Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Welke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

78 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Dit soort verhalen hebben we in het verleden zo vaak op df gehad hè. Elke keer kreeg de vent in kwestie nieuwe kansen, maar het eindigde altijd in meer ellende. Ik wil niet stoken, maar eens een dief altijd een dief geldt ook voor mensen die liegen. Zelfmedicatie is gewoon een slecht excuus voor een verslaving.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Goed......

We hebben heel de avond gepraat, maar mijn vriend vindt dat hij niet zo vaak tegen mij gelogen heeft. Hij heeft slechts dingen verzwegen en dat is heel wat anders.

Hij vertelde tevens dat dit het enige zou zijn waarover hij had gelogen en dat hij over geen enkel ander onderwerp zou liegen.

Hij vertelde dat hij dagelijks gebruikt. Dat het dus geen heftige dingen meer veroorzaakt de speed. Dat hij eraan gewend is geraakt en dat hij ook niet erg verandert erdoor, behalve dat hij meer energie krijgt.

Hij vertelde dat hij anders als een dood vogeltje op de bank zit (hij was depressief voor hij speed gebruikte) en dat de speed hem zin geeft om te leven en leuke dingen te doen.
D
Dopy gonzalezLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Serieuze toestanden. Iemand die speed gebruikt om zijn depressie weg te werken zal die depressie alleen maar uitstellen en erger maken. Zo'n dingen gaan goed tot ze niet meer goed gaan.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

En jij gelooft dit zonder meer? Wie zegt dat hij niet over andere dingen kan liegen, als hij ook hierover liegt? En zelfs al zou hij alleen maar hierover liegen (want hij heeft wel degelijk gelogen en niet alleen dingen verzwegen), dat lijkt me genoeg reden om eens wat twijfels te krijgen.

Is hij wel van plan om er nu mee te gaan stoppen, of accepteer je zijn zelfmedicatie - dat, zoals gezegd, gewoon een slecht excuus is voor drugsmisbruik en -verslaving? Het kan best zijn dat hij ADHD of ADD heeft en baat heeft bij amfetamine, maar het dagelijks gebruiken van speed is gewoon slecht. Het sloopt je hele lichaam, en ook je geest.

Alleen al het feit dat hij het voor jou verzwegen heeft blijkt dat het een slechte invloed op hem heeft. Want als het onschuldige zelfmedicatie is, waarom heeft hij het dan niet gewoon verteld?

Zeg tegen hem dat hij maar eens naar een arts moet gaan, die hem een ander soort amfetamine kan voorschrijven (ritalin, dexamfetamine o.i.d.).

Ik vel echt geen oordelen, maar ik ken dit soort verhalen, en ik wil gewoon niet dat je bedrogen uitkomt als je toch je voor de rest van je leven aan hem bindt. Ga eens meer over speedverslavingen lezen, zou ik zeggen, en maak dan pas je keuze. Maar er is niemand die dagelijks speed gebruikt, niet zonder speed kan en daar uiteindelijk beter van wordt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Maria93 zei:
Hij vertelde dat hij anders als een dood vogeltje op de bank zit (hij was depressief voor hij speed gebruikte) en dat de speed hem zin geeft om te leven en leuke dingen te doen.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een stakker. Is dat nou een vent? Speed nodig hebben om de dag door te komen. Kom op zeg!
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Hartelijk dank trouwens iedereen voor zijn/haar overdenkingen. Ik heb mijzelf gister een week bedenktijd gegeven.

Mijn vriend zei dat hij zou stoppen als ik dat zou willen. Maar dat wil ik niet omdat het voer geeft voor meer leugens. Ik denk niet dat hij kan stoppen.

Wat betreft het slopen van je lichaam kan ik zeggen dat mijn vriend een behoorlijk overgewicht heeft. Hij eet en slaapt erg goed. Beter dan ik eigenlijk. Ik weet dus niet wat de lange termijngevolgen zijn voor hem specifiek. Juist omdat ik lees overal dat je er ondergewicht van krijgt en dat het jezelf uitput, maar dat doet het bij hem dus niet. Hij slaapt iedere nacht en ja, soms slaapt hij dan 3 uurtjes ofzo en andere nachten 14 uurtjes. Hij heeft een behoorlijk buikje :confused:

Ik maak mij meer zorgen om eventuele hersenbeschadiging, maar volgens trimbos is dat niet bewezen.

Eerder heb ik al aangegeven dat ik het het afgelopen jaar behoorlijk naar mijn zin heb gehad met hem. Geen rare dingen heeft hij gedaan en over dat geld..... hij zegt dat zijn verslaving hem dus inderdaad relatief weinig kost. (zoals hierboven beschreven)

Ik heb mij het afgelopen anderhalf jaar behoorlijk aan hem opgetrokken. Hij heeft mij eigenlijk over mijn energiedip en depressie achtige dingen overheen geholpen. Toen het slecht met mij ging, nam hij mij op sleeptouw en nu ben ik dus degene die er een erg gezond leven opna houdt met veel structuur en sport en gezond eten. Ik meldde mij regelmatig ziek van mijn werk, maar het afgelopen jaar is daar geen sprake van geweest.

Ik lift als het ware mee op zijn energie.

Ik praat hem echter niet goed. Ik liftte dus mee op zijn drugs. En ik heb niet hem leren kennen maar de drugs. Het was een illusie. Het vertrouwen en nog meer het resect voor hem zijn totaal verdwenen.

Wordt vervolgd.........
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Het enige dat ik je nog graag zou willen zeggen is dat speed sowieso schadelijk is, ook al slaap en eet je goed. Het teert op je reserves, het is funest voor je lichaam in de zin dat het je maagwand zwaar kan beschadigen, en het is ook ontzettend slecht voor je spijsvertering (darmen e.d.). Omdat hij niet direct nadelige gevolgen ondervindt, wil niet zeggen dat het niet schadelijk voor hem is. Speed is voor iedereen schadelijk die het op frequente basis gebruikt, en op dagelijkse basis al helemaal.

Denk er goed over na meid, hou jezelf niet voor de gek. En denk aan jezelf, hou niet alleen aan hem vast omdat hij jou heeft geholpen met je dip.

Heel veel succes.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Deel anders je twijfels met hem. Je kunt beter eerlijk zijn tegen hem en hem ook een kans geven om het goed te maken dan alles geheel achter z'n rug om te bedenken en uit te voeren. Natuurlijk is de kans groot dat hij een leugenaar blijft maar op deze manier kan hij zien wat voor een effect zijn leugens op jou hebben.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Speed oplossen in water en opdrinken... YUGH! Gatverdamme.. :openmouth:
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi,

Ik ben hier nieuw en zelf gebruik ik geen drugs, maar verdenk iemand anders dat hij gebruikt. Ik heb gebroken wit spul gevonden. Het is geen poeder, maar het lijkt meer op een soort klusmiddel. Een middel om mee te lijmen of te stucen. Het is een beetje plakkerig en het ruikt echt heel sterk en vooral dus chemisch en toch ook zoet. Eigenlijk meer iets dat je in de muur wil stoppen om te vullen, dan om jezelf mee te vullen. Zelfs een heel klein puntje op je tong smaakt echt super sterk, zo sterk dat je het wel uitspuugt eigenlijk.

Daarom dacht ik......... ok, dit is iets om mij niet druk over te maken, dit is iets voor de zijkamer waar nu gewerkt wordt.

Toch echter, toen ik vanavond een slokje wilde nemen van een flesje bronwater van een halve liter, toen moest ik het weer uitspugen. Precies hetzelfde spul zat nu in het flesje, maar nu opgelost. Sterke geur die van het flesje afkomt wanneer je het dopje opendraait.

Eerst dacht ik zelf dat het een soort lijm is die je dan moet opsnuiven? Maar ik sprak iemand op msn en die zei dat sommige mensen ook heroine of andere drugs gebruiken met een flesje water en dat doen omdat er dan geen sterke geur vrij komt tijdens het roken.

Hij vroeg of het een vaseline achtige geur was, maar dat was niet zo, het is echt vooral zoet en chemisch en lijmachtig. Het spul zelf is gebroken wit, korrelige pasta. Ook deze pasta achtige stof ruikt erg sterk.

Het is belangrijk voor mij om te weten welke drugs het zijn. Ik vind drugs in mijn huis wel ok, als het binnen de perken blijft, maar over heroine heb ik zo andere gedachten en dat wil ik liever niet in mijn huis. (ook niet in onderhuur)

Groetjes Maria
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Witte pasta is sowieso geen heroïne. Als het een hele sterke geur is denk ik zelf aan amfetamine, maar misschien ervaar jij de geur als extreem maar valt het mee, dan zal het coke zijn. Breng het naar het testcentrum (of ervaringsdeskundige:)), dan weet je het zeker
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Ik heb geen verstand van het proces dat aan de maak van cocaïne te pas komt dus ik weet niet of coke daarbij in vloeibare vorm voor komt. Anders zal het wel gewoon een oplossing zijn, wat dan weer zonde van de coke is.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Dank je wel, waar kan ik in Rotterdam strakjes wanneer het licht wordt een ervaringsdeskundige vinden?

En klopt het dat het uberhaupt om drugs zou gaan?

1) De verpakking was een soort zwart zakje, even groot als een shag pakje. Het spul zat daarin, weer in een doorzichtig zakje.

2) Ok kan ik er wel vanuit gaan dat het om drugs gaat, gezien het feit dat ik eerst dat spul aantrof en later het water dat er erg naar ruikt? Kan drugs ook op die manier worden gebruikt? Met een simpel half liter flesje water?

Alvast bedankt.... ik kan er niet van slapen namelijk.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar Maria, wat als ritalin, concerta of dexamefetamine hem ook zou kunnen helpen en hij nu voor niets zijn gezondheid weggooit?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Maria93 zei:
En klopt het dat het uberhaupt om drugs zou gaan?
Klik om te vergroten...
Dat kan ik zo op afstand niet beoordelen, een testcentrum geeft uitsluitsel.

Maria93 zei:
1) De verpakking was een soort zwart zakje, even groot als een shag pakje. Het spul zat daarin, weer in een doorzichtig zakje.
Klik om te vergroten...
Even groot als een shag pakje en zwart.. hm.. het kan natuurlijk dat diegene het daarin bewaart, daar kan ik niks over zeggen. Ik zelf gebruik gewoon plastic zakjes. Maar als het witte pasta is, verpakt in een gripzakje (want dat is het neem ik aan? zo'n afsluitbaar wietzakje achtig geval) en nogmaals verpakt in iets anders, dan durf ik vrijwel zeker zeggen dat het dope is.

Maria93 zei:
2) Ok kan ik er wel vanuit gaan dat het om drugs gaat, gezien het feit dat ik eerst dat spul aantrof en later het water dat er erg naar ruikt? Kan drugs ook op die manier worden gebruikt? Met een simpel half liter flesje water?
Klik om te vergroten...
Het komt wel eens voor dat mensen amfetamine in water gooien en hiervan drinken. Niet mijn favoriete manier van gebruiken, maar het komt wel voor.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Ok, heel erg bedankt.

Op msn dacht die jongeman dat mensen drugs in water oplossen en dan opsnuiven. Hij had er ook een naam voor, maar hij praat alleen engels en heb ik niet verder kunnen vinden.

Het spul is in ieder geval zeeer smerig, zeer, zeer smerig. Ik heb de slok weer uitgespuugd van het flesje wat ik wilde gaan drinken. Om in ieder geval een reactie los te gaan krijgen heb ik precies zo een zelfde flesje neergezet met fris, helder en schoon water. De kleur laat zich nu moeilijk raden, het zijn namelijk blauw gekleurde spa flesjes. Dus de waterkleur komt er niet goed uit.

Ik ben benieuwd wat zijn reactie is wanneer hij thuiskomt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Maria93 zei:
Op msn dacht die jongeman dat mensen drugs in water oplossen en dan opsnuiven. Hij had er ook een naam voor, maar hij praat alleen engels en heb ik niet verder kunnen vinden.
Klik om te vergroten...
In water oplossen en dan álsnog opsnuiven!? Wat een dwaas zeg, dat heb ik nog nooit gehoord. Wie gaat er nou vloeistof snuiven als je gewoon poeder kunt doen? Vraag dat eens als je wilt, ik ben benieuwd. Copypaste anders zn reactie, mijn Engels is net zo goed als mn Nederlands :)

Maria93 zei:
Het spul is in ieder geval zeeer smerig, zeer, zeer smerig.
Klik om te vergroten...
Elke drug smaakt smerig, dus wat dat betreft kan ik je niet veel verder helpen.

Maria93 zei:
Ik heb de slok weer uitgespuugd van het flesje wat ik wilde gaan drinken. Om in ieder geval een reactie los te gaan krijgen heb ik precies zo een zelfde flesje neergezet met fris, helder en schoon water. De kleur laat zich nu moeilijk raden, het zijn namelijk blauw gekleurde spa flesjes. Dus de waterkleur komt er niet goed uit.
Klik om te vergroten...
Of je kunt natuurlijk hem gewoon dat spul laten zien en hem ernaar vragen en daarmee de kans geven om er eerlijk over te zijn. En dan kun je er alsnog van tevoren wat vanaf halen en als hij dan een vaag antwoord geeft, kun je het alsnog laten testen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Cocaine, Speed of Ketamine. Ketamine ruikt niet bijster sterk, en speed wel, dus ik gok op speed (amfetamine), vooral als het nat/pasta achtig is. Voor zover ik weet is cocaine kristalachtig en droog, ik heb echter geen ervaring met het middel, dus dat kan ik je niet zeker vertellen.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Het Nieuwsblad 15 februari 1996

Rockster lanceert een nieuwe drug
door Patrick LEFELON
Antwerpen

Vloeibare cocaïne, het is nieuw op de Belgische drugsmarkt. Het werd geïntroduceerd door zanger Tom Barman van dEUS, de enige Antwerpse rockster met internationale konnekties. Barman werd zondag betrapt met 21 flesjes van deze nieuwe drug. Het produkt was tot nog toe alleen in de Verenigde Staten bekend.
Het incident komt slecht uit voor de dEUS-leden, die vlak voor de opnames van een nieuwe CD staan. De groep was in januari nog genomineerd voor de European Music Awards van de muziekzender MTV.

,,Och, toen de Rolling Stones voor het eerst op drugsbezit werden betrapt, ontkenden zij ook in alle toonaarden.'' Een Antwerpse politieman laat geen twijfel bestaan over de vaststellingen van vorige zondag in café Haciënda aan de Antwerpse Cuylitstraat. Zanger Tom Barman van dEUS werd er samen met zijn gitarist Craig Ward opgepakt. Hij had 21 flesjes met vloeibare cocaïne bij zich.
De speurders zijn formeel. ,,In een megadancing met een paar honderd bezoekers kun je moeilijk zien wie welke drug op de grond gooit. In café Haciënda waren zondagmorgen 23 personen aanwezig. Wij vielen om 10.30 uur binnen met enkele tientallen agenten. Elke agent viseerde een aanwezige en kon achteraf perfekt vertellen wie wat had weggegooid. Wij hebben bij twaalf aanwezigen drugs gevonden.''
De politiespeurders mengden de vloeistof in de 21 flesjes van dEUS-zanger Tom Barman in een reageerbuisje met een cocaïneverklikker. Het goedje kleurde blauw, positief; er zat cocaïne in. De Antwerpse onderzoeksrechter laat een laboratorium de drug analyseren. Het parket en de Antwerpse politie kenden cocaïne alleen in poedervorm. Ze hebben vloeibare cocaïne wel teruggevonden in hun dokumentatie over de Amerikaanse drugsmarkt.
De zaak van Barman en Ward komt ten vroegste in september voor de rechter. Een jaar gevangenisstraf is de regel, eventueel een deel met uitstel. Tom Barman stond bij de politie bekend als drugsgebruiker, maar werd nog nooit veroordeeld.

Misschien was het dit wel, maar ik heb nu op een makkelijk vindbare plek het originele flesje en op een moeilijk vindbare plek het testmateriaal
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

cocaine in vloeibare vorm?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."