Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Welke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

78 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Memmûm zei:
Ik durf het na de behulpzame reacties bijna niet meer te zeggen maar ik doe het toch omdat je aan het einde van het verhaal toegeeft.

dus, wat ik nu denk:

:angry: je bent toch verdomme sterker dan dit! Ik kan hier behoorlijk kwaad om worden. Je bent toch geen domme koe? Kom eens op met je zelfvertrouwen! Maakt niet uit wie je bent, hoe je er uitziet, hoe je ruikt, hoe kut je stem is weet ik veel! Je bent belangrijk en je mag er zijn! en ga naar een psycholoog. Het is die man of vrouw zijn werk om mensen als jullie te helpen. En als je op je 36e al geen eigen tanden meer hebt wil ik wel eens in die pens van je vriend kijken hoe dat spul er voorligt. En als je dan als klap op de vuurpijl óók nog eens zegt dat je in een cruciale fase van je leven zit dan ben je helemaal verkeerd bezig als je niet iets aan deze situatie doet! Jij wel werken en hij zeker de rest van zijn leven op zn reet liggen te depressief wezen? Dan heb je over een jaar een maniakale vriend, ben jezelf nóg meer psychisch naar de maan en houd dat huwelijk van je ook niet lang! Ik begrijp best dat je verslaafd aan je vriend bent, dat je je er aan optrekt, maar het kan zo echt niet langer. Kies voor jezelf en nu ophouden met dat geouwehoer :angry: Als hij om je geeft zie je dan wel weer wat er gebeurt. Ik hoop dat je je flink kut voelt als je dit leest want dat is blijkbaar wat er hier moet gebeuren: Iemand die er eens wat van zegt.

Waar bemoei ik me eigelijk mee. Maar goed: ik zeg dit voor jou, er is niks verloren maar dan moet je wel iets gaan doen. Er zijn genoeg hulpinstanties te vinden die aan de lopende band dit soort gevallen behandelen
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me eigenlijk ook geheel bij aan... Hetzij misschien iets anders verwoord. :wink:
M
MadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#2
.. in iets andere bewoordingen ( :grin: ) kan ik me bij de reacties hierboven aansluiten.
Waar het op neer komt denk ik, is dat je jezelf de vraag moet stellen: wil ik mijn geluk ophangen aan het wel en wee van iemand anders? Aan de mate waarin je vriend klaarblijkelijk bereid is zijn gebruik (en de manier waarop hij zijn leven inricht dus )door jou te laten bepalen?

Niet erg als het antwoord 'ja' is. Alleen moet je je realiseren dat dat een valse referentie is. Er is in het leven maar één referentie uiteindelijk, en dat ben jezelf: alleen op basis van jouw eigen motieven kom je tot een juiste richting voor jezelf.

Suc6. Ik weet uit eigen ervaring dat je eigen weg durven kiezen niet makkelijk is en vraagt om lef en vertrouwen in jezelf.

:wave:
P
PrinzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Erg heftig topic. Ik weet uit eigen gebruikservaring dat speed geen genade kent. Bij dagelijks gebruik sloopt het niet alleen je lichaam, maar heel je leven.

Ik vind het link te oordelen over deze situatie in jouw voordeel, of zijn voordeel, zoals hier boven mij verschillende users geprobeerd hebben, maar ik heb wel een mening: Cancellen die shit. Niet trouwen, leg je erbij neer en zie wat de toekomst brengt qua liefde. Beter wordt het niet snel, maar slechter wel.

Oja, zoek professionele hulp als je er toch beide voor wil gaan. Wij zij er voor je advies, 'steun', delen van ervaringen, MEER NIET!
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil hierbij een ieder hartelijk danken voor diens bijdrage aan deze topic. Een ieder kan alleen veranderen wanneer die dat zelf wil. Ik ben niet de persoon om iemand anders te willen veranderen en ik kan ook niet vragen of hij wil stoppen, want iemand moet er zelf gewoon helemaal voor gaan.

Sinds ik weet van zijn gebruik heb ik het daarom niet echt 1 keer besproken, behalve dan dat ik zo tussendoor vraag hoe hij zich voelt en of hij vindt dat zijn gezondheid achteruit is gegaan. Ik vraag geinteresseerd of hij nog wel kan slapen wanneer hij om 20.00 gebruikt en zijn antwoord is dan gewoon 'ja'. Zijn spul staat daarom dan ook op de keukentafel en hij gebruikt ook gewoon waar ik bij ben en ik doe vervolgens of ik het helemaal niet erg vind en blijf gewoon doorpraten over wat er op dat moment besproken werd.

Hij heeft wat dat betreft de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn.

Het feestje moeten we toch maar even uitstellen, maar ik hou heel veel van deze man, ondanks de mindere dagen. Afgelopen 2 dagen waren eventjes helemaal top, maar iedere keer moet de tol betaald worden met mindere dagen. Heeft niet iedereen die dan? Mindere dagen? Ja tuurlijk, maar voor mij is het leven met 2 personen. 2 totaal verschillende karakters.

Soms maskeer ik mijn verdriet door een hele koele, verstandelijke en zakelijke houding aan te nemen, maar ja, het zit er dus nog steeds. Iedere keer weer wachten wat de morgen zal brengen.

Mochten de lichamelijke klachten op de lange duur dus mee gaan vallen, lijkt het er eerder op dat de depressie in de toekomst wel floride zal gaan worden. In tegenstelling tot de meeste zelf medicators, gebruikt hij het niet om ADHD of ADD tegen te gaan maar een endogene depressie (dat is een depressie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak). Deze depressie's zijn zeer moeilijk behandelbaar juist omdat iemand op een heel nuchtere manier tot de conclusie komt dat het leven nutteloos is en geen zin heeft. Dat je wat jou betreft niet geboren had hoeven worden. Dat je van kinds af aan al niet van feestjes ed geniet.

Er komt een dag dat je niet meer tegen de klippen op kan gebruiken en dat of het lichaam, of de geest het dus begeeft. Het is jammer dat hij zich zo schaamt. Hij wou dan wel naar de huisarts voor een anti depressivum, maar die worden ook voorgeschreven om van het roken af te komen, nou, dan zou hij dat wel als reden aanvoeren...........

Maar ik ben er nu wel uit en ik ben er ook wel rustig onder.
W
WoodgnomeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maria93 zei:
Ik wil hierbij een ieder hartelijk danken voor diens bijdrage aan deze topic. Een ieder kan alleen veranderen wanneer die dat zelf wil. Ik ben niet de persoon om iemand anders te willen veranderen en ik kan ook niet vragen of hij wil stoppen, want iemand moet er zelf gewoon helemaal voor gaan.

Sinds ik weet van zijn gebruik heb ik het daarom niet echt 1 keer besproken, behalve dan dat ik zo tussendoor vraag hoe hij zich voelt en of hij vindt dat zijn gezondheid achteruit is gegaan. Ik vraag geinteresseerd of hij nog wel kan slapen wanneer hij om 20.00 gebruikt en zijn antwoord is dan gewoon 'ja'. Zijn spul staat daarom dan ook op de keukentafel en hij gebruikt ook gewoon waar ik bij ben en ik doe vervolgens of ik het helemaal niet erg vind en blijf gewoon doorpraten over wat er op dat moment besproken werd.

Hij heeft wat dat betreft de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn.

Het feestje moeten we toch maar even uitstellen, maar ik hou heel veel van deze man, ondanks de mindere dagen. Afgelopen 2 dagen waren eventjes helemaal top, maar iedere keer moet de tol betaald worden met mindere dagen. Heeft niet iedereen die dan? Mindere dagen? Ja tuurlijk, maar voor mij is het leven met 2 personen. 2 totaal verschillende karakters.

Soms maskeer ik mijn verdriet door een hele koele, verstandelijke en zakelijke houding aan te nemen, maar ja, het zit er dus nog steeds. Iedere keer weer wachten wat de morgen zal brengen.

Mochten de lichamelijke klachten op de lange duur dus mee gaan vallen, lijkt het er eerder op dat de depressie in de toekomst wel floride zal gaan worden. In tegenstelling tot de meeste zelf medicators, gebruikt hij het niet om ADHD of ADD tegen te gaan maar een endogene depressie (dat is een depressie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak). Deze depressie's zijn zeer moeilijk behandelbaar juist omdat iemand op een heel nuchtere manier tot de conclusie komt dat het leven nutteloos is en geen zin heeft. Dat je wat jou betreft niet geboren had hoeven worden. Dat je van kinds af aan al niet van feestjes ed geniet.

Er komt een dag dat je niet meer tegen de klippen op kan gebruiken en dat of het lichaam, of de geest het dus begeeft. Het is jammer dat hij zich zo schaamt. Hij wou dan wel naar de huisarts voor een anti depressivum, maar die worden ook voorgeschreven om van het roken af te komen, nou, dan zou hij dat wel als reden aanvoeren...........

Maar ik ben er nu wel uit en ik ben er ook wel rustig onder.
Klik om te vergroten...

Nja onzin.

Je stelling over dat "tegen de klippen aanlopen" en "lichaam of geest het begeeft", klinkt als zweef beredenering, wat is het volgende? Heeft God er iets mee te maken? :rolleyes:

Ik vraag mij af wat er nou zo veranderde op het moment dat jij wist dat die stof die je daar vond, die hij gebruikt, speed was. Daarvoor, lijkt me, was het nog trouwen trouwen trouwen trouwen.

Daar komt bij dat endogene depressies vaak "onverklaarbaar" zijn, omdat men een goed psychologisch danwel lichamelijk onderzoek te belastend vind. Men gaat dan maar akkoord met "onverklaarbaar", maarja, je kan ook geen autopsie uitvoeren op levende mensen, dus bepaalde dingen kan je niet testen enz. Jouw vriend zijn depressies kunnen net zo goed van neurologische oorzaak zijn, het kan zoveel oorzaken hebben, ongelofelijk(Psychovirussen, ontwikkelings stoornissen, psychoses, etc).

Wil je hem op de AD's? Haha, over ongezond gesproken. Meeste AD's werken met serotonine, welke een relatief "schaars" voorkomen heeft, en zowiezo is het hele serotonine systeem zo kwetsbaar als dominosteentjes. Liever je dopamine systeem gebruiken, aangezien dit veel flexibeler is .

Sorry hoor mevrouwtje, maar volgens mij heb jij je eigen ruiten in gegooit. Naar mijn idee is het pas mis gegaan op het moment dat jij hem als speed gebruiker bent gaan zien, ipv de gene die het was voor je die informatie had.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeg hem toch eens naar de dokter te gaan en stop met zelfmedicatie toepassen!!!!!!!!! Dat wordt zijn DOOD!!! Waarom in GODSNAAM speed blijven gebruiken en je leven blijven verwoesten als hij waarschijnlijk hetzelfde effect kan bereiken op een manier die door artsen is goedgekeurd en wordt gemonitord met ritalin, concerta of dexamfetamine?!? En het ook nog eens vergoed krijgen?! Hij kan het toch op z'n minst PROBEREN, en als het niet werkt alsnog teruggaan naar speed?

Nu reageer ik hier niet meer, wordt helemaal moedeloos van jouw acceptatie van zijn gedrag. Wat een slap gedoe
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vraag me toch wel af wat voor type vrouw er wil trouwen met een verslaafde, onderliggend depressieve tandloze man met een buikje die met mooie verhalen om de kern van het hele probleem heen draait...

Als ie echt om je gaf en onder dat buikje ook nog echte ballen heeft hangen dan was hij al lang met zn luie reet van het bed gekomen had hij al lang hulp gezocht en niet met het fantastische concept om speed als zelfmedicatie toe te passen!

Je laat je inpakken door die gladde praatjes, zet je roze bril af en vraag je eens af of je niet meer verdient dan wat je nu hebt! (althans, dat is mijn mening)

Succes met het maken van je keuze, vergeet niet dat het er uiteindelijk om gaat dat jij gelukkig bent. En verkijk je niet op het mannelijk ras, types als die vriend van jou zijn slecht voor ons imago...

Wat een mietje...! Pak dat flesje af en geef hem een ongelooflijke schop onder zijn anus! Dat heeft ie nodig...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
En toen... plotseling... kwam er uit het niets een hele hele dikke olifant met een hele lange slurf, en die blies het verhaaltje uit...

flauw flauw flauw, het spijt me, ik weet niet wat me bezielde. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend deze situatie voor je is.(heb het in mijn omgeving vaker meegemaakt, met de rollen omgedraaid dan wel..) Je staat voor ontzettend dilemma, en we begrijpen allemaal dat dit heel erg moeilijk voor je is! Met de man van wie je ontzettend veel houdt breken, omdat hij (waarschijnlijk door problemen die er al waren voor je hem leerde kennen.) verslaafd is geraakt aan amphetamine, dat is niet niks! Het is goed te zien dat je alle reacties met een korrel zout ;lijkt te nemen en je na het lezen ervan toch heel goed je eigen conclusies weet te trekken, en de keuzes de je maakt echt vanuit jezelf komen. Je vriend mag zich gelukkig prijzen met zo'n vriendin!

Maar het gebruik van je vriend even ter zijde, Hoe is het nu met jou, Maria?

Ik heb getwijfeld of ik dit wel of niet zou neerzetten, maar doe het toch maar. Na het lezen van je posts, heb ik namelijk het idee gekregen dat jij op een of andere manier ook lijkt te zijn beinvloed door een (amphetamine achtige) of in ieder geval stimulerende stof.

Je geeft ook aan zelf wel eens een slokje te nemen en dan niet te kunnen slapen. (zijn dat toevallig ook de dagen dat je erg veel behoefte krijgt je verhaal te doen hier?) Hoe vaak doe je dat, en gebeurt dat ( Onbewust misschien ?) ook steeds vaker? Het zou voor mij in ieder geval verklaren hoe jij steeds tot bepaalde inzichten komt, en juist wanneer de reacties kritischer worden naar je vriend toe, jij het eigenlijk vooral voor hem lijkt op te nemen. Dat vind ik erg dapper, ik heb vaker gezien dat een vrouw in dat geval haar echtgenoot op een forum vooral in kwaad daglicht wil zetten en alle problemen in de relatie min of meer toewijdt aan hem en zijn verslaving.

Je lijkt er ook voor te hebben gekozen om, ondanks alles, toch bij hem te blijven en daar heb ik heel erg veel respect voor! Grote kans ook, dat de reden van zijn gebruik iets is dat er al was voor je hem hebt leren kennen? (Is er nooit een goede vriend of familielid geweest die iets is opgevallen en het daar met jou over wilde hebben?)

Hoe dan ook, hoe slecht je vriend ook beweert er aan toe te zijn voor hij begon met het gebruik van speed, ik denk (en die mening lijk ik te delen) dat er voor je vriend niets erger is dan jouw dan ook nog is te verliezen. Met jou als partner heeft hij denk ik(je komt over als een sterke vrouw!) veel meer kans om van zijn verslaving af te komen en ''echt'' gelukkig te worden. Zou hij nog een reden hebben om te stoppen, als jij hem uit leven bant? Ik denk persoonlijk van niet
Afgaande op wat je over hem schrijft, ben jij wel de vrouw van zijn dromen, en diep van binnen beseft hij dat denk ik heel goed. Een verslaving met daarbij komende schaamte is iets dat zelfse de liefste man of vrouw soms de indruk geeft een slecht mens te zijn.hij is echt niet trots op zijn verslaving en de leugens die daaruit zijn voort gekomen. Anders had hij het al veel eerder toegegeven en het er op een normale manier met je over kunnen hebben, niet waar?

Om een lang verhaal kort te maken, je posts heeft op ons allemaal veel indruk gemaakt, er zijn genoeg reacties die waar veel aandacht en tijd voor is besteed om iets te zeggen waar je wat aan hebt, of je in ieder geval aan het denken zet. Er zijn genoeg mensen hier die proberen een steentje bij te dragen. Uit je reacties blijkt ook dat je dit zeer op prijs stelt. Blijf dus gewoon lekker komen, zo vaak als je wilt, al is het elke dag..

Nogmaals, blijf onze posts met een korrel zout nemen, zodat je ook in de toekomst de juiste(en eigen) beslissingen neemt. Naar mijn idee heb je dat zeker gedaan tot nu toe, je mag best een beetje trots op jezelf zijn. (in mijn naaste omgeving heb ik alleen mannen meegemaakt die dat zo goed deden als jij.)

Als laatst wil ik nog kwijt dat ik ook lijk te zijn beinvloed door ik denk lijm, sinds mijn broer hiernaast aan het klussen is en daarbij veel lijm of kit tebruikt hang er hier een geur waardoor ik niet heb kunnen slapen vanacht! Ben ook wel benieuwd of je vriend hetzelfde soort middel gebruikt, wie weet..

Als er iets iets is veranderd, kom je ons daar hopelijk van de hoogte brengen. Je moet in elk geval weten dat je altijd welkom bent. Ik vind het echt knap(kan niet vaak gneoeg gezegd worden) hoe jij hier je verhaal doet, en niet zomaar je vriend ''wegdoet'' omdat hij kampt met een verslaving.

Menig vrouw had zijn partner allang verlaten, zonder daar ook maar even aan te twijfeleb! Zo crew ben jij gelukkig niet, daar zouden meer vrouwen een voorbeeld aan moeten nemen! Ik heb een vriend, die had een verslaafde vriendin, je doet me erg aan hem denken. Misschien helpt het je als ik zeg dat zijn vriendin nu al een jaar clean is, en ze erg gelukkig zijn samen!

Hier blijft het dan echt bij, en mocht deze post je toch enigzins geholpen hebben/je aan het denken hebben gezet dan ben ik altijd bereid om, als je vragen hebt, daar antwoord op te geven. Als het lezen van deze post je heeft gestoord of misschien zelfs boos heeft gemaakt, dan hoor ik dat ook graag, houd je vooral niet in.

Veel sterkte toegewenst in ieder geval, we duimen allemaal voor je, en ik geloof dat het echt nog goed kan komen, aan jouw inzet heeft het in ieder geval niet gelegen!
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik sluit mij helemaal aan bij spacingben,

ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt/verder gaat.

ik kan alleen maar zeggen dat ik heel veel respect voor je heb en dat vele anderen je dit niet na zullen doen. hou ons op de hoogte.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#10
:) Naast dat ik dus een paar keer een slokje heb mogen proeven van zijn drankje, heb ik besloten om mij verder bezig te blijven houden met red bull.

Wegens langdurige ploegendiensten ben ik steeds rotter gaan slapen, maar heb sinds een half jaartje of zo geen benzo's meer nodig om al die dag- nacht- en avonddiensten rond te breien.
Dat wil ik graag zo houden, hoe verleidelijk het ook moge wezen om uit andere bronnen te putten.

Ik ga zeker wel mee in mijn vriend zijn mood swings en denk ook dat dit te merken is aan mijn posts. Is hij vrolijk------- ik vrolijk. Is hij down-------ik boos.

Waarom moet ik de posts met een korreltje zout nemen? Tsja..... de 1 heeft geen respect dat ik bij hem blijf en de ander wel.

Maar 1 ding heb ik wel geleerd van 1 van de kritische posts is dat ik een keuze moet maken. Niet moet blijven hangen in een soort twijfelzone. Dan doe ik mezelf, maar ook hem tekort.

Kies ik voor hem, dan kies ik ook voor zijn gebruik en kies ik om weg te gaan, dan kies ik ook voor al het verdriet dat dat oplevert. Ik haat de sombere buien en ik hou van de spraakwaterval.

Voordat ik wist dat het om speed ging, had ik al moeite met zijn gedrag en heeft het 1maal tot een breuk geleid. Het is niet zo dat ik hem wat dat betreft als een junkie zie nu en dat het daarvoor peace en vree was. Ik was toen ook tot de conclusie gekomen dat deze buien nu eenmaal bij elkaar horen zoals de dag en de nacht bij elkaar horen en heb toen doelbewust ervoor gekozen om daar acceptatie in te vinden.

Wanneer je er dan achter komt dat deze buien worden veroorzaakt door het gebruik, of juist het niet gebruik op sommige momenten, dan moet je dus tot een heroverweging komen.

Mijn vriend vertelde mij over de periode van voor zijn gebruik, maar daar wordt een mens niet vrolijk van. Iedere dag om 19.30 op bed liggen. Alleen er even uitkomen om te werken en dan er weer in. Geen huishouden doen totdat de ouders op een gegeven moment ingrijpen. Geen hobby's, geen sociale contacten.............. op zo een man zou ik zeker niet verliefd zijn geworden.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fijn weer een reactie te lezen Maria :)

Wat ik na het lezen van je bericht in eens bedenkt...

Hij is dus min of meer veranderd door het gebruik. (vrij logisch natuurlijk.)

Dan kunnen we dus niet anders, dan de conclusie trekken, dat je nooit met hem was geweest als hij niet de keuze had genomen aan speed te beginnen?

Hoe verkeerd, negatief of belachelijk dat door sommigen ook zal worden gevonden, ik vind dat toch wel iets waar je over moet nadenken. Ik denk namelijk, dat zijn gebruik dan toch (althans tijdelijk) voor jullie beiden iets positefs heeft gebruikt..

Echter is het eindresultaat waarschijnlijk ontzettend verdrietig makend, als het je vriend niet gaat lukken te stoppen/een vervanged middel op recept krijgt.

Heb je het er met hem recentelijk nog over gehad om eens een psycholoog(Een dokter wilde die niet?) te raad te plegen?

Ik ben benieuwd...

Ps, je zegt dus red bull te drinken, doe je dit op regelmatige basis? Zoja, als je het gebruik van dit middel op prijs stelt, het is denk ik wel een heeeeeeeel klein beetje te vergelijken met speed! Althans, voor sommigen, toen ik voor het eerst redbull gebruikte stond ik ook te stuiteren, de keren daarna wat minder en werd ik zelfs moe als ik het niet meer dronk. (dronk het elke dag.)

Nog een laatste vraagje (die je niet hoeft te betantwoorden als je dat niet wil) Hoe jong ben je (oud klinkt zo negatief niet? :wink:)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Owja, vergeten, over dat korreltje zout..

In jouw geval is die opmerking misschien niet op zijn plaats, in veel andere gevallen wel!

Soms komen hier personen met een probleem, zijn totaal radeloos, en nemen elk advies klakkeloos aan zonder na te denken over de mogelijke consequenties ervan. Dat maakt de situatie alleen nog maar erger, vandaar dat ik dat heb gezegd. (heb daarbij ookal gezegd, dat jij integenstelling heel goed nagaat wat iemand nou precies zegt, en je je eigen conclusies trekt steeds..)

mmmm, heb je toevallig niet een zusje onder de 25 die op je lijkt/van aanpakken weet? :grin:
G
GrayMatterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beter stop je er mee, het gaat je toch niet lukken om hem te veranderen, misschien wil je het zelf te graag.

Je bent beter af met een vent die er uberhapt niet aan doet.... sorry het is hard maar waar; je kan het beestje uit de shit halen, maar niet de shit uit het beestje.

Ik heb het idee dat je hem te graag wil veranderen en dat heeft geen zin, het is nobel iemand te willen helpen maar ik zou ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn.
Het doet misschien wel zeer toch zal het je waarschijnlijk een hoop pijn en ellende schelen, zeker als je er zelf niets van moet hebben...
J
JunkieEyesLid
01-01-2024, 00:00
#14
wat een hoop gezever, kgeloof er persoonlijk dus geen woord van. Verveel je je mss? Moest ik er naast zitten, en klopt je verhaal wel (ookal lijkt het op een dramatishe soap) ga dan met familie of profesionals praten ipv hier -_-
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waar o waar is maria nu? ^

Of het waar is of niet wat hij, ehhh zij :grin: schrijft... Er was wel degelijk ''een probleem''/iets dat opgelost moest worden...

Blijkbaar is dat gelukt en heeft maria ons niet meer nodig...

En anders wil markia nog eventjes reageren? :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
GrayMatter zei:
Beter stop je er mee, het gaat je toch niet lukken om hem te veranderen, misschien wil je het zelf te graag.

Je bent beter af met een vent die er uberhapt niet aan doet.... sorry het is hard maar waar; je kan het beestje uit de shit halen, maar niet de shit uit het beestje.

Ik heb het idee dat je hem te graag wil veranderen en dat heeft geen zin, het is nobel iemand te willen helpen maar ik zou ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn.
Het doet misschien wel zeer toch zal het je waarschijnlijk een hoop pijn en ellende schelen, zeker als je er zelf niets van moet hebben...
Klik om te vergroten...

In mijn ogen heb jij het helemaal mis... Typisch een een reactie van een mietje! Run!

bovenstaande meen ik misschien niet, ik hou niet van oordelen, maar het was gewoon mijn eerste reactie..
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#17
BacingsPen zei:
GrayMatter zei:
Beter stop je er mee, het gaat je toch niet lukken om hem te veranderen, misschien wil je het zelf te graag.

Je bent beter af met een vent die er uberhapt niet aan doet.... sorry het is hard maar waar; je kan het beestje uit de shit halen, maar niet de shit uit het beestje.

Ik heb het idee dat je hem te graag wil veranderen en dat heeft geen zin, het is nobel iemand te willen helpen maar ik zou ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn.
Het doet misschien wel zeer toch zal het je waarschijnlijk een hoop pijn en ellende schelen, zeker als je er zelf niets van moet hebben...
Klik om te vergroten...

In mijn ogen heb jij het helemaal mis... Typisch een een reactie van een mietje! Run!

bovenstaande meen ik misschien niet, ik hou niet van oordelen, maar het was gewoon mijn eerste reactie..
Klik om te vergroten...

Oordeel jij nu ook niet dan? Ik vind het gewoon erg realistisch.
Als het niet werkt.. dan werkt het niet!
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Omdat ernaar gevraagd is. toch ff besloten een reactie na te laten.
Ondanks de verschillende oordelen hier, ben ik er voor mezelf wel uitgekomen.

Het is een balans die je opmaakt met alle minnen en alle plussen. En daar is een voor mij leefbaar resultaat uitgekomen.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok ieder het zijne, mja ik zou inderdaad ook op een andere manier reageren als ik erachter zou komen dat ik mijn relatie lang belogen ben geworden.

Ikzelf heb het trouwens ook gedaan hoor, ik heb 2,5 jr mijn (ex-)vriendin belogen om mijn drugsgebruik. Mja dat was idd een beetje dom, valt het niet op als je 3 nachten wakker bent :confused: Maar goed, mijn vriendin wist wel dat ik in het verleden geregeld (vaak) drugs had gebruikt en verbood het me ook om te gebruiken, als ze erachter zou komen dat ik drugs gebruikte zou ze het hoe-dan-ook wel uitmaken en dat wilde ik niet, dus dat leidt tot verzwijgen.

Het lijkt er niet op dat er hier sprake is geweest van een verzwijging ivm een verbod, ik ben bij alle latere relaties gelijk open en eerlijk geweest over mijn drugsgebruik. Accepteren of afnokken. Het dubbelleven wat in destijds heb gehad wil ik never nooit meer terug en was erg zwaar, niet alleen door de drugs, maar het constant moeten leven in 2 werelden is erg moeilijk.

Tegenwoordig: Bij mijn huidige vriendin had ik eigenlijk besloten om écht geen drugs meer te gaan gebruiken (lees: minder dan 4 x per jaar :wink: ) had alleen nog een flesje GHB staan. Mijn huidige vriendin wilde altijd wel eens wat uitproberen en voila, nu heb ik een vriendin die gezellig met me meedoet, en ondanks dat ik wel iets meer gebruik dan 4 x per jaar (denk nu mss 20 x per jaar) doet zij gezellig met me mee en dat bevalt me eerlijk gezegd best goed :)

Waarmee ik overigens niet zeg dat je dan ook maar met 'm mee moet doen drugs te gebruiken..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."