Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmeth VS speed

meth VS speed

60 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja? dus? ik heb ook seks gehad met iemand waarmee ik niet naar bed zou gaan als ik nuchter zou zijn geweest. Je wordt er gewoon geil van, maar ja dat is met zoveel dingen.. coke,speed, alcholol,ghb, mango`s... doe niet alsof het een wrede drug is die zijn psychologische krachten uitoefent op mensen en hun dingen tegen hun zin in laat doen.

Meth is een verbinding die zowel chemisch als neurologisch erg lijkt op amfetamine. Verschil in werking berust op het verschil in moleculaire structuur tussen de twee, namelijk dat er minder affiniteit is voor MAO waardoor er een langere werkzaamheid ontstaat. Het is niets meer, niets minder.

"Schadelijkheid", zij het nou fysiologisch, neurologisch of emotioneel, is dosis -afhankelijk dus de ene middel is niet "slechter voor je" , dat hangt allemaal van jou af.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
He's damn right..
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vraag me af of je wel weet waar je het over hebt.
misschien hebben de meeste drugs geen psychologische invloed op jou, misschien omdat je klote qualiteit heb, of misschien ben jij zo'n uniek persoon wat bijna nergens wat van merk.
Er is ook nog een mogelijkheid dat je gewoon een beetje wijs probeerd te doen, en de frustraties van een heel moeilijk leven in de realiteit op deze manier probeerd te uiten.

Je hebt nog geen antwoord gegeven of je het gebruikt heb
Je hebt nog geen antwoord gegeven of je de qualiteit heb laten testen
Je formulering klinkt heel inteligent, in werkelijkheid is het gewoon zinloos gelul zonder ondersteuning van feiten.

En je laatste argument slaat helemaal nergens op. Dat wil zeggen dat je drugs zoals heroine, meth en PCP, even schadelijk zijn als THC amphetamine.

Methamfetamine ('meth') is de versterkte vorm van amfetamine zoals "crack" de versterkte vorm van "coke" is. Methamfetamine heeft echter niet alleen dezelfde effecten als amfetamine. Amfetamine is een pepmiddel, het geeft je meer energie, het laat je sneller reageren, geen hongergevoel, geen vermoeidheid. Op die laatste twee na veroorzaakt amfetamine vooral lichamelijke effecten. De psychische effecten van amfetamine op zich hebben geen spacend effect: je blijft er bewust met je hoofd, je bent niet op een andere planeet. Methamfetamine geeft dezelfde effecten als amfetamine, alleen dan veel sterker. Daar komt nog bij dat methamfetamine wél een spacend effect heeft, waanbeelden, stemmen in je hoofd e.d. Deze drug is dus niet alleen een sterker variant van amfetamine; het is eigenlijk veel gevaarlijker voor jezelf en omstanders dan amfetamine.

Methamfetamine is verkrijgbaar in poedervorm, kristalvorm en basevorm. In het illegale circuit wordt methamfetamine meestal in de hydrochloride zout-vorm verkocht.

Er zijn verschillende medische toepassingen voor dit middel. Voorbeelden van gebruik zijn atleten, studenten of (straaljager)piloten die grote druk toch goed willen of moeten presteren. Ook wordt het veel gebruikt in het leger. In de Tweede Wereldoorlog gebruikten beide zijden het middel. Ook in de recente conflicten in het Midden-Oosten wordt meth gebruikt door soldaten. Methamfetamine wordt ook gebruikt als vermageringsmiddel (omdat interesse in eten verloren gaat). Ook bij extreme vormen van ADHD en ADD wordt het gebruikt. Een merknaam voor methamfetamine is desoxyn.

Methamfetamine kan hersenschade veroorzaken, maar onduidelijk is nog of het in lage doseringen (zoals wanneer het toegepast wordt als medicijn) schade toebrengt. Negatieve effecten van gebruik komen vooral voort uit het gebrek aan slaap, zoals geirriteerd zijn, paranoia, slecht zien en waanbeelden. In hele extreme gevallen kan het ook de dood veroorzaken.

Methamfetamine is zéér verslavend: de gebruiker wil na de eerste keer gebruik meteen weer, omdat de come-down (uitwerking) erger is dan die van heroïne. De verslaafbaarheid schijnt erger te zijn dan die van heroïne en crack.

De werking berust op het beïnvloeden van de hoeveelheid dopamine in de hersenen.


accepteer nou maar de waarheid :wink:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
meth666 zei:
Ik vraag me af of je wel weet waar je het over hebt.
misschien hebben de meeste drugs geen psychologische invloed op jou, misschien omdat je klote qualiteit heb, of misschien ben jij zo'n uniek persoon wat bijna nergens wat van merk.
Er is ook nog een mogelijkheid dat je gewoon een beetje wijs probeerd te doen, en de frustraties van een heel moeilijk leven in de realiteit op deze manier probeerd te uiten.

Je hebt nog geen antwoord gegeven of je het gebruikt heb
Je hebt nog geen antwoord gegeven of je de qualiteit heb laten testen
Je formulering klinkt heel inteligent, in werkelijkheid is het gewoon zinloos gelul zonder ondersteuning van feiten.

En je laatste argument slaat helemaal nergens op. Dat wil zeggen dat je drugs zoals heroine, meth en PCP, even schadelijk zijn als THC amphetamine.

Methamfetamine ('meth') is de versterkte vorm van amfetamine zoals "crack" de versterkte vorm van "coke" is. Methamfetamine heeft echter niet alleen dezelfde effecten als amfetamine. Amfetamine is een pepmiddel, het geeft je meer energie, het laat je sneller reageren, geen hongergevoel, geen vermoeidheid. Op die laatste twee na veroorzaakt amfetamine vooral lichamelijke effecten. De psychische effecten van amfetamine op zich hebben geen spacend effect: je blijft er bewust met je hoofd, je bent niet op een andere planeet. Methamfetamine geeft dezelfde effecten als amfetamine, alleen dan veel sterker. Daar komt nog bij dat methamfetamine wél een spacend effect heeft, waanbeelden, stemmen in je hoofd e.d. Deze drug is dus niet alleen een sterker variant van amfetamine; het is eigenlijk veel gevaarlijker voor jezelf en omstanders dan amfetamine.

Methamfetamine is verkrijgbaar in poedervorm, kristalvorm en basevorm. In het illegale circuit wordt methamfetamine meestal in de hydrochloride zout-vorm verkocht.

Er zijn verschillende medische toepassingen voor dit middel. Voorbeelden van gebruik zijn atleten, studenten of (straaljager)piloten die grote druk toch goed willen of moeten presteren. Ook wordt het veel gebruikt in het leger. In de Tweede Wereldoorlog gebruikten beide zijden het middel. Ook in de recente conflicten in het Midden-Oosten wordt meth gebruikt door soldaten. Methamfetamine wordt ook gebruikt als vermageringsmiddel (omdat interesse in eten verloren gaat). Ook bij extreme vormen van ADHD en ADD wordt het gebruikt. Een merknaam voor methamfetamine is desoxyn.

Methamfetamine kan hersenschade veroorzaken, maar onduidelijk is nog of het in lage doseringen (zoals wanneer het toegepast wordt als medicijn) schade toebrengt. Negatieve effecten van gebruik komen vooral voort uit het gebrek aan slaap, zoals geirriteerd zijn, paranoia, slecht zien en waanbeelden. In hele extreme gevallen kan het ook de dood veroorzaken.

Methamfetamine is zéér verslavend: de gebruiker wil na de eerste keer gebruik meteen weer, omdat de come-down (uitwerking) erger is dan die van heroïne. De verslaafbaarheid schijnt erger te zijn dan die van heroïne en crack.

De werking berust op het beïnvloeden van de hoeveelheid dopamine in de hersenen.


accepteer nou maar de waarheid :wink:
Klik om te vergroten...

Jij bent hier diegene die wijs wilt doen.

Die lap tekst die jij hebt gekopieert, is van een vrije encyclopedie, dat houd in, dat iedereen de mogelijkheid heeft om die lap tekst te veranderen, het is geen officiele wetenschappelijke informatie.

De allereerste zin klopt al niet.
Dat crack gelijk staat aan meth als coke aan pep.

Als die zin dus wel zou kloppen, zou het dus mogelijk zijn om in een handomdraai je pep naar meth te veranderen. Dat is helaas niet mogelijk.
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#5
@bobg

hij bedoelde waarschijnlijk dat crack tot meth staat en sos tot pep met betrekking op de werking en niet de productie.

Maar ik vind zijn tekst ookdikke onzin.

Ken ook iemand die het geprobeerd heeft, en tja zo enorm is het nu ook weer niet. sterke pep met beetje space verschijnselen maar dat heb je met sterke sos soms ook.

Zin in sex, ach ja geef mij een pil sos of pep en ik krijg ook wel zin als het moment wat goed zit. Hij vondmeth nu niet echt zo een stimulans ook al was hij met zen vriendin thuis.
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als die zin dus wel zou kloppen, zou het dus mogelijk zijn om in een handomdraai je pep naar meth te veranderen. Dat is helaas niet mogelijk.[/quote]



Het is ook een vrij simpele en korte reactie.
Het enigste verschil tussen amphetamine en methamphetamine is de toevoeging van een methyl groep (CH3) aan het middelste koolstof atoom.
Je mixt amphetamine met chloormethaan (methylchloride)(CHCL).
verwarm dit met een kookplaat zodat het langzaam begint te verdampen.
De amphetamine groep neemt de Methyl groep over van het metylchloride. Een waterstof groep breekt los van de amphetamine en bind zich weer met de chloride. De damp kun je laten condenseren en er blijft HCL achter.

Dus ga maar eens wat in chemie boeken studeren voor je weer commentaar leverd

En meth is zo zwak, yea right. Ga goede qualiteit zoeken en laat het eens testen.
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#7
quote van een aantal mensen: Hoe vaak heb jij Methamfetamine gebased dan?

Want als je het snuift is het echt niet zoveel anders als (bijna) pure amfetamine. Gewoon iets beter.

Wat Pharmafreak zegt, klopt gewoon, JIJ laat je beinvloeden door de drugs, de acties die je daarna neemt, worden nog steeds door jou genomen, niet door een methmannetje in je hoofd ofzo.

BOBG z'n point was dat er geen chemische reactie nodig is om van coke naar crack te gaan. enkel een omzetting van zout naar base. Als je iemand wil overtuigen met je kennis van scheikunde stel ik voor dat ge uw bronnen vermeld en geen fouten typt...

Er is een duidelijk verschil in de puurheid van de heldere Meth crystallen en de witte Meth HCI vorm (poeder)

Hier is het allemaal voor jullie (zommes nexus en pharmaphreek :angry: :smilingimp: . Ten eerste coke naar crack is een chemische reactie=een proces waarbij een of meer stoffen verdwijnen en of meer nieuwe stoffen met andere eigenschappen ontstaan. Loop je beetje wijs te praten terwijl je dat niet eens weet. Zal je eerst wat uitleggen over de coke crack reactie, dan is effe alles van methamphetamine. Met je iets sterker dan amphetamine. Als het beetje zuiver was en je zou dezelfde hoeveelheid hebben gesnoven lag je al lang in je kist met een overdose. En met je meth base.
En voor de rest van de lezers, negeer het bovenstaande, ik heb het zo goed mogelijk vertaald, hoop werk, maar wel moeite waard. Paar engelse namen voor substanties in het engels gelaten, verder op spelfouten voorbehouden. Bronnen staan onder ieder onderwerp + wat algemene bronnen zoals chemie boeken hier uit de kast.

Cocaine en crack cocaine

Freebase cocaine
De normale straatversie van cocaine is cocaine hydrochloride. Hier is de cocaine verbonden met een base, namelijk HCL (is een zout)
Freebase cocaine is cocaine zonder de zout basis eraan, freebase cocaine is bedoeld voor het roken. Gewone cocaine hydrochloride is bedoeld voor snuiven, spuiten en drinken.
De freebase cocaine verdampt bij een veel lagere temperatuur dan gewone cocaine hydrochloride waardoor deze zeer goed geschikt is om te inhaleren. Cocaine hydrochloride heeft in tegenstelling een te hoge verdampings temperatuur wat dicht bij het punt zit van verbranding, waardoor een hoop verloren gaat. Een andere eigenschap van freebase is dat deze niet oplosbaar is in water (en dus niet voor snuiven, spuiten en drinken gebruikt kan worden).

Om de base van de cocaine af te halen word deze eerst opgelost in water (dit is nog cocaine hydrochloride (Coc HCL) wat zeer goed oplosbaar is). Officieel is cocaine C17H21NO4, , maar we korten het af met Coc. Bij dit proces komt de chloride(Cl) los scheid zich van het cocaine ion (Coc-H+). Vervolgens wordt er een base toegevoegd. Dit is meestal ammonia (NH3).
Hier is de hierbovengenoemde chemische reactie:
Coc-H+Cl– + NH3 → Coc + NH4Cl
Er is geen water (H2O) in de reactie weer gegeven omdat deze aan beide kanten gelijk blijft.
De onoplosbare freebase cocaine (Coc) zit nu in het mengsel. Om dit er uit te halen moet er ether worden toegevoegd. Met erg lang intensief schudden lost de freebase cocaine op in de ether. De ether is onoplosbaar in water en blijft erop drijven, daardoor kan deze van het water worden afgezogen. De afgezogen ether bevat de freebase cocaine. De laatste stap is de ether laten verdampen en er blijft alleen nog de pure cocaine base achter.

Het enigste probleem van deze reactie is dat de ether extreem vlambaar is + dat deze enorme dampen afgeeft die zwaarder dan lucht zijn, en dus naar de grond zakken. Als deze dampen in contact komen met zuurstof kunnen deze peroxidase vormen, dit kan spontaan ontbranden en een explosie tot gevolg.
Omdat ether zo extreem vlambaar is en gevaarlijk wordt meestal een alternatieve manier gebruikt.


Crack cocaine
Er zijn verschillende reacties om crack cocaine te maken. De eerste is op een ammonia mengsel.
De eerste stap van cocaine producenten was om de stap van het verwijderen van de freebase cocaine in het ammonia mengel (toevoegen van ether) over te slaan. Na verdamping van het mengsel blijft het ammonium zout (NH4CL) met de freebase cocaine over. Er is nu een rock overgebleven die nog maar een heel klein percentage water bevat.
Maar aangezien de Ammonia redelijk schadelijk en ook een vrij sterke base is (sterke base hebben de neiging om een percentage van de cocaine om te zetten in het non-psychoactive ecgonine (dit geeft geen stimulatie zoals cocaine)).

In de meestgebruikte methode wordt het ammonia vervangen door sodium bicarbonate (NaHCO3). Deze heeft ook de voorkeur dan als hij gewoon gekookt wordt het percentage 40-50% is. De sodium bicarbonate maakt tijdens het koken een krakend/knetterend geluid, vandaar de naam CRACK cocaine
Chemische reactie van omzetting van cocaine naar crack cocaine:
Coc-H+Cl– + NaHCO3 → Coc + H2O + CO2 + NaCl
Om deze reactie te laten verlopen wordt het mengsel gekookt.
Van het mengsel na de reactie verdampt de H2O en de CO2 (carbon dioxide) vervliegt.
Het kan zijn dat in de reactie een klein gedeelte van het sodium bicarbonate niet met de Cocaine hydrochloride reageerd, omdat deze bijvoorbeeld in een kleiner percentage aanwezig is. Dan ontstaat er sodium carbonate
2 NaHCO3 → Na2CO3 + H2O + CO2
Het kan ook zijn dat er sodium carbonate overblijft omdat de reactie niet genoeg tijd heeft gehad.
De crack cocaine kan later opnieuw bewerkt worden in kleine hoeveelheden met water. Dit verwijderd de overgebleven bicarbonate/carbonate en laat de cocaine in een relatieve pure freebase achter.

http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine


Methamphetamine
Poeder methamphetamine is de hydrochloride zout vorm wat sterk hygroscopic (absorbeerd snel water uit de lucht) is. De zout (HCl) vorm is gewoon te roken. Crystal meth, Ice of glass wordt vaak genoemd bij methamphetamine in kristal vorm. Methamphetamine wordt vaak met amphetamine (speed) of methylphendate (ritalin) versneden. Ritalin 10mg beval 10mg methylphendate. Veel mensen denken dat Crystal meth een freebase vorm is van methamphetamine HCl, dit is niet correct. Methamphetamine kan gewoon gerookt in zijn normale HCl vorm, maar om de tijd ervoor te nemen om het in kristallen te laten vormen maakt het makkelijker om te roken. Meth in zichtbare kristallen (in tegen stelling tot poeder) is zeer waarschijnelijk erg puur omdat het moeilijk is om kristallen met onzuiver matriaal te laten vormen. Methamphetamine freebase is een olie en zeer zelden te vinden op de straat.
Ice wordt vaak gebruikt als bijnaam voor crystal meth.
Ice is geen meth, Ice is officieel 4 methylaminorex. Maar daar kom ik later op terug.

Meth heeft veel verschillende werkingen op het lichaam.
De effecten kunnen enorm verschillen per persoon door een aantal factoren zoals lichaams chemie, leeftijd, geslacht, conditie enz.
Hier staan ze allemaal op een rijtje:
Positieve neutrale negatieve
Extra energie veel praten verstoord slaap patroon
Alert gewichtsverlies gespannen kaken
Euphoria zweten anorexia
Versterkte zin sex hallucinaties geen zin in seks
Jeuk en bultjes op de huid
Overgeven
Hyperactief
Geirriteerd


Negatieve: effecten van verslaving:
Nerveus dodelijke nier en long afwijkingen
Agressief hersen schade
Paniekerig en paranoiapermanente psychologische schade
Stuiptrekkingenverzwakte weerstand
Vals gevoel van machtleverschade
Depressief en zelf moord neigingen
beroerte


Methamphetamine kan op verschillende manier genomen worden.
Hieronder staan de manieren, dosis, en tijden.
(deze tijden en doseringen zijn gebaseerd op pure methamphetamine wat gebruikt word door een onregelmatig gebruiker. Regelmatige gebruikers hebben 2 tot 3 keer zoveel nodig, zware gebruikers nog meer.)

Oraal
Het oraal nemen van meth leverd geen of bijna geen rush op, de euphorische effecten zijn een stuk minder. Het voordeel is dat de crash niet zo ontzettend zwaar is.
Drempel 5 mg
Lichte stimulatie 5-15 mg
Gemiddeld 10-30 mg
Sterk (lichte rush) 20-50 mg

Begin 20-70 minuten (afhankelijk van de maaginhoud
Tijdsduur rush 3-5 uur
Afname van gevoel 2-6 uur
Na effecten tot 24 uur lang

Snuiven
Hij het snuiven krijg je een goede rush, euphorische effecten. Wel een redelijk zware crash.
Drempel 5 mg
Lichte stimulatie 5-15 mg
Gemiddeld 10-40 mg
Sterk (lichte rush) 30-60 mg
Erg sterk 50+ mg

Begin 5-10 minuten
Tijdsduur rush 2-4 uur
Afname van gevoel 2-6 uur
Na effecten tot 24 uur lang

roken
bij roken krijg je een sterke rush met sterke euphorische effecten. Ook een zware crash
Drempel 5-10 mg
Lichte stimulatie 10-20 mg
Gemiddeld 10-40 mg
Sterk (lichte rush) 30-60 mg
Erg sterk 50+ mg

Begin 0-2 minuten
Tijdsduur rush 1-3 uur
Afname van gevoel 2-4 uur
Na effecten tot 24 uur lang

Injecteren
Bij het injecteren zijn de sterkste effecten
Drempel 5 mg
Lichte stimulatie 5-10 mg
Gemiddeld 10-40 mg
Sterk (lichte rush) 30-60 mg
Erg sterk 50-100 mg (intense rush en euphoria)

Begin 0-2 minuten
Tijdsduur rush 1-3 uur
Afname van gevoel 2-4 uur
Na effecten tot 24 uur lang

Bij regelmatig gebruik van methamphetamine is aangetoond dat dit toxisch is voor de dopamine cellen en de seretonine neuronen wat kan leiden tot onherstelbare schade. Klachten zoals geesterlijke en gedrags problemen volgen.

Verschillen tussen amphetamine en meth
Meth is amphetamine + een methyl groep
De methyl groep zorgt voor een snellere en betere opname in de hersenen
Bij de meeste bekende psychoactives zorgt de toevoeging van een methyl groep voor andere effecten, tijdsduur, en kracht
Methamphetamine veroorzaakt bij regelmatig gebruik schade aan de dopamine receptoren. Amphetamine doet dit alleen in extreem hoge dosisen.
Meth verzwakt je imuun systeem een stuk meer dan amph, waardoor je vatbaar wordt voor MRSA streptococcus, staphylococcus en pseudomona’s infecties.
Meth versterkt dwangmatig seksueel gedrag
enz enz enz.



http://forum.fok.nl/topic/865215
http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Meth


Ice (4 methylaminorex)

Crystal meth word vaak ten onrechte Ice genoemd. Crystal meth zijn heldere doorzichtige kristallen, vandaar de andere bijnaam glass. Ice zijn witte ondoorzichtige kristallen.
Ice is een soort sterkere vorm van methamphetamine met een gevoel van mdma erbij.

Oraal
Zwak 5-10 mg
Gemiddeld 10-25 mg
Sterk 25+ mg

Begin 1-2 uur
Optimale duur 10-16 uur
Na effecten tot 48 uur lang

Snuiven
Zwak 5-10 mg
Gemiddeld 10-20 mg
Sterk 20+ mg

Begin 20-40 minuten
Optimale duur 5-10 uur
Na effecten tot 48 uur lang

Injecteren
Zwak 5-10 mg
Gemiddeld 10-20 mg
Sterk 20+ mg

Begin 20-40 minuten
Piek 1 uur
Optimale duur 6-12 uur
Na effecten tot 48 uur lang

http://www.erowid.org/chemicals/4_methy ... orex.shtml[/quote]
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe vaak heb jij Methamfetamine gebased dan?

Want als je het snuift is het echt niet zoveel anders als (bijna) pure amfetamine. Gewoon iets beter.

Wat Pharmafreak zegt, klopt gewoon, JIJ laat je beinvloeden door de drugs, de acties die je daarna neemt, worden nog steeds door jou genomen, niet door een methmannetje in je hoofd ofzo.
C
ColaiutaLid
01-01-2024, 00:00
#9
misschien een domme vraag, maar ik heb hier al vaker de term relatine gehoord, zou dat ritalin moeten zijn? of iets anders :confused:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon een andere fabrikant
I
IcequeenLid
01-01-2024, 00:00
#11
heb geen zin in zitten...jij dan?
m
magikLid
01-01-2024, 00:00
#12
De enige keer dat ik een vorm van meth heb gebruikt, was in de vorm van relatine pilletjes (10mg, de zwaarste dosis). Ik had er 5 op en ik voelde me eigenlijk hetzelfde als na 2-3 lijntjes speed.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#13
sakerhets_tandstickor zei:
fuck, mag hopen dat die bagger zooi niet te populair wordt hier.
Ik heb een jaar in Australie gewoond waar dat spul echt een ramp is/aan het worden is. Ik woonde in de buurt van een verslavinskliniek en een achterbuurt, en je kon de lamme hero junks en de compleet gestoord meth heads zo uit elkaar houden. Echt compleet opgefokte mafkezen, helemaal para of super hyper die je soms tegenkwam als je buiten een peuk stond te roken.... Gasten aan de smack zien we allemaal wel, maar dat spul is echt niet te vergelijken qua overlast e.d.
Ook echt een epidemie aan het worden daaro, kreeg zelfs flyers van de cops over dat je moest bellen als je iemand teveel anti-flu medicatie zag kopen (van die shit met pseudoephedrine derin, werkte trouwens wel fucking goed toen ik een zware griep had, wou dat ze dat spul hier ook haddem)

Vermoed nu trouwens dat ik misschien ook wel dat spul heb gesnoven, was m'n eerste keer speed op een dikke avond uit met australische vrienden. Of ik ook speed wilde.... ja is goed, 2x een lijntje van 4 cm en een bijna leeg zakje uitgelikt. Fucking lang wakker een de dikste kater van speed ooit. Sindsdien in NL speed gebruikt een paar keer, altijd meer gehad maar nooit zo leipe ervaringen, misschien was het gewoon goeie shit maar ik zit te twijfelen....
Klik om te vergroten...

Ik ben het zeker eens met de stelling dat meth niet populair mag worden hier. Kijk naar australie,VS en zuid afrika. In een dorp vlak bij kaapstad wordt meth gemaakt in 1 op de 2 huizen. Niemand maakt school af en meer dan 50% van de bevolking in dat dorp is daar aan verslaafd ( ook maar gelezen hoor )
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Wat Pharmafreak zegt, klopt gewoon, JIJ laat je beinvloeden door de drugs, de acties die je daarna neemt, worden nog steeds door jou genomen, niet door een methmannetje in je hoofd ofzo.
Klik om te vergroten...

Wat een gelul voor een moderator op een drugsforum.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#15
Colaiuta zei:
misschien een domme vraag, maar ik heb hier al vaker de term relatine gehoord, zou dat ritalin moeten zijn? of iets anders :confused:
Klik om te vergroten...
ja dacht ook dat dit hetzelfde was, maar gewoon andere naam...
maar ben niet 100% zeker...
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb even gekeken naar de wiki-pagina van methamphetamine in het engels en in het nederlands... wat blijkt, dat op de nederlandse pagina alles lijkt te zijn geschreven uit een bijna persuasieve doel, alsof het door bezorgde ouders voor hun kinderen is geschreven, terwijl de engelse pagina informatief en wetenschappelijk oogt. Uit de nederlandse pagina blijkt ook dat "je na een keer gebruik al verslaaft bent aan meth" en dat je "van meth wel een spacend effect krijgt(in tegenstelling tot speed)" (klinkt inderdaad erg wetenschappelijk...)

Ik zou het een goede initiatief vinden als we de nederlandse pagina even kunnen laten veranderen zodat het wetenschappelijk, en bruikbaar wordt. Weg met de propaganda !
m
magikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Colaiuta zei:
misschien een domme vraag, maar ik heb hier al vaker de term relatine gehoord, zou dat ritalin moeten zijn? of iets anders :confused:
Klik om te vergroten...

same shit, different name
5
5-HTLid
01-01-2024, 00:00
#18
PharmaPhreeK zei:
Ik heb even gekeken naar de wiki-pagina van methamphetamine in het engels en in het nederlands... wat blijkt, dat op de nederlandse pagina alles lijkt te zijn geschreven uit een bijna persuasieve doel, alsof het door bezorgde ouders voor hun kinderen is geschreven, terwijl de engelse pagina informatief en wetenschappelijk meth behandelt. Uit de nederlandse pagina blijkt ook dat "je na een keer gebruik al verslaaft bent aan meth" en dat je "van meth wel een spacend effect krijgt(in tegenstelling tot speed)" (klinkt inderdaad erg wetenschappelijk...)

Ik zou het een goede initiatief vinden als we de nederlandse pagina even kunnen laten veranderen zodat het wetenschappelijk, en bruikbaar wordt. Weg met de propaganda !
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad beetje nep geschreven. Echter gaan zij uit van iemand die Meth rookt, en geloof me dan ben je echt snel verslaafd eraan. Dit is namelijk erg puur, veel puurder dan de HCL vorm (noemen ze Crank in amerika)

Als je meth snuift dan is het veel minder heftig, toch ben je gemakkelijk 12-18 uur achter elkaar wakker in tegenstelling tot de 6-8uur van amfetamine (speed). Ook krijg je een heftigere buzz dan bij speed. Als je het snuift is de come-down (uitwerking) al een hel. Wanneer je het rookt is de come-down bijna ondragelijk, je neemt snel weer en voor je het weet 2-3 dagen wakker. Er is een duidelijk verschil in de puurheid van de heldere Meth crystallen en de witte Meth HCI vorm (poeder). Ik heb het zelf daarom ook nog nooit gerookt, hou me longen liever zonder gaten :wink: Kortom Meth is het evil :smilingimp: broertje van Amp maar aan de andere kant vele malen sterker in werking :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed en kwaad bestaan niet.

Laat staan in de drugswereld.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#20
mja meth begin in zoiezo niet aan. als ik lees wat het allemaal met je lichaam doet. het verneukt het lichaam zeker :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."