Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"En als ge een goei reden wilt... In sommige gevallen wordt speed versneden met melkpoeder. Als je dit zou proberen te injecteren is de kans reeel dat je lichaam in shock gaat door de afweerrectie die zoiets opwekt. andere producten waarmee tversneden wordt kunnen dan weer minder kwaad bij injectie maar je bent dan nog altijd heel dom bezig..."
"moest het iemand boeien... ritaline / rilatine bestaat zowel in vertraagde vrijgave als normale vrijgave. De stof die in ritaline, concerta en dergelijke ADHD middelen zit heet methylfenidaat en is qua effecten vergelijkbaar met amphetamine. Dagelijks gebruik kan ertoe leiden dat het lichaam een weerstand opbouwd of de ritaline sneller kan afbreken. Vermits amphetamine en methylfenidaat op elkaar lijken kan het lichaam dus al op voorhand "gewend zijn" aan de pep nog voor je het ooit genomen hebt. Kruistollerantie heet zoiets. Ik heb er al vaker van gehoord bij verwante molecules... In sommige gevallen wordt er trouwens nog altijd amphetamine voorgeschreven (mogelijk alleen in de VS?) http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritalin"
"PharmaPhreeK zei: Ik heb even gekeken naar de wiki-pagina van methamphetamine in het engels en in het nederlands... wat blijkt, dat op de nederlandse pagina alles lijkt te zijn geschreven uit een bijna persuasieve doel, alsof het door bezorgde ouders voor hun kinderen is geschreven, terwijl de engelse pagina informatief en wetenschappelijk meth behandelt. Uit de nederlandse pagina blijkt ook dat "je na een keer gebruik al verslaaft bent aan meth" en dat je "van meth wel een spacend effect krijgt(in tegenstelling tot speed)" (klinkt inderdaad erg wetenschappelijk...) Ik zou het een goede initiatief vinden als we de nederlandse pagina even kunnen laten veranderen zodat het wetenschappelijk, en bruikbaar wordt. Weg met de propaganda ! Klik om te vergroten... Wat houd u tegen? Ik heb de pagina over MDMA ook al ooit verbeterd. Geen registratie voor nodig hoor, gewoon aan klikken en verbeteren... Misschien eens een goed idee om met z'n allen de Nederlandstalige Wiki wat onder handen te nemen?"
"meth666 zei: Het enigste verschil tussen amphetamine en methamphetamine is de toevoeging van een methyl groep (CH3) aan het middelste koolstof atoom... yada yada Klik om te vergroten... Meth maak je door de stikstof te methyleren i.p.v. "middenste koolstof" (dit zou iets in de trend van 1-phenyl-2-methyl-2-aminopropane opleveren.) methylchloride is CH3Cl en niet CHCL en je vergeet een solvent te vermelden. De rest van je beschrijving kan wel kloppen alhoewel ik niet weet of methylchloride reactief genoeg is... nogmaals links naar bronnen AUB, je houd het niet voor mogelijk wat voor onzin er te vinden is opt net en ik heb heel sterk mn twijfels dat dit uit een boek komt als ik het lees.... BOBG z'n point was dat er geen chemische reactie nodig is om van coke naar crack te gaan. enkel een omzetting van zout naar base. Als je iemand wil overtuigen met je kennis van scheikunde stel ik voor dat ge uw bronnen vermeld en geen fouten typt..."
"Meth666, fijn dat je links post en zo te zien zitten er zelfs betrouwbare bronnen tussen. Maar dat heel gezwam met je reacties blijft volgens mij op niks slaan. Bij Crack en Coke is het nog steeds hetzelfde molecule wat de hersenen bereikt en de effecten opwekt. Iets wat niet het geval is bij meth / amfetamine, hetgeen verschillende moleculen zijn. Je hebt gelijk dat een zuur-base reactie ook een chemische reactie is maar die veranderd niets aan hoe het molecuul zijn werk doet in het lichaam. (en begin nu niet te zeiken over snellere opname want HCl zouten kan je ook spuiten waardoor ze even snel in het bloed zitten) Coke staat tot crack zoals Meth.HCl staat tot meth (vrije base) en niet zoals het tot amfetamine staat. Coke en crack bevatten hetzelfde actief bestanddeel, meth en speed niet. Dat was de point van BOBG en dat kan je wat mij betreft niet weerleggen, ongeacht hoeveel scheikunde je er probeert bij te sleuren. Je hebt voor 90% gelijk in wat je allemaal post maar Wiki is niet altijd 100% betrouwbaar, dat was de point..."
"Ah, fijn dat ge andere DF gebruikers hun standpunt ook probeert te begrijpen. Probeer u niet te fel op te jagen, hoe feller ge post, hoe feller andere mensen gaan reageren. Ik merk da ge wel weet waarover ge praat maar als ge het rustiger overbrengt wekt ge een pak minder reactie op..."
"meth666 zei: Wat er met amfetamine (basen) gesugereerd wordt is de freebase vorm van amfetamine. Normaal is amfetamine met sulfaat gebonden, maar in freebase vorm is het een gelige vloebare/stroperige oplossing. Dit is absoluut niet te roken, het roken van normale speed is al zeer af te raden. Klik om te vergroten... Dat je het zout niet moet proberen te roken snap ik volkomen. Dat ontbind in weet ik veel wat voor rotzooi voor het verdampt, idem bij Coke.HCl trouwens. Waarom Amfetamine freebase niet? kookpunt bij atmosferische druk is 200°C ("bp760, 200-203°") http://www.erowid.org/chemicals/ampheta ... stry.shtml"
"MetaalKonijn zei: Ik wens je wel veel succes om die rommel op te sporen Klik om te vergroten... Opsporen? omzetten van zout naar freebase is easy, je hebt enkel NaOH en Ether / zippovloeistof nodig."
"Mijn gok : Speed is te versneden om er genoeg van in 1 toediening neusspray te kunnen oplossen om dit te doen werken. met zuivere amfetamine zou het wel gaan. Er zijn trouwens verstuivers op de markt (geweest) waar efedrine inzit. De concentratie zou dan vergelijkbaar moeten zijn. dus de oplosbaarheid van amfetamine op zich lijkt me geen probleem Als het niet lukt kan je proberen de amfetamine te isoleren via een zuur-base extractie. Dat is een relatief eenvoudige procedure waarmee je afhankelijk van met wat de pep versneden is de amfetamine uit speed kan halen. (wel met wat verlies natuurlijk.) Ben wel eens benieuwd..."
"Denk het wel maar dan moet je al vaak nemen. Het is per slot van rekening een amfetamine... MDMA is in de jaren na zijn ontdekking getest als eetlustremmer, alleen hebben ze verdere testen gestaakt omwille van de bijwerkingen. "According to popular history the drug, first discovered in 1912, was developed by the German pharmaceutical giant Merck as a lucrative way to suppress the appetites of soldiers in the German army - a plot foiled by reports of bizarre side effects among the first human guinea pigs. Merck, the story goes, was forced to withdraw the compound and consigned it to the pharmaceutical scrap heap, where it lay until resurrected by 1970s drug guru Alexander Shulgin." http://www.mdma.net/merck/history-ecstasy.html"