Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBehoeftigheid en zelfafwijzing na wat kwartjes xtc

Behoeftigheid en zelfafwijzing na wat kwartjes xtc

74 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tegenwoordig geniet ik niet meer echt van MDMA. Dat komt niet zozeer doordat ik mijn brein heb gefrituurd door te vaak of veel te slikken. In tegendeel, ik voel van MDMA een duidelijk liefdevolle roes. Maar dat gevoel wakkert bij mij een haast onbevredigbare hunkering naar externe bevestiging aan. Het gevolg is dikwijls dat ik niet in ecstase geraak of empathisch word. Ik krijg eerder het idee dat ik niks waard ben, omdat ik die liefde niet 'mag' ervaren. Zo ook dit weekend.

Dit weekend mocht iedere bewoner van een monumentale boerderij in het midden van het land zo'n 15 gasten uitnodigen. De meesten daarvan kwamen iets doen zoals een optreden regelen of helpen het podium opbouwen. Zo ontstond een klein maar knus festivalletje met een goed op elkaar afgestemd gezelschap.

Ik had de mazzel om een van die genodigden te zijn. Een vriendin pikte me op bij een vlakbij gelegen treinstation. Toen we samen het terrein opwandelden werden we meteen begroet door een van de bewoners die ons leidde naar de bar met uitsluitend gratis drankjes. De meeste drankjes bevatten exotische mengsels van planten, zoals zelfgemaakte coca cola, van kolanoot en cocablad. De sfeer was al gelijk gezet.

Na een relaxte middag waarin we wat chillden, dansten, en bekenden een knuffel gaven, werd het aan het begin van de avond tijd om mijn xtc-pil van stal te halen. Eigenlijk houd ik niet zo van xtc-pillen. Dat is zo'n gedoe met stukjes afbreken en dan niet precies weten wat je binnenkrijgt. Ik ben meer van de methode capsules, MDMA-kristallen, en een milligramweegschaal, om de onzekerheden wat betreft dosering zoveel mogelijk te verminderen. Maar ik had onlangs bij een bestelling wat xtc-pillen gratis gekregen. En nouja, een gegeven paard moet je ook niet in de bek kijken. Dus ik pakte mijn pillensnijder om de xtc-pil zo precies mogelijk in kwartjes te breken, wat finaal mislukte.

Ik gok dat ik bij de eerste dosering zo'n 50 milligram MDMA heb binnengekregen. Dat is net iets te weinig, wat ook te merken was. Je komt dan in zo'n net-niet space waarin je wel een soort onrustig energiek gevoel hebt, maar niet echt de fijn ontspannen roes. Dus nadat ik netjes anderhalf uur had gewacht, nam ik nog wat bij zodat ik op een totaal van plusminus 120 milligram kwam. Die keer bijpakken deed precies waar ik op hoopte. Ik merkte dat een warme gloed zich over mijn lichaam verspreidde. Ik werd een beetje dromerig, maar tegelijkertijd voelde ik me scherp en energiek.

De drang naar intimiteit kwam niet plotseling, maar het was meer iets dat geleidelijk aan steeg. Ruim voordat ik de xtc-pil inslikte had al eens om me heen gekeken of er misschien nog wat leuke dames waren. Maar ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat er weinig kans was op een match. Ik denk dat hier de onzekere gedachten al begonnen te sluimeren. Want laten we eerlijk zijn: het is helemaal niet erg om even geen match te hebben. Maar kennelijk gun ik mezelf alleen een leuke avond als ik voldoende bevestiging krijg van een -bij voorkeur- knappe dame. Het is niet dat ik me zo wil voelen, of dat ik oprecht overtuigd ben dat mijn waarde als persoon zo gedefinieerd wordt. Toch is dat wel vaak de interne worsteling die ik aan het voeren ben.

Op een gegeven moment was het me gelukt om de hunkering naar intimiteit die ik meestal krijg van MDMA los te laten. Ik stond gewoon een beetje te dansen op de dansvloer, totdat een dame die voor me stond me ineens begon op te vallen. Van MDMA krijg je vaak van die intuïtieve daadkrachtige acties waar je pas later over nadenkt. Dat gebeurde nu ook. Eigenlijk zonder per se iets te willen of verwachten startte ik een luchtig maar amikaal gesprek. Dat ging best leuk, en pas na een tijdje begon ik te denken van 'hee, zij is misschien wel leuk'. Maar eigenlijk net op het moment dat ik begon te denken dat ik heel voorzichtig eens zou kunnen proberen om de spanning een klein beetje op te krikken, zei ze dat ze natgemaakt wc-papier in haar oren moest gaan proppen omdat ze haar oordoppen vergeten was. Ik keek haar even met één opgetilde wenkbrouw aan, maar ze verzekerde me dat het goed werkte en liep weg.

Ik kreeg er een beetje het gevoel van dat ze met een smoesje weg wilde komen - mogelijk omdat ze onraad bespeurde. Dat gevoel werd soort-van bevestigd toen ik haar niet meer zag terugkeren naar de dansvloer om het gesprek voort te zetten, maar in plaats daarvan in de naastgelegen ruimte met iemand anders ging praten. In zulke situaties heb ik altijd een vaststaand script van hoe ik me moet gedragen. Ik doe dan net alsof het allemaal niks boeit. Als ik eerlijk ben voelde ik me niet zo. Maar ik ga dan heel hard tegen mezelf staan zeggen dat als iemand je echt leuk vind, dat die persoon dan wel terugkomt. Die troostend bedoelde gedachten wakkerden op paradoxale wijze mijn onzekerheid enorm aan. "Zie je nou wel", fluisterde zo'n naar stemmetje in mijn hoofd. "Ze vindt je niet leuk. En weet je, je kan het haar ook niet echt kwalijk nemen, of wel?"

Dat nare stemmetje was hoe de zelfafwijzing begon. Ik wist ook dat ik het mezelf aanpraatte hoor, en dat het een illusie was. Want ik was niet eens afgewezen. Ik had gewoon even een gesprek op de dansvloer, en dat hield op. Maar hoe meer ik tegen mezelf zei 'so what?', des te sterker het sluimerende gemis naar intimiteit werd. Zo pakten steeds donkerdere wolken zich samen die mijn stemming begonnen te verduisteren. Vanaf dat moment was ik niet meer echt aanwezig op het feest. Ik was in een spiraal van steeds negatievere gedachten verzonken.

Ik zou willen dat dit een incident was. Maar ik heb deze ervaring telkens weer opnieuw aan de MDMA. Al eerder had ik voor mezelf besloten dat ik eigenlijk alleen nog maar MDMA wilde nemen als ik samen thuis was met een partner (zie bijvoorbeeld dit tripreport). Want dan vind ik MDMA dus top. Maar kennelijk ben ik de drug zó enorm met een warme en vertrouwde intimiteit gaan associëren dat ik niet meer van de drug kan genieten zonder de warmte van iemand anders. Ik moet ook bekennen dat ik de laatste tijd sowieso wel last heb van onzekerheid. Dus mijn mindset speelt hierin zeker een rol. Maar ik denk alsnog dat ik een leuker festival had gehad zonder die xtc-pil.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi geschreven post! Onzekerheid is z'n sterke emotie. Hoe jij jou situatie beschrijft dat een meisje met een smoesje wegloopt is een schoolvoorbeeldje haha. Herken me daar wel in. Wat ik wel bijzonder vindt is dat je onzekerheid zo sterk aangaat op die gebeurtenis terwijl je onder invloed bent van xtc. Dat is nu juist de drug die dat soort gevoelens en gedachtes (vooral in het begin) bij mij wegnamen. En ik op een soort roze wolk terecht kwam van acceptatie, liefde, verbondenheid met mezelf en met anderen. Waarin negatieve gedachtes / negativiteit ver maar dan ook ver weg te bekennen waren.

Gezien je vierde alinea ben je aardig zelfbewust en zit het hem meer in het loslaten hiervan en gewoon een leuke avond beleven en wat er op je pad komt is simpelweg een mooie ervaring. Maarja is niet makkelijk als er behoeftes, intenties en verwachtingen in de mix zitten en zoals jij beschrijft: die zorgen voor een interne worsteling.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Koffieb00n zei:
Mooi geschreven post! Onzekerheid is z'n sterke emotie. Hoe jij jou situatie beschrijft dat een meisje met een smoesje wegloopt is een schoolvoorbeeldje haha. Herken me daar wel in. Wat ik wel bijzonder vindt is dat je onzekerheid zo sterk aangaat op die gebeurtenis terwijl je onder invloed bent van xtc. Dat is nu juist de drug die dat soort gevoelens en gedachtes (vooral in het begin) bij mij wegnamen. En ik op een soort roze wolk terecht kwam van acceptatie, liefde, verbondenheid met mezelf en met anderen. Waarin negatieve gedachtes / negativiteit ver maar dan ook ver weg te bekennen waren.
Klik om te vergroten...
Ja die sfeer ken ik ook. Maar die is dan dus wel verbonden aan het ervaren van (betekenisvolle) intimiteit. Zodra dat uitblijft raak ik steeds meer in mezelf gekeerd en word ik langzaam chagrijnig. Het gekke is dat ik dit met 6-APB helemaal niet heb. Dat is ook waarom 6-APB in de loop der tijd mijn voorkeursmiddel voor op feestjes is geworden.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt voor je bericht.. ik gebruik mdma thuis met partner maar de laatste keer was het net niet dat .
De gloed was er en ook gevoel ook wat en mijn vrouw zei dat ik net hetzelfde was maar persoonlijk vond ik niet fantastisch.
Misschien had ik te hoge verwachtingen? Te lage dosis (80 mg). ik twijfel of het nog te gebruiken of minstens 6 maanden te wachten..ik heb nu nog eens truffels besteld.
Was toch mij adhd uitje om de 4 maanden...

Misschien ligt het zuiver aan de verwachtingen... set en setting..

We zien wel.
Veel succes met je zoektocht
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessant en op sommige punten herkenbaar.
Vooral het stukje over hunkering naar intimiteit vind ik opvallend omdat ik daar iets in herken.
Bij mij werkt het in zekere zin ook zo als ik op een festival xtc gebruik.
Ik merk dan dat ik behoefte heb aan contact maken maar mezelf niet wil opdringen aan een ander, heb ik overigens ook als ik nuchter ben maar lul dan wel makkelijker, en daardoor meer op mezelf blijf.
Beetje zen als het ware maar als iemand anders tegen me begint te praten dan staat die kwebbel van me niet stil.
De warme rush heb ik al heel lang niet meer ervaren en misschien komt het wel weer omdat mijn laatste xtc uitstapje 10 maanden geleden is geweest.
Dit weekend Awakenings voor de deur en als de sfeer me meeneemt is de kans aanwezig dat er weer eens wat genuttigd gaat worden.
Ik denk wel eens dat mdma in de eerste keren van gebruik deuren voor je en in je opendoet en het daarna weinig meer voor je kan doen op mentaal gebied.
Vorige jaar een festival gedaan met een microdosering van 1 gr truffel en wat biertjes en mijn ervaring was dat ik er relaxter rond liep en vrij makkelijk contact maakte.
Misschien ligt het aan de hunkering naar intimiteit en het zo graag willen dat je het niet beleefd, gewoon loslaten en zie maar wat er gebeurt. Mdma moet triggeren niet veroorzaken denk ik en ik vergelijk het gemakshalve met een veiligheidsgordel…
Als je met een snuk naar voren gaat dan slaat dat ding vast….maar beweeg je rustig naar voren …dan kun je zover gaan als je wilt…
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik het rapport van @Neo-Shulginist aan het lezen was, dacht ik al snel: "waarom niet voor 6-APB gekozen?". Want minder dwingend, heerlijk relaxed, empatisch, energie en langere duur (handig voor wat een lange avond beloofd te worden) ....
En ja hoor:
Neo-Shulginist zei:
Het gekke is dat ik dit met 6-APB helemaal niet heb. Dat is ook waarom 6-APB in de loop der tijd mijn voorkeursmiddel voor op feestjes is geworden.
Klik om te vergroten...
En met duidelijk tegen beter weten in, starten met een te lage dosis met ge-eyeballde "kwartjes"(ipv. afgewogen kristallen), lijkt mij een indicatie dat de onzekerheid al enigszins vooringebakken was/werd.

Ik kies ook wel eens het verkeerde middel. Wel jammer hoor !
Daarbij, naarmate ik meer wik en weeg bij de keuze wordt de kans op een iets mindere ervaring groter. Een keus zonder mitsen of maren, vergroot juist de kans op een geweldige avond.

[PS ... ik bedoel dit verre van onaardig, maar meer ter verduidelijking]
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Je komt dan in zo'n net-niet space waarin je wel een soort onrustig energiek gevoel hebt, maar niet echt de fijn ontspannen roes.
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar dit. Dankjewel @Neo-Shulginist om zo open over je onzekerheden te schrijven in dit report.
BelowTheFlow zei:
En met duidelijk tegen beter weten in, starten met een te lage dosis met ge-eyeballde "kwartjes"(ipv. afgewogen kristallen), lijkt mij een indicatie dat de onzekerheid al enigszins vooringebakken was/werd.
Klik om te vergroten...
Goed punt, dat dacht ik dus ook.
BelowTheFlow zei:
Ik kies ook wel eens het verkeerde middel. Wel jammer hoor !
Daarbij, naarmate ik meer wik en weeg bij de keuze wordt de kans op een iets mindere ervaring groter. Een keus zonder mitsen of maren, vergroot juist de kans op een geweldige avond.
Klik om te vergroten...
Exact!

Ook wel "grappig" hoe verschillende drugs zo anders kunnen werken op verschillende mensen. Ik heb 1x een XTC pilletje genomen met een maat van mij (onmogelijk om te weten wat daar wel of niet in zat) tijdens een underground feestje. Wij hadden hierop nagenoeg hetzelfde effect; uren hebben we zitten praten en filosoferen en we voelden ons opperbest, maar dansen interesseerde ons niet en we stonden eigenlijk praktische de hele avond peuken te roken met de muziek op de achtergrond. Op een gegeven moment kwam er een meisje mij aanspreken en ik heb die eigenlijk compleet genegeerd omdat ik eigenlijk totaal niet in mijn lichaam, maar in mijn hoofd zat.

We bepalen eigenlijk al een deel van de ervaring puur op voorhand, ik denk dat, zeker als je vaker iets neemt de kans kleiner wordt om je werkelijk als een onbeschreven blad over te geven aan de ervaring. En als het dan niet zus of zo verloopt zoals die andere keren, dan gaat de self-conscious molen nog harder draaien.

Allemaal erg herkenbaar, en heel menselijk allemaal lijkt me dan :)
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan me enigzins wel vinden in je verhaal @Neo-Shulginist. Ik ben normaal niet heel open met mijn emoties tonen en liefde tonen aan mensen. Maar als ik xtc heb gebruikt, komen deze gevoelens echt flink naar boven + de chemische liefde die door je brein heen schiet. Ik moet dan af en toe gewoon even iemand een knuffeltje geven en als diegene dat dan niet echt wilt, kan ik daar best wel naar van worden. Denkend dat ik dan vervelend ben of t niet waard ben. Dit is natuurlijk niet zo maar niet iedereen heeft behoefte aan een knuffel op dat moment. Maar je mentale denken wordt natuurlijk anders en ga je anders nadenken over bepaalde emoties.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Knap dat je jezelf zo goed kan analyseren.

In de ideale wereld hangt het plezier je mdma ervaring niet af van of je met leuke vrouwen praat. Dus daar zit wel iets een beetje scheef bij jou.

Ik hoop dat je inzichtelijk krijgt wat je er aan kan doen.

En shoutout naar het woord behoeftigheid. Net alsof ik een Zweedse puzzel maak ✌️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
FerdFatoehaus zei:
En shoutout naar het woord behoeftigheid. Net alsof ik een Zweedse puzzel maak ✌️
Klik om te vergroten...
Haha dat woord komt vanuit het Boeddhisme, omdat daarin wordt aangenomen dat de bron van al het menselijk lijden wordt veroorzaakt door gehechtheid aan zaken of herinneringen die niet meer bestaan. Dat wordt dan vertaald met behoeftigheid. In die zin denk ik dat ik last heb van vrij menselijke problemen. Dat heeft alleen bij iedereen weer andere uitingsvormen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
djiego zei:
Tegelijkertijd heeft deze vorm van overgevoeligheid bij gebrek aan een beter woord, in andere settings en in positieve richting ook als tool juist ontzettend geholpen in een bepaalde periode, om een aantal van die onzekerhede te onderzoeken en waar mogelijk soms zelfs te omarmen en nuttig werk te doen. Heb jij daar ook ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Ik ben nu het boek Gedachten Zonder Denker aan het lezen en daarin staat een deel van een hoofdstuk wat hierover gaat.

IMG_20250711_173900.jpg

Zie ook het boek In The Realm of Hungry ghosts van Gabor Maté.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Maar dat heeft op paradoxale wijze ook een sterke link gelegd tussen MDMA en losbandige uitspattingen.
Klik om te vergroten...

Een Pavlov reactie ?

Neo-Shulginist zei:
anxious-preoccupied attachment
Klik om te vergroten...

Ik denk ook dat een onveilige hechting de oorzaak is van jou gevoeligheid voor afwijzing. Ik denk dat ik die kwelling wel herken. Dat betekent toch dat dit een emotie regulatie probleem is? Op zich best interessant dat het xtc overruled.
Maar dit is idd een heel groot probleem icm het benaderen van vrouwen omdat het een juist uitzondering is als je niet word afgewezen. Het is een val waar je zo goed als zeker in trapt.
Maar als ik het goed begrijp trap je er nuchter niet in?

Neo-Shulginist zei:
Binnenkort staat er weer nieuwe therapie gepland om het opnieuw te proberen.....
Klik om te vergroten...

Hoe heet die therapie?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
Een Pavlov reactie ?
Klik om te vergroten...
Ja zo lijkt het wel ja!
alles gaat voorbij zei:
Ik denk ook dat een onveilige hechting de oorzaak is van jou gevoeligheid voor afwijzing. Ik denk dat ik die kwelling wel herken. Dat betekent toch dat dit een emotie regulatie probleem is? Op zich best interessant dat het xtc overruled.
Klik om te vergroten...
Ja de zelfafwijzing bij uitblijven van externe bevestiging blijft wel bestaan inderdaad.

alles gaat voorbij zei:
Maar dit is idd een heel groot probleem icm het benaderen van vrouwen omdat het een juist uitzondering is als je niet word afgewezen. Het is een val waar je zo goed als zeker in trapt.
Maar als ik het goed begrijp trap je er nuchter niet in?
Klik om te vergroten...
Haha nuchter trap ik er nog vaak genoeg in. Het is meer zo dat ik de laatste jaren best wat vorderingen heb gemaakt waardoor ik er in zijn algemeenheid niet meer zo'n last van heb. En dan soms weer een 'terugval'. Dat was met name vorig jaar wel heftig toen het uit ging met mijn vriendin.
alles gaat voorbij zei:
Hoe heet die therapie?
Klik om te vergroten...
ACT.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Haha dat woord komt vanuit het Boeddhisme, omdat daarin wordt aangenomen dat de bron van al het menselijk lijden wordt veroorzaakt door gehechtheid aan zaken of herinneringen die niet meer bestaan. Dat wordt dan vertaald met behoeftigheid. In die zin denk ik dat ik last heb van vrij menselijke problemen. Dat heeft alleen bij iedereen weer andere uitingsvormen.
Klik om te vergroten...
Wauw ja, die snap ik helemaal. Wat een verhelderend principe, love it.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Tegenwoordig geniet ik niet meer echt van MDMA. Dat komt niet zozeer doordat ik mijn brein heb gefrituurd door te vaak of veel te slikken. In tegendeel, ik voel van MDMA een duidelijk liefdevolle roes. Maar dat gevoel wakkert bij mij een haast onbevredigbare hunkering naar externe bevestiging aan. Het gevolg is dikwijls dat ik niet in ecstase geraak of empathisch word. Ik krijg eerder het idee dat ik niks waard ben, omdat ik die liefde niet 'mag' ervaren. Zo ook dit weekend.

Dit weekend mocht iedere bewoner van een monumentale boerderij in het midden van het land zo'n 15 gasten uitnodigen. De meesten daarvan kwamen iets doen zoals een optreden regelen of helpen het podium opbouwen. Zo ontstond een klein maar knus festivalletje met een goed op elkaar afgestemd gezelschap.

Ik had de mazzel om een van die genodigden te zijn. Een vriendin pikte me op bij een vlakbij gelegen treinstation. Toen we samen het terrein opwandelden werden we meteen begroet door een van de bewoners die ons leidde naar de bar met uitsluitend gratis drankjes. De meeste drankjes bevatten exotische mengsels van planten, zoals zelfgemaakte coca cola, van kolanoot en cocablad. De sfeer was al gelijk gezet.

Na een relaxte middag waarin we wat chillden, dansten, en bekenden een knuffel gaven, werd het aan het begin van de avond tijd om mijn xtc-pil van stal te halen. Eigenlijk houd ik niet zo van xtc-pillen. Dat is zo'n gedoe met stukjes afbreken en dan niet precies weten wat je binnenkrijgt. Ik ben meer van de methode capsules, MDMA-kristallen, en een milligramweegschaal, om de onzekerheden wat betreft dosering zoveel mogelijk te verminderen. Maar ik had onlangs bij een bestelling wat xtc-pillen gratis gekregen. En nouja, een gegeven paard moet je ook niet in de bek kijken. Dus ik pakte mijn pillensnijder om de xtc-pil zo precies mogelijk in kwartjes te breken, wat finaal mislukte.

Ik gok dat ik bij de eerste dosering zo'n 50 milligram MDMA heb binnengekregen. Dat is net iets te weinig, wat ook te merken was. Je komt dan in zo'n net-niet space waarin je wel een soort onrustig energiek gevoel hebt, maar niet echt de fijn ontspannen roes. Dus nadat ik netjes anderhalf uur had gewacht, nam ik nog wat bij zodat ik op een totaal van plusminus 120 milligram kwam. Die keer bijpakken deed precies waar ik op hoopte. Ik merkte dat een warme gloed zich over mijn lichaam verspreidde. Ik werd een beetje dromerig, maar tegelijkertijd voelde ik me scherp en energiek.

De drang naar intimiteit kwam niet plotseling, maar het was meer iets dat geleidelijk aan steeg. Ruim voordat ik de xtc-pil inslikte had al eens om me heen gekeken of er misschien nog wat leuke dames waren. Maar ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat er weinig kans was op een match. Ik denk dat hier de onzekere gedachten al begonnen te sluimeren. Want laten we eerlijk zijn: het is helemaal niet erg om even geen match te hebben. Maar kennelijk gun ik mezelf alleen een leuke avond als ik voldoende bevestiging krijg van een -bij voorkeur- knappe dame. Het is niet dat ik me zo wil voelen, of dat ik oprecht overtuigd ben dat mijn waarde als persoon zo gedefinieerd wordt. Toch is dat wel vaak de interne worsteling die ik aan het voeren ben.

Op een gegeven moment was het me gelukt om de hunkering naar intimiteit die ik meestal krijg van MDMA los te laten. Ik stond gewoon een beetje te dansen op de dansvloer, totdat een dame die voor me stond me ineens begon op te vallen. Van MDMA krijg je vaak van die intuïtieve daadkrachtige acties waar je pas later over nadenkt. Dat gebeurde nu ook. Eigenlijk zonder per se iets te willen of verwachten startte ik een luchtig maar amikaal gesprek. Dat ging best leuk, en pas na een tijdje begon ik te denken van 'hee, zij is misschien wel leuk'. Maar eigenlijk net op het moment dat ik begon te denken dat ik heel voorzichtig eens zou kunnen proberen om de spanning een klein beetje op te krikken, zei ze dat ze natgemaakt wc-papier in haar oren moest gaan proppen omdat ze haar oordoppen vergeten was. Ik keek haar even met één opgetilde wenkbrouw aan, maar ze verzekerde me dat het goed werkte en liep weg.

Ik kreeg er een beetje het gevoel van dat ze met een smoesje weg wilde komen - mogelijk omdat ze onraad bespeurde. Dat gevoel werd soort-van bevestigd toen ik haar niet meer zag terugkeren naar de dansvloer om het gesprek voort te zetten, maar in plaats daarvan in de naastgelegen ruimte met iemand anders ging praten. In zulke situaties heb ik altijd een vaststaand script van hoe ik me moet gedragen. Ik doe dan net alsof het allemaal niks boeit. Als ik eerlijk ben voelde ik me niet zo. Maar ik ga dan heel hard tegen mezelf staan zeggen dat als iemand je echt leuk vind, dat die persoon dan wel terugkomt. Die troostend bedoelde gedachten wakkerden op paradoxale wijze mijn onzekerheid enorm aan. "Zie je nou wel", fluisterde zo'n naar stemmetje in mijn hoofd. "Ze vindt je niet leuk. En weet je, je kan het haar ook niet echt kwalijk nemen, of wel?"

Dat nare stemmetje was hoe de zelfafwijzing begon. Ik wist ook dat ik het mezelf aanpraatte hoor, en dat het een illusie was. Want ik was niet eens afgewezen. Ik had gewoon even een gesprek op de dansvloer, en dat hield op. Maar hoe meer ik tegen mezelf zei 'so what?', des te sterker het sluimerende gemis naar intimiteit werd. Zo pakten steeds donkerdere wolken zich samen die mijn stemming begonnen te verduisteren. Vanaf dat moment was ik niet meer echt aanwezig op het feest. Ik was in een spiraal van steeds negatievere gedachten verzonken.

Ik zou willen dat dit een incident was. Maar ik heb deze ervaring telkens weer opnieuw aan de MDMA. Al eerder had ik voor mezelf besloten dat ik eigenlijk alleen nog maar MDMA wilde nemen als ik samen thuis was met een partner (zie bijvoorbeeld dit tripreport). Want dan vind ik MDMA dus top. Maar kennelijk ben ik de drug zó enorm met een warme en vertrouwde intimiteit gaan associëren dat ik niet meer van de drug kan genieten zonder de warmte van iemand anders. Ik moet ook bekennen dat ik de laatste tijd sowieso wel last heb van onzekerheid. Dus mijn mindset speelt hierin zeker een rol. Maar ik denk alsnog dat ik een leuker festival had gehad zonder die xtc-pil.
Klik om te vergroten...
Klinkt een beetje als de self fulfilling prophecy, dus idd mindset. En als dit maaar vaak genoeg gebeurt wordt het een patroon. Misschien volgende keer een tripmiddel in een zelfde setting proberen😜

Verder, cocablad? Daar kom je in NL niet zo aan toch....asking for a friend 🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vind deze thread ook beetje een rare kant opgaan. Dat hele anti man gebeuren is goed voor de beperking van de groei van de wereldbevolking overigens🤣
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ze Herbs Mang zei:
Klinkt een beetje als de self fulfilling prophecy, dus idd mindset. En als dit maaar vaak genoeg gebeurt wordt het een patroon. Misschien volgende keer een tripmiddel in een zelfde setting proberen😜
Klik om te vergroten...
Haha ja 6-APB was daarom meer mijn hoofdmiddel geworden voor op feestjes. Ik deed nu weer eens MDMA en ik werd meteen weer teruggezogen naar dat patroon.
Ze Herbs Mang zei:
Verder, cocablad? Daar kom je in NL niet zo aan toch....asking for a friend 🤣
Klik om te vergroten...
Nouja als je de juiste wegen bewandelt kun je er best aan komen hoor. Ik heb het zelf ook wel eens gekocht - maar ik kan natuurlijk niet zeggen waar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ze Herbs Mang zei:
Vind deze thread ook beetje een rare kant opgaan. Dat hele anti man gebeuren is goed voor de beperking van de groei van de wereldbevolking overigens🤣
Klik om te vergroten...

Dat je het als “anti-man gebeuren” opvat zegt meer over jezelf en hoe je erin staat dan over wat @ljuv hier en in andere topics echt probeert duidelijk te maken, en deze zienswijze is helaas onderdeel van (het voortbestaan van) het probleem. Voelen jullie je nu echt zó bedreigd in jullie man-zijn, doordat steeds meer vrouwen openlijk uitspreken dat het opzich prettig zou zijn als ze zich niet redelijk by default onveilig zouden hoeven te voelen in bijzijn van mannen?

I can’t. 😂

De wereldbevolking mag wel wat kleiner tho. 👍

Tegen @Neo-Shulginist wil ik wel nog even zeggen dat ik veel in dit topic herken, als in: ik weet maar al te goed hoe het is om met sterke gevoelens van minderwaardigheid te leven. Ik vind het daardoor ook wat moeilijker om echt inhoudelijk op dit topic te reageren, omdat dit voor mij een onderwerp is dat zeer dichtbij staat. Ik heb hier ook al sinds kinderleeftijd therapie voor.

Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.

Persoonlijk heb ik mijn onzekerheid en minderwaardigheidsgevoelens altijd veel meer als de oorzaak van mijn issues t.o.v. tot relaties/mannen gezien, dan het gevolg van. En ik zou de verklaring ook nooit zoeken in maatschappelijke ontwikkelingen, of wat dan ook. Ik besef dat ikzelf echt de enige ben die daaraan wat kan veranderen.

Mijn moeder staat voor de deur, dus ik kan daar nu helaas niet verder op in gaan. 😊 Maar ik weet dus zeker wel hoe klote het is om met je eigen zelfbeeld in de knoop te liggen, en ik gunde je echt wat anders want dat verdien je!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Dat je het als “anti-man gebeuren” opvat zegt meer over jezelf en hoe je erin staat dan over wat @ljuv hier en in andere topics echt probeert duidelijk te maken, en deze zienswijze is helaas onderdeel van (het voortbestaan van) het probleem. Voelen jullie je nu echt zó bedreigd in jullie man-zijn, doordat steeds meer vrouwen openlijk uitspreken dat het opzich prettig zou zijn als ze zich niet redelijk by default onveilig zouden hoeven te voelen in bijzijn van mannen?

I can’t. 😂

De wereldbevolking mag wel wat kleiner tho. 👍

Tegen @Neo-Shulginist wil ik wel nog even zeggen dat ik veel in dit topic herken, als in: ik weet maar al te goed hoe het is om met sterke gevoelens van minderwaardigheid te leven. Ik vind het daardoor ook wat moeilijker om echt inhoudelijk op dit topic te reageren, omdat dit voor mij een onderwerp is dat zeer dichtbij staat. Ik heb hier ook al sinds kinderleeftijd therapie voor.

Ik ben het wel met @ljuv eens dat het je weinig gaat brengen om de oorzaak buiten jezelf te zoeken. Ja, het leven is soms - of vaak - unfair. Toch heb je op externe factoren simpelweg weinig tot geen invloed.

Persoonlijk heb ik mijn onzekerheid en minderwaardigheidsgevoelens altijd veel meer als de oorzaak van mijn issues t.o.v. tot relaties/mannen gezien, dan het gevolg van. En ik zou de verklaring ook nooit zoeken in maatschappelijke ontwikkelingen, of wat dan ook. Ik besef dat ikzelf echt de enige ben die daaraan wat kan veranderen.

Mijn moeder staat voor de deur, dus ik kan daar nu helaas niet verder op in gaan. 😊 Maar ik weet dus zeker wel hoe klote het is om met je eigen zelfbeeld in de knoop te liggen, en ik gunde je echt wat anders want dat verdien je!
Klik om te vergroten...
Dat is wel heel simpel om te oordelen dat dat iets over mij zegt. Dit is voor mij echt een ver van mijn bed show en ik ken gelukkig heel veel vrouwen die zich per definitie gewoon veilig voelen bij mannen. Ik zie en hoor alleen een heleboel voorbij komen waarvan ik denk dat er toch iets heel groots van wordt gemaakt.Als ik lees mannen zijn niet welkom in een massagesalon meer omdat een heikneuter een keer zn broek omlaag heeft gedaan 10 ooit dan denk ik weer van ja...oke, misschien kende die de huisregels niet ofzo of was die anderen gewend. En gekken heb je helaas ook een heleboel. Maar hier wordt meteen een heel geslacht gebanned.

Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣

Ik ken ook de andere kant van het verhaal, van dichtbij, en zulke dingen en om te zien wat dat doet met slachtoffers is verschrikkelijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ze Herbs Mang zei:
Ik ben zelf in discotheken talloze keren door vrouwen letterlijk aangerand dat ik ze van me afgeduwd ben in me gezicht gespuugd, glazen drank in mn gezicht, en ja die waren allemaal redelijk ver heen. En dan kan je zeggen, .haha man moet dat kunnen hebben toch. Ja zeg dat maar tegen mn vriendin 🤣
Klik om te vergroten...

De laatste keer dat dat gebeurde was vorig jaar Halloween. Toen was ik een robot danser en had ik NEP gerookt.

Rampzalig optreden (niet alleen maar voor/door mij gelukkig).

Schaam me nog steeds dood voor mijn onder-de-maatse optreden.

Toch mag ik het idee van vrouwen wel die een beetje haar recht in eigen hand nemen wel een beetje.

Het hele idee is -bij ons- dat je vrouwen nooit mag slaan en mannen een beetje omdat ze minder sterk zijn en dat je hun slappe bovenhandse tikjes gewoon moet verdragen, als man zijnde.

OT:

Die zelf-afwijzing heb ik bijna altijd met MDMA gehad.

Met coke d'r bij was dat minder. Maar 3-MMC was beter dan XTC + coke, veel puurder, veel goedkoper en legaal verkrijgbaar.

Je kunt niet meer adequaat op nuchtere mensen reageren, al zal het vast helpen als je het vaker gedaan hebt.

Dat heb ik tenminste met andere drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."