Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er zo leuk aan speed?

Wat is er zo leuk aan speed?

52 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar had ik het bij kunnen laten ja, maar 0,5 gr over een weekend is heeeeel weinig, normaal gesproken had ik daar wel van kunnen slapen, maar na 8 wk clean was mijn tolerantie ook weer 0,0. Beetje op verkeken....
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok then, wel vermaakt ?
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marla Singer zei:
Wat er zo leuk is aan speed, vroeg ik me afgelopen week ook telkens weer af.... Na een kleine depressie ben ik weer terug van een paar dagen weggeweest. Ik was zo naar de klote van dat halve grammetje van vorig weekend! Deze pep van 73% zuiverheid had weer een aardige roofbouw op mijn lichaam gepleegd waar ik nou niet bepaald happy van werd. Maakt dus geen fuck uit of er cafeine in zit of niet, het is allebei slopend!
Dus ja, wat er zo leuk aan speed is weet ik zelf eigenlijk ook niet meer.... Op het moment dat je net begint is het nog wel lekker, kun je er lekker actief op zijn, er lekker op neuken en denk je dat je heel wat bent. Als je al een paar nachten wakker bent, een themazepammetje (of drie) niet eens helpt en je alleen nog maar autistisch achter de computer kan zitten, is de lol er snel van af. Ik begin steeds minder leuke kanten te ervaren en heb mijn portie wel weer even gehad dus!
Klik om te vergroten...

Ik vind temazepam dan ook 1 van de minste benzo's die er zijn, wat dat betreft kan je beter diazepam nemen. En gewoon wat langer wachten met innemen en eerst wat drank. Als ik een uur na mn laatste lijn een benzo ga slikken heeft het ook geen zin maar 3 a 4 uurtjes later met een paar drankjes erbij dan ben ik zo vertrokken.

Dat van die caffeine maakt volgens mij ook geen drol uit. Altijd dat paranoia gedoe over caffeine. Ok, je hebt minder speed als het daarmee is versneden maar de werking van de caffeine is wel verwaarloosbaar als je speed op hebt. Met een paar bakkies koffie zit je ook zo aan een halve gram caffeine.
s
strawberry_coladaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De rush die speed geeft is zo zalig. Ik begin met mijn voet op de grond te tikken en heb het liefst van al zin om de marathon te beginnen lopen. Ik kan onvoorstelbaar veel werk verzetten en loop enorm scherp. Ik let enorm op details en ga ervoor zorgen dat alles piekfijn in orde is.
Wanneer ik anders stil en ingetogen ben, ga ik nu tegen 100 km/u woorden uitspuwen.
O ja: de seks is niet te vergeten, alles lekker strak en lekker onvermoeibaar !
Enz....

Ik vind het een heerlijke drug!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Endymion zei:
Marla Singer zei:
Wat er zo leuk is aan speed, vroeg ik me afgelopen week ook telkens weer af.... Na een kleine depressie ben ik weer terug van een paar dagen weggeweest. Ik was zo naar de klote van dat halve grammetje van vorig weekend! Deze pep van 73% zuiverheid had weer een aardige roofbouw op mijn lichaam gepleegd waar ik nou niet bepaald happy van werd. Maakt dus geen fuck uit of er cafeine in zit of niet, het is allebei slopend!
Dus ja, wat er zo leuk aan speed is weet ik zelf eigenlijk ook niet meer.... Op het moment dat je net begint is het nog wel lekker, kun je er lekker actief op zijn, er lekker op neuken en denk je dat je heel wat bent. Als je al een paar nachten wakker bent, een themazepammetje (of drie) niet eens helpt en je alleen nog maar autistisch achter de computer kan zitten, is de lol er snel van af. Ik begin steeds minder leuke kanten te ervaren en heb mijn portie wel weer even gehad dus!
Klik om te vergroten...

Ik vind temazepam dan ook 1 van de minste benzo's die er zijn, wat dat betreft kan je beter diazepam nemen. En gewoon wat langer wachten met innemen en eerst wat drank. Als ik een uur na mn laatste lijn een benzo ga slikken heeft het ook geen zin maar 3 a 4 uurtjes later met een paar drankjes erbij dan ben ik zo vertrokken.

Dat van die caffeine maakt volgens mij ook geen drol uit. Altijd dat paranoia gedoe over caffeine. Ok, je hebt minder speed als het daarmee is versneden maar de werking van de caffeine is wel verwaarloosbaar als je speed op hebt. Met een paar bakkies koffie zit je ook zo aan een halve gram caffeine.
Klik om te vergroten...

Ik begon ruim 17 uur nadat ik mijn laatste lijn had genomen pas themazepam te slikken. Dit ook nog geheel tegen mijn principes in, want ik combineer benzo's liever niet met uppers (ik heb zelf ondervonden hoe erg dit mis kan gaan namelijk). Ik was alleen nu echt wanhopig, wilde zoooo graag slapen na twee nachten wakker te zijn!
Deze pep was gewoon heeeeeeel erg sterk, want hoewel mijn lichaam wel reageerde op de slaappillen, bleef mijn hoofd gewoon doorratelen, het was echt heel erg naar!
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat heb ik dus niet..
Als ik speed neem en dan ga drinken merk ik dat ik veel eerder scheef ga lopen..
Niet het effect van alcohol dat je maar wat gaat lopen lallen en agressief word, maar wel dat je 'er scheef' van word..

Meestal gaat lekker doordrinken op speed bij mij toch niet omdat het bier dan niet lekker smaakt en ik raak vlug uitgedroogd dus grijp gauw naar gewone sinas of cola..
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#8
Taat zei:
Dat heb ik dus niet..
Als ik speed neem en dan ga drinken merk ik dat ik veel eerder scheef ga lopen..
Niet het effect van alcohol dat je maar wat gaat lopen lallen en agressief word, maar wel dat je 'er scheef' van word..

Meestal gaat lekker doordrinken op speed bij mij toch niet omdat het bier dan niet lekker smaakt en ik raak vlug uitgedroogd dus grijp gauw naar gewone sinas of cola..
Klik om te vergroten...
Wat versta jij onder ''scheef'' hierzo?
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lopen en praten gaat me niet meer zo goed af..
Het is dus niet zo dat alle remmen los gaan en dat ik dus meer doe/durf of aggressief word (wat soms ook wel eens wil gebeuren)
Dus gewoon dat ik niet meer uit me woorden kom en van die verhalen vertel waar ik zelf niks van snap..en scheef lopen..
Ik vind het wel relax opzich
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm daar heb ik geen last van..
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
laan zei:
Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!
Klik om te vergroten...

Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#12
DonnieDark0 zei:
laan zei:
Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!
Klik om te vergroten...

Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.
Klik om te vergroten...
Drinken met vrienden vind ik gewoon heel gezellig en om niet na 12 bier dronken naar huis te willen vind ik speed erg toepasselijk. :)
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.
Klik om te vergroten...

ik word bijv. snel lam van alcohol.
maar in combinatie met speed blijf ik heel energiek en scherp en zin om vanalles te doen.
terwijl je van de alcohol ondertussen nog steeds lekker losjes en beheersbaar wazig word
ik vind het een chille combo
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb tot nu toe zo'n 6x XTC, 10x coke en 1x speed gedaan. Coke is natuurlijk het geweldigste gevoel ter wereld,
Klik om te vergroten...

blijkbaar is speed gewoon niks voor jouw, iedereen gaat op zijn eigen manier om met het effect van drugs.

jij zegt bijvoorbeeld dat je coke het geweldigste gevoel van de wereld vind.
ik vind dat dus juist 1 van de saaiste drugs die er is..

maar misschien moet je niet te gehaast oordelen aangezien je het nog maar 1 x gebruikt hebt.
sommige drugs moet je ook leren waarderen
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#15
J89 zei:
Ik heb tot nu toe zo'n 6x XTC, 10x coke en 1x speed gedaan. Coke is natuurlijk het geweldigste gevoel ter wereld,
Klik om te vergroten...

blijkbaar is speed gewoon niks voor jouw, iedereen gaat op zijn eigen manier om met het effect van drugs.

jij zegt bijvoorbeeld dat je coke het geweldigste gevoel van de wereld vind.
ik vind dat dus juist 1 van de saaiste drugs die er is..

maar misschien moet je niet te gehaast oordelen aangezien je het nog maar 1 x gebruikt hebt.
sommige drugs moet je ook leren waarderen
Klik om te vergroten...
Mee eens..
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Wat er zo leuk is aan speed, vroeg ik me afgelopen week ook telkens weer af.... Na een kleine depressie ben ik weer terug van een paar dagen weggeweest. Ik was zo naar de klote van dat halve grammetje van vorig weekend! Deze pep van 73% zuiverheid had weer een aardige roofbouw op mijn lichaam gepleegd waar ik nou niet bepaald happy van werd. Maakt dus geen fuck uit of er cafeine in zit of niet, het is allebei slopend!
Dus ja, wat er zo leuk aan speed is weet ik zelf eigenlijk ook niet meer.... Op het moment dat je net begint is het nog wel lekker, kun je er lekker actief op zijn, er lekker op neuken en denk je dat je heel wat bent. Als je al een paar nachten wakker bent, een themazepammetje (of drie) niet eens helpt en je alleen nog maar autistisch achter de computer kan zitten, is de lol er snel van af. Ik begin steeds minder leuke kanten te ervaren en heb mijn portie wel weer even gehad dus!
Klik om te vergroten...


Nou, ik voelde mij afgelopen weekend dus weer even precies zo. Ongelooflijk wat put dat spul je lichaam en geest uit zeg. Ik denk dat geen omschrijving voldoet voor diegene die het gevoel niet kent. Heb de afgelopen 3 maand op een enkele dag na onafgebroken aan de speed gezeten. Afgelopen week heeft mij lichaam mij laten weten dat het genoeg was; een fikse voorhoofdsholteontsteking, koorts, gruwelijke keelpijn, spierpijn, depressieve gevoelens.. m.a.w. gewoon helemaal op. Ook was mijn tolerantie dusdanig hoog geworden dat ik uiteindelijk zulke grote lijnen moest nemen (de speed was niet getest, dus het zou ook slechte kwaliteit kunnen zijn) dat ik ze simpelweg niet meer naar binnen kreeg. Ook moest ik regelmatig overgeven na het snuiven door de ranzige nasmaak in mijn keel. Iets dat ik een paar maanden geleden nog bijna als prettig ervaarde (de smaak)! Een aantal jaren geleden had ik erg veel moeite met overgeven (als ik misselijk was bijvoorbeeld), maar nu moet ik al bij het minste of geringste kokhalsen en ik heb heel snel braakneigingen. Afgelopen weekend zat ik er dus weer helemaal doorheen. Met name omdat je geestelijk zo gruwelijk afstompt! De dingen die je voor de tijd belangrijk vindt en zelfs de dingen waar die echt je passie waren doen je helemaal niks meer! Hierdoor voelde ik mij zo ontzettend waardeloos dat ik mezelf zover heb kunnen krijgen te stoppen. Dan maar een tijdje moe en zwak. Na een tijdje doorbijten zal het uiteindelijk beter worden dan hoe ik mij gevoeld heb op de speed. Ik hoop gauw weer met mijzelf op één lijn te komen.

Nou veel meer offtopic dan dit kun je niet zijn geloof ik :openmouth: dus om de vraag van de topicstarter maar even te beantwoorden:

Speed geeft bij "verstandig" gebruik een heerlijke rush. Je wordt er scherp en actief van. Niks is je teveel en bij het uitgaan is het ideaal omdat je heel lang door kunt. Je kunt moeilijk stil zitten en ik word er altijd vrij chaotisch van in mijn hoofd, omdat ik alles tegelijk wil doen. Ik weet zeker dat het (zelfs in een kleine hoeveelheid) voor mij niet geschikt zou zijn tijdens examens!! Ik word er te chaotisch van en kan mij sowieso niet op één ding concentreren.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mary zei:
Marla Singer zei:
Wat er zo leuk is aan speed, vroeg ik me afgelopen week ook telkens weer af.... Na een kleine depressie ben ik weer terug van een paar dagen weggeweest. Ik was zo naar de klote van dat halve grammetje van vorig weekend! Deze pep van 73% zuiverheid had weer een aardige roofbouw op mijn lichaam gepleegd waar ik nou niet bepaald happy van werd. Maakt dus geen fuck uit of er cafeine in zit of niet, het is allebei slopend!
Dus ja, wat er zo leuk aan speed is weet ik zelf eigenlijk ook niet meer.... Op het moment dat je net begint is het nog wel lekker, kun je er lekker actief op zijn, er lekker op neuken en denk je dat je heel wat bent. Als je al een paar nachten wakker bent, een themazepammetje (of drie) niet eens helpt en je alleen nog maar autistisch achter de computer kan zitten, is de lol er snel van af. Ik begin steeds minder leuke kanten te ervaren en heb mijn portie wel weer even gehad dus!
Klik om te vergroten...


Nou, ik voelde mij afgelopen weekend dus weer even precies zo. Ongelooflijk wat put dat spul je lichaam en geest uit zeg. Ik denk dat geen omschrijving voldoet voor diegene die het gevoel niet kent. Heb de afgelopen 3 maand op een enkele dag na onafgebroken aan de speed gezeten. Afgelopen week heeft mij lichaam mij laten weten dat het genoeg was; een fikse voorhoofdsholteontsteking, koorts, gruwelijke keelpijn, spierpijn, depressieve gevoelens.. m.a.w. gewoon helemaal op. Ook was mijn tolerantie dusdanig hoog geworden dat ik uiteindelijk zulke grote lijnen moest nemen (de speed was niet getest, dus het zou ook slechte kwaliteit kunnen zijn) dat ik ze simpelweg niet meer naar binnen kreeg. Ook moest ik regelmatig overgeven na het snuiven door de ranzige nasmaak in mijn keel. Iets dat ik een paar maanden geleden nog bijna als prettig ervaarde (de smaak)! Een aantal jaren geleden had ik erg veel moeite met overgeven (als ik misselijk was bijvoorbeeld), maar nu moet ik al bij het minste of geringste kokhalsen en ik heb heel snel braakneigingen. Afgelopen weekend zat ik er dus weer helemaal doorheen. Met name omdat je geestelijk zo gruwelijk afstompt! De dingen die je voor de tijd belangrijk vindt en zelfs de dingen waar die echt je passie waren doen je helemaal niks meer! Hierdoor voelde ik mij zo ontzettend waardeloos dat ik mezelf zover heb kunnen krijgen te stoppen. Dan maar een tijdje moe en zwak. Na een tijdje doorbijten zal het uiteindelijk beter worden dan hoe ik mij gevoeld heb op de speed. Ik hoop gauw weer met mijzelf op één lijn te komen.

Nou veel meer offtopic dan dit kun je niet zijn geloof ik :openmouth: dus om de vraag van de topicstarter maar even te beantwoorden:

Speed geeft bij "verstandig" gebruik een heerlijke rush. Je wordt er scherp en actief van. Niks is je teveel en bij het uitgaan is het ideaal omdat je heel lang door kunt. Je kunt moeilijk stil zitten en ik word er altijd vrij chaotisch van in mijn hoofd, omdat ik alles tegelijk wil doen. Ik weet zeker dat het (zelfs in een kleine hoeveelheid) voor mij niet geschikt zou zijn tijdens examens!! Ik word er te chaotisch van en kan mij sowieso niet op één ding concentreren.
Klik om te vergroten...

Goed dat je even een tijdje stopt! Je moet er inderdaad even doorheen bijten, maar je zal ook al snel ervaren hoe heilzaam dit is voor jezelf. Je moet je lichaam nu echt even de tijd gunnen om te herstellen van wat de pep heeft aangericht bij je.... Je verhaal is heel herkenbaar voor me!
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je. Weet nu al zeker dat het het waard is. Inderdaad, het is doorbijten. Ben zo moe en het werken is erg moeizaam en alle andere dingen etc. etc. Maar merk ook dat mijn vrolijkheid al weer terug komt. Ik lachte altijd zoveel en zag altijd van ontzettend veel dingen de humor in en ik maakte vaak anderen aan het lachen. Door de speed was het lachen me behoorlijk vergaan maar het komt weer terug! :grin: Gelukkig maar. Maar nog even doorbijten dus.

Ben jij alweer een beetje over de gevolgen van je halve gram heen Marla?
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wel een beetje dom he, Mary? Als je hier op het forum zulk soort verhalen leest van anderen, wat bezielt je dan om gedurende 3 maanden dagelijks speed te snuiven? :confused:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mary zei:
Dank je. Weet nu al zeker dat het het waard is. Inderdaad, het is doorbijten. Ben zo moe en het werken is erg moeizaam en alle andere dingen etc. etc. Maar merk ook dat mijn vrolijkheid al weer terug komt. Ik lachte altijd zoveel en zag altijd van ontzettend veel dingen de humor in en ik maakte vaak anderen aan het lachen. Door de speed was het lachen me behoorlijk vergaan maar het komt weer terug! :grin: Gelukkig maar. Maar nog even doorbijten dus.

Ben jij alweer een beetje over de gevolgen van je halve gram heen Marla?
Klik om te vergroten...

Jawel hoor, ik gebruik dus al een behoorlijk tijdje niet meer dagelijks en het lijkt ook alsof mijn lichaam dan weer sneller herstelt van de klappen. Eigenlijk afgelopen zondagnacht ook weer een klein beetje aan de snuif gezeten, maar daar was ik niet zo depri van als van die halve gram het weekend daarvoor...... Toch komend weekend even echt NIETS doen, maar dat kan ook niet in combinatie met de afspraken die ik dan heb staan, dus dat scheelt! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."