Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReport 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

Report 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

118 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuifcabine zei:
Misschien maar beter ook, stel dat we zeker weten dat we eeuwig zullen bestaan, dat kan ook als een zware last voelen.
Klik om te vergroten...
Ja, maar de onzekerheid van niet-weten leidt soms ook weer tot voorbarige conclusies, wat Paulus in zijn eerste brief aan Timotheüs ‘de ten onrechte zogenoemde kennis’ noemt. En daarom zegt Jezus vermoedelijk ook: ‘Ik dank U, Vader, Heere van de hemel en van de aarde, dat U deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, en ze aan jonge kinderen hebt geopenbaard’ (Mattheüs 11:25).

Om er even een Christelijke draai aan te geven… Niet weten dus 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit zijn pas trip reports . Mooi omschreven en wat doen woorden eigenlijk te kort he?... bedankt voor het delen en we een beetje mee mochten reizen met je :blushing:
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een goed opgeschreven verslag van zo'n uitzonderlijk diepe trip. Mooi! Ik vroeg me af of je tijdens zo'n periode in de peak waarin je feitelijk helemaal ' weg' bent uit deze realiteit en ego dood ervaart; kun je je daaruit uberhaupt alles herinneren?

Wat goed dat je uit die paniek wist te geraken na er initieel soort van aan toe te geven en te gaan bellen. Maar dat bleek een keuze die erg goed uitviel. Dus geen stomkop :wink: Mooi dat een paar geruststellende woorden zo snel effectief kunnen zijn om de negatieve spiraal van dat moment te kunnen doorbreken.

Dergelijk heroïsche dosissen denk ik niet of nooit te gaan nemen (vooral angst voor het terug oproepen van een oude psychotische periode waar ik met diepe trips ineens weer naar toegetrokken kan worden en het me weer precies kan herinneren en wellicht aan te trekken, en daarnaast ben ik en vrij gevoelig voor LSD en ik gebruik het pas een aantal jaar regelmatig ), al zou ik het an sich wel graag willen; bijvoorbeeld om verder te onderzoeken waar ik door jouw report aan moest denken; ik heb verschillende malen gemerkt dat er ook vanuit sommige LSD trips een soort ander pathway naar het DTM realm (maar dan wel op een andere manier visueel gemanifesteerd en gepresenteerd) lijkt te bestaan. Dat er ook via deze route een verbinding lijkt te bestaan. Dat boeit me enorm en al heb ik daar alleen nog vrij oppervlakkig kennis mee kunnen maken, het was direct herkenbaar voor me.

Heb jij dat ook zo wel eens ervaren aangezien je ook DMT kent?
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Dit zijn pas trip reports . Mooi omschreven en wat doen woorden eigenlijk te kort he?... bedankt voor het delen en we een beetje mee mochten reizen met je :blushing:
Klik om te vergroten...
Nog bedankt dat je mij adviseerde om een trip report te schrijven, ik had niet verwacht dat dit zoveel zou helpen met het integreren! Idd, woorden doen tekort. Vooral het deel waarbij ik gezichten zag van mensen die ik ken en dacht dat ik dood ging, alles voelde zo echt en zag er zo complex en gedetailleerd uit, echt bizar.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#5
djiego zei:
Wat een goed opgeschreven verslag van zo'n uitzonderlijk diepe trip. Mooi! Ik vroeg me af of je tijdens zo'n periode in de peak waarin je feitelijk helemaal ' weg' bent uit deze realiteit en ego dood ervaart; kun je je daaruit uberhaupt alles herinneren?
Klik om te vergroten...
Goede vraag, voor de piek was ik dus dingen aan het vergeten die zich in de echte wereld afspelen, zoals delen van het telefoongesprek en toen ik door het huis liep. Tijdens de piek heb ik echt enorm complexe geometrie gezien en heel veel maya/inca patronen. Maar ik zag echt zoveel patronen op de achtergrond dat je er maar een paar uiteindelijk kan onthouden, die patronen speelden meer op de 'achtergrond' van de trip terwijl mijn focus meer op een tunnel lag, een entiteit enzovoort. Tijdens de trip maakte ik het allemaal mee, maar achteraf kan ik het niet echt beschrijven hoe die patronen op de achtergrond er precies uit zagen. Ik onthoud alleen dat het maya/inca patronen waren met bepaalde gezichten. Tijdens de piek was mijn bewustzijn niet meer hier op aarde in mijn eigen lichaam, dus in die zin was ik wel 'weg', maar het bewustzijn was juist heel sterk aanwezig. Ik dacht dat ik daadwerkelijk was gestorven doordat mijn lichaam deze hoeveelheid LSD niet kon hebben, in mijn bewustzijn was ik dus een geest of god. De gebeurtenissen in de trip en de zaken waarvan ik dacht die moet ik onthouden, die zijn mij ook bijgebleven. Ik denk dat het schrijven van een tripreport mij ook heeft geholpen om alles weer in een chronologische volgorde te plaatsen en om de verschillende indrukken te koppelen aan een betekenis.

Ik denk dat de belangrijkste elementen van de trip in je geheugen blijven, terwijl je de geometrie en patronen op de achtergrond sneller vergeet, omdat je het ook niet echt een naam kan geven ofzo, het is iets wat niet in je normale leven bestaat dus moeilijk te onthouden. Maar ik maakte het absoluut allemaal mee, ik denk nog meer dan dat ik dingen in het normale leven mee maak.
djiego zei:
Heb jij dat ook zo wel eens ervaren aangezien je ook DMT kent?
Klik om te vergroten...
Dit is de eerste trip waarbij ik dit heb ervaren, vrijwel de gehele piek voelde hetzelfde als een trip op +- 25mg DMT met mijn Geekvape Aegis Mini e-mesh vape. Daarom was ik ook bang dat ik het niet aan kon, omdat het in feite hetzelfde voelde als een DMT trip, maar dan van uren lang. Dit is mijn eerste legendary dose LSD trip, verder heb ik wel eens getript op 25 gram sterke truffels, 40mg 2C-B, maar daarbij bleef ik nog wel op aarde.
djiego zei:
Dergelijk heroïsche dosissen denk ik niet of nooit te gaan nemen (vooral angst voor het terug oproepen van een oude psychotische periode waar ik met diepe trips ineens weer naar toegetrokken kan worden en het me weer precies kan herinneren en wellicht aan te trekken, en daarnaast ben ik en vrij gevoelig voor LSD en ik gebruik het pas een aantal jaar regelmatig ), al zou ik het an sich wel graag willen;
Klik om te vergroten...
Was die psychotische periode ook getriggerd door drugs? Goed dat je voorzichtig bent, de vraag is natuurlijk altijd of de voordelen van een trip opwegen tegen de nadelen. Ik had ook even het gevoel dat ik een psychose zou krijgen, dus het lijkt mij niet zonder gevaren zo'n hoge dosering.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuifcabine zei:
Goede vraag, voor de piek was ik dus dingen aan het vergeten die zich in de echte wereld afspelen, zoals delen van het telefoongesprek en toen ik door het huis liep. Tijdens de piek heb ik echt enorm complexe geometrie gezien en heel veel maya/inca patronen. Maar ik zag echt zoveel patronen op de achtergrond dat je er maar een paar uiteindelijk kan onthouden, die patronen speelden meer op de 'achtergrond' van de trip terwijl mijn focus meer op een tunnel lag, een entiteit enzovoort. Tijdens de trip maakte ik het allemaal mee, maar achteraf kan ik het niet echt beschrijven hoe die patronen op de achtergrond er precies uit zagen. Ik onthoud alleen dat het maya/inca patronen waren met bepaalde gezichten. Tijdens de piek was mijn bewustzijn niet meer hier op aarde in mijn eigen lichaam, dus in die zin was ik wel 'weg', maar het bewustzijn was juist heel sterk aanwezig. Ik dacht dat ik daadwerkelijk was gestorven doordat mijn lichaam deze hoeveelheid LSD niet kon hebben, in mijn bewustzijn was ik dus een geest of god. De gebeurtenissen in de trip en de zaken waarvan ik dacht die moet ik onthouden, die zijn mij ook bijgebleven. Ik denk dat het schrijven van een tripreport mij ook heeft geholpen om alles weer in een chronologische volgorde te plaatsen en om de verschillende indrukken te koppelen aan een betekenis.

Ik denk dat de belangrijkste elementen van de trip in je geheugen blijven, terwijl je de geometrie en patronen op de achtergrond sneller vergeet, omdat je het ook niet echt een naam kan geven ofzo, het is iets wat niet in je normale leven bestaat dus moeilijk te onthouden. Maar ik maakte het absoluut allemaal mee, ik denk nog meer dan dat ik dingen in het normale leven mee maak.
Klik om te vergroten...

Wat dat betreft heeft dat op zich ook heel veel overeenkomst van een breakthrough DMT ervaring. Ook daar ben je volledig uit je lichaam en voel je je grotendeels versmolten met het bewustzijn aldaar, al heb je ook nog wel ergens een self sense via het lijntje met het stoffelijke. En ook daar ben je er 'gewoon bij' als is het dan soms overal en nergens tegelijk. Zoals je het beschrijft is dit in feite ook een breakthrough ervaring.

Snuifcabine zei:
Dit is de eerste trip waarbij ik dit heb ervaren, vrijwel de gehele piek voelde hetzelfde als een trip op +- 25mg DMT met mijn Geekvape Aegis Mini e-mesh vape. Daarom was ik ook bang dat ik het niet aan kon, omdat het in feite hetzelfde voelde als een DMT trip, maar dan van uren lang. Dit is mijn eerste legendary dose LSD trip, verder heb ik wel eens getript op 25 gram sterke truffels, 40mg 2C-B, maar daarbij bleef ik nog wel op aarde.
Klik om te vergroten...

Bijzonder dat het ook echt voelde als een DMT trip. Kan me voorstellen dat je daardoor even uit balans werd gebracht. Het fijne van een DMT trip is toch ook ergens dat je in je achterhoofd hebt dat het in aardse minuten maar kort is alvorens je er weer grotendeels nuchter uitstapt. Als ik zou weten dat het zolang zou duren zou ik nog wel even tien keer over nadenken.

Wat is ervaren heb waren vooral aanwijzingen, entiteitjes die zich even kwamen melden zonder heel aanwezig te zijn; als in hey hoi. Of het onmiskenbaar herkennen van de heel specifieke psychische verbinding met het realm, al was het meestal maar heel kort. Tof om te lezen!

Snuifcabine zei:
Was die psychotische periode ook getriggerd door drugs? Goed dat je voorzichtig bent, de vraag is natuurlijk altijd of de voordelen van een trip opwegen tegen de nadelen. Ik had ook even het gevoel dat ik een psychose zou krijgen, dus het lijkt mij niet zonder gevaren zo'n hoge dosering.
Klik om te vergroten...

Ja. Al een aantal decades geleden, door een specifieke combinatie van hoge dosering MDMA / MDA en het roken van een superskunk joint. Dat heeft me letterlijk twee jaar lang in een andere mental state gebracht. Psychose was het eigenlijk niet eens letterlijk genomen, het was meer dat er bepaalde abilities, deurtjes in mn hoofd waren opengegaan waardoor ik ineens op een heel ander niveau met mensen kon communiceren. Daardoor ging ik mentaal wel aan mezelf twijfelen; al kon ik toetsen dat het in ieder geval gedeeltelijk realiteit was waren er ook dingen die ik niet zeker wist of kon toetsen. Die jaren waren echt heel lastig, de enige manier hoe ik het een beetje weg kon drukken was met alcohol. Dat is de enige periode in mn leven geweest dat alcohol daadwerkelijk ook een positieve functie had.

Wiet bleek, naast het zijn van een uitzonderlijke potente katalysator bij het mixen met bepaalde stoffen (nog immer ontzettend onderschat) een hele bijzondere eigenschap te hebben: Door het weer te roken kan het de herinnering van die state of mind, inclusief het gevoel zoals het op dat moment was, weer precies terughalen. Ook al is het allang verwerkt en opgelost en gedeeltelijk vergeten (hoe je je op dat moment exact voelde en het ervaarde); je kan ineens weer daar zijn. Hierdoor kan ik dus geen wiet meer roken (wel vaak geprobeerd) maar dat is het echt niet waard, echt superkut.

Onlang bij een wat diepere LSD trip voor mijn doen (denk aan 150ug met daarna nog ergens 100 als zal die niet veel meer hebben bijgedragen) werd ik ineens random herinnert aan dat fenomeen. En met wat diepere trips beginnen de regels te veranderen, minder sturen, meer accepteren want het is steeds minder makkelijk te sturen, go with the flow. Ik merkte dat mn gedachte onwillekeurig dieper terug gingen graven en ik voelde in ieder geval een stevige reminder van hoe het was. Ik kon vervolgens mn gedacht wel wegleiden, maar dit heb ik absoluut als waarschuwing opgevat; ik kon er wel bijkomen. Bij een hogere dosis bestaat de kans dat het meer de overhand kan krijgen schat ik in, aangezien je wat meer een flipperbal bent in de ervaring, met steeds minder mogelijkheden om op de flippers te drukken. Dus vandaar.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Relmuis zei:
Ook na 30 jaar hebben ze niet aan kracht ingeboet.
Klik om te vergroten...
Bedoel je nou dat je LSD 30 jaar hebt bewaard en toen genuttigd? :tearsofjoy:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuifcabine zei:
Ik denk dat de belangrijkste elementen van de trip in je geheugen blijven
Klik om te vergroten...
Gaat voor mij op, de belangrijkste dingen onthoud ik.
Ook na 30 jaar hebben ze niet aan kracht ingeboet.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben ik niet duidelijk? :blush:
Ontbijt was vandaag wodka, ik sluit niet uit dat dit er iets mee te maken heeft.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuifcabine zei:
Bedoel je nou dat je LSD 30 jaar hebt bewaard en toen genuttigd? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
LSD gebruik ik zo om de 5 jaar.
Een hoge dosis.
Ik heb wel voor de de komende 70 jaar ingeslagen. :hushed:
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
LSD gebruik ik zo om de 5 jaar.
Een hoge dosis.
Ik heb wel voor de de komende 70 jaar ingeslagen. :hushed:
Klik om te vergroten...
Jij koopt LSD in poedervorm zeker :wink:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel vroeger waren het microdots (300 - 400 mcg), daarna ben ik overgegaan naar vloeibare LSD op suikerklontjes en nu is het legale 1x-LSD.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#13
djiego zei:
Wat dat betreft heeft dat op zich ook heel veel overeenkomst van een breakthrough DMT ervaring. Ook daar ben je volledig uit je lichaam en voel je je grotendeels versmolten met het bewustzijn aldaar, al heb je ook nog wel ergens een self sense via het lijntje met het stoffelijke. En ook daar ben je er 'gewoon bij' als is het dan soms overal en nergens tegelijk. Zoals je het beschrijft is dit in feite ook een breakthrough ervaring.
Klik om te vergroten...
Het voelde idd hetzelfde als mijn DMT ervaringen, ik denk wel dat het een breakthrough was idd. Mijn eerste breakthrough op DMT is nog steeds de meeste vreugde (MDMA in het kwadraat) en liefde die ik ooit in mijn leven heb gevoeld, die trip ging over broederschap, liefde en het kunnen waarnemen van een extra dimensie die mensen normaliter niet kunnen zien. Bij DMT voelt het meer alsof ik met een raket door de 'DMT realm' wordt geschoten, terwijl het tijdens deze LSD trip meer voelde alsof ik altijd in de 'DMT realm' zou blijven, aangezien ik gestorven was.
djiego zei:
Ja. Al een aantal decades geleden, door een specifieke combinatie van hoge dosering MDMA / MDA en het roken van een superskunk joint. Dat heeft me letterlijk twee jaar lang in een andere mental state gebracht.
Klik om te vergroten...
Heftig man. Dankzij dit soort posts op DF ben ik er achter gekomen dat een combi met wiet echt mentaal gevaarlijk kan zijn. Iig heel verstandig dat je rustig aan doet met de doseringen! Om de een of andere reden ervaar ik MDMA ook best als psychedelisch, terwijl ik gewoon de standaard dosering aanhoud voor mijn lichaamsgewicht. Wiet heb ik nog nooit echt veel van gemerkt, of ik heb al die keren slechte wiet gehad, of ik ben er gewoon niet gevoelig voor. Wordt van wiet alleen een beetje relaxed en even 10 minuutjes high ofzo. En heb daarvoor meerdere keren meerdere pure joints achter elkaar gerookt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Je hebt het hier wel over metafysische en religieuze vraagstukken die mensen al sinds het begin der tijden bezighouden en de antwoorden hebben we niet.
Klik om te vergroten...
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
djiego zei:
MDA
Klik om te vergroten...
It can be a real nasty bitch.
Tijdens de werking niet zo maar daarna...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Whaw🤩
In eerste instantie dacht ik.... ik zit in de aanzet van een horrorverhaal.
Ben blij te lezen dat het wat gekeerd is voor je. Ik heb enorm genoten van je tripreport te lezen. Van A tot Z super interessant.
Waar de meeste mensen zeggen... laat maar...ik vind er de juiste woorden niet voor.
Weet jij exact de juiste woorden te vinden zonder dat ze afbreuk doen op wat je ervaren hebt lijkt me.
Zo duidelijk omschreven terwijl het best moeilijke materie is om uit te schrijven.
Ik kan je goed volgen in wat je schrijft en me er volledig in inleven. Mindboggling... net zoals een lsd ervaring kan zijn.

1 van de beste reportjes gelezen so far.:hearteyes:
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
Klik om te vergroten...
Ik had het hier over algemeen geldige antwoorden die beantwoorden aan de ervaringen van alle mensen.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat kan je mooi schrijven! Ongelooflijk hoe je iets wat niet meer woorden kan omschrijven, toch zo goed als met woorden kan omschrijven.

op het begin dacht ik even: nee eikel, niet 4 zegels in je eentje. Gelukkig toch goed afgelopen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
Klik om te vergroten...

Zoals de downside van het te vaak nemen van hoge doseringen stimulerende middelen (ik noem maar even iets) is dat je er een arrogante versie van jezelf van wordt, zo is de dreigende downside van teveel en te vaak psychedelica nemen dat je in een soort van ‘grandiose delusion’ terecht komt - wat je bij psychose ook geregeld ziet - waarbij je ervan overtuigd bent dat je de waarheid en antwoorden kent. Trips kunnen zeker dit gevoel geven - DMT o.a., hele hoge doseringen van alle psychedelica - en misschien ís het ook wel zo (who knows tenslotte 🤷‍♀️) maar het is veiliger, bescheidener en logischer om enigszins kritisch te blijven. Het blijft toch een vorm van speculatie. ‘We’ hebben de antwoorden namelijk gewoon niet. Al zal dat op individueel niveau door veel psychedelicaliefhebbers anders ervaren worden; of ze hebben er in ieder geval serieuze ideeën of theorieën over gebaseerd op ervaringen die zo echt lijken als deze realiteit of zelfs echter. Dat is prima, en begrijpelijk. Maar het blijven ervaringen. We weten niet of iemand echte antwoorden kent, niemand weet dit feitelijk.

Dat gezegd hebbende: WAUW!!!! Wat een enorm indrukwekkend, goed geschreven, prachtig report van een absurd hoge dosis LSD die ik nooit in m’n leven zou durven nemen. Echt heel bijzonder, dank om dit te delen. Ik zou het echter niet perse aanraden aan anderen om dit te doen, kan ook helemaal en dan bedoel ik ook echt helemaal verkeerd gaan. Maar wauw. Wat een heftige en mogelijk levensveranderende (?) ervaring, lijkt me inderdaad iets waar je heel goed de tijd voor moet nemen om dit te integreren in het dagelijks bestaan, poeh. Maar ontzettend interessant om te lezen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Maar het blijven ervaringen. We weten niet of iemand echte antwoorden kent, niemand weet dit feitelijk.
Klik om te vergroten...
Het is echt handiger als je gewoon voor jezelf praat.

Ipv voor de hele wereldbevolking.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."