Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReport 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

Report 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

118 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuifcabine zei:
Stel er komt geen einde aan het bewustzijn. Hoe kunnen we dan bewijzen dat er een einde bestaat?
Als iets oneindig is, is er geen einde, dus kun je het einde niet bewijzen. Maar je weet het niet zeker totdat het einde er is.
En als het einde er is, weet je dan achteraf dat je het einde ooit hebt bereikt? En als je het nog weet, was het dan het einde?
Klik om te vergroten...
Okay, ik ga hier een klein beetje een grapje van maken 🙂 No offense, maar wat probeer je hier nou te zeggen? Als je linksom of rechtsom niet kunt bewijzen dat bewustzijn eindig of oneindig is, dan bewijst dat niets — alleen dat we dat niet kunnen weten. Gebrek aan bewijs is geen bewijs en zeker geen vrijbrief om zomaar iets te geloven. Dus waar zijn jij @N3K0 het dan precies over eens? Dat we het niet weten? Volgens mij was dat precies mijn punt.

Vraag is ook: hoe zou een eindeloos bewustzijn er precies uitzien? Hoe verhoudt een oneindig bewustzijn zich tot alle bestaande dingen? En om het iets anders te formuleren: hoe verhoudt het idee van oneindig bewustzijn zich tot andere ideeën? Je kunt de vraag naar oneindig bewustzijn niet in isolatie stellen.

Overigens denk ik dat @N3K0 van mening is dat wel allemaal onze eigen antwoorden op de grote vragen kunnen en moeten vinden. Algemene antwoorden hebben dus geen zin, omdat waarheid fundamenteel iets persoonlijks is. Heb ik dat min of meer goed?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#2
mandragora zei:
Als je 2 mensen recht tegenover elkaar aan de tafel zet en je legt het cijfer 6 op het midden van de tafel. De één zegt... het is een 6, de ander zegt...het is een 9...

Wie heeft er gelijk?

Voor mezelf gesproken heb ik het gevoel dat door trips meer en meer puzzelstukjes van een ´waarheid´ in elkaar lijken te passen waardoor ik voor mezelf een hele theorie heb bedacht/gezien/ervaren die ik voor waar neem. Dat is mijn waarheid zoals iemand anders zijn waarheid heeft die absoluut evenwaardig is.
Ik ben heel gelovig geworden door psychedelische trips, het is een uniek geloof dat gemaakt is doorheen mijn levensweg, het vind ook geen aansluiting bij de gangbare commerciële religies.

Het heeft gemaakt dat mijn angst voor de dood verdwenen is en dat het mij een beter mens heeft gemaakt op bepaalde vlakken, ik put er kracht uit op mindere dagen en toon dankbaarheid op de betere dagen.

Trippen geeft stof tot filosoferen, en filosoferen geeft stof dat je kunt meenemen in je trip. En of je tijdens trips doorbraken kunt bewerkstelligen dat laat ik in het midden. Het heeft me in iedergeval vooruitgeholpen en mijn blik op het leven/universum/dood... verruimd. Tuurlijk is dat geen sluitend bewijs, maar voor mij is het mijn ´geloof´ mijn ´houvast´ mijn visie.
Zoals dat voor iemand anders helemaal het tegenovergestelde kan zijn... en tegelijk 100% gelijkwaardig en even waar.
Klik om te vergroten...
Nice, echt mooi verwoord! Alles wat je hier zegt kan ik mij in vinden, jij verwoord precies wat ik zonet eigenlijk had willen schrijven.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Als je linksom of rechtsom niet kunt bewijzen dat bewustzijn eindig of oneindig is, dan bewijst dat niets — alleen dat we dat niet kunnen weten. Gebrek aan bewijs is geen bewijs en zeker geen vrijbrief om zomaar iets te geloven.
Klik om te vergroten...
Soms is het de ervaring/gevoel dat je meegemaakt hebt bij intense trips het bewijs ´voor jezelf´ dat je antwoord hebt gevonden dat je misschien bewust/onbewust zocht. Het is een bewijs (voor jezelf) om het multiversum beter te begrijpen
OtherShore zei:
@N3K0 van mening is dat wel allemaal onze eigen antwoorden op de grote vragen kunnen en moeten vinden.
Klik om te vergroten...
Kunnen vinden misschien wel, moeten vinden niet. Hangt er maar net vanaf wat je zoekt.
OtherShore zei:
omdat waarheid fundamenteel iets persoonlijks is. Heb ik dat min of meer goed?
Klik om te vergroten...
Dat heb je naar mijn mening helemaal goed🙂

Ik vind wetenschap zeker niet slecht, maar wetenschap probeert dingen van een mysterie vast te leggen zodat ze geen mysterie meer zijn, maar ongeacht wat je vastlegt... je blijft werken in een mysterie....wat je ook vastlegt.
Door trippen/spirituele groei/lichaamsuitredingen/meditatie/... kan je soms voor jezelf dingen vastleggen waar de wetenschap niet aankan.(omdat die er ook zijn, alleen niet grijpbaar voor de wetenschap)
Waar ik van overtuigd ben is dat we niets zomaar als vanzelfsprekend moeten nemen, omdat iedereen nu op dit moment het wonder meemaakt en er een (onder)deel van is.
Soms hierbij stilstaan is een goeie zaak vind ik.
Ik ben blij dat ik hiervan een deel mag uitmaken in de hoedanigheid van een mens voor deze periode en dat ik het mag beleven. Het leven zelf en alles errond is... magisch en onbevattelijk in ruime zin.
Ik geloof ook in oneindigheid, de meeste mensen kunnen het lezen op papier maar mentaal niet behappen.
Trippen heeft er voor mij voor gezorgd dat het begrip ´oneindigheid´ meer behapbaar is.
Dat het mentaal vorm krijgt ipv een mindfuck waar je hersenen niet bijkunnen.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuifcabine zei:
Dankjewel :grin: Wat ik ervaarde was dat ik een soort moment van helderheid en besef kreeg, een moment dat alles logisch was en dat ik besefte dat alles in het leven tot dat moment zo was bedacht door mijn eigen bewustzijn. Alle mooie dingen die ik de laatste jaren ervaar was zo toevallig en perfect dat het wel een bedenksel moest zijn. Op het moment dat alles samen viel en het leven wat ik momenteel ervaar eindigde, kwam ik steeds in andere mensenlevens totdat het leven op deze aarde eindigde. Ik kan mij niet herinneren dat ik bijvoorbeeld een dier was, wel interessant nu ik er over nadenk. Maar nadat het leven op aarde eindigde, voelde het alsof ik wakker werd in een hogere dimensie. Mijn bewustzijn had deze aarde gecreeerd, inclusief alle levens, al het moois en al het kwaad. Op het moment dat ik wakker werd in die hogere dimensie stond ik er bij stil dat er geen einde aan het bewustzijn komt wanneer je dood gaat, aangezien ik net wakker was geworden in een hogere dimensie. Toen kwam de vraag in mij op of ik dat wel kon constateren, aangezien ik niet wist of ik in die hogere dimensie ook dood kon gaan. In deze hogere dimensie was ik geen mens, maar puur bewustzijn. Ik zat dus niet in een lichaam, ik begreep niet wat bewustzijn is en hoe het ontstaan is, maar ik ervaar het bewustzijn wel tot in de eeuwigheid. Omdat ik ineens wakker en bewust was van deze eeuwigheid, voelde het als lijden omdat ik mij enorm verveelde. Omdat ik mij verveelde, bedacht ik de dimensies onder mij om de eeuwigheid te kunnen vergeten. Toen ik dit besefte voelde het alsof ik in een soort leegte kwam, de tijd ging ook steeds sneller lopen. Vervolgens wordt ik steeds meer bewust wat zich afspeelt en kom ik de god van het hogere universum tegen. Ik voel mij dus ook totaal geen mens meer, maar ik ben alleen puur bewustzijn. Dan kom ik tot de conclusie dat ik misschien die god ben en zo gaat het steeds door en door, terwijl ik ondertussen de perfecte muziek hoor en een prachtig maar ook eng schouwspel voor mij zie waarbij universums worden 'afgepeld'.

TLDR; alleen in levens van dit universum was ik mens, alles daarboven was ik een 'god' en voelde het alsof ik steeds meer bewust en wakker werd. Het besef dat ik bewustzijn ben, maar niet weet hoe het gecreeerd is, of waar het eindigd. Alsof het per ongeluk ontstaan is.
Klik om te vergroten...
Interessant inderdaad, dat het alleen mensenlevens waren, die je ervaarde op de aarde. Ik droom heel veel, ong 4-5 dromen per nacht, en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit gedroomd heb dat ik een dier was. Ik heb wel abstracte nachtmerries gehad waarin ik geen menselijk lichaam had maar een abstract object was. Maar een dier nooit.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#5
inExtase zei:
Interessant inderdaad, dat het alleen mensenlevens waren, die je ervaarde op de aarde. Ik droom heel veel, ong 4-5 dromen per nacht, en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit gedroomd heb dat ik een dier was. Ik heb wel abstracte nachtmerries gehad waarin ik geen menselijk lichaam had maar een abstract object was. Maar een dier nooit.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met een abstract object?
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuifcabine zei:
Wat bedoel je precies met een abstract object?
Klik om te vergroten...
Ik bedoel een geometrisch object zoals een cirkel.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van wat ik mij kan herinneren ben ik nooit echt een abstract object geweest tijdens een trip. Ik zie eigenlijk alleen dingen om mij heen, maar om een of andere reden kan ik niet echt zien hoe ik er zelf uit zie tijdens een trip.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
Weet jij exact de juiste woorden te vinden zonder dat ze afbreuk doen op wat je ervaren hebt lijkt me
Klik om te vergroten...
Een gevoel of emotie of fantasie is nooit definieerbaar. Iets kan onbeschrijfelijk zijn voor woorden. Cijfers kun je exact plaatsen en is gecreëerd door onszelf. Cijfers hebben geen emotie of empathie en daarom is het ook totaal niet werkend met schalen in pijn of grafieken van onszelf in th therapie.

At a certain level of suffering or injustice no one can do anything for anyone. Pain is solitary.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Een gevoel of emotie of fantasie is nooit definieerbaar. Iets kan onbeschrijfelijk zijn voor woorden. Cijfers kun je exact plaatsen en is gecreëerd door onszelf. Cijfers hebben geen emotie of empathie en daarom is het ook totaal niet werkend met schalen in pijn of grafieken van onszelf in th therapie.

At a certain level of suffering or injustice no one can do anything for anyone. Pain is solitary.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je dit precies? Het gebruik van bepaalde gevalideerde pijnschalen in bijvoorbeeld ziekenhuis (verschillende afdelingen) is wel degelijk valide en betrouwbaar gebleken, juist omdat pijn zo subjectief is. Cijfers bevatten dan misschien geen emotie, maar in geval van pijn wel een indicatie voor personeel of er al dan niet pijnstilling bij gegeven moet worden - om maar iets te noemen. Of heb je het specifiek over mentale pijn? Ook dan kunnen ‘measurements’ behandelaren een indicatie geven, maar ook niet meer dan dat, een indicatie. In therapie ga je uiteraard vooral in gesprek over hoe die pijn er voor een individu specifiek uitziet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Hoe bedoel je dit precies? Het gebruik van bepaalde gevalideerde pijnschalen in bijvoorbeeld ziekenhuis (verschillende afdelingen) is wel degelijk valide en betrouwbaar gebleken, juist omdat pijn zo subjectief is. Cijfers bevatten dan misschien geen emotie, maar in geval van pijn wel een indicatie voor personeel of er al dan niet pijnstilling bij gegeven moet worden - om maar iets te noemen. Of heb je het specifiek over mentale pijn? Ook dan kunnen ‘measurements’ behandelaren een indicatie geven, maar ook niet meer dan dat, een indicatie. In therapie ga je uiteraard vooral in gesprek over hoe die pijn er voor een individu specifiek uitziet.
Klik om te vergroten...
Ja, het is een indicatie maar we zullen nooit in iemand gedachten kunnen kijken maar slecht metingen uitvoeren, die overigens verrassend goed en accuraat data kan analyseren, maar je zijn, je brein en perceptie is nooit over te brengen. We zijn eigenlijk alleen en sterven alleen. 99.99 procent connectie is hoogste score qua begrip en behandeling.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuifcabine zei:
Misschien is er geen begin, maar bestaan we altijd al.
Klik om te vergroten...
Before Abraham, I Am.

Geen oneindige tijd, maar geen tijd. Alleen nu is echt.

Heftig tripje! :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Er zullen waarschijnlijk wel dieren zijn geweest die misschien paddestoelen hebben gegeten ?
Klik om te vergroten...
Er zijn jaguars die met opzet DMT bevattende planten eten en schijnbaar plezier beleven aan keihard trippen.

Soort van kattenkruid maar dan voor big pussies. Fearless big pussies.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Er zijn jaguars die met opzet DMT bevattende planten eten en schijnbaar plezier beleven aan keihard trippen.

Soort van kattenkruid maar dan voor big pussies. Fearless big pussies.
Klik om te vergroten...
Bedoel je Banisteriopsis caapi? Zie idd een filmpje van een trippende jaguar hahah, maar vraag mij af waarom ze daar van trippen. Want die plant bevat Harmaline en dat is alleen MAOI toch? Dus dan moeten ze de DMT nog ergens anders vandaan halen om te kunnen trippen.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Before Abraham, I Am.

Geen oneindige tijd, maar geen tijd. Alleen nu is echt.

Heftig tripje! :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is ook nog een optie inderdaad, dat tijd onderdeel is van ons huidige leven, maar verdwijnt wanneer we dood gaan. Maar wat ik mij bij die theorie altijd afvraag is, als tijd verdwijnt, zal het dan ook weer terug komen? En hoe ervaar je die tijd tussen het verdwijnen van tijd en het terugkomen van de tijd. Is dat alsof je gaat slapen en weer wakker wordt? En kun je dan ook stellen dat tijd iedere keer dat wij slapen al verdwijnt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuifcabine zei:
Bedoel je Banisteriopsis caapi? Zie idd een filmpje van een trippende jaguar hahah, maar vraag mij af waarom ze daar van trippen. Want die plant bevat Harmaline en dat is alleen MAOI toch? Dus dan moeten ze de DMT nog ergens anders vandaan halen om te kunnen trippen.
Klik om te vergroten...
Ik meen te hebben gezien in een filmpje dat ze ook DMT binnen krijgen maar misschien heb je gelijk hoor. Zal het later even opzoeken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuifcabine zei:
Dat is ook nog een optie inderdaad, dat tijd onderdeel is van ons huidige leven, maar verdwijnt wanneer we dood gaan. Maar wat ik mij bij die theorie altijd afvraag is, als tijd verdwijnt, zal het dan ook weer terug komen? En hoe ervaar je die tijd tussen het verdwijnen van tijd en het terugkomen van de tijd. Is dat alsof je gaat slapen en weer wakker wordt? En kun je dan ook stellen dat tijd iedere keer dat wij slapen al verdwijnt?
Klik om te vergroten...
Tijd is nooit je echte ervaring. Je komt nooit aan bij morgen. Als je "bent aangekomen bij morgen" is het nog steeds nu. Er is geen echte overgang van het nu naar de toekomst, net zoals er geen echte overgang is van het verleden naar het nu. Kijk maar eens goed, je zult die overgang nooit vinden. Het nu is onveranderlijk hetzelfde. Een ander woord ervoor is eeuwigheid.

Het verleden en de toekomst zijn gedachten die altijd alleen maar in het nu verschijnen. Dit is intellectueel gezien relatief makkelijk te zien/begrijpen, maar emotioneel gezien zijn we vaak heel erg afhankelijk van de schijnbare realiteit van als een soort entiteit op een lineaire tijdslijn te zitten, waardoor verleden en toekomst daadwerkelijk lijken te bestaan. De emoties, oftewel de lichamelijke gevoelens én het geloof daarin laten de illusie van tijd zo echt lijken.

Het tijdelijk verdwijnen van tijd is slechts het tijdelijk stoppen met denken (vastgrijpen aan en geloven van gedachten en gevoelens). Dit gebeurt ook tijdens (diepe) slaap. Tijdens dromen komen er weer gedachten van een "ik" te zijn en samen met een "ik" ontstaat er een wereld: alles in je ervaring dat niet "ik" is.

Maar je kunt hetzelfde overdag in de waakstaat zien. Dat wat aanwezig is in diepe slaap is hier nu nog steeds aanwezig en meer fundamenteel/echt dan de ervaren wereld die constant verandert van moment tot moment.

Fascinerend toch? :wink:

Maar ook opluchtend. Want alle angst bevindt zich enkel in de illusie van tijd. Je kunt elk moment weer realiseren dat jijzelf daar niet in zit, hoe overtuigend de illusie vaak ook lijkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuifcabine zei:
Bedoel je Banisteriopsis caapi? Zie idd een filmpje van een trippende jaguar hahah, maar vraag mij af waarom ze daar van trippen. Want die plant bevat Harmaline en dat is alleen MAOI toch? Dus dan moeten ze de DMT nog ergens anders vandaan halen om te kunnen trippen.
Klik om te vergroten...


Ze krijgen weldegelijk ook DMT binnen.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Tijd is nooit je echte ervaring. Je komt nooit aan bij morgen. Als je "bent aangekomen bij morgen" is het nog steeds nu. Er is geen echte overgang van het nu naar de toekomst, net zoals er geen echte overgang is van het verleden naar het nu. Kijk maar eens goed, je zult die overgang nooit vinden. Het nu is onveranderlijk hetzelfde. Een ander woord ervoor is eeuwigheid.

Het verleden en de toekomst zijn gedachten die altijd alleen maar in het nu verschijnen. Dit is intellectueel gezien relatief makkelijk te zien/begrijpen, maar emotioneel gezien zijn we vaak heel erg afhankelijk van de schijnbare realiteit van als een soort entiteit op een lineaire tijdslijn te zitten, waardoor verleden en toekomst daadwerkelijk lijken te bestaan. De emoties, oftewel de lichamelijke gevoelens én het geloof daarin laten de illusie van tijd zo echt lijken.

Het tijdelijk verdwijnen van tijd is slechts het tijdelijk stoppen met denken (vastgrijpen aan en geloven van gedachten en gevoelens). Dit gebeurt ook tijdens (diepe) slaap. Tijdens dromen komen er weer gedachten van een "ik" te zijn en samen met een "ik" ontstaat er een wereld: alles in je ervaring dat niet "ik" is.

Maar je kunt hetzelfde overdag in de waakstaat zien. Dat wat aanwezig is in diepe slaap is hier nu nog steeds aanwezig en meer fundamenteel/echt dan de ervaren wereld die constant verandert van moment tot moment.

Fascinerend toch? :wink:

Maar ook opluchtend. Want alle angst bevindt zich enkel in de illusie van tijd. Je kunt elk moment weer realiseren dat jijzelf daar niet in zit, hoe overtuigend de illusie vaak ook lijkt.
Klik om te vergroten...
Mooi omschreven @Mindless ! Ik zal het nog een paar keer terug lezen en er over nadenken. Tijdens de trip had ik ook heel sterk het gevoel dat ik al die levens op aarde al eerder had meegemaakt. Alsof ik mij ineens herinnerde dat het een soort cyclus is, waarbij ik de toekomst ook al eens eerder heb ervaren, dus de toekomst was ook het verleden. In het nu, maakt de herinnering dat het lijkt alsof wij op die lineaire tijdslijn zitten, dat was ook wat ik toen voelde.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:


Ze krijgen weldegelijk ook DMT binnen.
Klik om te vergroten...
Maar die plant bevat nauwelijks DMT toch? Die plant bevat vooral harmaline en harmine, wat ervoor zorgt dat DMT oraal actief kan worden. Maar dan zou die jaguar ergens anders nog DMT vandaan moeten halen om te trippen lijkt mij?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuifcabine zei:
Mooi omschreven @Mindless ! Ik zal het nog een paar keer terug lezen en er over nadenken. Tijdens de trip had ik ook heel sterk het gevoel dat ik al die levens op aarde al eerder had meegemaakt. Alsof ik mij ineens herinnerde dat het een soort cyclus is, waarbij ik de toekomst ook al eens eerder heb ervaren, dus de toekomst was ook het verleden. In het nu, maakt de herinnering dat het lijkt alsof wij op die lineaire tijdslijn zitten, dat was ook wat ik toen voelde.
Klik om te vergroten...
Alles komt in patronen. Kleine patronen zoals een gedachtestroom. Grotere patronen zoals een mensenleven. Bijvoorbeeld je lichaam: een terugkerend patroon dat een bepaalde tijd bestrijkt en voor jezelf herkenbaar is als je lichaam, zelfs al veranderd dit patroon langzaam met de tijd.

Maar er zijn ook kosmische patronen: de aarde die om de zon beweegt en nog grotere patronen dan dat zelfs, waarbinnen zich kleinere patronen bevinden zoals bijvoorbeeld je eigen lichaam. Als een fractal.

Dat zou je op zich tijd kunnen noemen, die complete fractal van patronen. Maar als je goed kijkt zie je dat jijzelf niet in de fractal, in tijd bent. De fractal/tijd is in jou, want je ziet de patronen (vanaf een bepaald standpunt, dat wel) komen en gaan, terwijl je zelf onveranderlijk blijft.


Ik heb dat zelf niet ervaren: andere levens. (Of tenminste: ik heb er geen actieve herinnering aan) Wellicht is dat het innemen van een ander standpunt en dus het zien van een ander patroon van de fractal/tijd. Niet zo heel gek als je beseft dat alles verbonden is!


Snuifcabine zei:
Maar die plant bevat nauwelijks DMT toch? Die plant bevat vooral harmaline en harmine, wat ervoor zorgt dat DMT oraal actief kan worden. Maar dan zou die jaguar ergens anders nog DMT vandaan moeten halen om te trippen lijkt mij?
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk:

roaring.earth

Psychedelic Wilderness: Animals That Trip out on Hallucinogens

For humans, the allure of experimenting with intense, mind-altering substances is probably as old as our species. While certain drugs have had varying levels of legality and taboo status in some cultures, it’s hard to deny that our proclivity for taking our brains on a brief sojourn above the...
roaring.earth

Die stoffen zijn op zichzelf echter geloof ik ook psychoactief, danwel in veel mindere mate dan DMT.

En het lijkt me niet dat die jaguars de kennis hebben om deze plant te mixen met een DMT houdende plant en zo Ayahuasca te produceren. Tenminste, daar zou ik van opkijken. :tongueclosed:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."