Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe onvermijdelijke meth-amfetamine epedimie. Release 1

De onvermijdelijke meth-amfetamine epedimie. Release 1

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
goede post, jammer van het laatste stuk.

verlinken zit er sowieso niet in voor de meesten..en het gaat ook nergens over.

denk niet dat je van meth verslaafde mensen meer last hebt dan van heroine verslaafden.
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi initiatief!

Die docu's uit de VS neem ik zowieso niet serieus. Aangezien ze in de jaren '30 reefer madness lanceerden, is het twijfelbaar of ze over deze drug wel de waarheid spreken.

Wanneer gaan ze het nu eindelijk eens leren dat feiten en voorlichting beter werken dan afschrikking?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#3
goed verwoord or spor':wink:

ik hoop maar dat het wegblijft hier, anders kan je dalijk geen pep of sos meer kopen ofje krijgt meth voorje neus geduwd xD
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aangezien ik zelf geen echte speed-kenner ben en zeker amper iets van meth afweet.
Vroeg ik me af of dit goedje gemixt kan worden en verkocht kan worden als speed?
Of wordt het op een andere manier ingenomen?
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een tijdje terug wat speed gekocht, als zijnde "gewone" speed. Testen gaf echter als resultaat 25% cafeine, 74% zooi, en 1% methamfetamine. Dat deed weinig, daarvoor had er toch wel meer meth in moeten zitten lijkt me. En slikken is volgens mij niet de meest gunstige methode om meth te gebruiken...correct me if I'm wrong....
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
3970 zei:
Ik heb een tijdje terug wat speed gekocht, als zijnde "gewone" speed. Testen gaf echter als resultaat 25% cafeine, 74% zooi, en 1% methamfetamine. Dat deed weinig, daarvoor had er toch wel meer meth in moeten zitten lijkt me. En slikken is volgens mij niet de meest gunstige methode om meth te gebruiken...correct me if I'm wrong....
Klik om te vergroten...
:openmouth: :openmouth: :openmouth:
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees vrij vaak op internet dat er een misverstand bestaat over Amphetamine, waar ik zelfs enkele voorlichtingssite's over heb gemaild.
Amphetamine stimuleert enkel adrenaline en dopamine (en dus geen serotonine zoals MDMA doet).
Het werkt vrij eenvoudig, zenuwcellen zijn hele lange cellen met tussen elke cel een soort ruimte; de synapsspleet. Door de cel loopt een stroompje, en wanneer die de synaps moet 'oversteken' worden er stoffen vrij gelaten in de synaps door hele kleine blaasjes in de de eerste zenuwcel waar het stroompje vandaan kwam. Die stoffen 'zwemmen' naar de volgende cel, hechten zich daar aan de betreffende receptoren en er gaat weer een stroompje verder in de tweede cel.
Maar niet elk stroompje is gelijk, wanneer er bijv. een stroompje loopt voor 'pijn' zal dat een andere stof in de synaps los laten dan bijv. een stroompje voor geluk.

Nu zijn er drie mogelijkheden waardoor er in de synaps meer van stof X aanwezig is. De blaasjes worden gestimuleerd (de blaasjes worden leeggeknepen), de heropname word geblokt (stof X kan als het ware, na gebruik, weer opgenomen worden in de blaasjes) en de afbraak (wat gebeurd door MAO) van de stof word tegen gegaan.
Amphetamine doet dit allemaal, waar door er ongekende hoeveelheden dopamine en adrenaline in de synapsen van de zenuwcellen belanden en meer stroompjes doorgeven die horen bij Dopamine en Adrenaline.

Dopamine is het stofje dat hoort bij het beloningscentrum in de hersenen. Wanneer je iets gepresteerd hebt (op mijn niveau even :grin: :je hebt bijv. een toets goed gemaakt en hebt een tien terug gehad) voel jeje daar goed over. Dat is voornamelijk de dopamine.
Adrenaline zorgt ervoor dat je wakker blijft. Van nature is het een stof die vrij komt bij gevaar en die maakt dat je gaat vluchten of vechten. Omdat het uiterst onpraktisch is als je in slaap valt tijdens het vluchten of vechten word je klaar wakker, kan je niet meer eten (je concentreerd je anders te veel op je voedsel en niet meer op je vijand, en daarnaast zit je buikje te vol om nog te kunnen inspannen wanneer het tot vluchten of vechten komt) en krijgt de behoefte om te gaan schijten (dit zie je nog terug bij vogels, wanneer zij opvliegen laten ze de balast die zij kwijt kunnen direct vallen).

de jellinek heeft een best goede presentatie hierover (http://jellinek.nl/brain/index.html)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of meth enkel sterker is of dat het ook nog andere effecten heeft, want ik meen mij te herinneren dat ik verschillende malen heb gehoord / gelezen dat je er ook van gaat hallucineren in hoge doses.

Daarnaast vroeg ik mij nog af, is het niet zo dat wanneer je meth based (en dat is wat ik ze altijd in de VS / Thailand zie doen) dat het dan vele malen sterker / lekkerder aankomt dan wanneer je het snuift / slikt?
Want dat zie je ook bij cocaïne (wat je opzich redelijk in de hand kan houden) en crack (waar je erg snel aan verslaafd bent) en het verschil tussen heroïne roken (waarvan ik altijd begrepen heb dat het wel vreselijk verslavend is maar nog lang niet zo verslavend als het injecteren) en injecteren... steeds is een deel van dat grote verslavingsrisico dat je een 'flash' doormaakt...

Dat waren even wat dingen die zo door mijn hoofd schoten, erg goed initiatief om betere voorlichting te geven dan de mainstream media doen, want daar geloof ik ook geen balzak meer van...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat veel woorden zeg, ik wil alleen even mededelen dat ik meedoe aan jouw leger.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amphetamine stimuleert enkel adrenaline en dopamine (en dus geen serotonine zoals MDMA doet).

amfetamine doet de dopamine afgifte maar ook een beetje serotonine, net alsdat mdma serotonine maar ook beetje dopamine doet, maar wel minder, pep werkt niet zoals xtc op je serotonine,.. en andersom ook niet:wink:
verder goed verwoord hoor:wink:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bonie ik vind dit wel een informatief topic. je hebt veel van die hersenloze knaapjes die denken ''ach 1 keertje ik word niet verslaafd etc.'' mraaja bro.

Ik vraag me af zou dit echt naar Benelux komen ? In grote schalen ?
Zijn we in Europa niet slimmer dan in Amerika dan ?
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoop dat deze rotzooi nooit tussen mijn sos of wat dan ook terechtkomt :openmouth:
Had gisteren nog een documentaire gezien over dit spul, egt de grootste rotzooi die ooit gemaakt is.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
VidaLoCa zei:
Bonie ik vind dit wel een informatief topic. je hebt veel van die hersenloze knaapjes die denken ''ach 1 keertje ik word niet verslaafd etc.'' mraaja bro.

Ik vraag me af zou dit echt naar Benelux komen ? In grote schalen ?
Zijn we in Europa niet slimmer dan in Amerika dan ?
Klik om te vergroten...

Ghehe of dit aan slimheid zal gaan liggen weet ik niet, iig wel aan hoeveel je te verliezen hebt. Goed voorbeeld is Kaapstad. Enkele jaren geleden zomaar uit het niets kwam het spul opzetten. Het is in een paar jaar uitgegroeid tot een gezondheidsprobleem van epidemische proporties.

Je moet het stuk maar lezen ^^ http://www.dag.nl/10100073/NIEUWS/Artikelpagina-Nieuws/De-drug-Tik-verwoest-Kaapstad.htm

K
KrabongLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben nieuw hier op het forum en begin meteen maar met een vraag.

Weet iemand of Meth al op grotere schaal gebruikt wordt in Nederland of blijft het incidentele experimenten?

Gr. R. :beer:
c
coudiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wanneer komt Nederland en België binnen...? Zou al te gek worden :(
h
hasjkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
http://www.youtube.com/watch?v=zmmBwUUPVd8 zijn mischien wel de meest extreme gevallen.
ma laat wel zien wat het zou kunnen doen.
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik hoop niet dat het hier een uitgebreide drugs wordt :openmouth:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laten we meteen maar een commandogroep oprichten om de dealers in kwestie door hun knieen te gaan schieten.

De groep bestaat tot nu toe uit:

Deranged
Mindgamer
Serenity
Drientje
Yeti

Geintereseerden kunnen zich hier inschrijven.
Meth-dealers kunnen via mijn PM aangemeld worden.

We hebben veel mensen nodig want elke stad moet gezuiverd worden van dit kwaad.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
yeti zei:
Laten we meteen maar een commandogroep oprichten om de dealers in kwestie door hun knieen te gaan schieten.

De groep bestaat tot nu toe uit:

Deranged
Mindgamer
Serenity
Drientje
Yeti

Geintereseerden kunnen zich hier inschrijven.
Meth-dealers kunnen via mijn PM aangemeld worden.

We hebben veel mensen nodig want elke stad moet gezuiverd worden van dit kwaad.
Klik om te vergroten...
Wie zegt er dat ik mee wil doen?, ik ben tegen geweld

Goed Topic Bonie, alleen wil ik nou wel eens weten waarom het zulk kut spul is. Ik zou het wel willen proberen, ik geloof niet in het sprookje: Als je het ooit gedaan heb ben je verslaafd. Dat is met Heroïne ook niet zo.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#19
yeti zei:
Laten we meteen maar een commandogroep oprichten om de dealers in kwestie door hun knieen te gaan schieten.

De groep bestaat tot nu toe uit:

Deranged
Mindgamer
Serenity
Drientje
Yeti

Geintereseerden kunnen zich hier inschrijven.
Meth-dealers kunnen via mijn PM aangemeld worden.

We hebben veel mensen nodig want elke stad moet gezuiverd worden van dit kwaad.
Klik om te vergroten...


Wat een onzin zeg...zullen we dan ook maar alle dealers die heroïne, cocaïne, amfetamine, GHB, enz., enz. afmaken? 90%, misschien wel 99% van ons, weet helemaal niet waar we het over hebben als het over meth gaat, laat staan over de eventuele gevolgen.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#20
yeti zei:
Laten we meteen maar een commandogroep oprichten om de dealers in kwestie door hun knieen te gaan schieten.

De groep bestaat tot nu toe uit:

Deranged
Mindgamer
Serenity
Drientje
Yeti

Geintereseerden kunnen zich hier inschrijven.
Meth-dealers kunnen via mijn PM aangemeld worden.

We hebben veel mensen nodig want elke stad moet gezuiverd worden van dit kwaad.
Klik om te vergroten...

weg met die troep van straat => i'm in

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."