Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw idee tegen branderige pep

Nieuw idee tegen branderige pep

33 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga heus geen rennie opsnuiven, ik denk dat het sowieso niet gaat werken en dat brandend gevoel heeft wel iets vind ik. Daarbij voel ik niet echt dat mijn neusbotje aan het wegrotten is.
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#2
branden hoort er gewoon bij en voor die minuut dat ik daar last van heb na een lijn, ga ik niet moeilijk zitten versnijden enzo.
denk ook niet dat het werkt trouwens. wel een creatief id
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laat het toch lekker branden :smoke:
J
Jelle SnelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Precies! geniet ervan juist....althans, dat doe ik :beer:
en daarna gewoon ff wat water door je neus snuiven en dan ist al héél wat minder :grin:
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon 5 of meer druppels water oplossen met speed en daarna de oplossing snuiven. Je hebt geen branderig gevoel en er gaat veel minder speed in aanraking komen met je neus en er gaat minder speed in je neeus blijven zitten.Alleen ga je wel een plotselinge gore smaak in je keel proeven dat wel na aantal seconde bijna voledig weg is.
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk niet dat het werkt, je maagwand kan wel erg lijken op je neusslijmvlies, maar is toch wel een belangrijk verschil denk ik... (weet t ook niet zeker, want heb er nooit zo over na gedacht).

De pH in je maag is altijd erg laag (ongeveer 1.5), dat is zuur genoeg om zo een gat door je maag te branden, dat gebeurt niet omdat er enzymen zijn (COX) die een stof aanmaken die je maagwand beschermd tegen die zuren. Bij mijn weten zitten die enzymen niet in je neusslijmvlies (wat voor functie zou dat hebben?). Dit is gewoon even ter illustratie van de verschillende milieu's en verschillende manieren van bescherming ertegen...

Ik denk niet dat medicijnen als rennie direct tegen het maagzuur werken, je hebt immers die lage pH gewoon nodig, om eerlijk te zijn weet ik echter niet hoe ze wél werken. Dat ze iets met die COX doen lijkt me ook ster, maar denk wel dat het op bepaalde manier een wering heeft die alleen werkt in je maag, niet in je neus, dat zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gooi er dan gewoon wat lidocaine in.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
idd dat spul is plaatselijk verdovend, wordt veel met coke versneden
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kap gewoon wat coke bij je spek he :wink:
helpt wel een beetje of tbeste is eerst je neus te poederen met c en dan gewoon spek werkt gegarandeerd
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mensen, jullie hebben het allemaal verkeerd. :mrgreen:
Het werkt, heb van het weekend het hele weekend gesnoven met remmies vesneden door de pep. Het brand niet meer, heeft een licht mintsmaakje wat heel fris proeft (mintsmaak remmies), en het werkt nog even goed :openmouth:
En bovenal, geen bloedende neus meer, en geen bloedkorsten.
En voor de ongelovigen onder jullie, ik heb het bij me chemie docent nagevraagd of het schadelijk is.
Nee, remmies bestaan vooral uit calcium carbonaat. Dit carbonaat bind met de waterstofchloride die vrijkomt als het in contact komt met het vocht in je neus en het branden veroorzaakt wat in de pep zit. Dan wordt de reactie 2 CaCO3 + 2 HCL --> 2 H2O + 2 Cacl + 2 O2
bij de neutralisatie van het zuur komt dus water, calcium carbonaat en zuurstof vrij. calcium cloride is een zout wat oplost in het vocht in je neus. Dit wordt waarschijnlijk opgenomen, of kom via je keel in je maag terecht, of snuit je uit je neus. De overige bestandsdelen van de remmies zijn ook niet schadelijk, dus het is volledig veilig
Over een paar jaar zal je neus je dankbaar zijn :wink:
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#11
nee,ik denk niet dat dit gaat werken.
het maagslijmvlies is nl niet hetzelde als je neusslijmvlies.
je neemt namelijk een rennie als je maag teveel zuur produceerd,dit zuur produceren doet je maag altijd om je voedsel te verteren.
je neusslijmvlies darentegen produceert helemaal geen zuur.
een rennie helpt alleen tegen het overtollige zuur dat je maag produceerd,het helpt niet tegen de schade aan je maagslijmvlies oploopt door de chemische stoffen die je inneemt.
en dus zal het in je neus ook niet tegen de schade helpen.
en zo is het met alle middelen tegen maagzuur.
hun uiteindelijke doel is is het overtollige zuur in je maag neutraliseren,of ervoor zorgen dat je maag minder zuur gaat rpoduceren.
Ze helpen dus nooit tegen de schade!!
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#12
dallandra zei:
nee,ik denk niet dat dit gaat werken.
het maagslijmvlies is nl niet hetzelde als je neusslijmvlies.
je neemt namelijk een rennie als je maag teveel zuur produceerd,dit zuur produceren doet je maag altijd om je voedsel te verteren.
je neusslijmvlies darentegen produceert helemaal geen zuur.
een rennie helpt alleen tegen het overtollige zuur dat je maag produceerd,het helpt niet tegen de schade aan je maagslijmvlies oploopt door de chemische stoffen die je inneemt.
en dus zal het in je neus ook niet tegen de schade helpen.
en zo is het met alle middelen tegen maagzuur.
hun uiteindelijke doel is is het overtollige zuur in je maag neutraliseren,of ervoor zorgen dat je maag minder zuur gaat rpoduceren.
Ze helpen dus nooit tegen de schade!!
Klik om te vergroten...


Je hebt niet echt goed gelezen he?
Als je de logisch nadenkt, a) je neusslijmvlies is niet indentiek aan je maag, maar het heeft wel de capaciteit om bijna iedere stof op te nemen die ook door je maagslijmvlies kan worden opgenomen. Als je pep snuift komt door het contact met het vocht in je neus, dan komt er waterstofchloride vrij, Waterstof chloride is HCL ---> hetzelfde wat in je maagje zit, hetzelfde wat de remmie neutraliseerd. Het enigste wat je krijgt is watervorming, zuurstof en calciumcloride. Amfetamine brand niet, en is neutraal voor je neusslijmvlies. Dus tenzij je pep vermengt is met je zogenaamde 'chemische stoffen' help de remmie wel. Dus tenzij je het niet zelf probeerd en/of basic reserch doet, laat je commentaar achterwege.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#13
rennie snuiven is niet onderzocht dus denk ik dat het toch een andere bijwerking kan hebben, en die docenten zeiden niet laang geleden dat heroine grootste uitvinding na aspirine is
m
maverickLid
01-01-2024, 00:00
#14
tgaat er gwn om dat een rennie de zuurtegraad of de zuren vn de pep gwn neutraliseert.. waardoor er geen zuur meer is, waardoor je geen branderig gevoel hebt of wegrot omdat er geen zuur is, iig voorzover ik me kan bedenken zou het in theorie moeten werken.. ik heb ook scheikunde gehad.. en deze jongeman zegt ook dat t werkt dusj.. klinkt aannemelijk

ik vind ik het een zeer creatief en tof bed8 idee.. en als het werkt en verder geen invloedt heeft op de werking vn pep is het gwn een toffe uitvinding..

*edit*.. dus eigenlijk is het branderig gevoel gwn een teken vn slordige chemische processen (verkerde molverhouding stoffen), in de keukenlabjes word neit zo heel nauwekeurig gewerkt.. waardoor er nog wat grondstoffen teveel of te weinig zijn die dan reageren in je neus tot bijv. waterstofchloride.. pure amfetamine is idd neutraal dacht ik ja..
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
maverick zei:
*edit*.. dus eigenlijk is het branderig gevoel gwn een teken vn slordige chemische processen (verkerde molverhouding stoffen), in de keukenlabjes word neit zo heel nauwekeurig gewerkt.. waardoor er nog wat grondstoffen teveel of te weinig zijn die dan reageren in je neus tot bijv. waterstofchloride.. pure amfetamine is idd neutraal dacht ik ja..
Klik om te vergroten...

pure amfetamine is vloeibaar..
m
maverickLid
01-01-2024, 00:00
#16
JewCookie zei:
maverick zei:
*edit*.. dus eigenlijk is het branderig gevoel gwn een teken vn slordige chemische processen (verkerde molverhouding stoffen), in de keukenlabjes word neit zo heel nauwekeurig gewerkt.. waardoor er nog wat grondstoffen teveel of te weinig zijn die dan reageren in je neus tot bijv. waterstofchloride.. pure amfetamine is idd neutraal dacht ik ja..
Klik om te vergroten...

pure amfetamine is vloeibaar..
Klik om te vergroten...

daarom kan het nog wel neutraal zijn.. kzei nix over de fase van de stof :rolleyes:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#17
ach kom doe niet belachelijk,goeie speed brand gewoonweg even als de tering,so? hou je er niet van doe ut dan niet... :rolleyes: :)
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Stad en land afgelopen... NERGENS remmies te vinden! Snap jij het?
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#19
oke mensen, dit zal vast als een heel dom idee klinken, en is het eigenlijk ook wel, en heb niks tegen brandende pep, maar vroeg me gewoon af of het zou werken.

Bedacht me namelijk laatst:
je neusslijmvlies lijkt heel erg op je maagslijmvlies.
het branden in je neus wordt door zuurvorming van stoffen in de pep veroorzaakt.
als je last heb van brandend maagzuur neem je iets van een rennie :confused: .....
........
........
zou het dan niet logisch zijn dat als je een rennie per 10gram pep ofzo versnijd, dat zodra het in je neus komt, zuurvorming begint, dat de remmie het gelijk neutraliseerd. Dan heb je ook nooit meer gezeik van branden, en dat je neus kapot is, en je neusbotje wegsmelt!!!! :mrgreen: het ultime pep probleem opgelost :mrgreen:

laat effe weten of jullie denken dat het gaat werken,
en of je miss iets beter weet dan een rennie (zitten verder geen schadelijke stoffen in) :P
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#20
heb op het 2de gestemd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."