Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReport 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

Report 4 zegels LSD: De voortdenderende trein der bewustzijn

118 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben ik niet duidelijk? :blush:
Ontbijt was vandaag wodka, ik sluit niet uit dat dit er iets mee te maken heeft.
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
Relmuis
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuifcabine zei:
Bedoel je nou dat je LSD 30 jaar hebt bewaard en toen genuttigd? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
LSD gebruik ik zo om de 5 jaar.
Een hoge dosis.
Ik heb wel voor de de komende 70 jaar ingeslagen. :hushed:
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
LSD gebruik ik zo om de 5 jaar.
Een hoge dosis.
Ik heb wel voor de de komende 70 jaar ingeslagen. :hushed:
Klik om te vergroten...
Jij koopt LSD in poedervorm zeker :wink:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel vroeger waren het microdots (300 - 400 mcg), daarna ben ik overgegaan naar vloeibare LSD op suikerklontjes en nu is het legale 1x-LSD.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#5
djiego zei:
Wat dat betreft heeft dat op zich ook heel veel overeenkomst van een breakthrough DMT ervaring. Ook daar ben je volledig uit je lichaam en voel je je grotendeels versmolten met het bewustzijn aldaar, al heb je ook nog wel ergens een self sense via het lijntje met het stoffelijke. En ook daar ben je er 'gewoon bij' als is het dan soms overal en nergens tegelijk. Zoals je het beschrijft is dit in feite ook een breakthrough ervaring.
Klik om te vergroten...
Het voelde idd hetzelfde als mijn DMT ervaringen, ik denk wel dat het een breakthrough was idd. Mijn eerste breakthrough op DMT is nog steeds de meeste vreugde (MDMA in het kwadraat) en liefde die ik ooit in mijn leven heb gevoeld, die trip ging over broederschap, liefde en het kunnen waarnemen van een extra dimensie die mensen normaliter niet kunnen zien. Bij DMT voelt het meer alsof ik met een raket door de 'DMT realm' wordt geschoten, terwijl het tijdens deze LSD trip meer voelde alsof ik altijd in de 'DMT realm' zou blijven, aangezien ik gestorven was.
djiego zei:
Ja. Al een aantal decades geleden, door een specifieke combinatie van hoge dosering MDMA / MDA en het roken van een superskunk joint. Dat heeft me letterlijk twee jaar lang in een andere mental state gebracht.
Klik om te vergroten...
Heftig man. Dankzij dit soort posts op DF ben ik er achter gekomen dat een combi met wiet echt mentaal gevaarlijk kan zijn. Iig heel verstandig dat je rustig aan doet met de doseringen! Om de een of andere reden ervaar ik MDMA ook best als psychedelisch, terwijl ik gewoon de standaard dosering aanhoud voor mijn lichaamsgewicht. Wiet heb ik nog nooit echt veel van gemerkt, of ik heb al die keren slechte wiet gehad, of ik ben er gewoon niet gevoelig voor. Wordt van wiet alleen een beetje relaxed en even 10 minuutjes high ofzo. En heb daarvoor meerdere keren meerdere pure joints achter elkaar gerookt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Je hebt het hier wel over metafysische en religieuze vraagstukken die mensen al sinds het begin der tijden bezighouden en de antwoorden hebben we niet.
Klik om te vergroten...
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
djiego zei:
MDA
Klik om te vergroten...
It can be a real nasty bitch.
Tijdens de werking niet zo maar daarna...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Whaw🤩
In eerste instantie dacht ik.... ik zit in de aanzet van een horrorverhaal.
Ben blij te lezen dat het wat gekeerd is voor je. Ik heb enorm genoten van je tripreport te lezen. Van A tot Z super interessant.
Waar de meeste mensen zeggen... laat maar...ik vind er de juiste woorden niet voor.
Weet jij exact de juiste woorden te vinden zonder dat ze afbreuk doen op wat je ervaren hebt lijkt me.
Zo duidelijk omschreven terwijl het best moeilijke materie is om uit te schrijven.
Ik kan je goed volgen in wat je schrijft en me er volledig in inleven. Mindboggling... net zoals een lsd ervaring kan zijn.

1 van de beste reportjes gelezen so far.:hearteyes:
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
Klik om te vergroten...
Ik had het hier over algemeen geldige antwoorden die beantwoorden aan de ervaringen van alle mensen.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat kan je mooi schrijven! Ongelooflijk hoe je iets wat niet meer woorden kan omschrijven, toch zo goed als met woorden kan omschrijven.

op het begin dacht ik even: nee eikel, niet 4 zegels in je eentje. Gelukkig toch goed afgelopen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Jij hebt de antwoorden niet bedoel je denk ik 😊 Ipv we.
Klik om te vergroten...

Zoals de downside van het te vaak nemen van hoge doseringen stimulerende middelen (ik noem maar even iets) is dat je er een arrogante versie van jezelf van wordt, zo is de dreigende downside van teveel en te vaak psychedelica nemen dat je in een soort van ‘grandiose delusion’ terecht komt - wat je bij psychose ook geregeld ziet - waarbij je ervan overtuigd bent dat je de waarheid en antwoorden kent. Trips kunnen zeker dit gevoel geven - DMT o.a., hele hoge doseringen van alle psychedelica - en misschien ís het ook wel zo (who knows tenslotte 🤷‍♀️) maar het is veiliger, bescheidener en logischer om enigszins kritisch te blijven. Het blijft toch een vorm van speculatie. ‘We’ hebben de antwoorden namelijk gewoon niet. Al zal dat op individueel niveau door veel psychedelicaliefhebbers anders ervaren worden; of ze hebben er in ieder geval serieuze ideeën of theorieën over gebaseerd op ervaringen die zo echt lijken als deze realiteit of zelfs echter. Dat is prima, en begrijpelijk. Maar het blijven ervaringen. We weten niet of iemand echte antwoorden kent, niemand weet dit feitelijk.

Dat gezegd hebbende: WAUW!!!! Wat een enorm indrukwekkend, goed geschreven, prachtig report van een absurd hoge dosis LSD die ik nooit in m’n leven zou durven nemen. Echt heel bijzonder, dank om dit te delen. Ik zou het echter niet perse aanraden aan anderen om dit te doen, kan ook helemaal en dan bedoel ik ook echt helemaal verkeerd gaan. Maar wauw. Wat een heftige en mogelijk levensveranderende (?) ervaring, lijkt me inderdaad iets waar je heel goed de tijd voor moet nemen om dit te integreren in het dagelijks bestaan, poeh. Maar ontzettend interessant om te lezen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Maar het blijven ervaringen. We weten niet of iemand echte antwoorden kent, niemand weet dit feitelijk.
Klik om te vergroten...
Het is echt handiger als je gewoon voor jezelf praat.

Ipv voor de hele wereldbevolking.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
It can be a real nasty bitch.
Tijdens de werking niet zo maar daarna...
Klik om te vergroten...
Vooral in combinatie met mdma was het mijn favoriet. Naast de diepe rush/space ging ik er in de comedown wel stevig van hallucineren bij veelgebruik maar dat vond ik eigenlijk wel leuk. De katers erna nam ik initieel voor lief tot ze uiteindelijk alles bepalend werden na te lang te veel te vaak. Het beschreven accident met explosieve reactie was de laatste keer dat ik de stof gebruikt heb.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Het is echt handiger als je gewoon voor jezelf praat.

Ipv voor de hele wereldbevolking.
Klik om te vergroten...

Oké, succes dan met je overtuiging dat jij De Waarheid in pacht hebt. :wink: (Er vanuit gaande dat je daarom zo aangebrand reageert…)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Oké, succes dan met je overtuiging dat jij De Waarheid in pacht hebt. :wink: (Er vanuit gaande dat je daarom zo aangebrand reageert…)
Klik om te vergroten...
Ik zeg alleen maar dat je voor jezelf moet praten. Weet niet wat daar (volgens jou) aangebrand aan overkomt 🤣
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Ik praat over iets waar volgens mij onder ons homo sapiens gewoon (wetenschappelijke) consensus over is: Dé Enige en Echte Waarheid is niet bekend. Hoe breed is dat begrip ook? Hoe definieer je dat in hemelsnaam?

Anyway, ik ben de deur uit, fijne dag nog. 😃
Klik om te vergroten...
Fijne dag ❤
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Ik zeg alleen maar dat je voor jezelf moet praten. Weet niet wat daar (volgens jou) aangebrand aan overkomt 🤣
Klik om te vergroten...

Ik praat over iets waar volgens mij onder ons homo sapiens gewoon (wetenschappelijke) consensus over is: Dé Enige en Echte Waarheid is niet bekend. Hoe breed is dat begrip ook? Hoe definieer je dat in hemelsnaam?

Anyway, ik ben de deur uit, fijne dag nog. 😃
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ik praat over iets waar volgens mij onder ons homo sapiens gewoon (wetenschappelijke) consensus over is: Dé Enige en Echte Waarheid is niet bekend. Hoe breed is dat begrip ook? Hoe definieer je dat in hemelsnaam?

Anyway, ik ben de deur uit, fijne dag nog. 😃
Klik om te vergroten...
Het woord 'waarheid' is denk ik ook complex, denk aan Galileo Galilei. Iedereen was er zeker van dat de zon om de aarde draaide, totdat het niet zo bleek te zijn. Filosofisch gezien is er bijna niks wat we kunnen aannemen als waarheid.

Volgens mij zijn jij en @N3K0 het over een aantal zaken gewoon eens :grin:, bijvoorbeeld het volgende:
Stel er komt geen einde aan het bewustzijn. Hoe kunnen we dan bewijzen dat er een einde bestaat?
Als iets oneindig is, is er geen einde, dus kun je het einde niet bewijzen. Maar je weet het niet zeker totdat het einde er is.
En als het einde er is, weet je dan achteraf dat je het einde ooit hebt bereikt? En als je het nog weet, was het dan het einde?
Niemand die het kan vertellen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuifcabine zei:
Het woord 'waarheid' is denk ik ook complex, denk aan Galileo Galilei. Iedereen was er zeker van dat de zon om de aarde draaide, totdat het niet zo bleek te zijn. Filosofisch gezien is er bijna niks wat we kunnen aannemen als waarheid.
Klik om te vergroten...
Als je 2 mensen recht tegenover elkaar aan de tafel zet en je legt het cijfer 6 op het midden van de tafel. De één zegt... het is een 6, de ander zegt...het is een 9...

Wie heeft er gelijk?

Voor mezelf gesproken heb ik het gevoel dat door trips meer en meer puzzelstukjes van een ´waarheid´ in elkaar lijken te passen waardoor ik voor mezelf een hele theorie heb bedacht/gezien/ervaren die ik voor waar neem. Dat is mijn waarheid zoals iemand anders zijn waarheid heeft die absoluut evenwaardig is.
Ik ben heel gelovig geworden door psychedelische trips, het is een uniek geloof dat gemaakt is doorheen mijn levensweg, het vind ook geen aansluiting bij de gangbare commerciële religies.

Het heeft gemaakt dat mijn angst voor de dood verdwenen is en dat het mij een beter mens heeft gemaakt op bepaalde vlakken, ik put er kracht uit op mindere dagen en toon dankbaarheid op de betere dagen.

Trippen geeft stof tot filosoferen, en filosoferen geeft stof dat je kunt meenemen in je trip. En of je tijdens trips doorbraken kunt bewerkstelligen dat laat ik in het midden. Het heeft me in iedergeval vooruitgeholpen en mijn blik op het leven/universum/dood... verruimd. Tuurlijk is dat geen sluitend bewijs, maar voor mij is het mijn ´geloof´ mijn ´houvast´ mijn visie.
Zoals dat voor iemand anders helemaal het tegenovergestelde kan zijn... en tegelijk 100% gelijkwaardig en even waar.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuifcabine zei:
Ik denk dat de belangrijkste elementen van de trip in je geheugen blijven
Klik om te vergroten...
Gaat voor mij op, de belangrijkste dingen onthoud ik.
Ook na 30 jaar hebben ze niet aan kracht ingeboet.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."