#1
In dit topic wil ik graag vertellen over mijn ervaring met Amphetamine. Ik heb altijd een grote afkeer gehad van dit middel, de reden waarom ben ik nu wel achter, veel te verslavend!
Voor ik speed gebruikte, heb ik altijd grote moeite gehad om mijn ervaringen/belevenissen/gevoelens etc op papier te zetten, onder invloed van speed gaat dit een stuk gemakkelijker. Het is alsof ik dan toegang krijg tot een woordenboek dat normaal gesproken op slot zit.
Ook doe ik onder invloed van pep bijna alles op de automatisch piloot, zonder dat ik eerst heel lang nadenk over de voor en nadelen van een bepaalde handeling/uitspraak. (Moet ik nou hard en direct zijn, of moet ik het zo voorzichtig mogelijk proberen te brengen?)
Zonder speed ben ik iemand die:
- Chaotisch is..
- Snel afgeleid..
- Op veel dagen niet in de stemming om met anderen te communiceren
- Heel snel te vreden is/niet doorzet om iets te bereiken wat ik wil/moet bereiken
- Niet goed kan verwoorden hoe ik mij voel/welke gedachten ik heb
- Weinig vertrouwen heeft in de prestaties die ik lever, wat niet betekent dat ik een laagzelfbeeld heb, maar het gevoel hebben niet te kunnen presteren heeft daar natuurlijk wel invloed op!
- Weinig initiatief tonend (afwachtend/ de kat uit de boom kijkend.)
- Heel veel rekening wil houden met anderen, met vaak een slecht gevoel over mijzelf tot gevolg
- Heel erg afhankelijk van mijn omgeving. (voel jij je slecht, en lukt het mij niet om dat gevoel te veranderen, voel ik me ook slecht. Is mijn omgeving negatief over mijn gedrag, dan ben ik dat zelf ook.)
- Weinig zelfdiscipline. Ik heb een heleboel goede/leuke ideeen, maar het komt zelden voor dat ik daar gebruik van maak/een idee uitvoer.
- Nog meer wat me nu niet zo te binnen schiet
Hoe dan ook, onder invloed van pep lijkt alles makkelijker te gaan, en dat is ook te zien in mijn gedrag. Het afwerken van verslagen zoals een porftolioverslag gaat een stuk beter. Het is absoluut nooit mijn bedoelking geweest dagelijks aan de pep te gaan, maar door alle positieve effecten die het afgelopen weken op mij heeft gehad is het erg moeilijk om te laten liggen.
Niet alleen kom ik nu toe aan taken die ik normaal uitstel tot het te laat is, ook merk ik aan mensen in mijn omgeving dat ik onder invloed een uitstraling/manier van communiceren die erg veel positiviteit met zich meebrengt. Mensen lijken dan door mijn woorden te woorden geprikkeld/op een positieve manier aan het denken te worden gezet. Daar heb ik vaak hele positieve reacties op. Door deze ervaringen ben ik ook gaan geloven dat: Wat je geeft, krijg je terug. Ik vond dit altijd een mooie gedachte, maar is nu ook werkelijkheid aan het worden!
Mensen lachen steeds vaker naar me, bedanken mij wanneer ik met ze heb meegedacht over een bepaald probleem/conflict etc. Terwijl ik daar vroeger net zo hard mijn best voor deed, maar dat is toen veel minder vaak zo overgekomen. Waarschijnlijk omdat ik toen een heel andere uitstraling had dan ik dacht te hebben/zou willen hebben. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: Ik begin zoveel positieve resultaten te zien van mijn gebruik, dat ik bang ben de nadelen straks niet te kunnen signaleren. Ik hoopte door gebruik van ritalin of ephedra een deel van de voordelen van Speed te kunnen ervaren, maar deze middelen zijn voor mij veel te duur/moeilijk om aan te komen! Daarbij vind ik ephedra niet echt prettig om dagelijks te gaan gebruiken, het helpt wel bij concentreren/nemen van initiatief/gedachten in woorden uitdrukken etc maar geeft mij niet zo'n goed gevoel als speed. 50 euro voor een pot van 100 is het geld niet waard.. Als ze ephedra nou is niet illegaal hadden gemaakt, dan had ik tenminste nooit de behoefte gevoeld iets anders te proberen!
Wie heeft er tips/advies? Naar een dokter gaan heeft niet zoveel zin, die zullen toch zeggen dat er niks mankeert aan mij, en dat het gesprek met hen daar het bewijs van is.
Voor ik speed gebruikte, heb ik altijd grote moeite gehad om mijn ervaringen/belevenissen/gevoelens etc op papier te zetten, onder invloed van speed gaat dit een stuk gemakkelijker. Het is alsof ik dan toegang krijg tot een woordenboek dat normaal gesproken op slot zit.
Ook doe ik onder invloed van pep bijna alles op de automatisch piloot, zonder dat ik eerst heel lang nadenk over de voor en nadelen van een bepaalde handeling/uitspraak. (Moet ik nou hard en direct zijn, of moet ik het zo voorzichtig mogelijk proberen te brengen?)
Zonder speed ben ik iemand die:
- Chaotisch is..
- Snel afgeleid..
- Op veel dagen niet in de stemming om met anderen te communiceren
- Heel snel te vreden is/niet doorzet om iets te bereiken wat ik wil/moet bereiken
- Niet goed kan verwoorden hoe ik mij voel/welke gedachten ik heb
- Weinig vertrouwen heeft in de prestaties die ik lever, wat niet betekent dat ik een laagzelfbeeld heb, maar het gevoel hebben niet te kunnen presteren heeft daar natuurlijk wel invloed op!
- Weinig initiatief tonend (afwachtend/ de kat uit de boom kijkend.)
- Heel veel rekening wil houden met anderen, met vaak een slecht gevoel over mijzelf tot gevolg
- Heel erg afhankelijk van mijn omgeving. (voel jij je slecht, en lukt het mij niet om dat gevoel te veranderen, voel ik me ook slecht. Is mijn omgeving negatief over mijn gedrag, dan ben ik dat zelf ook.)
- Weinig zelfdiscipline. Ik heb een heleboel goede/leuke ideeen, maar het komt zelden voor dat ik daar gebruik van maak/een idee uitvoer.
- Nog meer wat me nu niet zo te binnen schiet
Hoe dan ook, onder invloed van pep lijkt alles makkelijker te gaan, en dat is ook te zien in mijn gedrag. Het afwerken van verslagen zoals een porftolioverslag gaat een stuk beter. Het is absoluut nooit mijn bedoelking geweest dagelijks aan de pep te gaan, maar door alle positieve effecten die het afgelopen weken op mij heeft gehad is het erg moeilijk om te laten liggen.
Niet alleen kom ik nu toe aan taken die ik normaal uitstel tot het te laat is, ook merk ik aan mensen in mijn omgeving dat ik onder invloed een uitstraling/manier van communiceren die erg veel positiviteit met zich meebrengt. Mensen lijken dan door mijn woorden te woorden geprikkeld/op een positieve manier aan het denken te worden gezet. Daar heb ik vaak hele positieve reacties op. Door deze ervaringen ben ik ook gaan geloven dat: Wat je geeft, krijg je terug. Ik vond dit altijd een mooie gedachte, maar is nu ook werkelijkheid aan het worden!
Mensen lachen steeds vaker naar me, bedanken mij wanneer ik met ze heb meegedacht over een bepaald probleem/conflict etc. Terwijl ik daar vroeger net zo hard mijn best voor deed, maar dat is toen veel minder vaak zo overgekomen. Waarschijnlijk omdat ik toen een heel andere uitstraling had dan ik dacht te hebben/zou willen hebben. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: Ik begin zoveel positieve resultaten te zien van mijn gebruik, dat ik bang ben de nadelen straks niet te kunnen signaleren. Ik hoopte door gebruik van ritalin of ephedra een deel van de voordelen van Speed te kunnen ervaren, maar deze middelen zijn voor mij veel te duur/moeilijk om aan te komen! Daarbij vind ik ephedra niet echt prettig om dagelijks te gaan gebruiken, het helpt wel bij concentreren/nemen van initiatief/gedachten in woorden uitdrukken etc maar geeft mij niet zo'n goed gevoel als speed. 50 euro voor een pot van 100 is het geld niet waard.. Als ze ephedra nou is niet illegaal hadden gemaakt, dan had ik tenminste nooit de behoefte gevoeld iets anders te proberen!
Wie heeft er tips/advies? Naar een dokter gaan heeft niet zoveel zin, die zullen toch zeggen dat er niks mankeert aan mij, en dat het gesprek met hen daar het bewijs van is.

