#1
PurpleFlower zei:psychopsychedelic zei:add, adhd, enzz, ,in princiepen allemaal maar een stomme stempel, hoewel er wel hele ernstige gevallen kunnen zijn natuurlijk
Nou weet je ik ben ook niet dol op labeltjes enz. Maar in mijn geval had ik dit graag geweten toen ik kind was, dan had er een hele hoop bespaart gebleven. Want er zijn wel medicijnen voor. Ik vraag me al jaren af waarom ik geen steek verder kom, waarom ik me 200% op een project kan storten en de volgende dag gewoon geen energie meer heb om verder te kunnen, waarom ik mijn lichaam niet zover kan krijgen om iets te ondernemen in het huishouden, waarom ik altijd en eeuwig alles kwijt ben, enz, enz. Ik word echt compleet gestoord van mezelf af en toe. Het werd altijd afgedaan met "ze is wel hoogbegaafd maar erg gevoelig voor haar omgeving". Mijn rapporten waren standaard hetzelfde "V. kan veel meer dan ze laat zien. Ze is dromerig maakt teveel snelheidsfouten" of jawel "V. is gewoon lui en ongemotiveerd". Ik was juist helemaal niet lui ik had de energie niet meer. Ik wilde dolgraag hoge cijfers halen en laten zien dat ik het kon. Maar mijn hoofd zit zo vol en is zo chaotisch dat ik niet meer weet wat nou waarbij hoort.
Sorry voor het lange verhaal, het is niet de bedoeling om het topic te jatten...
Ik kwam er ook achter op mijn 22e. Reden dat ze er vroeger nooit werk van gemaakt hebben is dat mijn resultaten altijd zeer goed waren met de gedachte "die komt er wel". Nou mooi niet dus, en het zou idd een berg ellende bespaard hebben...
