Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Welke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

78 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Maria93 zei:
Hij vertelde dat hij anders als een dood vogeltje op de bank zit (hij was depressief voor hij speed gebruikte) en dat de speed hem zin geeft om te leven en leuke dingen te doen.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een stakker. Is dat nou een vent? Speed nodig hebben om de dag door te komen. Kom op zeg!
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Hartelijk dank trouwens iedereen voor zijn/haar overdenkingen. Ik heb mijzelf gister een week bedenktijd gegeven.

Mijn vriend zei dat hij zou stoppen als ik dat zou willen. Maar dat wil ik niet omdat het voer geeft voor meer leugens. Ik denk niet dat hij kan stoppen.

Wat betreft het slopen van je lichaam kan ik zeggen dat mijn vriend een behoorlijk overgewicht heeft. Hij eet en slaapt erg goed. Beter dan ik eigenlijk. Ik weet dus niet wat de lange termijngevolgen zijn voor hem specifiek. Juist omdat ik lees overal dat je er ondergewicht van krijgt en dat het jezelf uitput, maar dat doet het bij hem dus niet. Hij slaapt iedere nacht en ja, soms slaapt hij dan 3 uurtjes ofzo en andere nachten 14 uurtjes. Hij heeft een behoorlijk buikje :confused:

Ik maak mij meer zorgen om eventuele hersenbeschadiging, maar volgens trimbos is dat niet bewezen.

Eerder heb ik al aangegeven dat ik het het afgelopen jaar behoorlijk naar mijn zin heb gehad met hem. Geen rare dingen heeft hij gedaan en over dat geld..... hij zegt dat zijn verslaving hem dus inderdaad relatief weinig kost. (zoals hierboven beschreven)

Ik heb mij het afgelopen anderhalf jaar behoorlijk aan hem opgetrokken. Hij heeft mij eigenlijk over mijn energiedip en depressie achtige dingen overheen geholpen. Toen het slecht met mij ging, nam hij mij op sleeptouw en nu ben ik dus degene die er een erg gezond leven opna houdt met veel structuur en sport en gezond eten. Ik meldde mij regelmatig ziek van mijn werk, maar het afgelopen jaar is daar geen sprake van geweest.

Ik lift als het ware mee op zijn energie.

Ik praat hem echter niet goed. Ik liftte dus mee op zijn drugs. En ik heb niet hem leren kennen maar de drugs. Het was een illusie. Het vertrouwen en nog meer het resect voor hem zijn totaal verdwenen.

Wordt vervolgd.........
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Het enige dat ik je nog graag zou willen zeggen is dat speed sowieso schadelijk is, ook al slaap en eet je goed. Het teert op je reserves, het is funest voor je lichaam in de zin dat het je maagwand zwaar kan beschadigen, en het is ook ontzettend slecht voor je spijsvertering (darmen e.d.). Omdat hij niet direct nadelige gevolgen ondervindt, wil niet zeggen dat het niet schadelijk voor hem is. Speed is voor iedereen schadelijk die het op frequente basis gebruikt, en op dagelijkse basis al helemaal.

Denk er goed over na meid, hou jezelf niet voor de gek. En denk aan jezelf, hou niet alleen aan hem vast omdat hij jou heeft geholpen met je dip.

Heel veel succes.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Deel anders je twijfels met hem. Je kunt beter eerlijk zijn tegen hem en hem ook een kans geven om het goed te maken dan alles geheel achter z'n rug om te bedenken en uit te voeren. Natuurlijk is de kans groot dat hij een leugenaar blijft maar op deze manier kan hij zien wat voor een effect zijn leugens op jou hebben.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Gisteravond toen ik thuis kwam uit mn werk lag mijn vriend op bed. Het huis was een puinhoop, ook omdat ik de afgelopen dagen gewoon naar mn werk ben blijven gaan en hij dus lam geslagen niets heeft gedaan.

Gister heb ik mezelf toen eigenlijk voor het eerst laten gaan. Ik ben vreselijk boos geworden en ik denk ook niet dat dat de laatste keer is geweest. Boos dat ik was dat hij wel HEEL wat goed te maken heeft en dan zo een start door 2 dagen lang op bed te blijven en mij na mn werk op te laten draaien voor zijn rommel.

Toen vertelde hij dat hij dus op eigen initiatief is gestopt en dat het wel enige tijd kan duren voor hij afgekickt is. Ik heb hem niet gevraagd om te stoppen; het is wat hij nu zelf doet. Ja, hij doet het voor mij, maar ik hoop stiekum ook voor zichzelf.

Wat betreft ons feestje in november wacht ik rustig even af. Ik heb geen zin in nog meer leugens zodat het feestje door kan gaan. Voorlopig heb ik een afspraak bij de notaris volgende week voor huwelijkse voorwaarden. En verder wacht ik het echt af.

Misschien blijkt de schade mee te vallen en ik hoop vooral de depressie ook.

Mocht ik het afzeggen, dan zit ik eerlijkheidshalve niet met hem, maar meer met de rest van de familie. Wat moet ik zeggen: mijn vriend gebruikt drugs, maar hij gaat nu afkicken en stel de bruiloft uit totdat dat gebeurd is? Hoe zouden mijn ouders hem daarna nog mogen? Voorlopig lopen ze weg met hem en zijn ze ZO blij dat ik eens een keertje een normaal iemand ben tegen gekomen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Mijn god wat een drama dit verhaal, ik zou de bruiloft meteen afzeggen.
Vertel je familie maar dat trouwen niet doorgaat omdat je vriend een ziekte heeft.

Groetjes

Bonnie
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

En als je tegen hem zegt dat je twijfelt over het trouwen? Want dat lees ik niet terug? Hoe reageert hij dan?

En heeft hij het over stoppen/afkicken? Of komt dat helemaal niet ter sprake?

Heb respect voor de manier hoe je het aanpakt! Nu moet hij nog respect krijgen voor jou. Het hoeft niet allemaal over te zijn nu imo, maar hij balanceert wel op het randje.

Edit: laat maar zitten, we waren al op pagina 2 zie ik net.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Hoe gaat het nu?

Lastig, ik heb natuurlijk veel gepraat met mn lief en ik wil dat hij naar de huisarts gaat voor een medische check up. Ik wil dat zijn nier- en leverfunctie's gecontroleerd worden.

Hij kan gelukkig goed slapen ondanks zijn dagelijks gebruik. Op het moment heeft hij nachtdiensten en ik hoor hem lekker nurken. Met eten gaat het ook goed in principe. Zou eerder eigenlijk wat af moeten vallen.

Verder wil ik zicht hebben op zijn gebruik. Zijn drankje moet dus in het zicht van mij staan zodat ik weet wat er wordt gebruikt. Ik heb wat beter zicht op zijn gedrag. Soms druk en dan weer heel moe. Heb de afgelopen jaren natuurlijk altijd met dit gedrga geleefd en voor mij is dat geen issue.

Waar ik me zorgen om maak is wel zijn hart. Hartslag is hoog en onregelmatig. Behalve dus een medische check up is het ook tijd voor een goede levensverzekering, want met dat hart wordt hij niet erg oud.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Maria93 zei:
Hoe gaat het nu?

Lastig, ik heb natuurlijk veel gepraat met mn lief en ik wil dat hij naar de huisarts gaat voor een medische check up. Ik wil dat zijn nier- en leverfunctie's gecontroleerd worden.

Hij kan gelukkig goed slapen ondanks zijn dagelijks gebruik. Op het moment heeft hij nachtdiensten en ik hoor hem lekker nurken. Met eten gaat het ook goed in principe. Zou eerder eigenlijk wat af moeten vallen.

Verder wil ik zicht hebben op zijn gebruik. Zijn drankje moet dus in het zicht van mij staan zodat ik weet wat er wordt gebruikt. Ik heb wat beter zicht op zijn gedrag. Soms druk en dan weer heel moe. Heb de afgelopen jaren natuurlijk altijd met dit gedrga geleefd en voor mij is dat geen issue.

Waar ik me zorgen om maak is wel zijn hart. Hartslag is hoog en onregelmatig. Behalve dus een medische check up is het ook tijd voor een goede levensverzekering, want met dat hart wordt hij niet erg oud.
Klik om te vergroten...

Waarom laat hij zich niet wat ritalin/concerta/dexamfetamine voorschrijven i.p.v. zelfmedicatie toe te passen? Dan zou het op een gezondere manier gaan, en kan een dokter zicht houden op evt. bijwerkingen zoals zijn hartslag (en eten en slapen). Stel het eens voor, hij kan op zijn minst kijken of dat bevalt.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Als hij nog lang aan dat flesjes gaat zabberen heeft hij binnenkort geen tanden meer :rolleyes:

Misschien kan je je voorlopig wil vinden in een huwelijk gezien de huidige situatie...
Maar hou in je achterhoofd dat wat hij bezig is simpelweg niet vol te houden is.

Of wel gaat hij blijven doorgaan met gebruik en uiteindelijk lichamelijk gewoon eraan kapot gaan.

Of wel probeert hij af te kicken, wat meestal toch aardige depressies, (meer) mood-swings, en (nog?) een groter overgewicht met zich mee brengt.

Je zal aardig op je tanden mogen bijten om optie 2 te doorstaan, dan moet je toch wel echt zeker zijn dat hij 'The One' is.

Veel succes alvast :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Rabbithole zei:
Maria93 zei:
Hoe gaat het nu?

Lastig, ik heb natuurlijk veel gepraat met mn lief en ik wil dat hij naar de huisarts gaat voor een medische check up. Ik wil dat zijn nier- en leverfunctie's gecontroleerd worden.

Hij kan gelukkig goed slapen ondanks zijn dagelijks gebruik. Op het moment heeft hij nachtdiensten en ik hoor hem lekker nurken. Met eten gaat het ook goed in principe. Zou eerder eigenlijk wat af moeten vallen.

Verder wil ik zicht hebben op zijn gebruik. Zijn drankje moet dus in het zicht van mij staan zodat ik weet wat er wordt gebruikt. Ik heb wat beter zicht op zijn gedrag. Soms druk en dan weer heel moe. Heb de afgelopen jaren natuurlijk altijd met dit gedrga geleefd en voor mij is dat geen issue.

Waar ik me zorgen om maak is wel zijn hart. Hartslag is hoog en onregelmatig. Behalve dus een medische check up is het ook tijd voor een goede levensverzekering, want met dat hart wordt hij niet erg oud.
Klik om te vergroten...

Waarom laat hij zich niet wat ritalin/concerta/dexamfetamine voorschrijven i.p.v. zelfmedicatie toe te passen? Dan zou het op een gezondere manier gaan, en kan een dokter zicht houden op evt. bijwerkingen zoals zijn hartslag (en eten en slapen). Stel het eens voor, hij kan op zijn minst kijken of dat bevalt.
Klik om te vergroten...

Wat Rabbithole zegt idd! +1
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hartelijk dank voor alle berichten. Mijn vriend zegt zelf dat hij er lichamelijk niet kapot aan gaat en blijft maar het voorbeeld aanhalen van Jules Deelder die zelf al meer dan 20 jaar een gebruiker is en nog steeds leeft.

Ook met gebruik heeft hij mood swings, maar zelfreflecterend vermogen ontbreekt het hem aan.

Tanden heeft hij inmiddels niet meer, maar wanneer ik hem confronteer met het feit dat er misschien inwendig ook dingen kapot aan het gaan zijn, dan bagataliseert hij de boel.

So be it.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch giga naar mn zin heb met hem en dat ik dus nu doelbewust ervoor gekozen heb om liever 10 jaar te leven met iemand van wie ik hou dan 30 jaar met iemand waar ik gewoon minder gek mee ben.

Het klinkt misschien hard, maar het is mijn manier van overleven door te zeggen dat ik een giga levensverzekering op hem heb afgesloten. Heb ik daarna ook nog een leuk leven.

Bah.... klinkt zo cru. Liever had ik natuurlijk 30 jaar met hem doorgebracht, hij is echt een schatje en de moodswings neem ik voor lief en zijn fluctuerend energievermogen ook.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Een ieder mens die verslaafd is aan een middel, is in principe egoistisch. Althans, dat heb ik op school zo geleerd.

Ik deins wat mee op zijn mini bi polaire episodes, ben ook intens gelukkig wanneer hij vollop aan de gang is met zijn nieuwe project in huis.

Toen ik dan ook bedacht waarom het dan de afgelopen paar weken weer zo slecht gaat, dan kom ik tot niets anders dan de conclusie dat zijn project weer afgelopen is.

En wat betreft het slopende, moet ik erbij zeggen dat hij aangeeft al 8 jaar te gebruiken. Het slopen wordt geremd door een goede voedingstoestand en een redelijke slaap.

Maar de verslaving staat voorop. Misschien nu nog wel meer dan toen hij het nog stiekum moest doen. Zijn lurkflesje gaat overal mee naartoe. En o ja, als ik met voorbeelden uit de omgeving aankom over mensen die gesloopt zijn geraakt door de speed, dan vertelt hij altijd dat dat komt doordat mensen het snoven.

Nee, hij drinkt het en dan is er dus niks aan de hand.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jullie moeten het helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik denk dat het helemaal niet zo'n verkeerd idee is voor je vriend om eens naar een psycholoog te stappen om zich te laten testen op ADD/ADHD... Als blijkt dat hij de diagnose krijgt, kan hij op doktersrecept Ritalin of Dexedrine krijgen (dit zijn medicijnen die aan amfetaminen verwant zijn).

Jules Deelder is overigens niet zo'n gebruiker als jouw vriend, want die loopt niet de hele dag door aan een flesje te lebberen waar speed in zit, maar hij neemt alleen in de ochtend 1 tabletje met een kleine dosis. Iets wat meer te vergelijken is met ADD/ADHD medicatie dus.

Als je vriend nu al al z'n tanden kwijt is, dan geef ik hem niet eens 10 jaar meer eigenlijk.... Klinkt hard, maar ik denk dat dit wel de waarheid is.

nb. ik verplaats je topic even naar het subforum speed, aangezien we nu al een tijdje weten om welke drug het gaat.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste Marla,

Allereerst hartelijk dank dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Omdat mijn vriend met een geheim loopt, loop ik eigenlijk met hem mee. Ook ik kan het aan niemand vertellen, niet aan vrienden, familie.

Op mn werk weet mn leidinggevende het wel, omdat mijn functioneren erg belangrijk is en zij dus weet wat er speelt in mijn prive. Zij heeft het heel tof opgepakt en ben ik haar erg dankbaar hiervoor.

Ik ben op zoek gegaan naar informatie over speed op het internet, maar kan er redelijk weinig over vinden. Althans, ik kom niet verder dan hart- en vaataandoeningen op de langere termijn.

Andere mensen die gebruiken op de manier waarop mijn vriend gebruikt, ben ik nog niet tegen gekomen.

Zelf ben ik natuurlijk niks gewend van het spul. Maar wanneer ik 1 slok neem van het spul, dan weet ik dat ik dat ik pas laat in slaap val en na 6 uur weer wakker ben. Tevens is mijn hartslag dan met 10 slagen per minuut verhoogd.

Ok

Ik neem 1 slok en mijn vriend neemt per dag ongeveer 400 ml. Om s avonds 20.00 neemt hij bij voorbeeld in 1 keer 100 ml. Hij kan dan toch nog slapen, want ik hoor hem snurken. Ik denk dat dat dus de gewenning is.

Naar een psycholoog of iets wil hij niet. Hij zegt zelf dat hij op deze manier ongeveer 70 jaar gaat worden, hij is nu 36. Wel wil hij dus een medische check up doen. Met een medische check up kom je echter niet verder dan het af laten nemen van bloed waarop dan de lever waardes te zien zijn.

Hij wil zelfs al niet aan de huisarts laten weten dat hij speed gebruikt, ondanks diens geheimhoudingplicht. Uit schaamte dus.

Ik word er soms een beetje moedeloos van. Structuur is wel weg uit zijn leven. Hij ligt bijvoorbeeld nu op bed wegens hoofdpijn. Moodswings zijn heviger dan anderhalf jaar geleden, maar aan zelfkritisch en zelfreflecterend vermogen ontbreekt het hem.

Ook dat schijnt dus een symptoom te zijn van de verslaving. Een onvermogen om nog kritisch naar jezelf te kijken. Tevens bagataliseert hij natuurlijk zijn probleem.

Hoeveel ik dus ook van hem hou, is het voor mij belangrijk om mijn eigen leven te blijven leiden........ al met al een vreselijke kut situatie die ik niemand toewens.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Ik volg dit verhaal al een tijdje. Heftig zeg! Lijkt me ook erg moeilijk al die tegenstrijdige gevoelens... Hoe gaat het nu?
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi,

Ik ben hier nieuw en zelf gebruik ik geen drugs, maar verdenk iemand anders dat hij gebruikt. Ik heb gebroken wit spul gevonden. Het is geen poeder, maar het lijkt meer op een soort klusmiddel. Een middel om mee te lijmen of te stucen. Het is een beetje plakkerig en het ruikt echt heel sterk en vooral dus chemisch en toch ook zoet. Eigenlijk meer iets dat je in de muur wil stoppen om te vullen, dan om jezelf mee te vullen. Zelfs een heel klein puntje op je tong smaakt echt super sterk, zo sterk dat je het wel uitspuugt eigenlijk.

Daarom dacht ik......... ok, dit is iets om mij niet druk over te maken, dit is iets voor de zijkamer waar nu gewerkt wordt.

Toch echter, toen ik vanavond een slokje wilde nemen van een flesje bronwater van een halve liter, toen moest ik het weer uitspugen. Precies hetzelfde spul zat nu in het flesje, maar nu opgelost. Sterke geur die van het flesje afkomt wanneer je het dopje opendraait.

Eerst dacht ik zelf dat het een soort lijm is die je dan moet opsnuiven? Maar ik sprak iemand op msn en die zei dat sommige mensen ook heroine of andere drugs gebruiken met een flesje water en dat doen omdat er dan geen sterke geur vrij komt tijdens het roken.

Hij vroeg of het een vaseline achtige geur was, maar dat was niet zo, het is echt vooral zoet en chemisch en lijmachtig. Het spul zelf is gebroken wit, korrelige pasta. Ook deze pasta achtige stof ruikt erg sterk.

Het is belangrijk voor mij om te weten welke drugs het zijn. Ik vind drugs in mijn huis wel ok, als het binnen de perken blijft, maar over heroine heb ik zo andere gedachten en dat wil ik liever niet in mijn huis. (ook niet in onderhuur)

Groetjes Maria
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Witte pasta is sowieso geen heroïne. Als het een hele sterke geur is denk ik zelf aan amfetamine, maar misschien ervaar jij de geur als extreem maar valt het mee, dan zal het coke zijn. Breng het naar het testcentrum (of ervaringsdeskundige:)), dan weet je het zeker
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Ik heb geen verstand van het proces dat aan de maak van cocaïne te pas komt dus ik weet niet of coke daarbij in vloeibare vorm voor komt. Anders zal het wel gewoon een oplossing zijn, wat dan weer zonde van de coke is.
M
Maria93Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Dank je wel, waar kan ik in Rotterdam strakjes wanneer het licht wordt een ervaringsdeskundige vinden?

En klopt het dat het uberhaupt om drugs zou gaan?

1) De verpakking was een soort zwart zakje, even groot als een shag pakje. Het spul zat daarin, weer in een doorzichtig zakje.

2) Ok kan ik er wel vanuit gaan dat het om drugs gaat, gezien het feit dat ik eerst dat spul aantrof en later het water dat er erg naar ruikt? Kan drugs ook op die manier worden gebruikt? Met een simpel half liter flesje water?

Alvast bedankt.... ik kan er niet van slapen namelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."