Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

Eerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

48 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Markiee zei:
Het ging om pillen van 264mg per stuk
Klik om te vergroten...
Yes dat is dus wat de dealer je vertelt. Dit kan dus ook 50mg zijn of 350mg. Daarom altijd laten testen.

maar goed, genoeg tips hierboven dus hoef er niets meer over te zeggen. Fijn dat je al aan het herstellen bent!:)
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#2
wtf.. 265 mg per pil en dan kan het nog versneden zijn met afmetamine, en weet ik veel voor andere troep, en dan 3 vrijwel tegelijk! onset van XTC kan wel meer dan 1,5 uur duren ofzo... Ik moet zeggen dat ik met 6-apb ook 1 maling 260 mg heb genomen en daarna 130 mg extra (dat is 3 keer de "heavy dosis" volgens psychonaut wiki en tripsit.me), maar dat die derder wel pas 5 a 6 uur later, dat verlengd de werking aanzienlijk. En daar was ik al extreem onverantwoord bezig.. Zeer zware kater. Vergeet niet dat het niet alleen je Serotonine uitput he? Werkt ook (zei het in mindere mate) op dopamine, norepinefrine. Dus je bent meerdere neurotransmitters tegelijk volledig aan het uitputten met die dossisen.

Gezien je effecten die bij het ziekenhuis zijn vastgesteld, lijkt het sterk op het serotoninesyndroom. Lijkt alsof je bewusteloos geworden bent van zware oververhitting in je hersennen door serotoninetekort in je synapsen, waardoor je beswusteloos bent gegaan en daarna gaan je hersenen zich afsluiten, waardoor je lichaamstemepratuur sterk daalt en je hartslag gaat stoppen. Je hebt mazzel gehad man. Maar, ik ben geen arts he? Verdiep me wel altijd zoveel mogelijk in middelen die ik gebruik en heb dan ook zonodig altijd een medicijn in huis dat prefentief kan handelen bij zaken die niet goed gaan. Vaak doen Benzo's al wonderen, maar lees je eerst in! Had ik ook gedaan met 6-APB, maar eigenwijs geweest voor 1 keer en direct op de blaren moeten zitten. Benzo's hebben me wel geholpen mijn hartslag naar beneden te krijgen, te ontspannen, waardoor ook je hersenen minder activiteit gaan vertonen, geen insult of out gaan krijgen en de scherpe rand van de kater eraf te krijg je er met een benzo wel af. Maar dan nog, ontzettend beroerd gevoeld.

Hoeft niet per se een medicijn te zijn, maar in iedere geval bij een nieuwe stof: lezen, klein beetje proberen eventueel voor allergie, vooral bij pillen van "zwarte handel": laat ze testen op zuiverheid, een zorg dat je een hulplijn of tripsitter hebt.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
mrorange zei:
Vaak doen Benzo's al wonderen, maar lees je eerst in! Had ik ook gedaan met 6-APB, maar eigenwijs geweest voor 1 keer en direct op de blaren moeten zitten. Benzo's hebben me wel geholpen mijn hartslag naar beneden te krijgen, te ontspannen, waardoor ook je hersenen minder activiteit gaan vertonen, geen insult of out gaan krijgen en de scherpe rand van de kater eraf te krijg je er met een benzo wel af. Maar dan nog, ontzettend beroerd gevoeld.

Hoeft niet per se een medicijn te zijn, maar in iedere geval bij een nieuwe stof: lezen, klein beetje proberen eventueel voor allergie, vooral bij pillen van "zwarte handel": laat ze testen op zuiverheid, een zorg dat je een hulplijn of tripsitter hebt.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat TS al wel in ziet dat het niet heel handig was nee.

Overigens verbaast het me dat je na de wijzende vinger wel de combi met benzo's in mindere mate verheerlijkt. Beter doe je dit niet in het kader van harm reduction.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wollukker zei:
Ik denk dat TS al wel in ziet dat het niet heel handig was nee.

Overigens verbaast het me dat je na de wijzende vinger wel de combi met benzo's in mindere mate verheerlijkt. Beter doe je dit niet in het kader van harm reduction.
Klik om te vergroten...
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd. Was eigenlijk niet zo zeer om te verheerlijken, maar meer als waarschuwing. Van mijn kant niet het best verwoord idd. Arts raadplegen is altijd de beste optie. Ik had zelf dus pas die slechte ervaring met 6-apb. Dus ik bracht er ff te snel een benzo bij.

Dus ik geef je 100% gelijk, was niet m'n beste post. Benzo's zijn sterk af te raden voor langer gebruik dan een paar dagen en idd op advies van een arts. Over dat serotonineprobleem overigens, die is echt risky.

Verheerlijken was iig totaal niet de bedoeling, want ik weet echt wel dat een benzoverslaving een van de meest heftigste is om vanaf te komen. En de harm reduction doe je idd van te voren, door te lezen en niet over die grenzen te gaan. Heb je ook geen andere troep nodig. Dus eensch met @Wollukker


Ik denk dat TS al wel in ziet dat het niet heel handig was nee.
Klik om te vergroten...

Ja is ook wel weer zo.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
mrorange zei:
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd.
Klik om te vergroten...

Ik wil niet de moraalpolitie uithangen, maar hier bagatelliseer je weer :wink:

Je moet er rekening mee houden dat mensen, zonder enige kennis van benzo's, jouw reacties lezen en heel snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat ze allemaal niet zo heftig zijn en dat je het best een paar keer kan gebruiken "zolang het maar niet langer dan een paar dagen is" zonder enige negatieve gevolgen. Je ziet aan de eerste post van TS dat iemand zonder kennis of ervaring heel makkelijk verkeerde en levensgevaarlijke keuzes kan maken.

Was jij momenteel niet aan het afkicken van benzo's? Ik kan me dan toch voorstellen dat jij als geen ander weet hoe schadelijk en extreem verslavend benzo's kunnen zijn? Ook na slechts 1x of 2x gebruik.

Jouw quote van afgelopen zaterdag:
mrorange zei:
Ja echt he?, dan hoef ik je inderdaad niet uit te leggen hoe ontzettend zwaar het is. Ik ga er gewoon keihard voor, want dit "geneesmiddel" is eigenlijk absurd. Het is een zeer zware hard drug. Voor mij ook geen benzo's meer. Nooit. Onder mn posts staat altijd: never say: never again. Maar voor benzos ga ik een uitzondering maken.
Klik om te vergroten...
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#6
mrorange zei:
tja, die is wel lastig inderdaad. Is ook een beetje voor "zelf-arts" spelen. En aan de andere kant zijn Benzos ook extreem heftig. Ik bedoelde meer voor 1 malig, om je ergens uit te kunnen trekken, en niet om maanden te gebruiken als aparte drug. Je kan er lang of kort over wezen, maar 1 keer teveel van een sythethische drug, met daar tegenover 1 benzo... het is allebei drugs. Immers een alcoholist krijgt bij afkick ook kortdurend benzo's om de ontwenning tegen te gaan. Bij een epileptische aanval wordt rectaal 50mg Diazepam naar binnen gepropt en prefentief clonazepam gegeven. Uiteindelijk is alles (muv paddos, salvia bv) gesyntetiseerd. Was eigenlijk niet zo zeer om te verheerlijken, maar meer als waarschuwing. Van mijn kant niet het best verwoord idd. Arts raadplegen is altijd de beste optie. Ik had zelf dus pas die slechte ervaring met 6-apb. Dus ik bracht er ff te snel een benzo bij.

Dus ik geef je 100% gelijk, was niet m'n beste post. Benzo's zijn sterk af te raden voor langer gebruik dan een paar dagen en idd op advies van een arts. Over dat serotonineprobleem overigens, die is echt risky.

Verheerlijken was iig totaal niet de bedoeling, want ik weet echt wel dat een benzoverslaving een van de meest heftigste is om vanaf te komen. En de harm reduction doe je idd van te voren, door te lezen en niet over die grenzen te gaan. Heb je ook geen andere troep nodig. Dus eensch met @Wollukker
Klik om te vergroten...

Wollukker zei:
Ik wil niet de moraalpolitie uithangen, maar hier bagatelliseer je weer :wink:

Je moet er rekening mee houden dat mensen, zonder enige kennis van benzo's, jouw reacties lezen en heel snel de foutieve conclusie kunnen trekken dat ze allemaal niet zo heftig zijn en dat je het best een paar keer kan gebruiken "zolang het maar niet langer dan een paar dagen is" zonder enige negatieve gevolgen. Je ziet aan de eerste post van TS dat iemand zonder kennis of ervaring heel makkelijk verkeerde en levensgevaarlijke keuzes kan maken.

Was jij momenteel niet aan het afkicken van benzo's? Ik kan me dan toch voorstellen dat jij als geen ander weet hoe schadelijk en extreem verslavend benzo's kunnen zijn? Ook na slechts 1x of 2x gebruik.

Jouw quote van afgelopen zaterdag:
Klik om te vergroten...
Ja klopt, maar ik hou het hierbij. Vertelde alleen maar hoe het doorgaans (ook door artsen) gebruikt wordt en dat je het absoluut niet als dagelijks middel moet gaan gebruiken. Het is inderdaad dubbel, dus ik snap dat men het verkeerd kan opvatten. Laten we het er bij houden: Doe maar geen benzo, prefentief inlezen en je daar aan houden is veeel beter. Beter voorkomen dan symtomen gaan bestrijden. Dus excuus dat het wellicht verkeerd opgevat wordt. Was niet mijn intentie. En inderdaad, ik ben zelf van een extreme benzo verslaving aan het stabiliseren, dus ik weet echt wel wat een enorme hel het is om er vanaf te komen. Dat staat echter los op waar benzo's normaal gesproken voor worden voorgeschreven en dat is het wezenlijk verschil met een benzoverslaving. Hoe dan ook. Ik vind dat je wel gelijk hebt.

Dus conclusie: Doe gewoon geen benzo's, prefentief handelen en lezen, en een hulplijn (bv tripsitter) achter de hand hebben. Is uiteraard de beste manier.
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Markiee zei:
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
Klik om te vergroten...
Lange wandelingen of sport, gezonde voeding, veel water drinken en je normale ritme slapen. En geduld
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Markiee zei:
Ondertussen ben ik bijna een week verder en voel ik me nog steeds niet goed.
Ik heb nog heel erg veel last met slapen, zoals vannacht word ik heel kortademig wakker en ik droom er veel over.
Overdag word ik er ook veel mee geconfronteerd doordat ik er aan denk ook al zoek ik afleiding.
Klik om te vergroten...
Wellicht is EMDR therapie een optie als je er langdurig last van blijft houden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."