Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat kan dit betekenen, en hoe verder te gaan?!

Wat kan dit betekenen, en hoe verder te gaan?!

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TheUniversGivesItAllLid
01-01-2024, 00:00
#1
In dit topic wil ik graag vertellen over mijn ervaring met Amphetamine. Ik heb altijd een grote afkeer gehad van dit middel, de reden waarom ben ik nu wel achter, veel te verslavend!

Voor ik speed gebruikte, heb ik altijd grote moeite gehad om mijn ervaringen/belevenissen/gevoelens etc op papier te zetten, onder invloed van speed gaat dit een stuk gemakkelijker. Het is alsof ik dan toegang krijg tot een woordenboek dat normaal gesproken op slot zit.

Ook doe ik onder invloed van pep bijna alles op de automatisch piloot, zonder dat ik eerst heel lang nadenk over de voor en nadelen van een bepaalde handeling/uitspraak. (Moet ik nou hard en direct zijn, of moet ik het zo voorzichtig mogelijk proberen te brengen?)

Zonder speed ben ik iemand die:

- Chaotisch is..
- Snel afgeleid..
- Op veel dagen niet in de stemming om met anderen te communiceren
- Heel snel te vreden is/niet doorzet om iets te bereiken wat ik wil/moet bereiken
- Niet goed kan verwoorden hoe ik mij voel/welke gedachten ik heb
- Weinig vertrouwen heeft in de prestaties die ik lever, wat niet betekent dat ik een laagzelfbeeld heb, maar het gevoel hebben niet te kunnen presteren heeft daar natuurlijk wel invloed op!
- Weinig initiatief tonend (afwachtend/ de kat uit de boom kijkend.)
- Heel veel rekening wil houden met anderen, met vaak een slecht gevoel over mijzelf tot gevolg
- Heel erg afhankelijk van mijn omgeving. (voel jij je slecht, en lukt het mij niet om dat gevoel te veranderen, voel ik me ook slecht. Is mijn omgeving negatief over mijn gedrag, dan ben ik dat zelf ook.)
- Weinig zelfdiscipline. Ik heb een heleboel goede/leuke ideeen, maar het komt zelden voor dat ik daar gebruik van maak/een idee uitvoer.
- Nog meer wat me nu niet zo te binnen schiet


Hoe dan ook, onder invloed van pep lijkt alles makkelijker te gaan, en dat is ook te zien in mijn gedrag. Het afwerken van verslagen zoals een porftolioverslag gaat een stuk beter. Het is absoluut nooit mijn bedoelking geweest dagelijks aan de pep te gaan, maar door alle positieve effecten die het afgelopen weken op mij heeft gehad is het erg moeilijk om te laten liggen.
Niet alleen kom ik nu toe aan taken die ik normaal uitstel tot het te laat is, ook merk ik aan mensen in mijn omgeving dat ik onder invloed een uitstraling/manier van communiceren die erg veel positiviteit met zich meebrengt. Mensen lijken dan door mijn woorden te woorden geprikkeld/op een positieve manier aan het denken te worden gezet. Daar heb ik vaak hele positieve reacties op. Door deze ervaringen ben ik ook gaan geloven dat: Wat je geeft, krijg je terug. Ik vond dit altijd een mooie gedachte, maar is nu ook werkelijkheid aan het worden!

Mensen lachen steeds vaker naar me, bedanken mij wanneer ik met ze heb meegedacht over een bepaald probleem/conflict etc. Terwijl ik daar vroeger net zo hard mijn best voor deed, maar dat is toen veel minder vaak zo overgekomen. Waarschijnlijk omdat ik toen een heel andere uitstraling had dan ik dacht te hebben/zou willen hebben. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: Ik begin zoveel positieve resultaten te zien van mijn gebruik, dat ik bang ben de nadelen straks niet te kunnen signaleren. Ik hoopte door gebruik van ritalin of ephedra een deel van de voordelen van Speed te kunnen ervaren, maar deze middelen zijn voor mij veel te duur/moeilijk om aan te komen! Daarbij vind ik ephedra niet echt prettig om dagelijks te gaan gebruiken, het helpt wel bij concentreren/nemen van initiatief/gedachten in woorden uitdrukken etc maar geeft mij niet zo'n goed gevoel als speed. 50 euro voor een pot van 100 is het geld niet waard.. Als ze ephedra nou is niet illegaal hadden gemaakt, dan had ik tenminste nooit de behoefte gevoeld iets anders te proberen! :angry:

Wie heeft er tips/advies? Naar een dokter gaan heeft niet zoveel zin, die zullen toch zeggen dat er niks mankeert aan mij, en dat het gesprek met hen daar het bewijs van is.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je je wel eens laten testen op adhd/add?
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
TheUniversGivesItAll zei:
- Chaotisch is..
- Snel afgeleid..
- Op veel dagen niet in de stemming om met anderen te communiceren
- Heel snel te vreden is/niet doorzet om iets te bereiken wat ik wil/moet bereiken
- Niet goed kan verwoorden hoe ik mij voel/welke gedachten ik heb
- Weinig initiatief tonend (afwachtend/ de kat uit de boom kijkend.)
- Heel erg afhankelijk van mijn omgeving. (voel jij je slecht, en lukt het mij niet om dat gevoel te veranderen, voel ik me ook slecht. Is mijn omgeving negatief over mijn gedrag, dan ben ik dat zelf ook.)
- Weinig zelfdiscipline. Ik heb een heleboel goede/leuke ideeen, maar het komt zelden voor dat ik daar gebruik van maak/een idee uitvoer.
[/b]
Klik om te vergroten...
Hier kan ik mezelf ook wel in vinden, bij mij is het niet dramatisch erg maar het klopt opzich wel..Iig: met speed heb ik veel minder last van deze dingen..

TheUniversGivesItAll zei:
Ik hoopte door gebruik van ritalin of ephedra een deel van de voordelen van Speed te kunnen ervaren, maar deze middelen zijn voor mij veel te duur/moeilijk om aan te komen![/b]
Klik om te vergroten...
Ga eens naar de dokter en vertel eigenlijk gewoon wat je hier hebt verteld, mss moet je een test doen of gaat hij er wat dieper op in als je het serieus brengt...Dan schrijft hij je misschien wel gewoon ritalin voor hoor..Ik ken iemand die op speed ook meer geconcentreerder was en rustig in zijn hoofd werd (echt de verschijnselen van iemand met AD(H)D)
Hij is naar de dokter gegaan en kreeg binnen een week zonder problemen ritalin voor geschreven, nu krijgt hij zelfs concerta (54 mg) en dat werkt voor hem nog veel beter..
Hij gebruikt nog steeds wel speed, maar hij heeft geen speed meer nodig om dagelijks te kunnen functioneren..Concerta werkt namelijk heel effectief tegen die problemen van hierboven..

Ikzelf heb ook wel eens een pilletje van die concerta op, en ik moet zeggen dat het toch wel iets met me doet..Niet zoals de échte knalpep, maar toch kan het wel eens een ideale oplossing voor jou zijn om van de dagelijkse speed af te komen
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#4
ben zelf een (vaak) stille gast die met mensen die ik nie goed ken ni goed kan praten vaak, en onder de pep ben ik opeens vet gezellig en zeker met uitgaan is dat chill,, ook help pep goed tegen Heel snel te vreden is/niet doorzet om iets te bereiken wat ik wil/moet bereiken
- Niet goed kan verwoorden hoe ik mij voel/welke gedachten ik heb
- Weinig initiatief tonend (afwachtend/ de kat uit de boom kijkend.)
dat heb ik ook,, en juist omdat het zoveel van die problemen oplost is het zo gevaarlijk, en inderdaad erg verslavend, maar het is absoluut niet de beste oplossing..
probeer het verstandig te gebruiken,
niet om problemen op te lossen maar om de dingen die luek zijn leuker te maken!
succes :wave:
a
avalonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet precies wat je bedoelt, vooral wat betreft je concentratie en doorzettingsvermogen.
Ik heb het probleem dat ik speed als blokmiddel heb ontdekt bij m'n eerste universitaire examens. Sindsdien gebruik ik ze bij elke examenperiode en kan me moeilijk voorstellen deze zonder tot een goed einde te kunnen brengen.
Anyway, ik zit dus beetje met hetzelfde probleem, ook al gedacht aan vervangmiddeltjes en kan je evenzeer geen oplossing geven. Ik blijf dit topic zeker volgen!
M
Mr. DecayLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damn.. in je problemen kan ik mezelf akelig goed meten.. ik had het zelf geschreven kunnen hebben, loop al heel lang met die problemen en ook ik houd dit topic zeker in de gaten.. Een vriend van me raadde het me al aan maar misschien moet ik toch maar eens zo'n test laten doen... laat maar eens weten welke vorderingen je maakt enzo, ben erg benieuwd! succes verder! Ik gebruik alleen bijna nooit pep, maar merk dan vaak wel dat alles makkelijker gaat..
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor zover ik er verstand van heb, klinkt het zoals Marla Singer al zegt erg als ADD.

Ga eens langs de dokter zou ik zeggen en vertel alles.
T
TeknoKuttekopLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ken ook iemand met adhd en die werd er ook idd rustiger van vrienden wilden dansen enz naar gebruik hij was lekker relaxed naar gebruik
doe deze test is is gratis
http://www.psyq.nl/Programma/ADHD-bij-volwassenen

succes
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dat idee af en toe ook. Met speed haal ik zulke onwijs goede cijfers, dat het bijna eng wordt. Na een tentamen of paper kan ik me amper herinneren wat ik allemaal heb geschreven , maar blijkbaar schijnt het achteraf supergoed te zijn.
Toch doe ik het het liefst zo min mogelijk, omdat ik nuchter toch op mijn best ben (denk ik). De dag erna kan ik niks meer ondernemen doordat ik zo naar de klote ben en ik ben gewoon principieel tegen om speed te gebruiken tegen de kater. Dit heeft er toch altijd voor gezorgd dat ik er niet verslaafd aan ben geraakt.
T
TheUniversGivesItAllLid
01-01-2024, 00:00
#10
Danku voor de reacties/tips en adviezen! Erg prettig om te lezen dat dit een herkenbaar ''probleem'' is! Ga er nu nog niet uitgebreid op in, dat komt vanavond wel! :)

2 jaar geleden kwam ik op een site over ADD, http://www.levente.nl/ en ik wist haast zeker dat ik eindelijk wist waar het aan lag. Toch heb ik nu mijn twijfels. Ik rook namelijk al vanaf mijn 16e dagelijks een jointje (altijd wel 1, om in slaap te kunnen komen.) en daardoor kunnen schijnen ze er nooit achter te kunnen komen of het ADD is, iemand die dagelijks blowt schijnt ADD trekjes te krijgen?

Daarbij schijn je geen ADD te kunnen hebben als in een conversatie je aandacht erbij kan houden. Als ik dat wil, kan ik dat juist uitstekend. Ik heb niet zoveel moeite met luisteren.

Maar goed, ga er vanavond verder op in, ergens vind ik het namelijk raar dat je pas ergens medicatie voor krijgt als je
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het gevaar van (o.a.) speed is inderdaad dat het je beter kan laten voelen. Zoals je zelf hebt ervaren is de stap naar ervan blijven dan moeilijker, en langzamer maar zeker sluipt de verslaving er dan in.
Het is goed dat je beseft dat je er wat aan moet gaan doen, en dat je vraagt om advies en tips.

Mijn advies is om toch naar een verslavingsarts of huisarts te gaan, en daar het verhaal te doen wat je hierboven ook verteld. Aan de hand van een test zullen ze kunnen bepalen of je lijdt aan ADD. Je zou dan eventueel vervangende medicatie kunnen krijgen, zoals ritalin.
Ik denk als je je aanmeld bij een CAD dat je dan sneller geholpen bent dan dat je eerst naar de huisarts moet gaan. Ik werk in die wereld, en helaas zie ik vaak dat de huisarts mensen vaak te laat door stuurt naar een verslavingsarts. Waarom? En of dat in elke regio is is mij onbekend.
T
TheUniversGivesItAllLid
01-01-2024, 00:00
#12
De avond is ingegaan, hier ben ik dan. De hele dag nauwelijks behoefte gehad. Ik had dan ook geen maatschappelijke verplichtingen, en vrienden en familie lieten mij ook met rust.
Last van een kater heb ik haast nooit, alleen als ik veel te veel heb genomen. Ik had vanmiddag alleen niet zoveel energie, maar dat is zo erg nog niet als niets MOET doen.

Dan einde van de middag, begin ik toch aardig zin in mijn bedje te krijgen. Er belt een vriend: Waar ga jij vanavond NL elftal kijken? Ik denk thuis, was mijn antwoord. Thuis?! Wat is dat nou weer?!(boe geroep op de achtergrond..) Tsja, ik moet nog veel doen, ik kom 2e helft denk ik wel..

Ik zal niet verder in details treden, voor ik vandaag begon aan mij dagelijkse taken
(had daarvoor al wel enkele pogingen tedaan, wat neerkwam op kleren in de was gooien, troep opruimen.) heb ik rond een uur of 7 toch nog even wat lijnen genomen. En dan niet 2 of 3 wat normaal is, maar toch wel 6 of 7 denk ik. (Wat kwa kosten nog best meevalt, nu ik een eerlijke dealer heb gevonden die TOP kwaliteit verkoopt, wel erg duur 7 euro per gram.)

Om nu toch een poging te doen, en verder in te gaan op jullie reacties. ehhhm, ik doe het wel even per persoon, misschien niet nodig maar gewoon uit blijk dat ik je reactie op prijs stel. (tsja ik ben hier lekker op gang, iedere gedachte schrijf ik gewoon op.)

@ Taat: Naar een dokter gaan wil ik best, maar al die testen die ik dan moet doen, neemt toch hartstikke veel tijd in beslag?! Verder zal hij denken dat ik erop uit ben hem medicijnen te laten voorschrijven omdat ik graag drugs gebruik?! En hij zal mij vertellen dat ik geen ADD kan hebben, omdat ik in staat ben mijn aandacht bij het gesprek te houden. (shcijn je als ADD'er niet te kunnen?!) En om nou te gaan toneelspelen..

Ben wel erg benieuwd naar Concerta, zou je nog iets uitgebrieder kunnen uitleggen wat voor effect dat op jou had? Wat zijn de verschillen met bijvoorbeeld ritalin en ephedra?

@ psychopsychedelic dat lijkt echt precies op wat ik ook heb?! Zullen er niet veel meer mensen zijn met dit probleem, maar maken/kunnen ze het niet bespreekbaar maken op 1 of andere manier? Ps, wat voor opleiding doe je? (gewoon ff vraagje, omdat ik met name dor mijn studie in de verleiding kom vaak te gebruiken.)

@ Marla Singer, Ik heb eens een online test gedaan, en had toen 56 punten. deze test heb iuk gedaan op: http://www.levente.nl/ de uitslag van deze test diende je met je dokter te bespreken als ik het mij goed herinner. Maarja, laatste keer dat ik bij de dokter was, was ik al dat ik haar heb kunnen vertellen over mijn wiet verslaving. En dat terwijl zij in principe niet tegen het gebruik van wiet heeft. (bij maximaal 1 keer per week.) Dus zij is nog best een flexiebele of hoe zeg je dat. Nouja zij heeft mij niet gelijk tot junk benoemd daardoor. (heb gehoord, dat zodra je het woord Harddrugs noemt, je het risico loopt dat ze niet meer objectief naar je problemen kijken)

@ Avalon
Bij mij is het dus ook begonnen omdat ik mijn HBO diploma wil behalen, en ik het behalen van een diploma niet belangrijk genoeg vind om daarvoor 80% van mijn vrije tijd voor op te offeren. Met speed, haal ik net als jij griezelig goeie cijfers. Nouja, bij ieder ingeleverd verslag staan opmerkelijke complimentjes, waaruit vaak blijkt dat een leraar gedacht moet hebben: Ik wist niet dat je het in je had tot zulke inzichten te komen!
Ps, heb jij wel eens ephedra of een ander minder verslavend middel geprobeerd? Op een of andere manier word ik nu een beetje onrustig van ephedra, maar als je dit nog nooit geprobeerd hebt, dit is een perfect middel voor examens/tentamens etc! Niet verslavend, en als je er een tijdje mee geexperimenteerd hebt is het nauwelijks aantrekkelijk om te gebruiken als genotdrugs.


@Mr. Decay Nog een lotgenoot! :wink: haha, en heb jij je al eens laten testen voor ADD? Ik vind het ergens een beetje een rare diagnose ADD. Als ik kijk naar de signalen van ADD, herkent misschien wel 10% zich hierin. Ik vind het ook raar dat veel specialisten zo'n scherpe definitie hebben voor wanneer iemand lijdt aan ADD of niet. Of hoe zeg je dat, ze kijken naar mijn idee niet zo zeer hoeveel last iemand heeft van bepaalde persoonlijke problemen, nee ze moeten aan bepaalde eisen voldoen om de stempel: ADD'er te krijgen. Zo help je mensen toch niet met hun problemen? (Wat ik nu heb gezegd is misschien niet helemaal waar, maar wat ik wil zeggen is dat ik het idee heb dat veel jongeren met een complex probleem niet/op een verkeerde manier geholpen worden.)

@DonnieDark0 Jep, voorlopig nog ff op eigen kracht verder, maar heb als doel gesteld voor het nieuwe jaar een afspraak te hebben gemaakt met de dokter :wink: Je zeg voor zover ik er verstand van heb. Nu is dit misschien moeilijk uit te leggen, maar ben toch wel benieuwd naar de kennis DIE je hebt omtrent dit onderwerp :wink:

@Rodebob Je haalt hogere cijfers door gebruik van speed. Toch ben je op je best zonder? Ik ben benieuwd waaraan je merkt dat je zonder toch op je best bent. Bedoel je, dat je door speed eigenlijk niet echt jezelf bent? Dat hoor ik namelijk meer mensen zeggen. Is misschien ook maar hoe je het bekijkt? Ik heb in ieder geval het idee dat ik onder invloed van speed mijn ''masker'' kwijt ben.. Ik heb die wel bij mij, maar doe hem niet op. (als je begrijpt wat ik bedoel :wink:)

@FTW*TERRORGIRLY*FTW
Dankje voor die site! ik zal er morgen of overmorgen ff naar kijken :wink: Is het alleen voor ADHD? Want dat heb ik absoluut niet, en met een grote hoeveelheid speed ben ik ook niet meer rustig te houden! :wink:

@Flameon Hoe kom ik aan een goeie verslavingsarts, zonder met mijn eigen dokter contact op te hoeven nemen? De dokter waar ik gewend naartoe te gaan was namelijk vrouwelijk (ik vertel mijn persoonlijke problemen vaak gemakkelijker aan het vrouwelijke geslacht :wink:) maar die is nu weg. De oude dokter(waar ik al van kind naartoe ga.) is er wel. Maar die is erg ouderwets, en zodra ik met hem over persoonlijke problem ging praten als ik iets lichamelijks had zei hij: Dat komt de volgende keer wel.. Nee daar heb je wat aan?! Uiteindelijk doet hij niets meer dan je dan anti depressiva voorschrijven als je langgenoeg doorzeurt, maar dat lost ECHT niks op. (speed op korte termijn zeker wel..)

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jouw werkervaring. Vooral ook omdat ik het idee heb dat dokters van deze tijd (bij de nieuwe generatie dokters zal dit wel veranderen?!) liever niets doen met persoonlijke problemen, in ieder geval, ze zullen je niet zo snel doorsturen zoals jij ook al aangaf.

Dat was het wel zo'n beetje, lucht altijd lekker op om je gedachten (die er 2 dagen geleden al waren toen ik de reacties voor het eerst las.) op te schrijven. Er moet toch een middel zijn, anders dan speed, dat mij ook in staat stelt te reageren zoals ik dat nu heb gedaan heb!

Ps, het Nederlands elftal heeft het moeilijk! Maar ze doen hun best en we gaan die russen ook zeker verslaan! AAAAAAAAAAH bijna van nistelrooy DAMN!!! 28e minuut! NEderland Kampioen!!! :beer:
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben via hier op de ADD site terecht gekomen (levente ook) kamp mijn hele leven al met symptomen die nergens ondervielen. Ja uiteindelijk ben ik onder de borderline/Dis gegooit. Op de ADD test scoorde ik 85.. en na de hele site doorgespit te hebben, mijn moeder gebeld te hebben (die zei "Ja dat ben jij, als kind, als tiener en nu ook waarom is niemand ooit met die diagnose gekomen????") ben ik nog steeds een beetje bedust ervan..
Ben blij dat het op zijn plaats valt..
T
TheUniversGivesItAllLid
01-01-2024, 00:00
#14
PurpleFlower zei:
Ik ben via hier op de ADD site terecht gekomen (levente ook) kamp mijn hele leven al met symptomen die nergens ondervielen. Ja uiteindelijk ben ik onder de borderline/Dis gegooit. Op de ADD test scoorde ik 85.. en na de hele site doorgespit te hebben, mijn moeder gebeld te hebben (die zei "Ja dat ben jij, als kind, als tiener en nu ook waarom is niemand ooit met die diagnose gekomen????") ben ik nog steeds een beetje bedust ervan..
Ben blij dat het op zijn plaats valt..
Klik om te vergroten...

Wow 85 is ook wel een hoge score! Dan moet het bij mij meevallen en is het toch iets anders dan ADD? Zit je daar trouwens ook op het forum (bij lavente) heb namelijk het idee dat ik daar een zelfde soort verhaal heb gelezen! Ook iemand die haar moeder belde... Was er in ieder geval aardig van onder de indruk! :wink:

Ps, aantal negatieve effecten van speed bij mij: Ik spreek mijzelf regelmatig tegen. (wat in principe niet zo raar is, ik neem vaak het ene en het andere uiterste om iets te kunnen zeggen wat in het midden ligt. Mmm Wie brengt dit beter onder woorden?! :wink:)

Hoe dan ook, ik kan onder invloed van speed soms ietwat overtrokken/overdreven (welk woord zoek ik?!:P) reageren..
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee dat ben ik niet iig.

Misschien dat speed voor jou wat meer remmingen op dat gebied weghalen en wel de ADD trekjes die je dan hebt wat versterkt?? (geen idee heb nog nooit speed gebruikt dus ik geef mijn bek ook maar een douw :wink:)
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#16
add, adhd, enzz, ,in princiepen allemaal maar een stomme stempel, hoewel er wel hele ernstige gevallen kunnen zijn natuurlijk
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
psychopsychedelic zei:
add, adhd, enzz, ,in princiepen allemaal maar een stomme stempel, hoewel er wel hele ernstige gevallen kunnen zijn natuurlijk
Klik om te vergroten...

Nou weet je ik ben ook niet dol op labeltjes enz. Maar in mijn geval had ik dit graag geweten toen ik kind was, dan had er een hele hoop bespaart gebleven. Want er zijn wel medicijnen voor. Ik vraag me al jaren af waarom ik geen steek verder kom, waarom ik me 200% op een project kan storten en de volgende dag gewoon geen energie meer heb om verder te kunnen, waarom ik mijn lichaam niet zover kan krijgen om iets te ondernemen in het huishouden, waarom ik altijd en eeuwig alles kwijt ben, enz, enz. Ik word echt compleet gestoord van mezelf af en toe. Het werd altijd afgedaan met "ze is wel hoogbegaafd maar erg gevoelig voor haar omgeving". Mijn rapporten waren standaard hetzelfde "V. kan veel meer dan ze laat zien. Ze is dromerig maakt teveel snelheidsfouten" of jawel "V. is gewoon lui en ongemotiveerd". Ik was juist helemaal niet lui ik had de energie niet meer. Ik wilde dolgraag hoge cijfers halen en laten zien dat ik het kon. Maar mijn hoofd zit zo vol en is zo chaotisch dat ik niet meer weet wat nou waarbij hoort.

Sorry voor het lange verhaal, het is niet de bedoeling om het topic te jatten...
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
TheUniversGivesItAll zei:
@ Taat: Naar een dokter gaan wil ik best, maar al die testen die ik dan moet doen, neemt toch hartstikke veel tijd in beslag?! Verder zal hij denken dat ik erop uit ben hem medicijnen te laten voorschrijven omdat ik graag drugs gebruik?! En hij zal mij vertellen dat ik geen ADD kan hebben, omdat ik in staat ben mijn aandacht bij het gesprek te houden. (shcijn je als ADD'er niet te kunnen?!) En om nou te gaan toneelspelen..

Ben wel erg benieuwd naar Concerta, zou je nog iets uitgebrieder kunnen uitleggen wat voor effect dat op jou had? Wat zijn de verschillen met bijvoorbeeld ritalin en ephedra?
Klik om te vergroten...
Zoals ik al in mijn eerste post zei: Een maat van me had binnen een week ritalin voorgeschreven gekregen..Hij moest idd een paar tests doen en vragen beantwoorden, maar eigenlijk was het totaal geen probleem..
Dat een ADD'er zich moeilijk op een gesprek kan concentreren is idd waar, maar dat je je aandacht voor 0% er bij kunt houden is ook overdreven, dus zeg gewoon dat je je moeilijk op de dagelijkse dingen kunt concentreren, vroeger op school kon ik me nooit langer dan een half uur op een opdracht/les concentreren zonder ff helemaal druk te worden en me overal mee te bemoeien..
De dokter weet dan ook dat concerta of ritalin misschien kan wel werken..
Concerta(54 mg) is eigenlijk gewoon ritalin maar dan met vertraagde afgifte.
De werkzame stof werkt namelijk maar heel kort en daarom moet je van ritalin steeds bijpakken..(54 mg staat dus gelijk aan 5,4 ritalin pillen)
Omdat Concerta vertraagd word afgeveven ben je dus langer 'onder invloed' en hoef je niet bij te pakken..Ik had er eerst 2 genomen op een avond: vergeleken met speed is het niet veel en toch wel anders, maar ben heel de nacht wakker gebleven (had een feestje bij iemand thuis) terwijl de rest al rond 5 uur sliep..
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik herken een aantal van je punten wel. Ik heb zelf een speedverslaving gehad en de speed hielp me in eerste instantie op dezelfde manier dat t jou helpt. Echter, naarmate je langer verslaafd bent wordt alles omgedraaid en presteer je nog veel slechter dan voor de speed.. Ik hoop dat je de speed kunt laten liggen, want een speed verslaving gun ik niemand.. Good luck!
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Heb je je wel eens laten testen op adhd/add?
Klik om te vergroten...

Dacht ik ook gelijk aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."