#1
Vind deze thread ook beetje een rare kant opgaan. Dat hele anti man gebeuren is goed voor de beperking van de groei van de wereldbevolking overigens🤣
Haha ja 6-APB was daarom meer mijn hoofdmiddel geworden voor op feestjes. Ik deed nu weer eens MDMA en ik werd meteen weer teruggezogen naar dat patroon.Klinkt een beetje als de self fulfilling prophecy, dus idd mindset. En als dit maaar vaak genoeg gebeurt wordt het een patroon. Misschien volgende keer een tripmiddel in een zelfde setting proberen😜
Nouja als je de juiste wegen bewandelt kun je er best aan komen hoor. Ik heb het zelf ook wel eens gekocht - maar ik kan natuurlijk niet zeggen waar.Verder, cocablad? Daar kom je in NL niet zo aan toch....asking for a friend 🤣
Vind deze thread ook beetje een rare kant opgaan. Dat hele anti man gebeuren is goed voor de beperking van de groei van de wereldbevolking overigens🤣
Dat is wel heel simpel om te oordelen dat dat iets over mij zegt. Dit is voor mij echt een ver van mijn bed show en ik ken gelukkig heel veel vrouwen die zich per definitie gewoon veilig voelen bij mannen. Ik zie en hoor alleen een heleboel voorbij komen waarvan ik denk dat er toch iets heel groots van wordt gemaakt.Als ik lees mannen zijn niet welkom in een massagesalon meer omdat een heikneuter een keer zn broek omlaag heeft gedaan 10 ooit dan denk ik weer van ja...oke, misschien kende die de huisregels niet ofzo of was die anderen gewend. En gekken heb je helaas ook een heleboel. Maar hier wordt meteen een heel geslacht gebanned.Dat je het als “anti-man gebeuren” opvat zegt meer over jezelf en hoe je erin staat dan over wat @ljuv hier en in andere topics echt probeert duidelijk te maken, en deze zienswijze is helaas onderdeel van (het voortbestaan van) het probleem. Voelen jullie je nu echt zó bedreigd in jullie man-zijn, doordat steeds meer vrouwen openlijk uitspreken dat het opzich prettig zou zijn als ze zich niet redelijk by default onveilig zouden hoeven te voelen in bijzijn van mannen?
I can’t. 😂
De wereldbevolking mag wel wat kleiner tho. 👍
Tegen @Neo-Shulginist wil ik wel nog even zeggen dat ik veel in dit topic herken, als in: ik weet maar al te goed hoe het is om met sterke gevoelens van minderwaardigheid te leven. Ik vind het daardoor ook wat moeilijker om echt inhoudelijk op dit topic te reageren, omdat dit voor mij een onderwerp is dat zeer dichtbij staat. Ik heb hier ook al sinds kinderleeftijd therapie voor.
Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.
Persoonlijk heb ik mijn onzekerheid en minderwaardigheidsgevoelens altijd veel meer als de oorzaak van mijn issues t.o.v. tot relaties/mannen gezien, dan het gevolg van. En ik zou de verklaring ook nooit zoeken in maatschappelijke ontwikkelingen, of wat dan ook. Ik besef dat ikzelf echt de enige ben die daaraan wat kan veranderen.
Mijn moeder staat voor de deur, dus ik kan daar nu helaas niet verder op in gaan. 😊 Maar ik weet dus zeker wel hoe klote het is om met je eigen zelfbeeld in de knoop te liggen, en ik gunde je echt wat anders want dat verdien je!
Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣
Dat is wel heel simpel om te oordelen dat dat iets over mij zegt.
Dit is voor mij echt een ver van mijn bed show en ik ken gelukkig heel veel vrouwen die zich per definitie gewoon veilig voelen bij mannen. Ik zie en hoor alleen een heleboel voorbij komen waarvan ik denk dat er toch iets heel groots van wordt gemaakt.Als ik lees mannen zijn niet welkom in een massagesalon meer omdat een heikneuter een keer zn broek omlaag heeft gedaan 10 ooit dan denk ik weer van ja...oke, misschien kende die de huisregels niet ofzo of was die anderen gewend. En gekken heb je helaas ook een heleboel. Maar hier wordt meteen een heel geslacht gebanned.
Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣
Ik ken ook de andere kant van het verhaal, van dichtbij, en zulke dingen en om te zien wat dat doet met slachtoffers is verschrikkelijk.
Ik bedoelde niet dat @ljuv anti-man was hoor maar ik hoor want ik weet dat dat niet zo. Ik vond de voorbeelden die voorbij kwamen in de anti-man thuis horen, in dit geval een beetje het sportschool gebeuren. Ik snap het allemaal, en niemand heeft het recht vervelend te zijn of opdringerig of wat dan ook. Je hebt je gewoon te gedragen maarja kijken doen velen. Zowel mannen als vrouwen. Maar binnen de grenzen 😉True that. Maar ja, het was ook nogal simpel oordelen dat o.a. @ljuv “anti-man” zou zijn.
Je noemt nu een best wel specifiek en ook enigszins extreem voorbeeld. Maar in de discussie gaat het natuurlijk over gemiddeldes, statistieken. Die liegen er helaas niet om. Ik moet zeggen dat ik er zelf (als vrouw) van schrok, toen ik ze voor het eerst las. Ik wist oprecht niet dat het zo ernstig was.
Zelf ben ik in de regel vaak wat te aan de naïeve kant, en dus niet altijd actief bezig met mijn veiligheid. Maar ik ken wel de getallen en op basis van die getallen, begrijp ik heel goed dat andere vrouwen zich onveilig voelen. Het is een stukje verplaatsing in de ander. Wat kunnen we er als samenleving aan doen om een veiliger klimaat te creëeren?
Niemand ontkent dat mannen óók vervelend bejegend of misbruikt worden. Vrouwen (en mannen, om het even wie) moeten mannen net zo goed met rust laten als ze niet van toenadering gediend zijn, laat dat even duidelijk zijn.
De cijfers zijn alleen niet echt in verhouding. Dus ‘vrouwen doen dit ook’ vind ik altijd een beetje een dooddoener. Van het kaliber: “Roken is niet ongezond, want mijn opa rookte tien pakjes sigaretten per dag, en die werd 100.”
Je hoort mij trouwens nooit zeggen: “een man moet het kunnen hebben”. Of iemand iets al dan niet kan hebben is niet aan mij, maar aan diegene. En als het gros van een groep zegt: “we vinden dit kut en we willen dat het ophoudt” dan moeten we daar wat mee, toch?
Absoluut!
Tss ik zoek gewoon 1 leuke man en zij heeft er gelijk een blik vol van. 🤣🤣🤣vrouw die 9-10
Dat topic is op “mysterieuze wijze” verdwenen, remember?
Art of the game🤣Tss ik zoek gewoon 1 leuke man en zij heeft er gelijk een blik vol van. 🤣🤣🤣
Ga je dit dan ook zeggen tegen mensen die last hebben van een trauma?Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.
Ga je dit dan ook zeggen tegen mensen die last hebben van een trauma?
Volgens mij verhaspelen jullie de schuld afschuiven op, met de aanleiding herleiden. Ik geef niemand de schuld van mijn gevoelens en gedachten. Integendeel: ik benoem dat expliciet als zelfafwijzing. Echter kan het wel nuttig zijn om de systematische aard van die zelfafwijzing te herleiden wat vaak een respons is op contextuele factoren.
Dat geeft meer zelfinzicht en kan helpen om (bijvoorbeeld via meditatie) de gedachten weer los te laten.
Dat ging niet over mezelf. Wel over een hedendaagse context die het voor jongens nu lastig kan maken.Dat vind ik toch echt iets anders. Jij schreef dit:
Enerzijds een straffende metoo-beweging die mannen standaard portretteert als daders en vrouwen als slachtoffers, anderzijds een verwachtingspatroon van mannen als emotioneel onkreukbaar en intrinsiek gemotiveerd om te veroveren, en daarbij thuis ongelimiteerde online gratis porno die nog allerlei andere ongezonde boodschappen overbrengt.
Daarnaast vind ik het een beetje vreemd als anderen op een forum voor mij gaan bepalen wat wel/niet traumatisch zou hebben kunnen zijn.
Dat is eerlijk gezegd een van de zaken waarin ik aanstoot nam in vorige reacties, en ook een reden waarom ik herhaaldelijk mijn grens heb aangegeven en daarom gevraagd heb of we de maatschappelijke discussie niet hier en niet zo kunnen voeren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."