Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReport 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

Report 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

118 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat kan je mooi schrijven! Ongelooflijk hoe je iets wat niet meer woorden kan omschrijven, toch zo goed als met woorden kan omschrijven.

op het begin dacht ik even: nee eikel, niet 4 zegels in je eentje. Gelukkig toch goed afgelopen.
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
Roze Olifant
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
Klik om te vergroten...

Zoals de downside van het te vaak nemen van hoge doseringen stimulerende middelen (ik noem maar even iets) is dat je er een arrogante versie van jezelf van wordt, zo is de dreigende downside van teveel en te vaak psychedelica nemen dat je in een soort van ā€˜grandiose delusion’ terecht komt - wat je bij psychose ook geregeld ziet - waarbij je ervan overtuigd bent dat je de waarheid en antwoorden kent. Trips kunnen zeker dit gevoel geven - DMT o.a., hele hoge doseringen van alle psychedelica - en misschien Ć­s het ook wel zo (who knows tenslotte šŸ¤·ā€ā™€ļø) maar het is veiliger, bescheidener en logischer om enigszins kritisch te blijven. Het blijft toch een vorm van speculatie. ā€˜We’ hebben de antwoorden namelijk gewoon niet. Al zal dat op individueel niveau door veel psychedelicaliefhebbers anders ervaren worden; of ze hebben er in ieder geval serieuze ideeĆ«n of theorieĆ«n over gebaseerd op ervaringen die zo echt lijken als deze realiteit of zelfs echter. Dat is prima, en begrijpelijk. Maar het blijven ervaringen. We weten niet of iemand echte antwoorden kent, niemand weet dit feitelijk.

Dat gezegd hebbende: WAUW!!!! Wat een enorm indrukwekkend, goed geschreven, prachtig report van een absurd hoge dosis LSD die ik nooit in m’n leven zou durven nemen. Echt heel bijzonder, dank om dit te delen. Ik zou het echter niet perse aanraden aan anderen om dit te doen, kan ook helemaal en dan bedoel ik ook echt helemaal verkeerd gaan. Maar wauw. Wat een heftige en mogelijk levensveranderende (?) ervaring, lijkt me inderdaad iets waar je heel goed de tijd voor moet nemen om dit te integreren in het dagelijks bestaan, poeh. Maar ontzettend interessant om te lezen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Maar het blijven ervaringen. We weten niet of iemand echte antwoorden kent, niemand weet dit feitelijk.
Klik om te vergroten...
Het is echt handiger als je gewoon voor jezelf praat.

Ipv voor de hele wereldbevolking.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Relmuis zei:
It can be a real nasty bitch.
Tijdens de werking niet zo maar daarna...
Klik om te vergroten...
Vooral in combinatie met mdma was het mijn favoriet. Naast de diepe rush/space ging ik er in de comedown wel stevig van hallucineren bij veelgebruik maar dat vond ik eigenlijk wel leuk. De katers erna nam ik initieel voor lief tot ze uiteindelijk alles bepalend werden na te lang te veel te vaak. Het beschreven accident met explosieve reactie was de laatste keer dat ik de stof gebruikt heb.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Het is echt handiger als je gewoon voor jezelf praat.

Ipv voor de hele wereldbevolking.
Klik om te vergroten...

OkĆ©, succes dan met je overtuiging dat jij De Waarheid in pacht hebt. :wink: (Er vanuit gaande dat je daarom zo aangebrand reageert…)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
OkĆ©, succes dan met je overtuiging dat jij De Waarheid in pacht hebt. :wink: (Er vanuit gaande dat je daarom zo aangebrand reageert…)
Klik om te vergroten...
Ik zeg alleen maar dat je voor jezelf moet praten. Weet niet wat daar (volgens jou) aangebrand aan overkomt 🤣
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ik praat over iets waar volgens mij onder ons homo sapiens gewoon (wetenschappelijke) consensus over is: DĆ© Enige en Echte Waarheid is niet bekend. Hoe breed is dat begrip ook? Hoe definieer je dat in hemelsnaam?

Anyway, ik ben de deur uit, fijne dag nog. 😃
Klik om te vergroten...
Fijne dag ā¤
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Ik zeg alleen maar dat je voor jezelf moet praten. Weet niet wat daar (volgens jou) aangebrand aan overkomt 🤣
Klik om te vergroten...

Ik praat over iets waar volgens mij onder ons homo sapiens gewoon (wetenschappelijke) consensus over is: DĆ© Enige en Echte Waarheid is niet bekend. Hoe breed is dat begrip ook? Hoe definieer je dat in hemelsnaam?

Anyway, ik ben de deur uit, fijne dag nog. 😃
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Dat laatste mag van mĀ“n berichtje af, ik heb het te snel aan elkaar geschreven šŸ˜„

Klopt zeker, ik vraag me af hoeveel schaapjes of andere dieren al kaalkopjes of andere godsvleesjes hebben opgegeten als extra ingrediĆ«nt tussen hun gras-slaatješŸ˜„

Zeker, ik weet wat je wil zeggen daarom begon ik mijn berichtje met dat het best interessant isšŸ˜‰
Mensen hebben in de oudheid ook wss paddo“s en andere geestverruimend materiaal ontdekt door try and error.
Net zoals de dolfijntjes hun kogelvis dan✌.
Gaan ze vrijdagavond een kogelvisje scoren en een avondje gezellig samenzijn, dol rond elkaar heen tuimelen en nadenken over het leven buiten de zee en wat er komt de dag na ze gestorven zijnšŸ˜
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus juist hoe religie onstaan is denk ik.

"Hinduism has a history of psychedelic usage going back to the Vedic period. The oldest scriptures of Hinduism Rigveda(1500 BCE), mentions ritualistic consumption of a divine psychedelic known as soma."

Ik denk dat dat sws veel invloed heeft gehad op hoe de religie tot stand is gekomen en is ontwikkeld.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
inExtase zei:
Ja dat is dus juist hoe religie onstaan is denk ik.

"Hinduism has a history of psychedelic usage going back to the Vedic period. The oldest scriptures of Hinduism Rigveda(1500 BCE), mentions ritualistic consumption of a divine psychedelic known as soma."

Ik denk dat dat sws veel invloed heeft gehad op hoe de religie tot stand is gekomen en is ontwikkeld.
Klik om te vergroten...
Daar volg ik je helemaal in, ook mijn gedachtegang.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#11
inExtase zei:
Heel mooi report!

Vroeg me af, elke keer dat je weer al die 'levens leefde', waren dat altijd mensenlevens?
Klik om te vergroten...
Dankjewel :grin: Wat ik ervaarde was dat ik een soort moment van helderheid en besef kreeg, een moment dat alles logisch was en dat ik besefte dat alles in het leven tot dat moment zo was bedacht door mijn eigen bewustzijn. Alle mooie dingen die ik de laatste jaren ervaar was zo toevallig en perfect dat het wel een bedenksel moest zijn. Op het moment dat alles samen viel en het leven wat ik momenteel ervaar eindigde, kwam ik steeds in andere mensenlevens totdat het leven op deze aarde eindigde. Ik kan mij niet herinneren dat ik bijvoorbeeld een dier was, wel interessant nu ik er over nadenk. Maar nadat het leven op aarde eindigde, voelde het alsof ik wakker werd in een hogere dimensie. Mijn bewustzijn had deze aarde gecreeerd, inclusief alle levens, al het moois en al het kwaad. Op het moment dat ik wakker werd in die hogere dimensie stond ik er bij stil dat er geen einde aan het bewustzijn komt wanneer je dood gaat, aangezien ik net wakker was geworden in een hogere dimensie. Toen kwam de vraag in mij op of ik dat wel kon constateren, aangezien ik niet wist of ik in die hogere dimensie ook dood kon gaan. In deze hogere dimensie was ik geen mens, maar puur bewustzijn. Ik zat dus niet in een lichaam, ik begreep niet wat bewustzijn is en hoe het ontstaan is, maar ik ervaar het bewustzijn wel tot in de eeuwigheid. Omdat ik ineens wakker en bewust was van deze eeuwigheid, voelde het als lijden omdat ik mij enorm verveelde. Omdat ik mij verveelde, bedacht ik de dimensies onder mij om de eeuwigheid te kunnen vergeten. Toen ik dit besefte voelde het alsof ik in een soort leegte kwam, de tijd ging ook steeds sneller lopen. Vervolgens wordt ik steeds meer bewust wat zich afspeelt en kom ik de god van het hogere universum tegen. Ik voel mij dus ook totaal geen mens meer, maar ik ben alleen puur bewustzijn. Dan kom ik tot de conclusie dat ik misschien die god ben en zo gaat het steeds door en door, terwijl ik ondertussen de perfecte muziek hoor en een prachtig maar ook eng schouwspel voor mij zie waarbij universums worden 'afgepeld'.

TLDR; alleen in levens van dit universum was ik mens, alles daarboven was ik een 'god' en voelde het alsof ik steeds meer bewust en wakker werd. Het besef dat ik bewustzijn ben, maar niet weet hoe het gecreeerd is, of waar het eindigd. Alsof het per ongeluk ontstaan is.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuifcabine zei:
een prachtig maar ook eng schouwspel voor mij zie waarbij universums worden 'afgepeld'.
Klik om te vergroten...
Of universums die door hoog ontwikkelde wezens, die wel wat op insecten leken, gecreƫerd worden.
Met een doel of just for fun, dat was me niet duidelijk. :smirk:
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Of universums die door hoog ontwikkelde wezens, die wel wat op insecten leken, gecreƫerd worden.
Met een doel of just for fun, dat was me niet duidelijk. :smirk:
Klik om te vergroten...
Maar dan zou uit niets iets kunnen ontstaan. Zou het niet logischer zijn dat het altijd al bestond?
Mocht het wel zo zijn, dan hoop ik dat de insecten genade met mij hebben, aangezien ik ze meestal ongedeerd het huis uit gooi ipv kapot slaan.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuifcabine zei:
Dankjewel :grin: Wat ik ervaarde was dat ik een soort moment van helderheid en besef kreeg, een moment dat alles logisch was en dat ik besefte dat alles in het leven tot dat moment zo was bedacht door mijn eigen bewustzijn. Alle mooie dingen die ik de laatste jaren ervaar was zo toevallig en perfect dat het wel een bedenksel moest zijn. Op het moment dat alles samen viel en het leven wat ik momenteel ervaar eindigde, kwam ik steeds in andere mensenlevens totdat het leven op deze aarde eindigde. Ik kan mij niet herinneren dat ik bijvoorbeeld een dier was, wel interessant nu ik er over nadenk. Maar nadat het leven op aarde eindigde, voelde het alsof ik wakker werd in een hogere dimensie. Mijn bewustzijn had deze aarde gecreeerd, inclusief alle levens, al het moois en al het kwaad. Op het moment dat ik wakker werd in die hogere dimensie stond ik er bij stil dat er geen einde aan het bewustzijn komt wanneer je dood gaat, aangezien ik net wakker was geworden in een hogere dimensie. Toen kwam de vraag in mij op of ik dat wel kon constateren, aangezien ik niet wist of ik in die hogere dimensie ook dood kon gaan. In deze hogere dimensie was ik geen mens, maar puur bewustzijn. Ik zat dus niet in een lichaam, ik begreep niet wat bewustzijn is en hoe het ontstaan is, maar ik ervaar het bewustzijn wel tot in de eeuwigheid. Omdat ik ineens wakker en bewust was van deze eeuwigheid, voelde het als lijden omdat ik mij enorm verveelde. Omdat ik mij verveelde, bedacht ik de dimensies onder mij om de eeuwigheid te kunnen vergeten. Toen ik dit besefte voelde het alsof ik in een soort leegte kwam, de tijd ging ook steeds sneller lopen. Vervolgens wordt ik steeds meer bewust wat zich afspeelt en kom ik de god van het hogere universum tegen. Ik voel mij dus ook totaal geen mens meer, maar ik ben alleen puur bewustzijn. Dan kom ik tot de conclusie dat ik misschien die god ben en zo gaat het steeds door en door, terwijl ik ondertussen de perfecte muziek hoor en een prachtig maar ook eng schouwspel voor mij zie waarbij universums worden 'afgepeld'.

TLDR; alleen in levens van dit universum was ik mens, alles daarboven was ik een 'god' en voelde het alsof ik steeds meer bewust en wakker werd. Het besef dat ik bewustzijn ben, maar niet weet hoe het gecreeerd is, of waar het eindigd. Alsof het per ongeluk ontstaan is.
Klik om te vergroten...
Interessant inderdaad, dat het alleen mensenlevens waren, die je ervaarde op de aarde. Ik droom heel veel, ong 4-5 dromen per nacht, en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit gedroomd heb dat ik een dier was. Ik heb wel abstracte nachtmerries gehad waarin ik geen menselijk lichaam had maar een abstract object was. Maar een dier nooit.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#15
inExtase zei:
Interessant inderdaad, dat het alleen mensenlevens waren, die je ervaarde op de aarde. Ik droom heel veel, ong 4-5 dromen per nacht, en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit gedroomd heb dat ik een dier was. Ik heb wel abstracte nachtmerries gehad waarin ik geen menselijk lichaam had maar een abstract object was. Maar een dier nooit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met een abstract object?
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuifcabine zei:
Wat bedoel je precies met een abstract object?
Klik om te vergroten...
Ik bedoel een geometrisch object zoals een cirkel.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van wat ik mij kan herinneren ben ik nooit echt een abstract object geweest tijdens een trip. Ik zie eigenlijk alleen dingen om mij heen, maar om een of andere reden kan ik niet echt zien hoe ik er zelf uit zie tijdens een trip.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
mandragora zei:
Weet jij exact de juiste woorden te vinden zonder dat ze afbreuk doen op wat je ervaren hebt lijkt me
Klik om te vergroten...
Een gevoel of emotie of fantasie is nooit definieerbaar. Iets kan onbeschrijfelijk zijn voor woorden. Cijfers kun je exact plaatsen en is gecreƫerd door onszelf. Cijfers hebben geen emotie of empathie en daarom is het ook totaal niet werkend met schalen in pijn of grafieken van onszelf in th therapie.

At a certain level of suffering or injustice no one can do anything for anyone. Pain is solitary.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Een gevoel of emotie of fantasie is nooit definieerbaar. Iets kan onbeschrijfelijk zijn voor woorden. Cijfers kun je exact plaatsen en is gecreƫerd door onszelf. Cijfers hebben geen emotie of empathie en daarom is het ook totaal niet werkend met schalen in pijn of grafieken van onszelf in th therapie.

At a certain level of suffering or injustice no one can do anything for anyone. Pain is solitary.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je dit precies? Het gebruik van bepaalde gevalideerde pijnschalen in bijvoorbeeld ziekenhuis (verschillende afdelingen) is wel degelijk valide en betrouwbaar gebleken, juist omdat pijn zo subjectief is. Cijfers bevatten dan misschien geen emotie, maar in geval van pijn wel een indicatie voor personeel of er al dan niet pijnstilling bij gegeven moet worden - om maar iets te noemen. Of heb je het specifiek over mentale pijn? Ook dan kunnen ā€˜measurements’ behandelaren een indicatie geven, maar ook niet meer dan dat, een indicatie. In therapie ga je uiteraard vooral in gesprek over hoe die pijn er voor een individu specifiek uitziet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Hoe bedoel je dit precies? Het gebruik van bepaalde gevalideerde pijnschalen in bijvoorbeeld ziekenhuis (verschillende afdelingen) is wel degelijk valide en betrouwbaar gebleken, juist omdat pijn zo subjectief is. Cijfers bevatten dan misschien geen emotie, maar in geval van pijn wel een indicatie voor personeel of er al dan niet pijnstilling bij gegeven moet worden - om maar iets te noemen. Of heb je het specifiek over mentale pijn? Ook dan kunnen ā€˜measurements’ behandelaren een indicatie geven, maar ook niet meer dan dat, een indicatie. In therapie ga je uiteraard vooral in gesprek over hoe die pijn er voor een individu specifiek uitziet.
Klik om te vergroten...
Ja, het is een indicatie maar we zullen nooit in iemand gedachten kunnen kijken maar slecht metingen uitvoeren, die overigens verrassend goed en accuraat data kan analyseren, maar je zijn, je brein en perceptie is nooit over te brengen. We zijn eigenlijk alleen en sterven alleen. 99.99 procent connectie is hoogste score qua begrip en behandeling.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."