"De avond is ingegaan, hier ben ik dan. De hele dag nauwelijks behoefte gehad. Ik had dan ook geen maatschappelijke verplichtingen, en vrienden en familie lieten mij ook met rust.
Last van een kater heb ik haast nooit, alleen als ik veel te veel heb genomen. Ik had vanmiddag alleen niet zoveel energie, maar dat is zo erg nog niet als niets MOET doen.
Dan einde van de middag, begin ik toch aardig zin in mijn bedje te krijgen. Er belt een vriend: Waar ga jij vanavond NL elftal kijken? Ik denk thuis, was mijn antwoord. Thuis?! Wat is dat nou weer?!(boe geroep op de achtergrond..) Tsja, ik moet nog veel doen, ik kom 2e helft denk ik wel..
Ik zal niet verder in details treden, voor ik vandaag begon aan mij dagelijkse taken
(had daarvoor al wel enkele pogingen tedaan, wat neerkwam op kleren in de was gooien, troep opruimen.) heb ik rond een uur of 7 toch nog even wat lijnen genomen. En dan niet 2 of 3 wat normaal is, maar toch wel 6 of 7 denk ik. (Wat kwa kosten nog best meevalt, nu ik een eerlijke dealer heb gevonden die TOP kwaliteit verkoopt, wel erg duur 7 euro per gram.)
Om nu toch een poging te doen, en verder in te gaan op jullie reacties. ehhhm, ik doe het wel even per persoon, misschien niet nodig maar gewoon uit blijk dat ik je reactie op prijs stel. (tsja ik ben hier lekker op gang, iedere gedachte schrijf ik gewoon op.)
@ Taat: Naar een dokter gaan wil ik best, maar al die testen die ik dan moet doen, neemt toch hartstikke veel tijd in beslag?! Verder zal hij denken dat ik erop uit ben hem medicijnen te laten voorschrijven omdat ik graag drugs gebruik?! En hij zal mij vertellen dat ik geen ADD kan hebben, omdat ik in staat ben mijn aandacht bij het gesprek te houden. (shcijn je als ADD'er niet te kunnen?!) En om nou te gaan toneelspelen..
Ben wel erg benieuwd naar Concerta, zou je nog iets uitgebrieder kunnen uitleggen wat voor effect dat op jou had? Wat zijn de verschillen met bijvoorbeeld ritalin en ephedra?
@ psychopsychedelic dat lijkt echt precies op wat ik ook heb?! Zullen er niet veel meer mensen zijn met dit probleem, maar maken/kunnen ze het niet bespreekbaar maken op 1 of andere manier? Ps, wat voor opleiding doe je? (gewoon ff vraagje, omdat ik met name dor mijn studie in de verleiding kom vaak te gebruiken.)
@ Marla Singer, Ik heb eens een online test gedaan, en had toen 56 punten. deze test heb iuk gedaan op: http://www.levente.nl/ de uitslag van deze test diende je met je dokter te bespreken als ik het mij goed herinner. Maarja, laatste keer dat ik bij de dokter was, was ik al dat ik haar heb kunnen vertellen over mijn wiet verslaving. En dat terwijl zij in principe niet tegen het gebruik van wiet heeft. (bij maximaal 1 keer per week.) Dus zij is nog best een flexiebele of hoe zeg je dat. Nouja zij heeft mij niet gelijk tot junk benoemd daardoor. (heb gehoord, dat zodra je het woord Harddrugs noemt, je het risico loopt dat ze niet meer objectief naar je problemen kijken)
@ Avalon
Bij mij is het dus ook begonnen omdat ik mijn HBO diploma wil behalen, en ik het behalen van een diploma niet belangrijk genoeg vind om daarvoor 80% van mijn vrije tijd voor op te offeren. Met speed, haal ik net als jij griezelig goeie cijfers. Nouja, bij ieder ingeleverd verslag staan opmerkelijke complimentjes, waaruit vaak blijkt dat een leraar gedacht moet hebben: Ik wist niet dat je het in je had tot zulke inzichten te komen!
Ps, heb jij wel eens ephedra of een ander minder verslavend middel geprobeerd? Op een of andere manier word ik nu een beetje onrustig van ephedra, maar als je dit nog nooit geprobeerd hebt, dit is een perfect middel voor examens/tentamens etc! Niet verslavend, en als je er een tijdje mee geexperimenteerd hebt is het nauwelijks aantrekkelijk om te gebruiken als genotdrugs.
@Mr. Decay Nog een lotgenoot! haha, en heb jij je al eens laten testen voor ADD? Ik vind het ergens een beetje een rare diagnose ADD. Als ik kijk naar de signalen van ADD, herkent misschien wel 10% zich hierin. Ik vind het ook raar dat veel specialisten zo'n scherpe definitie hebben voor wanneer iemand lijdt aan ADD of niet. Of hoe zeg je dat, ze kijken naar mijn idee niet zo zeer hoeveel last iemand heeft van bepaalde persoonlijke problemen, nee ze moeten aan bepaalde eisen voldoen om de stempel: ADD'er te krijgen. Zo help je mensen toch niet met hun problemen? (Wat ik nu heb gezegd is misschien niet helemaal waar, maar wat ik wil zeggen is dat ik het idee heb dat veel jongeren met een complex probleem niet/op een verkeerde manier geholpen worden.)
@DonnieDark0 Jep, voorlopig nog ff op eigen kracht verder, maar heb als doel gesteld voor het nieuwe jaar een afspraak te hebben gemaakt met de dokter Je zeg voor zover ik er verstand van heb. Nu is dit misschien moeilijk uit te leggen, maar ben toch wel benieuwd naar de kennis DIE je hebt omtrent dit onderwerp
@Rodebob Je haalt hogere cijfers door gebruik van speed. Toch ben je op je best zonder? Ik ben benieuwd waaraan je merkt dat je zonder toch op je best bent. Bedoel je, dat je door speed eigenlijk niet echt jezelf bent? Dat hoor ik namelijk meer mensen zeggen. Is misschien ook maar hoe je het bekijkt? Ik heb in ieder geval het idee dat ik onder invloed van speed mijn ''masker'' kwijt ben.. Ik heb die wel bij mij, maar doe hem niet op. (als je begrijpt wat ik bedoel )
@FTW*TERRORGIRLY*FTW Dankje voor die site! ik zal er morgen of overmorgen ff naar kijken Is het alleen voor ADHD? Want dat heb ik absoluut niet, en met een grote hoeveelheid speed ben ik ook niet meer rustig te houden!
@Flameon Hoe kom ik aan een goeie verslavingsarts, zonder met mijn eigen dokter contact op te hoeven nemen? De dokter waar ik gewend naartoe te gaan was namelijk vrouwelijk (ik vertel mijn persoonlijke problemen vaak gemakkelijker aan het vrouwelijke geslacht ) maar die is nu weg. De oude dokter(waar ik al van kind naartoe ga.) is er wel. Maar die is erg ouderwets, en zodra ik met hem over persoonlijke problem ging praten als ik iets lichamelijks had zei hij: Dat komt de volgende keer wel.. Nee daar heb je wat aan?! Uiteindelijk doet hij niets meer dan je dan anti depressiva voorschrijven als je langgenoeg doorzeurt, maar dat lost ECHT niks op. (speed op korte termijn zeker wel..)
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jouw werkervaring. Vooral ook omdat ik het idee heb dat dokters van deze tijd (bij de nieuwe generatie dokters zal dit wel veranderen?!) liever niets doen met persoonlijke problemen, in ieder geval, ze zullen je niet zo snel doorsturen zoals jij ook al aangaf.
Dat was het wel zo'n beetje, lucht altijd lekker op om je gedachten (die er 2 dagen geleden al waren toen ik de reacties voor het eerst las.) op te schrijven. Er moet toch een middel zijn, anders dan speed, dat mij ook in staat stelt te reageren zoals ik dat nu heb gedaan heb!
Ps, het Nederlands elftal heeft het moeilijk! Maar ze doen hun best en we gaan die russen ook zeker verslaan! AAAAAAAAAAH bijna van nistelrooy DAMN!!! 28e minuut! NEderland Kampioen!!!"
In: Wat kan dit betekenen, en hoe verder te gaan?!
1-1-2024