Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBehoeftigheid en zelfafwijzing na wat kwartjes xtc

Behoeftigheid en zelfafwijzing na wat kwartjes xtc

74 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ik denk ook niet dat MDMA interne bevestiging geeft. Eerder het omgekeerde. Zoals @Stratora zegt kun je de eerste keer / keren misschien wel een nieuwe vorm van ontspanning ervaren (doordat de amygdala wordt lamgelegd), waardoor alledaagse spanningen even niet meer voelbaar zijn. Maar onbewust is dat juist een bevestiging dat je een drug nodig hebt om die spanning los te laten. Wat dus een bevestiging is dat die interne spanning reëel is en dat het je niet nuchter/zelfstandig lukt om die te overbruggen.

Dat is althans hoe Jan Geurtz zegt dat de negatieve gedachtenspiraal werkt als je je uitvlucht zoekt in drugs. Het is via tijdelijke verlichting en daarna schuld en schaamte altijd weer impliciet een bevestiging van je negatieve zelfbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat Jan Geurtz gelijk heeft.

Neo-Shulginist zei:
Misschien bedoel jij dat ook @Mindless, dat als je je er steeds meer bezighoudt dat je daarmee juist die cirkel versterkt?
Klik om te vergroten...
Ja, maar op een zelfde of soortgelijke manier werkt het ook met het stemmetje doorzien: hoe vaker je hem doorhebt, hoe minder macht hij (ik wil er niet een echt ding of entiteit van maken, het is uiteindelijk een illusie) over je heeft. Zolang hij in de schaduwen is, heeft 'ie macht. Zie je "hem", is synoniem aan licht brengen in de schaduw: de schaduw is niet daar waar het licht schijnt. Alleen, dat is maar een metafoor. In de werkelijkheid zal de "stem" en ook pijn die gerelateerd is aan een gedachte, bij doorzien ervan eerst vaak juist sterker worden. Vaak zo sterk, dat het makkelijker lijkt om toch weer te kiezen voor minder "licht", omdat dat wat in de schaduwen zit, niet (volledig) gevoeld wordt. Daarom geloven we vaak (tegen beter weten in) weer in de illusie, omdat direct de pijn voelen als (te) overweldigend ervaren kan worden.

Hoe dat dan precies werkt met de amygdala en dergelijke heb ik geen verstand van, maar ik geloof dat dit in principe het herschrijven van neural pathways is: terugkerend gedrag (ook denk-gedrag) overschrijft eerder (denk)gedrag.

Het is imo juist zo lastig, omdat die valse stem en daarmee verbonden ik -gedachte doorweven door je hele denken en nog veel meer: je voelen zit. Je kunt zien dat iets duidelijk niet waar/illusionair is, maar je kunt er op een dieper niveau alsnog in geloven op een gevoelsmatig niveau, tegelijkertijd dus. Die tegenstrijdigheden moeten ook opgemerkt worden. En het zit vaak in lagen.

Niet om nou een beeld te schetsen dat dit (bijna) onbegonnen werk is. Want hoe corny het dan ook moge klinken: je eigen aandacht is het licht en je aandacht is jezelf (gericht op iets externs). Dus we zijn letterlijk hetgeen dat onszelf fixed.

Jouw situatie doet me aan een specifieke uitspraak denken:

"But if you see all these negative emotions as illusions, none of them will stop you and you will go through it all like a knife going through butter........ But you'll need a sharp knife that's hot. And it's hot: heated up by the intense desire for liberation. And it's sharpened up by your knowledge, your capacity to think critically and not be fooled by the illusions of your own mind."

(Uit een video van Shunyamurti: The Courage to be True, staat op youtube)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Relmuis zei:
Ik denk wat is @ljuv vaag vandaag maar ik las niet goed. :grinning:
Klik om te vergroten...
Hahahahaha ik weet niet of dit een compliment is of niet😂😘

Des al niettemin ben ik enorm vaag vandaag hoor. Maar goed, nogmaals: dat zal aan de belachelijke cocktail van dit weekeind komen😂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dit met XTC ook en daarom houd ik er niet van.

Je wilt met mensen praten maar redelijk wat mensen houden niet van praten met vreemde mensen onder invloed van de XTC, en omdat je zo waus bent kun je de afwijzing ook niet aan.

Maar jij hebt er natuurlijk veel meer ervaring mee @Neo-Shulginist.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Enerzijds een straffende metoo-beweging die mannen standaard portretteert als daders en vrouwen als slachtoffers, anderzijds een verwachtingspatroon van mannen als emotioneel onkreukbaar en intrinsiek gemotiveerd om te veroveren, en daarbij thuis ongelimiteerde online gratis porno die nog allerlei andere ongezonde boodschappen overbrengt.
Klik om te vergroten...
Ach schei toch uit.

Ben ik nu weer helder genoeg, @Relmuis ?!




Nee sorry hoor - veel respect voor je kwetsbaarheid in de openingspost. En heel erg vervelend hoe je dit ervaart… zowel nuchter als met mdma op.

Ik heb je eerder al verteld dat ik, en de meeste feministen met mij, ook duidelijk zien hoe mannen worden geschaad in deze maatschappij. Het mechanisme dat je in bovenstaande quote omschrijft is daar ook onderdeel van. Maar dat mechanisme maakt wel degelijk voornamelijk vrouwelijke slachtoffers en ik vind het heel raar om daarmee je onzekerheid te verklaren. Lijkt me ook helemaal niet handig, want daarmee heb je het niet in de hand. Vrouwen die je niet aantrekkelijk vinden gaan je hiermee niet ineens aantrekkelijker vinden. Het zit echt in jezelf, en ik hoop dat je een manier vindt om hiermee om te gaan. Nu ben je alleen maar externe verklaringen aan het geven en geef je nota bene vrouwen die aangeven “hey we zouden het chill vinden als we niet meer worden aangerand enzo” de schuld van je onzekerheid. Echt wtf…

Neo-Shulginist zei:
Vandaar ook dat die normatieve man-rol waarin je geacht wordt om te willen veroveren/versieren juist heel veel spanning en frustratie bij me oplevert. Ik word er zelf eerlijk gezegd best moe van dat ik nou alwéér in diezelfde sfeer getrokken werd op dat festival. Het was gelukkig alweer een tijd geleden dat ik me zo voelde door al die valkuilen.
Klik om te vergroten...
Het is juist de me-too beweging die zich hiertegen uitspreekt. Die die genderrollen wil doorbreken en het gevaar ervan inziet: voor vrouwen én mannen. Die juist willen aangeven: zo’n masculine verwachtingspatroon hebben we helemaal geen behoefte aan!

Neo-Shulginist zei:
Dat moet je dan maar allemaal zelf uitzoeken ondanks die giftige context
Klik om te vergroten...
Dat moet je niet. Je bent hartstikke welkom om hier over te praten in de feministische, queer, woke community🫶🏻
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Nee sorry hoor - veel respect voor je kwetsbaarheid in de openingspost. En heel erg vervelend hoe je dit ervaart… zowel nuchter als met mdma op.

Ik heb je eerder al verteld dat ik, en de meeste feministen met mij, ook duidelijk zien hoe mannen worden geschaad in deze maatschappij. Het mechanisme dat je in bovenstaande quote omschrijft is daar ook onderdeel van. Maar dat mechanisme maakt wel degelijk voornamelijk vrouwelijke slachtoffers en ik vind het heel raar om daarmee je onzekerheid te verklaren. Lijkt me ook helemaal niet handig, want daarmee heb je het niet in de hand. Vrouwen die je niet aantrekkelijk vinden gaan je hiermee niet ineens aantrekkelijker vinden. Het zit echt in jezelf, en ik hoop dat je een manier vindt om hiermee om te gaan. Nu ben je alleen maar externe verklaringen aan het geven en geef je nota bene vrouwen die aangeven “hey we zouden het chill vinden als we niet meer worden aangerand enzo” de schuld van je onzekerheid. Echt wtf…
Klik om te vergroten...
Sorry maar ik vind de toon die je hier aanslaat nogal onprettig en ik heb daarom eigenlijk ook helemaal geen zin om verder op je te reageren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Sorry maar ik vind de toon die je hier aanslaat nogal onprettig en ik heb daarom eigenlijk ook helemaal geen zin om verder op je te reageren.
Klik om te vergroten...
Hoeft ook niet. Hoop alleen dat je er wel over na wilt denken op een later moment, want ik vond de inhoud van je laatste reacties nogal onprettig.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ben ik nu weer helder genoeg, @Relmuis ?!
Klik om te vergroten...

Na het lezen van de rest van je posting weer wel. :grin:
Ik ben queer maar meer in politieke zin, niet met gender, maar ik noem het zelf meestal gewoon gay, tenzij ik het specifiek wil benoemen.
Dat is hier het geval; ik doe niet aan verwachtingspatronen die iemand zou moeten hebben.
Ik heb liever dat iemand zichzelf is want dan kan ik 'm nemen zoals ie is.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
dan kan ik 'm nemen zoals ie is
Klik om te vergroten...
Letterlijk én figuurlijk😜😘

Identificeer me erg met bovenstaande, behalve dat ik niet gay ben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Hoeft ook niet. Hoop alleen dat je er wel over na wilt denken op een later moment, want ik vond de inhoud van je laatste reacties nogal onprettig.
Klik om te vergroten...
Dat zit echt in jezelf. Ik hoop dat je een manier vindt om ermee om te gaan.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Hoeft ook niet. Hoop alleen dat je er wel over na wilt denken op een later moment, want ik vond de inhoud van je laatste reacties nogal onprettig.
Klik om te vergroten...

Maar men moet er ook niet te zwaar aan tillen. :sunglasses:
Hij geeft inzicht in z'n gedrag, denkpatronen, mogelijke oorzaken, dat vind ik wel iets toevoegen.
Kan er ook totaal niks van vrouwonvriendelijkheid in zien, dat is ie niet, integendeel anders start je een topic als dit niet.
Heb het wel eens anders gezien hier; vrouwen beschouwen als een soort FEBO automaat. (en dan nog niet doorhebben dat dat niet werkt)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Overigens als ik dan even op meta-niveau kijk naar de context waarin jonge mannen nu opgroeien dan herken ik juist hierin heel veel. Enerzijds een straffende metoo-beweging die mannen standaard portretteert als daders en vrouwen als slachtoffers, anderzijds een verwachtingspatroon van mannen als emotioneel onkreukbaar en intrinsiek gemotiveerd om te veroveren, en daarbij thuis ongelimiteerde online gratis porno die nog allerlei andere ongezonde boodschappen overbrengt. Verder zeer weinig mannelijke rolmodellen die gezonde manieren van connecties aangaan leren. Dat moet je dan maar allemaal zelf uitzoeken ondanks die giftige context.
Klik om te vergroten...
Het is denk ik een balans die ieder mannelijk individu (ik spreek even alleen vanuit het mannelijke oogpunt omdat ik geen vrouw ben) voor het meeste tóch voor zichzelf moet vinden. Hoeft niet te betekenen dat je daarin geen hulp kan krijgen, maar de bulk ervan ligt (imo) op je eigen schouders.

Ben het wel met je eens dat de huidige maatschappij niet bepaald een omgeving creëert die mannen ondersteunt in die tja... ik wil toch eigenlijk zeggen: beproeving. Persoonlijk vind ik ook dat het dat te weinig doet.

Het laatste wat je zegt:

"Dat moet je dan maar allemaal zelf uitzoeken ondanks die giftige context."

Het is een giftige context ja, maar is dat tegelijkertijd ook niet de soort van grond, de modder, de viezigheid, die de bodem vormt voor de bloem die daar in kan groeien? Of in andere metafoor gezegd: de druk die uiteindelijk de diamant perst vanuit koolstof?

Niet daarmee te willen zeggen dat het niet op een betere manier kan dan zoals in onze maatschappij op het moment (ik denk dat het veel beter kan op die punten die je noemt), maar dat de man (en de mens in het algemeen) hoe dan ook een weg kan vinden en dat druk en pijn juist vaak cruciaal onderdeel zijn van groei. Ik denk dat deze factoren grote potentie hebben om groei te bevorderen/versnellen. Het gaat echter (lang) niet altijd zo in de praktijk. Het is mij ook duidelijk in mijn directe omgeving dat veel mannen/jongens bezwijken aan téveel druk en toxiciteit en inderdaad wat je zegt: goede rolmodellen missen (zelf ook gemist), teveel toegang tot ongelimiteerde stimulatie via porno (groot persoonlijk probleem geweest), etc.

Het kan zéker beter, maar dus tegelijk: soms blijkt iets dat eerst alleen maar slecht leek, hétgeen dat nodig was om je ergens uit wakker te schudden.

Het is zo multi-interpretabel allemaal.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Het is een giftige context ja, maar is dat tegelijkertijd ook niet de soort van grond, de modder, de viezigheid, die de bodem vormt voor de bloem die daar in kan groeien? Of in andere metafoor gezegd: de druk die uiteindelijk de diamant perst vanuit koolstof?
Klik om te vergroten...
Nee dat is ook zo hoor. En er zijn ook wel constructieve plekken die waar je allerlei tips kunt vinden die wel helpen. Eerlijk gezegd had ik de afgelopen jaren best grote stappen hierin gezet en positieve ontwikkelingen gemaakt waardoor ik mezelf ook veel beter voelde. Alleen nu zat het afgelopen maanden net iets minder mee in het leven, én nam ik weer eens MDMA. Dat bracht me weer helemaal terug naar een ervaring waarin ik veel langer heb geleefd. Dit keer dacht ik: laat ik proberen het openlijk te verwoorden en het zo van me af te schrijven.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Nu ben je alleen maar externe verklaringen aan het geven en geef je nota bene vrouwen die aangeven “hey we zouden het chill vinden als we niet meer worden aangerand enzo” de schuld van je onzekerheid. Echt wtf…
Klik om te vergroten...
Ik denk bij dit stukje post van jou ook echt WTF...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Nee dat is ook zo hoor. En er zijn ook echt wel constructieve plekken die waar je allerlei tips kunt vinden die wel helpen. Eerlijk gezegd had ik de afgelopen jaren best grote stappen hierin gezet en echt positieve ontwikkelingen gemaakt waardoor ik mezelf ook veel beter voelde. Alleen nu zat het afgelopen maanden net iets minder mee in het leven, én nam ik weer eens MDMA. Dat bracht me weer helemaal terug naar een ervaring waarin ik veel langer heb geleefd. Dit keer dacht ik: laat ik proberen het openlijk te verwoorden en het zo van me af te schrijven.
Klik om te vergroten...
Gek hoe een gevoel je soms kan laten denken dat je weer terug bij af bent. Zeker als het iets is wat je eerder voor lange tijd hebt ervaren.

Ik heb dat zelf meegemaakt met social anxiety (ik blijf de Engelse term gebruiken, gevoelsmatig dekt dat meer de lading), waar ik tientallen jaren last van heb gehad.

Doordat in die hel leven teveel werd, werd ik min of meer geforceerd daar uit te stappen.

Social anxiety heb ik niet meer, maar alsnog zijn er enkele momenten in de laatste 2 jaren geweest waarin dat gevoel van eerder tijdelijk terugkwam. Met name tijdens twee momenten was het alsof ik letterlijk weer bij 0 af was. En daar zit je dan ín een sociale situatie, met je oude zelf die zich totaal niet equipped voelt daarmee om te kunnen gaan. Vreselijk. Gelukkig kon ik er wel uit 'snappen' op een gegeven moment en zag ik hoe ik mezelf eigenlijk verlamde, wat precies social anxiety is. In die zin waren zelfs die momenten weer leermomenten om beter inzichtelijk te krijgen wat het eigenlijke probleem van eerder nou precies was.

Maar dat het vóelt alsof je weer back to 0 bent, betekent denk ik niet dat dit ook echt zo is.

En wat je schreef over die mannen cultuur van dat moeten jagen (op vrouwen, op succes, op geld), altijd maar sterk moeten zijn, nooit emotie tonen, etc. Ik ben daar zelf de mist mee ingegaan (goed gedocumenteerd op dit forum). Alsnog, dóór dat te hebben gedaan en gezien, zag ik dat dat te simpel gedacht was en de balans er niet meer was. Ik moest dat ondergaan. Anderen wellicht niet, ik blijkbaar wel.

Wat is die uitspraak? A smart man learns from his own mistakes, a wise man learns from the mistakes of others.

:wink:

Al denk ik persoonlijk dat het soms ook beter is om iets voor jezelf te voelen/ondergaan: zó wil ik het niet.

Maar misschien ben ik gewoon niet wijs genoeg want ik heb vaak herhaaldelijk (en hard) op mijn bek gaan nodig om te leren/veranderen.

Ja waarom niet openlijk verwoorden? Ik merk dat er best veel mannen/jongens zijn die behoefte hebben aan zich openstellen over hun onzekerheden, wanneer ze weten dat de omgeving hiervoor openstaat. Als hun peers er dan bijkomen, zitten ze meestal wel zo weer terug in dat wegstoppen van gevoelens, stoere masker weer opzetten. Het is zeker een toxisch iets denk ik. Maar dat is mijn invalshoek. Wellicht hebben ook zij een pad van ervaring en ondergaan nodig, in plaats van leren door de fouten van een ander.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja, maar op een zelfde of soortgelijke manier werkt het ook met het stemmetje doorzien: hoe vaker je hem doorhebt, hoe minder macht hij (ik wil er niet een echt ding of entiteit van maken, het is uiteindelijk een illusie) over je heeft. Zolang hij in de schaduwen is, heeft 'ie macht. Zie je "hem", is synoniem aan licht brengen in de schaduw: de schaduw is niet daar waar het licht schijnt. Alleen, dat is maar een metafoor. In de werkelijkheid zal de "stem" en ook pijn die gerelateerd is aan een gedachte, bij doorzien ervan eerst vaak juist sterker worden. Vaak zo sterk, dat het makkelijker lijkt om toch weer te kiezen voor minder "licht", omdat dat wat in de schaduwen zit, niet (volledig) gevoeld wordt. Daarom geloven we vaak (tegen beter weten in) weer in de illusie, omdat direct de pijn voelen als (te) overweldigend ervaren kan worden.
Klik om te vergroten...
Quality post alleen wel weer een hoog zweef gehalte :tearsofjoy:

Het is dat ik dagelijks mindfullness meditaties doe en wel begrijp wat je ermee bedoelt. Het bewust terugkeren naar de ademhaling, het voelen (van je zitvlak, lucht op je armen, temperatuur, etc), horen van geluiden op het moment dat ik in gedachte raak. vriendelijk terugkeren naar me het bewustzijn van mijn lichaam. Telkens weer. Hierdoor krijg ik meer grip op mijn gedachtes en zie ik ze niet gelijk als waarheid aan. Dit helpt met het doorvoelen van lastige of pijnlijke emoties, en er weer los van te kunnen komen. Werkt niet altijd, zeg ik erbij haha, maar het is zeker een verbetering dan hoe ik eerst met mezelf om ging.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alle berichten gelezen te hebben vraag ik me af, of denk dat het interessant kan zijn, hoe een neuropsycholoog naar alle ervaringen zou kijken.
Hoe de werking van een stofje als mdma door iedereen anders wordt ervaren ondanks de specifieke eigenschappen van het goedje.
Welke chemische samenstellingen , veranderingen gebeuren er in een brein en welke veranderingen zijn in zekere zin definitief.
Ik heb het dan niet over serotonine, dopamine maar over diepere processen, waar ik geen weet van heb, die ingrijpen .
Als ik naar mezelf kijk ervaar ik dat ik aanzienlijk losser ben in het dagelijkse leven en heel makkelijk vreemden aanspreek nadat ik jaren terug voor het eerst mdma gebruikte. Er is voor mijn gevoel toen wel een switch om gegaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi geschreven.
Mindere ervaring helaas.

Je hebt in je brein twee poppen die aan de touwtjes kunnen trekken.
Je positief en negatief poppetje. Als die laatste al getriggerd is en versterkt wordt door drugs kan het postieve deel (wat je kan geruststellen of zeker kan maken) niet sterk genoeg om het negatieve poppetje te verslaan
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Relmuis zei:
Hij geeft inzicht in z'n gedrag
Klik om te vergroten...
Volgens mij valt dat wel mee. Hij geeft aan waarvan hij denkt dat die onzekerheid vandaan komt en geeft aan:
- zn mannen hatende zus
- en schoolomgeving met pesten en heftige verwachtingen rondom masculiniteit
- porno
- de me-too beweging
- mdma

maar dat zijn alleen maar externe factoren en is zeker geen zelfinzicht over gedrag. Al denk ik dat met zn gedrag initieel niets mis mee was ook, vooral kut voor zichzelf. Maar ik vind het wel wat om dan vervolgens de ervaringen van seksuele intimidatie te bagatelliseren en die als oorzaak te noemen van je eigen onzekerheid. Bovendien: daar heeft Neo eerder al een heel topic aan geweid waar me-too slachtoffers en vrouwen in het algemeen heel klein werden gemaakt. Dus misschien had ik het met andere, minder harde woorden kunnen zeggen gisteren maar dat maakt me inderdaad wel een beetje boos. Bovendien val je daarmee in een soort slachtofferrol waar je hélemaal niks aan hebt binnen het probleem “onzekerheid” want je geeft alle regie weg. Terwijl hoe jij je over jezelf voelt, alleen door jou te veranderen is.

Relmuis zei:
Kan er ook totaal niks van vrouwonvriendelijkheid in zien, dat is ie niet, integendeel anders start je een topic als dit niet.
Heb het wel eens anders gezien hier; vrouwen beschouwen als een soort FEBO automaat. (en dan nog niet doorhebben dat dat niet werkt)
Klik om te vergroten...
Nee, das ook zeker niet wat ik bedoelde.

Mindless zei:
Het is een giftige context ja, maar is dat tegelijkertijd ook niet de soort van grond, de modder, de viezigheid, die de bodem vormt voor de bloem die daar in kan groeien? Of in andere metafoor gezegd: de druk die uiteindelijk de diamant perst vanuit koolstof?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, dit is precies m’n punt. We moeten het namelijk allemaal doen in diezelfde kutcontext, en uiteindelijk zijn we allemaal parels van binnen. Maar je bent zelf aan zet die te zoeken, ook als je omgeving je dat moeilijk maakt. Niemand anders kan dat voor je doen en niemand anders is “de schuldige” als dat niet lukt.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Mooi geschreven.
Mindere ervaring helaas.

Je hebt in je brein twee poppen die aan de touwtjes kunnen trekken.
Je positief en negatief poppetje. Als die laatste al getriggerd is en versterkt wordt door drugs kan het postieve deel (wat je kan geruststellen of zeker kan maken) niet sterk genoeg om het negatieve poppetje te verslaan
Klik om te vergroten...
Dit dus
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Maar ik vind het wel wat om dan vervolgens de ervaringen van seksuele intimidatie te bagatelliseren en die als oorzaak te noemen van je eigen onzekerheid.
Klik om te vergroten...
Waar bagatelliseert hij de ervaringen van seksuele intimidatie? Ik vind dit nogal een beschuldiging.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik ken zoveel jongens die een angst hebben om in de gym gefilmd te worden door vrouwen en dan misschien online gezet te worden met het stempel 'deze creep checkte mijn kont' of iets dergelijks. Dit voorbeeld is niet slechts eigen onzekerheid maar gefundeerde angst omdat die dingen gebeuren.

En waarom kan dit niet naast elkaar bestaan: tegen seksuele intimidatie van vrouwen door mannen zijn en tegen dingen zoals ik hier noem? Die jongens durven in die omgeving niet in de richting van vrouwen te kijken omdat er een kans is dat ze gefilmd worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."