Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn eerste post, dus verwacht niet teveel. Afgelopen zaterdagavond had ik een feest, hartstikke gezellig en ik wat wat drankjes op. De dealer kwam langs en ik was ook wel nieuwsgierig en gezien er 40 man was dacht ik dat XTC wel eens leuk en spannend zou zijn. Ik heb 4 pillen voor €20 gekocht. Na mijn biertje nam ik een halve pil in, na een half uur merkte ik nog niks. Ik nam er nog 2 in en even later nog is 1 (totaal 3,5 pil). Ik stond buiten te roken en ik voelde mijn lichaam heel zwaar worden. Ik ben naar binnen gegaan om op de bank te zitten en ik viel steeds even weg. (Vanaf hier is alles mij verteld) Uiteindelijk ben ik helemaal bewusteloos gevallen en ben ik na 10 minuten gevonden binnen, 112 is gebeld en de politie en ambulance is gekomen. Ik had een lichaamstemperatuur van 28 graden en een ademhalingsfrequentie van 4 per minuut. Ik ben met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Daar aangekomen waren ook mijn ouders er, die waren heel erg geschrokken en de arts wist niet of ik het zou halen. Ik zag de meest vreselijkste dingen zoals mensen die aan het plafond hingen. Ik hoorde dat er iemand van dat feest de hele tijd bij me is gebleven en zij had me de hele tijd geaaid. Ik ben via Instagram met haar in contact gekomen en ik heb haar adres gekregen. Ik ben naar haar toe gegaan om haar vreselijk veel te bedanken. Ik barste in tranen uit want als zij me niet had gevonden, had ik dit berichtje nu niet meer kunnen typen. voor mij geen drugs meer in ieder geval."
"Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op"
"Miraculeus zei: Dat klinkt als een vreselijke (en gevaarlijke) ervaring. Had je je van tevoren ingelezen over XTC/MDMA? En met welke reden dacht je na een half uur al bij te moeten nemen, en dan ook nog eens twee pillen tegelijk (!?!). Je pillen waren niet getest, en hoogstwaarschijnlijk heb je dus een veel te hoge dosis binnen gekregen. Hopelijk een goede les voor je om je in het vervolg wat beter voor te bereiden en je drugs te laten testen, om dit soort situaties, die niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen heel vervelend zijn, in het vervolg te voorkomen. Klik om te vergroten... Ik dacht dat xtc snel zou werken, dacht dat een halve te weinig was. Super dom natuurlijk"
"Dick_van_Leeuwen zei: Wat zonde dat je zo onvoorbereid was. Je hebt jezelf echt in gevaar gebracht. Dit is natuurlijk niet hoe drugs werken. Grofweg 7x de standaard dosis in 1x nemen. Je pleurt ook niet in 1x een fles wodka naar binnen. Een vervelende les. Hopelijk knap je snel op. Klik om te vergroten... Gisteren de dinsdagdip gehad, vandaag voel ik me iets beter. Afgelopen dagen was ik vooral heel erg emotioneel (serotonine)"
"Mevrouw Pløp zei: Juist daarom is het belangrijk om afleiding te zoeken en at structuur te houden. Bed uit, stukje wandelen, gezond ontbijten. Wat ga je tussen ontbijt en lunch doen? Bedenk iets kleins. Lunch gezond, en bedenk wat je vanmiddag of vanavond kunt doen, bij voorkeur even iemand zien, al is het maar voor een kop koffie. Je kut voelen is oke, maar je bent het waard om jezelf er niet volledig in te storten. En maak maandag even een afspraak met je huisarts. Lijkt me goed om even met een professional (poh ggz) te praten! Klik om te vergroten... Ik ga wel vaak even een rondje wandelen en dan steek ik een paar sigaretten op. Verder heb ik gisteren wel gewerkt in het kader van de afleiding alleen blijf ik er maar aan denken wat ik ook doe. Maar wel bedankt voor de tips"
"Dank voor alle reacties. Ik heb er heel erg van geleerd van mijn bijna doodervaring. Een vriend van mij heeft toevallig van dezelfde dealer mdma gekocht en die had bij een halfje al dezelfde ervaringen als ik en die heeft zelfs 3 dagen op de intensive care gelegen vorig weekend. Ik ga er dan bijna van uit dat het versneden is met nog allerlei andere stoffen waar je lichaam niet voor bestemd is of in combinatie met MDMA hartstikke gevaarlijk is."
"New Dawn zei: Ik ben dan wel benieuwd welk middel er bij / in gezeten heeft... Jammer dat dat speculeren wordt... Als ik de Red Alert app van het Trimbos instituut raadpleeg dan zie ik verschillende waarschuwingen voor vervuilde pillen, deze bevatten (o.a.) MDMA en / of 4-CMC, a-D2PV, of dimethylpentylon ... Geen middelen die ik (met een zoekmachine...) in verband kan brengen met ernstige onderkoeling. Wellicht is de overdosis en de combinatie met MDMA bij jou de oorzaak geweest. Hoe gaat ie tegenwoordig? Klik om te vergroten... Het gaat, ik volg EMDR therapie om het te verwerken."
"Miraculeus zei: Misschien kun je het handboek MDMA eens doorlezen voor een volgende keer, of zoek eens wat tripreports op. Sterkte met het herstel. Klik om te vergroten... Helpt 5HTP bij de aanmaak van serotonine?"
"Druggers zei: Wat meer mensen al zeggen goed inlezen, maar het had ook wel gesierd als mensen in je groep misschien wat hadden verteld erover. Klik om te vergroten... Ze wisten niet dat ik het gebruikte. Ze dachten dat ik was out gegaan van de alcohol. Daardoor hebben ze me laten liggen, na 10 minuten hebben ze toch maar gebeld. (Slechte mensen dus) had m’n dood kunnen zijn"
"Mevrouw Pløp zei: Oef! Heel klote wat je hebt meegemaakt, maar ik hoop dat je ook heel erg goed in de spiegel kijkt. - de eerste keer een drug gebruiken terwijl je al gedronken hebt; - impulsieve beslissing; - ongeteste pillen; - onverantwoord snel en veel (zelfs als het laag gedoseerde pillen waren geweest) bijnemen; - niemand laten weten wat je gebruikt, terwijl mensen dénken dat ze wel weten wat je gebruikt (alcohol). Dit zijn allemaal onverstandige en potentieel gevaarlijke keuzes geweest en dan ook nog eens allemaal op elkaar gestapeld. Ook zou ik niet maarzo zeggen dat de mensen om je heen dus slechte mensen waren. Ze wisten niet wat je had gebruikt, waren mogelijk zelf ook onder invloed, ect. Had het anders gekund, zeker! Maar grote verantwoordelijkheid voor jezelf in deze. Mocht je nog eens iets willen proberen: - plan wat je wil nemen en lees je hierover goed in! Liever te voorzichtig dan teveel risico nemen; - combineer middelen niet als je ze een eerste keer neemt en als je wil combineren, zoek dan eerst uit wat daarvan de effecten en de risico's zijn; - laat drugs testen! Er zitten enorme verschillen tussen XTC-pillen. Zo heb ik pillen gehad die op 57mg waren gedoseerd, maar zijn er ook pillen in omloop die 300mg of meer bevatten. In jouw verhaal zou dat dus een verschil zijn van 199,5mg (wat afhankelijk van je gewicht al hoog kan zijn, maar ook aanvaardbaar) of 1050mg, wat een bizarre hoeveelheid is. Zorg dat je weet wat je slikt! - zorg dat je in een fijne omgeving bent, met fijne mensen die jou kennen én weten van je gebruik, zodat ze je een beetje in de gaten kunnen houden. Voor nu vooral echt heel veel sterkte met je herstel, wees lief voor jezelf! Klik om te vergroten... Het ging om pillen van 264mg per stuk"