Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBehoeftigheid en zelfafwijzing na wat kwartjes xtc

Behoeftigheid en zelfafwijzing na wat kwartjes xtc

74 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vind deze thread ook beetje een rare kant opgaan. Dat hele anti man gebeuren is goed voor de beperking van de groei van de wereldbevolking overigens🤣
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze Herbs Mang zei:
Klinkt een beetje als de self fulfilling prophecy, dus idd mindset. En als dit maaar vaak genoeg gebeurt wordt het een patroon. Misschien volgende keer een tripmiddel in een zelfde setting proberen😜
Klik om te vergroten...
Haha ja 6-APB was daarom meer mijn hoofdmiddel geworden voor op feestjes. Ik deed nu weer eens MDMA en ik werd meteen weer teruggezogen naar dat patroon.
Ze Herbs Mang zei:
Verder, cocablad? Daar kom je in NL niet zo aan toch....asking for a friend 🤣
Klik om te vergroten...
Nouja als je de juiste wegen bewandelt kun je er best aan komen hoor. Ik heb het zelf ook wel eens gekocht - maar ik kan natuurlijk niet zeggen waar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ze Herbs Mang zei:
Vind deze thread ook beetje een rare kant opgaan. Dat hele anti man gebeuren is goed voor de beperking van de groei van de wereldbevolking overigens🤣
Klik om te vergroten...

Dat je het als “anti-man gebeuren” opvat zegt meer over jezelf en hoe je erin staat dan over wat @ljuv hier en in andere topics echt probeert duidelijk te maken, en deze zienswijze is helaas onderdeel van (het voortbestaan van) het probleem. Voelen jullie je nu echt zó bedreigd in jullie man-zijn, doordat steeds meer vrouwen openlijk uitspreken dat het opzich prettig zou zijn als ze zich niet redelijk by default onveilig zouden hoeven te voelen in bijzijn van mannen?

I can’t. 😂

De wereldbevolking mag wel wat kleiner tho. 👍

Tegen @Neo-Shulginist wil ik wel nog even zeggen dat ik veel in dit topic herken, als in: ik weet maar al te goed hoe het is om met sterke gevoelens van minderwaardigheid te leven. Ik vind het daardoor ook wat moeilijker om echt inhoudelijk op dit topic te reageren, omdat dit voor mij een onderwerp is dat zeer dichtbij staat. Ik heb hier ook al sinds kinderleeftijd therapie voor.

Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.

Persoonlijk heb ik mijn onzekerheid en minderwaardigheidsgevoelens altijd veel meer als de oorzaak van mijn issues t.o.v. tot relaties/mannen gezien, dan het gevolg van. En ik zou de verklaring ook nooit zoeken in maatschappelijke ontwikkelingen, of wat dan ook. Ik besef dat ikzelf echt de enige ben die daaraan wat kan veranderen.

Mijn moeder staat voor de deur, dus ik kan daar nu helaas niet verder op in gaan. 😊 Maar ik weet dus zeker wel hoe klote het is om met je eigen zelfbeeld in de knoop te liggen, en ik gunde je echt wat anders want dat verdien je!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Dat je het als “anti-man gebeuren” opvat zegt meer over jezelf en hoe je erin staat dan over wat @ljuv hier en in andere topics echt probeert duidelijk te maken, en deze zienswijze is helaas onderdeel van (het voortbestaan van) het probleem. Voelen jullie je nu echt zó bedreigd in jullie man-zijn, doordat steeds meer vrouwen openlijk uitspreken dat het opzich prettig zou zijn als ze zich niet redelijk by default onveilig zouden hoeven te voelen in bijzijn van mannen?

I can’t. 😂

De wereldbevolking mag wel wat kleiner tho. 👍

Tegen @Neo-Shulginist wil ik wel nog even zeggen dat ik veel in dit topic herken, als in: ik weet maar al te goed hoe het is om met sterke gevoelens van minderwaardigheid te leven. Ik vind het daardoor ook wat moeilijker om echt inhoudelijk op dit topic te reageren, omdat dit voor mij een onderwerp is dat zeer dichtbij staat. Ik heb hier ook al sinds kinderleeftijd therapie voor.

Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.

Persoonlijk heb ik mijn onzekerheid en minderwaardigheidsgevoelens altijd veel meer als de oorzaak van mijn issues t.o.v. tot relaties/mannen gezien, dan het gevolg van. En ik zou de verklaring ook nooit zoeken in maatschappelijke ontwikkelingen, of wat dan ook. Ik besef dat ikzelf echt de enige ben die daaraan wat kan veranderen.

Mijn moeder staat voor de deur, dus ik kan daar nu helaas niet verder op in gaan. 😊 Maar ik weet dus zeker wel hoe klote het is om met je eigen zelfbeeld in de knoop te liggen, en ik gunde je echt wat anders want dat verdien je!
Klik om te vergroten...
Dat is wel heel simpel om te oordelen dat dat iets over mij zegt. Dit is voor mij echt een ver van mijn bed show en ik ken gelukkig heel veel vrouwen die zich per definitie gewoon veilig voelen bij mannen. Ik zie en hoor alleen een heleboel voorbij komen waarvan ik denk dat er toch iets heel groots van wordt gemaakt.Als ik lees mannen zijn niet welkom in een massagesalon meer omdat een heikneuter een keer zn broek omlaag heeft gedaan 10 ooit dan denk ik weer van ja...oke, misschien kende die de huisregels niet ofzo of was die anderen gewend. En gekken heb je helaas ook een heleboel. Maar hier wordt meteen een heel geslacht gebanned.

Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣

Ik ken ook de andere kant van het verhaal, van dichtbij, en zulke dingen en om te zien wat dat doet met slachtoffers is verschrikkelijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze Herbs Mang zei:
Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣
Klik om te vergroten...

De laatste keer dat dat gebeurde was vorig jaar Halloween. Toen was ik een robot danser en had ik NEP gerookt.

Rampzalig optreden (niet alleen maar voor/door mij gelukkig).

Schaam me nog steeds dood voor mijn onder-de-maatse optreden.

Toch mag ik het idee van vrouwen wel die een beetje haar recht in eigen hand nemen wel een beetje.

Het hele idee is -bij ons- dat je vrouwen nooit mag slaan en mannen een beetje omdat ze minder sterk zijn en dat je hun slappe bovenhandse tikjes gewoon moet verdragen, als man zijnde.

OT:

Die zelf-afwijzing heb ik bijna altijd met MDMA gehad.

Met coke d'r bij was dat minder. Maar 3-MMC was beter dan XTC + coke, veel puurder, veel goedkoper en legaal verkrijgbaar.

Je kunt niet meer adequaat op nuchtere mensen reageren, al zal het vast helpen als je het vaker gedaan hebt.

Dat heb ik tenminste met andere drugs.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze Herbs Mang zei:
Dat is wel heel simpel om te oordelen dat dat iets over mij zegt.
Klik om te vergroten...

True that. Maar ja, het was ook nogal simpel oordelen dat o.a. @ljuv “anti-man” zou zijn.

Ze Herbs Mang zei:
Dit is voor mij echt een ver van mijn bed show en ik ken gelukkig heel veel vrouwen die zich per definitie gewoon veilig voelen bij mannen. Ik zie en hoor alleen een heleboel voorbij komen waarvan ik denk dat er toch iets heel groots van wordt gemaakt.Als ik lees mannen zijn niet welkom in een massagesalon meer omdat een heikneuter een keer zn broek omlaag heeft gedaan 10 ooit dan denk ik weer van ja...oke, misschien kende die de huisregels niet ofzo of was die anderen gewend. En gekken heb je helaas ook een heleboel. Maar hier wordt meteen een heel geslacht gebanned.
Klik om te vergroten...

Je noemt nu een best wel specifiek en ook enigszins extreem voorbeeld. Maar in de discussie gaat het natuurlijk over gemiddeldes, statistieken. Die liegen er helaas niet om. Ik moet zeggen dat ik er zelf (als vrouw) van schrok, toen ik ze voor het eerst las. Ik wist oprecht niet dat het zo ernstig was.

Zelf ben ik in de regel vaak wat te aan de naïeve kant, en dus niet altijd actief bezig met mijn veiligheid. Maar ik ken wel de getallen en op basis van die getallen, begrijp ik heel goed dat andere vrouwen zich onveilig voelen. Het is een stukje verplaatsing in de ander. Wat kunnen we er als samenleving aan doen om een veiliger klimaat te creëeren?

Ze Herbs Mang zei:
Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣
Klik om te vergroten...

Niemand ontkent dat mannen óók vervelend bejegend of misbruikt worden. Vrouwen (en mannen, om het even wie) moeten mannen net zo goed met rust laten als ze niet van toenadering gediend zijn, laat dat even duidelijk zijn.

De cijfers zijn alleen niet echt in verhouding. Dus ‘vrouwen doen dit ook’ vind ik altijd een beetje een dooddoener. Van het kaliber: “Roken is niet ongezond, want mijn opa rookte tien pakjes sigaretten per dag, en die werd 100.”

Je hoort mij trouwens nooit zeggen: “een man moet het kunnen hebben”. Of iemand iets al dan niet kan hebben is niet aan mij, maar aan diegene. En als het gros van een groep zegt: “we vinden dit kut en we willen dat het ophoudt” dan moeten we daar wat mee, toch?

Ze Herbs Mang zei:
Ik ken ook de andere kant van het verhaal, van dichtbij, en zulke dingen en om te zien wat dat doet met slachtoffers is verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...

Absoluut!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
True that. Maar ja, het was ook nogal simpel oordelen dat o.a. @ljuv “anti-man” zou zijn.



Je noemt nu een best wel specifiek en ook enigszins extreem voorbeeld. Maar in de discussie gaat het natuurlijk over gemiddeldes, statistieken. Die liegen er helaas niet om. Ik moet zeggen dat ik er zelf (als vrouw) van schrok, toen ik ze voor het eerst las. Ik wist oprecht niet dat het zo ernstig was.

Zelf ben ik in de regel vaak wat te aan de naïeve kant, en dus niet altijd actief bezig met mijn veiligheid. Maar ik ken wel de getallen en op basis van die getallen, begrijp ik heel goed dat andere vrouwen zich onveilig voelen. Het is een stukje verplaatsing in de ander. Wat kunnen we er als samenleving aan doen om een veiliger klimaat te creëeren?



Niemand ontkent dat mannen óók vervelend bejegend of misbruikt worden. Vrouwen (en mannen, om het even wie) moeten mannen net zo goed met rust laten als ze niet van toenadering gediend zijn, laat dat even duidelijk zijn.

De cijfers zijn alleen niet echt in verhouding. Dus ‘vrouwen doen dit ook’ vind ik altijd een beetje een dooddoener. Van het kaliber: “Roken is niet ongezond, want mijn opa rookte tien pakjes sigaretten per dag, en die werd 100.”

Je hoort mij trouwens nooit zeggen: “een man moet het kunnen hebben”. Of iemand iets al dan niet kan hebben is niet aan mij, maar aan diegene. En als het gros van een groep zegt: “we vinden dit kut en we willen dat het ophoudt” dan moeten we daar wat mee, toch?



Absoluut!
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde niet dat @ljuv anti-man was hoor maar ik hoor want ik weet dat dat niet zo. Ik vond de voorbeelden die voorbij kwamen in de anti-man thuis horen, in dit geval een beetje het sportschool gebeuren. Ik snap het allemaal, en niemand heeft het recht vervelend te zijn of opdringerig of wat dan ook. Je hebt je gewoon te gedragen maarja kijken doen velen. Zowel mannen als vrouwen. Maar binnen de grenzen 😉

Ik ben btw geen 'kijker'.

En mijn standpunt in deze komt ook idd ook een beetje voort uit het volgende:

Ik ken heel veel vrouwen van het ene uiterste tot het andere uiterste en als voorbeeld de vrouw die 9-10 mannen in haar emotionele spinnenweb heeft geweven en ze allemaal voor verschillende doeleinden gebruikt en waarvan een x aantal emotioneel door de grond gaan. Haar boeit het geen ene reet, wisselt ze gewoon in. Ik vind daar wat van, want het verwoest levens. Zijn ook kwetsbare mannen met een rugzak vaak. Ze weet zulke spelletjes bij mij werken niet. In het begin vond ik het wel grappig want toen ik haar leerde kennen kende ik het fenomeen wel maar nooit van dichtbij en niet op die schaal. Later heb ik er meer ontmoet in bepaalde kringen en schijnt een flink verdienmodel te zijn. Overigens viel het me wel op dat er bij veel van deze vrouwen in het verleden iets omtrent een trauma met een mannelijke hoofdrol speler aanwezig was. Missende vader, zieke ex etc.

Andersom gebeurt het natuurlijk ook, op veel grotere schaal en ik kots echt op kerels die voor eigen gewin vrouwen op die manier misbruiken. Daar krijg ik direct moordneigingen van.

Lang verhaal, veel woorden aan gewijt maar zo heel serieus was mijn reactie nou ook weer niet bedoeld 😉
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jammer van je space! Ik herken het wel, ik wil dan ook met iemand speciaal knuffelen en mis het dan wel!

Die gedachten niet geloven, je bent hartstikke leuk en ik kan het weten want ik heb je 1 x ontmoet!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze Herbs Mang zei:
vrouw die 9-10
Klik om te vergroten...
Tss ik zoek gewoon 1 leuke man en zij heeft er gelijk een blik vol van. 🤣🤣🤣
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Dat topic is op “mysterieuze wijze” verdwenen, remember?
Klik om te vergroten...

Hoe zit dat met dit draadje dan, was het controversieel?
Waar ging het over?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Tss ik zoek gewoon 1 leuke man en zij heeft er gelijk een blik vol van. 🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
Art of the game🤣
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.
Klik om te vergroten...
Ga je dit dan ook zeggen tegen mensen die last hebben van een trauma?

Volgens mij verhaspelen jullie de schuld afschuiven op, met de aanleiding herleiden. Ik geef niemand de schuld van mijn gevoelens en gedachten. Integendeel: ik benoem dat expliciet als zelfafwijzing. Echter kan het wel nuttig zijn om de systematische aard van die zelfafwijzing te herleiden wat vaak een respons is op contextuele factoren. Dat geeft meer zelfinzicht en kan helpen om (bijvoorbeeld via meditatie) de gedachten weer los te laten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ga je dit dan ook zeggen tegen mensen die last hebben van een trauma?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik toch echt iets anders. Jij schreef dit:

Enerzijds een straffende metoo-beweging die mannen standaard portretteert als daders en vrouwen als slachtoffers, anderzijds een verwachtingspatroon van mannen als emotioneel onkreukbaar en intrinsiek gemotiveerd om te veroveren, en daarbij thuis ongelimiteerde online gratis porno die nog allerlei andere ongezonde boodschappen overbrengt.

Ik hoop dat je inziet dat dit appels met peren vergelijken is. Trauma is iets dat je overkomt, waar je letterlijk slachtoffer van wordt - opgelopen psychische schade als gevolg van een schokkende gebeurtenis die je draagkracht te boven gaat.

Neo-Shulginist zei:
Volgens mij verhaspelen jullie de schuld afschuiven op, met de aanleiding herleiden. Ik geef niemand de schuld van mijn gevoelens en gedachten. Integendeel: ik benoem dat expliciet als zelfafwijzing. Echter kan het wel nuttig zijn om de systematische aard van die zelfafwijzing te herleiden wat vaak een respons is op contextuele factoren.
Klik om te vergroten...

Maar zelfafwijzing is i.m.o. dus ook een sterke beïnvloeder van (omgaan met) contextuele factoren. Als je er op die manier naar kijkt geef je jezelf meer regie. Betekent niet dat je de aanleiding helemaal níet in het externe mag zoeken, ik was hier wellicht iets te stellig over in mijn vorige post. Maar daar teveel in gaan hangen is meestal niet effectief. (En nee, ik heb het hier dus niet over trauma. Ik reageer alleen op wat je in het geciteerde fragment hierboven stelde.)

Neo-Shulginist zei:
Dat geeft meer zelfinzicht en kan helpen om (bijvoorbeeld via meditatie) de gedachten weer los te laten.
Klik om te vergroten...

Meer zelfinzicht creëeren door zelfreflectie en meditatie is altijd gezond.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Dat vind ik toch echt iets anders. Jij schreef dit:

Enerzijds een straffende metoo-beweging die mannen standaard portretteert als daders en vrouwen als slachtoffers, anderzijds een verwachtingspatroon van mannen als emotioneel onkreukbaar en intrinsiek gemotiveerd om te veroveren, en daarbij thuis ongelimiteerde online gratis porno die nog allerlei andere ongezonde boodschappen overbrengt.
Klik om te vergroten...
Dat ging niet over mezelf. Wel over een hedendaagse context die het voor jongens nu lastig kan maken.

Daarnaast vind ik het een beetje vreemd als anderen op een forum voor mij gaan bepalen wat wel/niet traumatisch zou hebben kunnen zijn. Dat is eerlijk gezegd een van de zaken waarin ik aanstoot nam in vorige reacties, en ook een reden waarom ik herhaaldelijk mijn grens heb aangegeven en daarom gevraagd heb of we de maatschappelijke discussie niet hier en niet zo kunnen voeren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Daarnaast vind ik het een beetje vreemd als anderen op een forum voor mij gaan bepalen wat wel/niet traumatisch zou hebben kunnen zijn.
Klik om te vergroten...

Dat doet volgens mij niemand.

Neo-Shulginist zei:
Dat is eerlijk gezegd een van de zaken waarin ik aanstoot nam in vorige reacties, en ook een reden waarom ik herhaaldelijk mijn grens heb aangegeven en daarom gevraagd heb of we de maatschappelijke discussie niet hier en niet zo kunnen voeren.
Klik om te vergroten...

Tja. Je stelde mij nu zelf een vraag, dus ik gaf daar antwoord op. Als je geen antwoorden wil moet je geen vragen stellen.

Maar ik zal uit dit topic verdwijnen, want ik word er zo zelf ook nogal moe van tbh. Je leest toch wel wat je zelf wil lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."