Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er zo leuk aan speed?

Wat is er zo leuk aan speed?

52 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat heb ik dus niet..
Als ik speed neem en dan ga drinken merk ik dat ik veel eerder scheef ga lopen..
Niet het effect van alcohol dat je maar wat gaat lopen lallen en agressief word, maar wel dat je 'er scheef' van word..

Meestal gaat lekker doordrinken op speed bij mij toch niet omdat het bier dan niet lekker smaakt en ik raak vlug uitgedroogd dus grijp gauw naar gewone sinas of cola..
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Taat zei:
Dat heb ik dus niet..
Als ik speed neem en dan ga drinken merk ik dat ik veel eerder scheef ga lopen..
Niet het effect van alcohol dat je maar wat gaat lopen lallen en agressief word, maar wel dat je 'er scheef' van word..

Meestal gaat lekker doordrinken op speed bij mij toch niet omdat het bier dan niet lekker smaakt en ik raak vlug uitgedroogd dus grijp gauw naar gewone sinas of cola..
Klik om te vergroten...
Wat versta jij onder ''scheef'' hierzo?
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lopen en praten gaat me niet meer zo goed af..
Het is dus niet zo dat alle remmen los gaan en dat ik dus meer doe/durf of aggressief word (wat soms ook wel eens wil gebeuren)
Dus gewoon dat ik niet meer uit me woorden kom en van die verhalen vertel waar ik zelf niks van snap..en scheef lopen..
Ik vind het wel relax opzich
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm daar heb ik geen last van..
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
laan zei:
Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!
Klik om te vergroten...

Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#7
DonnieDark0 zei:
laan zei:
Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!
Klik om te vergroten...

Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.
Klik om te vergroten...
Drinken met vrienden vind ik gewoon heel gezellig en om niet na 12 bier dronken naar huis te willen vind ik speed erg toepasselijk. :)
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.
Klik om te vergroten...

ik word bijv. snel lam van alcohol.
maar in combinatie met speed blijf ik heel energiek en scherp en zin om vanalles te doen.
terwijl je van de alcohol ondertussen nog steeds lekker losjes en beheersbaar wazig word
ik vind het een chille combo
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey mensen,

Ik heb tot nu toe zo'n 6x XTC, 10x coke en 1x speed gedaan. Coke is natuurlijk het geweldigste gevoel ter wereld, maar 'tis veel te duur, werkt veel te kort en is veel te verslavend in mijn ogen, om ermee door te gaan. XTC vind ik the bomb :hearteyes: en ga ik verstandig, zo'n 1x in de 2 maanden gebruiken. Nou heb ik 1x speed gedaan, en ik snap er echt totaal geen fuck van wat mensen hier boeiend aan vinden. 'T enigste wat ik ervan merkte is dat je een beetje scherper ziet ofzo, en je gewoon totaal niet kan slapen (wat is hier zo leuk aan? ja oke, als je het hele weekend door wilt begrijp ik het), maar verderest vind ik het de domste drug ter wereld. Ik kan niet inzien hoe mensen dit boeiend kunnen vinden om te gebruiken.

Komt dit doordat het misschien slechte speed was ofzo? Wat hoor je er nou eigenlijk precies van te voelen? Wat is er zo boeiend aan om dit te gebruiken? Mensen die weleens XTC EN weleens Speed hebben gedaan, snappen mij toch 100% als ik zeg dat speed troep is vergeleken met XTC, of heb ik het fout?

Tell me something I don't know...? :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik nu ook geen speed meer. Vroeger toen ik nog volop actief was in het studentenleven toen heb ik wel eens vaker pep gebruikt. Donderdagavond feest, vrijdagavond feest, zaterdagavond feest ..... Dan was ik vaak toch wel ontzettend moe en dan was speed net goed om die zaterdagavond gezellig door te gaan. Dat het ongezond was en je totaal af brak werd toen vaak niet aan gedacht.

Tegenwoordig gebruik ik het niet meer, en ga ik met je mee dat MDMA een veel prettiger gevoel geeft :hearteyes:
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je goeie speed hebt krijg je een flinke rush..
Je voelt je blij (dopamine afgifte) hebt zin om dingen te ondernemen, zelfs dingen die je normaal niet echt ziet zitten..Je barst gewoon van de energie voor lange tijd
Het zelfvertrouwen word ook lekker geboost en praten kun je als de beste (luisteren hebbe we het maar niet over)

Dit is zo'n beetje het standaard verhaaltje over speed wat je zelf ook wel kent..
Maar je hebt het 1x gebruikt lees ik, en waarschijnlijk niet echt goed want je zou toch meer moeten voelen..
Dus voordat je gaat oordelen zou ik proberen om op zoek te gaan naar goeie speed, een flinke lijn/dosis naar binnen werken en dan terug komen :wink:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Okeoke, duidelijk. Is het ook zo dat sigaretten/joints 100x lekkerder zijn? (Dit heb ik onder coke/XTC)
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeker weten dat je slechte speed had, of te weinig hebt genomen.
Speed zoals het over het algemeen verkocht wordt bestaat (helaas) vaak uit 50% Caffeine, soms minder soms zelfs nog meer.

Bij speed waarin een grote hoeveelheid caffeine zit ben je wat onrustiger, meer hartkloppingen, minder euforie, langer wakker en de volgende dag ben je meer verrot. (dat is mijn ervaring)

Bij goede/betere speed neem ik een bommetje van zo'n 150 mg en dan voel ik me heerlijk opgewekt, actief, zeer euforisch, alles is leuk om te doen en het werkt lekker lang. (ook urenlange sex hoort bij speed :hearteyes: )
Het voordeel in vergelijking met MDMA vind ik dat je er gewoon normaal uitziet. Niemand kan het merken aan je. Je loopt niet met van die grote pupillen en een rare scheve kop te knarsen met je kaken.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha ok das duidelijk DonnieDark0, bedankt!

't Kwam ook af van een speedjunk zelf die 't voor 6 euro per gram verkocht..en ik zette de ene lijn na de andere, dit kan bij (goeie) speed niet normaal zijn toch? Toch is dit denk ik in korte tijd de enigste speed waar ik aan kan komen en ik wil een kleine hoeveelheid (misschien) voor m'n examens nemen, want een kleine hoeveelheid werkt concentratieverhogend toch? Hoeveel zou ik dan in een bommetje moeten gooien?
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
DonnieDark0 zei:
Bij speed waarin een grote hoeveelheid caffeine zit ben je wat onrustiger, meer hartkloppingen, minder euforie, langer wakker en de volgende dag ben je meer verrot. (dat is mijn ervaring)
Klik om te vergroten...
Langer wakker en rotter van caffeine klinkt voor mij niet echt logisch in de oren..
z
zuidwesterLid
01-01-2024, 00:00
#16
033Amnesia zei:
Haha ok das duidelijk DonnieDark0, bedankt!

't Kwam ook af van een speedjunk zelf die 't voor 6 euro per gram verkocht..en ik zette de ene lijn na de andere, dit kan bij (goeie) speed niet normaal zijn toch? Toch is dit denk ik in korte tijd de enigste speed waar ik aan kan komen en ik wil een kleine hoeveelheid (misschien) voor m'n examens nemen, want een kleine hoeveelheid werkt concentratieverhogend toch? Hoeveel zou ik dan in een bommetje moeten gooien?
Klik om te vergroten...

houd het bij recreatief gebruik, zeker als je het spul nog niet zo goed kent..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar had ik het bij kunnen laten ja, maar 0,5 gr over een weekend is heeeeel weinig, normaal gesproken had ik daar wel van kunnen slapen, maar na 8 wk clean was mijn tolerantie ook weer 0,0. Beetje op verkeken....
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb tot nu toe zo'n 6x XTC, 10x coke en 1x speed gedaan. Coke is natuurlijk het geweldigste gevoel ter wereld,
Klik om te vergroten...

blijkbaar is speed gewoon niks voor jouw, iedereen gaat op zijn eigen manier om met het effect van drugs.

jij zegt bijvoorbeeld dat je coke het geweldigste gevoel van de wereld vind.
ik vind dat dus juist 1 van de saaiste drugs die er is..

maar misschien moet je niet te gehaast oordelen aangezien je het nog maar 1 x gebruikt hebt.
sommige drugs moet je ook leren waarderen
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#19
J89 zei:
Ik heb tot nu toe zo'n 6x XTC, 10x coke en 1x speed gedaan. Coke is natuurlijk het geweldigste gevoel ter wereld,
Klik om te vergroten...

blijkbaar is speed gewoon niks voor jouw, iedereen gaat op zijn eigen manier om met het effect van drugs.

jij zegt bijvoorbeeld dat je coke het geweldigste gevoel van de wereld vind.
ik vind dat dus juist 1 van de saaiste drugs die er is..

maar misschien moet je niet te gehaast oordelen aangezien je het nog maar 1 x gebruikt hebt.
sommige drugs moet je ook leren waarderen
Klik om te vergroten...
Mee eens..
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Wat er zo leuk is aan speed, vroeg ik me afgelopen week ook telkens weer af.... Na een kleine depressie ben ik weer terug van een paar dagen weggeweest. Ik was zo naar de klote van dat halve grammetje van vorig weekend! Deze pep van 73% zuiverheid had weer een aardige roofbouw op mijn lichaam gepleegd waar ik nou niet bepaald happy van werd. Maakt dus geen fuck uit of er cafeine in zit of niet, het is allebei slopend!
Dus ja, wat er zo leuk aan speed is weet ik zelf eigenlijk ook niet meer.... Op het moment dat je net begint is het nog wel lekker, kun je er lekker actief op zijn, er lekker op neuken en denk je dat je heel wat bent. Als je al een paar nachten wakker bent, een themazepammetje (of drie) niet eens helpt en je alleen nog maar autistisch achter de computer kan zitten, is de lol er snel van af. Ik begin steeds minder leuke kanten te ervaren en heb mijn portie wel weer even gehad dus!
Klik om te vergroten...


Nou, ik voelde mij afgelopen weekend dus weer even precies zo. Ongelooflijk wat put dat spul je lichaam en geest uit zeg. Ik denk dat geen omschrijving voldoet voor diegene die het gevoel niet kent. Heb de afgelopen 3 maand op een enkele dag na onafgebroken aan de speed gezeten. Afgelopen week heeft mij lichaam mij laten weten dat het genoeg was; een fikse voorhoofdsholteontsteking, koorts, gruwelijke keelpijn, spierpijn, depressieve gevoelens.. m.a.w. gewoon helemaal op. Ook was mijn tolerantie dusdanig hoog geworden dat ik uiteindelijk zulke grote lijnen moest nemen (de speed was niet getest, dus het zou ook slechte kwaliteit kunnen zijn) dat ik ze simpelweg niet meer naar binnen kreeg. Ook moest ik regelmatig overgeven na het snuiven door de ranzige nasmaak in mijn keel. Iets dat ik een paar maanden geleden nog bijna als prettig ervaarde (de smaak)! Een aantal jaren geleden had ik erg veel moeite met overgeven (als ik misselijk was bijvoorbeeld), maar nu moet ik al bij het minste of geringste kokhalsen en ik heb heel snel braakneigingen. Afgelopen weekend zat ik er dus weer helemaal doorheen. Met name omdat je geestelijk zo gruwelijk afstompt! De dingen die je voor de tijd belangrijk vindt en zelfs de dingen waar die echt je passie waren doen je helemaal niks meer! Hierdoor voelde ik mij zo ontzettend waardeloos dat ik mezelf zover heb kunnen krijgen te stoppen. Dan maar een tijdje moe en zwak. Na een tijdje doorbijten zal het uiteindelijk beter worden dan hoe ik mij gevoeld heb op de speed. Ik hoop gauw weer met mijzelf op één lijn te komen.

Nou veel meer offtopic dan dit kun je niet zijn geloof ik :openmouth: dus om de vraag van de topicstarter maar even te beantwoorden:

Speed geeft bij "verstandig" gebruik een heerlijke rush. Je wordt er scherp en actief van. Niks is je teveel en bij het uitgaan is het ideaal omdat je heel lang door kunt. Je kunt moeilijk stil zitten en ik word er altijd vrij chaotisch van in mijn hoofd, omdat ik alles tegelijk wil doen. Ik weet zeker dat het (zelfs in een kleine hoeveelheid) voor mij niet geschikt zou zijn tijdens examens!! Ik word er te chaotisch van en kan mij sowieso niet op één ding concentreren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."