenk iets kleins. Lunch gezond, en bedenk wat je vanmiddag of vanavond kunt doen, bij voorkeur even iemand zien, al is het maar voor een kop koffie. Je kut voelen is oke, maar je bent het waard om jezelf er niet volledig in te storten.

En maak maandag even een afspraak met je huisarts. Lijkt me goed om even met een professional (poh ggz) te praten!
Klik om te vergroten...
Ik ga wel vaak even een rondje wandelen en dan steek ik een paar sigaretten op. Verder heb ik gisteren wel gewerkt in het kader van de afleiding alleen blijf ik er maar aan denken wat ik ook doe. Maar wel bedankt voor de tips
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Markiee zei:
voor mij geen drugs meer in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Jammer, maar misschien maar beter ook. Want hoe jij ermee omgaat.

Je kunt er prachtige onvergetelijke ervaringen mee hebben, maar dan moet je ook een beetje nadenken bij wat je doet: onderzoeken wat het is dat je neemt, hoeveel je neemt, wat de effecten en mogelijke bijwerkingen zijn.

Die verantwoordelijkheid ligt deels bij de mensen die je eraan introduceren, maar ook zeker deels bij jezelf.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben blij dat het alsnog goed met je is afgelopen hoor. Maar ik vind het tegelijk jammer dat het altijd misbruik van drugs zoals dat van jou is dat de wereld ingaat en weer toevoegt aan het negatieve stigma rondom deze middelen. Mensen die er namelijk geen ervaring mee hebben, horen zo'n verhaal van jou en denken dat het puur de drugs is, terwijl het jouw slechte omgang ermee is. Natuurlijk zijn drugs niet gezond, maar over het algemeen worden ze pas écht levensgevaarlijk als je ermee omgaat zoals jij deed.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Markiee zei:
Het ging om pillen van 264mg per stuk
Klik om te vergroten...
Zo, dat is niet misselijk! Dat je het hebt overleefd is echt een wonder!
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#16
Markiee zei:
Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op
Klik om te vergroten...
Hoe is het nu net je Markieee? Voel je je wat beter? Altijd rustig aan beginnen met iets nieuws en combineren niet doen als je het effect van bepaalde drugs niet kent. Maar dat weet je nu wel. Komt goed, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn eerste x xtc op een festival duurde t dik 2 uur voordat die eindelijk inkickte
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Het is wel aan te raden als je nog een keer iets van drugs gaat gebruiken om jezelf in te lezen en geen impulsieve beslissingen te maken, je weet nu waar dat toe kan leiden. Alle klachten die je had zijn zeer kenmerkend voor een veel te hoge dosis mdma. En helemaal als je het eerste keer is.
Klik om te vergroten...

Ik vind de klachten die worden beschreven (onderkoeling/gevaarlijk lage lichaamstemperatuur en extreem trage ademhaling) juist in eerste instantie niet klinken als een te hoge dosis MDMA, paradoxaal bijna. Je verwacht eerder klachten die horen bij (extreme) oververhitting: koorts, krampen, snelle hartslag en ademhaling, insulten etc. (plus nog allerlei enge shit die secundair kan optreden, zoals rhabdomyolyse, nierinsufficiëntie…). Vind dit dus juist een wat atypisch verhaal. Maar ja, ik ben geen arts, als je echt enorm overdoseert is er veel mogelijk, dan gaat het lichaam vast allerlei gekke fratsen uithalen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt dealen @Markiee. Als de gebeurtenis door je hoofd blijft spoken zou ik er professionele hulp bij zoeken. Nooit meer zoveel nemen, uiteraard, maar zo ver was je zelf ook al. Het is wat hierboven al ergens gezegd werd: je gooit ook niet in één keer een hele fles whisky naar binnen, dan ligt de gemiddelde mens ook met grote kans op de IC… Laat dit een les zijn en hopelijk is het snel wat meer uit je gedachten. Veel sterkte!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
juist in eerste instantie niet klinken als een te hoge dosis MDMA
Klik om te vergroten...
Juist wel. Serotonine is zwaar sederend. Daarom zijn hoge dosissen down en onderkoeling is natuurlijk algemeen bekend. Het dempt dus zelfs de extreme noradrenaline.

Less is more. Daarom zijn lage dosisen MDMA veel leuker.. extreem energiek etc etc
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Markiee zei:
Ik ga wel vaak even een rondje wandelen en dan steek ik een paar sigaretten op. Verder heb ik gisteren wel gewerkt in het kader van de afleiding alleen blijf ik er maar aan denken wat ik ook doe. Maar wel bedankt voor de tips
Klik om te vergroten...
Komt goed jongen. Ik heb ook eens een te hoge dosis genomen. Je voelt je erg verward, vergeet veel dingen en voelt alsof je niet in je lichaam zit. Dit kan wel ff duren. Bij mij ongeveer 1 - 1,5 week. Je moet gezond eten, fruit, vifit drink ofzo. En geloof me het komt echt wel goed maar je lichaam heeft gewoon even een klap gekregen.
Mocht je het willen kan je mij een pb sturen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."