Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDextroamfetamine?

Dextroamfetamine?

46 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
@ ExceptionalInsight: adhd en add???? lijkt me sterkt ... want het zijn allebei tegenpolen van elkaar ... adhd ben je zwaar hyperactief door het teveel aan dopamine ( correct me if i spelt wrong ) bij add heb je te kort aan dopamine waardoor je trager reageer ... in erg gevallen lijkt het net of je alsheimer hebt ... je vergreet binnen een paar seconde wat je ging doen en gaat naar het volgende toe ..

mijn maatje is net als ik kok ... je wilt neit weten hoeveel dingne hij heeft aangebrand en laten overkoken ( kan de beste overkomen maar zoveel slaat echt alles )

@ honingolie: tnxx voor je antwoord .. tsjaa je lichaam vol gooien met ritalin is ook niet erg bevordelijk je kunt er goed depressief van worden en zo zijn er nog wel dat kleine addertjes onder het gras, maar ben wel met je eens dat hij niet moet experimenteren en dat hij uiteindelijk het best passende medicijn moet zien te krijgen , mocht dat dextro zijn ok mocht dat ritalin zijn ook goed


greetzzz gtje
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#2
gtje zei:
@ ExceptionalInsight: adhd en add???? lijkt me sterkt ... want het zijn allebei tegenpolen van elkaar ... adhd ben je zwaar hyperactief door het teveel aan dopamine ( correct me if i spelt wrong ) bij add heb je te kort aan dopamine waardoor je trager reageer ... in erg gevallen lijkt het net of je alsheimer hebt ... je vergreet binnen een paar seconde wat je ging doen en gaat naar het volgende toe ..
Klik om te vergroten...
Dit lijkt mij sterk. Bron?
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ADD en het voelt idd soms wel alsof ik een zwaar tekort aan dopamine heb, maar die vergelijking met alzheimer vind ik wel wat extreem..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Complicity zei:
gtje zei:
@ ExceptionalInsight: adhd en add???? lijkt me sterkt ... want het zijn allebei tegenpolen van elkaar ... adhd ben je zwaar hyperactief door het teveel aan dopamine ( correct me if i spelt wrong ) bij add heb je te kort aan dopamine waardoor je trager reageer ... in erg gevallen lijkt het net of je alsheimer hebt ... je vergreet binnen een paar seconde wat je ging doen en gaat naar het volgende toe ..
Klik om te vergroten...
Dit lijkt mij sterk. Bron?
Klik om te vergroten...
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik ken meerdere mensen met adhd waar het zeker niet staat voor 'alle dagen heel druk', integendeel.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
adhd= Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, oftewel aandachtstekort/hyperactiviteitstoornis

alle dagen heel druk :tearsofjoy:

alle dagen veel drugs :rock:
w
westvlamingLid
01-01-2024, 00:00
#6
mischien een domme vraag van mij maar is dit het befaamde dextro??
http://www.bcfi.be/ggr/index.cfm?ggrWelk=/nindex/ggr/stof/IN_D.cfm
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Re:

psychopsychedelic zei:
klap 20 mg valium en rook 5 gram wiet

succes :wink:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Ik heb nooit Valium gebruikt maar een beetje wiet helpt altijd. Tenzij ik veel te veel genomen had, dan was ik gewoon genaaid! Weer een hele avond gek worden met mezelf. Ach ja. :P
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
westvlaming zei:
mischien een domme vraag van mij maar is dit het befaamde dextro??
http://www.bcfi.be/ggr/index.cfm?ggrWelk=/nindex/ggr/stof/IN_D.cfm
Klik om te vergroten...

ik zie hem er niet bij staan :confused: de stofnaam is ook gewoon dextroamfetamine..
hier de engelse wikipedia pagina (veeeel meer informatie)

http://en.wikipedia.org/wiki/Dextroamphetamine

:wave:

_Kat_ zei:
psychopsychedelic zei:
klap 20 mg valium en rook 5 gram wiet

succes :wink:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Ik heb nooit Valium gebruikt maar een beetje wiet helpt altijd. Tenzij ik veel te veel genomen had, dan was ik gewoon genaaid! Weer een hele avond gek worden met mezelf. Ach ja. :P
Klik om te vergroten...

hahaha :P
word je gek van jezelf als je veel hebt geblowd dan? :P
hoeveel moet je daarvoor nemen :tearsofjoy:

btw: valium is relaxed :stoned: zeker een x de moeite als je er een x aan kan komen, en anders temazepam 20 mg :hearteyes: dan ben je lekker high :tearsofjoy:
:rock:
B
BssiLid
01-01-2024, 00:00
#9
In mijn zoektocht naar Adderall stuitte ik uiteindelijk op dit topic.
Sinds kort ga ik weer naar school (1 september) na een pauze van 3 jaar. Helaas heb ik nog steeds moeite om mij te concentreren als ik aan het leren ben.
Via wat research kwam ik erachter dat veel mensen Adderall gebruiken om hun leerprestaties op te krikken. Helaas is dit in Nederland niet verkrijgbaar en wil ik het online bestellen. Het is mogelijk om via online apotheken dit spul te bestellen maar ik vertrouw het niet. Via een ander topic kwam ik erachter dat dextroamfetamine en Adderall heel dicht bij elkaar liggen. Is het mogelijk om hieraan te komen? Zo ja hoe? Is het duur? Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Hoe werkt het?

Alvast bedankt voor de reacties.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb nu ook dex, 3x5 mg p dag
word er ontzettend lam van!!!
en kan het zijn dat dit nog veranderd omdat je lichaam zich moet instellen op een nieuw medicijn?

en van ritalin juist zin om te praten en heel veel dingen te doen...

hoe kan dit?!?
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Complicity zei:
gtje zei:
@ ExceptionalInsight: adhd en add???? lijkt me sterkt ... want het zijn allebei tegenpolen van elkaar ... adhd ben je zwaar hyperactief door het teveel aan dopamine ( correct me if i spelt wrong ) bij add heb je te kort aan dopamine waardoor je trager reageer ... in erg gevallen lijkt het net of je alsheimer hebt ... je vergreet binnen een paar seconde wat je ging doen en gaat naar het volgende toe ..
Klik om te vergroten...
Dit lijkt mij sterk. Bron?
Klik om te vergroten...
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik ken meerdere mensen met adhd waar het zeker niet staat voor 'alle dagen heel druk', integendeel.
Klik om te vergroten...

Er zijn heel veel verschillende vormen van ADHD
Bij mij is vooral het Impulsieve het probleem. Maar ik ken ook mensen die constant praten alsof er een tape word afgespeeld die maar blijft ratelen.
ken mensen die heel rustig zijn qua praten maar niet stil kunnen zitten
ken ook mensen die druk zijn en heel agressief

om een groot verhaal klein te maken. ADHD'ers hebben niet allemaal hetzelfde probleem!
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb het idee dat ik van dex eerder para word als van '''gewone'' dl-amfetamine....

wel lekker euforisch en minder heftige bodyload wat ik als positief ervaar.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
speedjunky69 zei:
ik heb het idee dat ik van dex eerder para word als van '''gewone'' dl-amfetamine....

wel lekker euforisch en minder heftige bodyload wat ik als positief ervaar.
Klik om te vergroten...

Is normaal, de werking van racemische amfetamine wordt grotendeels bepaald door het vrijmaken van dopamine en adrenaline. Dex heeft die werking op je adrenaline niet en concentreert zich op de dopamine-receptoren. Grote hoeveelheden dopamine ontregelen je angstencentrum en daarom word je para. Vandaar ook dat veel coke-gebruikers dex verkiezen.. Het is eigenlijk een minder potente maar langer-werkende variant van coke. :grin: Ik vind het ook veel langer werken dan gewone speed.

Dex geprobeerd (55%) en ik vind het wel lekker maar minder prettig dan normale speed. Ik word er ook totaal niet opgefokt of strak van. Krijg er eerder een zitkick van zoals met coke. Prettig spul, maar gewone speed is koning.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#14
edit
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeker fijn spul :hearteyes:
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is zeker wel de dex ja, ik ben er ook zeer over te spreken, lekker helder in je hoofd, eten is geen enkel probleem en niet zo brak op maandag. :smoke:

Alleen een beetje oppassen met doseren, van grote hoeveelheden word je wel erg vaag in je hoofd :grin: :grin:
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn eerste ervaring met dex beleef ik op het moment al een erg ruime 48 uur wakker. Die tijd besteed aan het maken van een school werkstuk. Als ik het in een metafoor zou moeten beschrijven, zou ik het een hogesnelheidstrein noemen, aan het razen op een hoge snelheidslijn. Binnen zit je rustig....Wel een beetje hoofdpijn van het landschap dat voorbij schiet door de ruiten.


Wjoewie gelukkig is dat verslag bijna af, nog een paar uur, inleveren en dan mijn lichaam de rust gunnen, die het zeker verdiend heeft.... :openmouth:
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik krijg het van de dokter voorgeschreven, pure in capsules, wordt er onwijs rustig van..
U
UmLid
01-01-2024, 00:00
#19
dex is lekker voor je hoofd, euforisch, meer mentaal, minder jagend voor je lichaam

alleen ben ik nu nog wakker en heb al lang niet meer mijn bed gezien, blijf ik toch jammer vinden, zou graag iets hebben waardoor het plots uitwerkt en klaar
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gejaagd gevoel door je lichaam van speed is lekker juist :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."