Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums>>>Ervaringen <<< mogelijke lange termijn gevolgen.

>>>Ervaringen <<< mogelijke lange termijn gevolgen.

40 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
clockcable zei:
Is het trouwens waar dat van veel snuiven het stukje kraakbeen in je neus langzaam verdwijnt? Ik had wel eens iemand gezien die zn neus best ver kon indrukken en hij zei dat dit door snuiven kwam.
Klik om te vergroten...
Bullshit.

Kraakbeen is van nature flexibel. Uiteindelijk zal het stukje wel gaan verdwijnen maar dan moet je echt heel veel snuiven:

c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze persoon kon op het puntje van zn neus duwen, en dan drukte hij het in tot het zo'n beetje zijn lip raakte. Maar het kan zijn dat het gewoon aan hem lag.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
clockcable zei:
Deze persoon kon op het puntje van zn neus duwen, en dan drukte hij het in tot het zo'n beetje zijn lip raakte. Maar het kan zijn dat het gewoon aan hem lag.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik ook.

Je kunt je oren toch ook alle kanten op bewegen? Dat is het zelfde spul.

Kraakbeen = flexibel.

Zoals je hier kunt zien hebben we geen bot in de neus:



Pas hoog tegen je gezicht aan zit bot. Als je je neus breekt breek je ook vaak die knobbel die iedereen heeft.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat begrijp ik :) Maar bij deze jongen ontbrak het kraakbeen echt.
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik herken je verhaal m.b.t. het speed gebruik precies uit mijn eigen ervaringen.

Ik heb ong 1 jaar vrij veel speed gebruikt. Dit was op een geven moment ook bijna iedere dag.
Hiervoor heb ik een tijd pille gebruikt.

Ben nu 3 jaar gestopt :grin:, maar was na die tijd ook echt na de klote. Ben toen een hele tijd depresief geweest. Ben die tijd niet erg veel onder de mensen geweest, omdat ik dit erg moeilijk vond en er niet echt behoefte aan had. Was erg onzeker, kon bijna geen woord uitbrengen en antwoorde vaak alleen met ja of een hinnekje. Ik ergerde me toen die tijd elke dag aan mezelf, omdat ik voor die tijd eigenlijk heel spontaan en uitbundig was.

Ik heb sinds die tijd allerlei assertiviteitstrainingen en dat soort dingen gevolgd. Dit heeft mij erg geholpen (Ben er nog steedsmee bezig, maar ben echt heel blij dat ik al zover ben gekomen!)
Gewoon de dingen die je eng vind ondernemen !! Dat helpt echt. Ga die dingen echt niet uit de weg.

Ik geloof er zelf ook wel in dat dit door drugs gebruik komt. Maar er zullen natuurlijk ook wel andere oorzaken zijn, zoals andere gebeurtenissen in je leven en aanleg en dat soort dingen.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik herken me ook erg in de voorbeelden van sociale fobie. het is bij mij eens zo erg geweest dat ik niet meer met anderen mensen durfde te eten en schrijven kon ik ook niet als ik op mn handen werd gekeken door collegas dan ging ik helemaal trillen...
boodschappen doen was ook zoiets dan ging om strikt 8 uur sochtends openingstijd naar de supermarkt om de drukte omzeilen....op mn werk durfde ik in de cantine soms niet eens mensen aan te kijken en was verschrikkeleijk bang om negatief beoordeeld te worden of afwijzing...

bij mijn geval weet ik zeker dat pepgebruik de trigger is geweest en het heefd verergerd...

ik ben er gelukkig redelijk overheen gegroeid. alleen na meer dan 1 nacht wakker en hoge doseringen speed krijg ik nog weleens mensenvrees/straatvrees ook wel vertaald als standaard peppara....

daardoor ben ik vaak baantjes kwijt geraakt en zie nu veel minder mensen dan vroeger toen was ik altijd op elk feestje plus afterparty en afterafterparty maar ik vind het nu veel moeilijker om gewoon te kunnen ''zijn'' op sociale gebeurens als verjaardagen....

ik heb wel ontdekt dat het tegenovergstelde doen juist naar buiten gaan en de relatieve drukte opzoeken want als ik ga vermijden blijf ik dat meestal doen en onder de mensen(ondanks mn angst) voor mij therapeutisch werkt....

ook benzo's helpen super maar daar wil ik weer geen gewoonte van maken

ja dat zijn toch de kosten van overmatig pepgebruik voor mij ik actie/reactie.,....
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
clockcable zei:
Is het trouwens waar dat van veel snuiven het stukje kraakbeen in je neus langzaam verdwijnt? Ik had wel eens iemand gezien die zn neus best ver kon indrukken en hij zei dat dit door snuiven kwam.
Klik om te vergroten...

Je neustussenschot, septum gaat kapot.

Wikipedia zei:
A nasal septum perforation is a medical condition in which the nasal septum, the cartilaginous membrane dividing the nostrils, develops a hole or fissure.

This may be brought on directly, as in the case of nasal piercings, or indirectly, as by long-term topical drug use like cocaine or decongestant nasal sprays, chronic epistaxis, aggressive digital nasal cleaning (nose picking) and as a complication of nasal surgery like septoplasty or rhinoplasty.
Klik om te vergroten...

De vraag is natuurlijk in hoeverre amfetamine dit kan veroorzaken. Wat ik wel weet is dat cocaïne nog slechter is (voor je neus). Maar ik zou mezelf niet voor de gek houden dat speed helemaal niets doet met je neustussenschot.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb geen ervaring met lange termijn speed gebruik, alleen een paar keer dagelijks een klein beetje voor een week lang ofzo. Maar wat hier boven gezegd word over mensen niet durven aankijken in de cantine enzo heb ik wel een tijd gehad toen ik veel blowde. Ook wel dat ik mensen ontwijkte die ik niet zo goed kende enzo. Is dit wat jij (TS) beschrijft niet een soort extreme pep para die na je gebruik is blijven hangen? Die je moet doorbreken?
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
speedjunky69 zei:
ik herken me ook erg in de voorbeelden van sociale fobie. het is bij mij eens zo erg geweest dat ik niet meer met anderen mensen durfde te eten en schrijven kon ik ook niet als ik op mn handen werd gekeken door collegas dan ging ik helemaal trillen...
boodschappen doen was ook zoiets dan ging om strikt 8 uur sochtends openingstijd naar de supermarkt om de drukte omzeilen....op mn werk durfde ik in de cantine soms niet eens mensen aan te kijken en was verschrikkeleijk bang om negatief beoordeeld te worden of afwijzing...

bij mijn geval weet ik zeker dat pepgebruik de trigger is geweest en het heefd verergerd...
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je verhaal :) Ik herken mezelf er erg in terug.
Zo zie je maar dat dit een vaker voorkomend gevolg is van speedmisbruik.

ik ben er gelukkig redelijk overheen gegroeid. alleen na meer dan 1 nacht wakker en hoge doseringen speed krijg ik nog weleens mensenvrees/straatvrees ook wel vertaald als standaard peppara....

daardoor ben ik vaak baantjes kwijt geraakt en zie nu veel minder mensen dan vroeger toen was ik altijd op elk feestje plus afterparty en afterafterparty maar ik vind het nu veel moeilijker om gewoon te kunnen ''zijn'' op sociale gebeurens als verjaardagen....

ik heb wel ontdekt dat het tegenovergstelde doen juist naar buiten gaan en de relatieve drukte opzoeken want als ik ga vermijden blijf ik dat meestal doen en onder de mensen(ondanks mn angst) voor mij therapeutisch werkt....

ook benzo's helpen super maar daar wil ik weer geen gewoonte van maken

ja dat zijn toch de kosten van overmatig pepgebruik voor mij ik actie/reactie.,....
Klik om te vergroten...

Zoals Exceptional Insight en Ketaboy ook al suggereerde zou de beste oplossing zijn juist die situaties op te zoeken die je centraal staan in je sociale fobie. Nu nog iemand die zegt verbetering te hebben ondervonden door juist dit te doen :) ik denk dat ik maar een yes-man ga worden zoals Ketaboy destijds :grin: Een tijdlang naar ALLE sociale contacten gaan die er op mijn pad komen.

Ik moet zeggen dat het de afgelopen weken sowieso beter dan gemiddeld gaat. Zal wel door de zomer komen. Ik ben vrolijker en mondiger op mijn werk dan normaal en ook 's avonds is het lekker nog even de binnenstad in te gaan en mensen tegen te komen. Ik ga proberen de rest van de zomer zoveel mogelijk "tolerantie" :grin: op te bouwen voor zo veel mogelijk situaties om mezelf winterklaar te maken :)

Nogmaals dank voor alle nuttige reacties in dit topic.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben 2 jaar lang verslaafd geweest aan speed en merk ook wel degelijk verandering tov vroeger. Met name qua geheugen. Vroeger kon ik heel goed dingen onthouden, sinds ik verslaafd ben geweest kan ik dingen al na een paar minuten vergeten zijn. Qua sociale ongemakken herken ik ook wel het 1 en ander. Ik kan me ook ontzettend ongemakkelijk voelen in gezelschap. Dan zeg ik bijvoorbeeld iets en dan heb ik echt het idee dat iedereen denkt "wat lult zij nou weer". En daardoor durf ik dan niet meer zo goed iets te zeggen en ben ik me pijnlijk bewust van mezelf. Waardoor ik dus daadwerkelijk vreemd ga reageren op dingen en het alleen maar erger wordt haha.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
weyoun22 zei:
Dione zei:
Ik kan me ook ontzettend ongemakkelijk voelen in gezelschap. Dan zeg ik bijvoorbeeld iets en dan heb ik echt het idee dat iedereen denkt "wat lult zij nou weer". En daardoor durf ik dan niet meer zo goed iets te zeggen en ben ik me pijnlijk bewust van mezelf. Waardoor ik dus daadwerkelijk vreemd ga reageren op dingen en het alleen maar erger wordt haha.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: Wat kun jij die innerlijke strijd goed onder woorden brengen. Dit was dus precies wat ik bedoelde! Ik vind het moeilijk om aan mensen uit te leggen wat er dan precies in je speelt in zulke situaties.
Klik om te vergroten...

haha :) is inderdaad lastig, je voelt je gewoon echt vervreemd van jezelf. heel naar gevoel. ik had zelf al heel sterk het vermoeden dat dit door mijn speed misbruik kwam, maar na dit topic ben ik daar nog zekerder van geworden! fijn dat er meer mensen zijn die dit zo herkennen!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dione zei:
Ik kan me ook ontzettend ongemakkelijk voelen in gezelschap. Dan zeg ik bijvoorbeeld iets en dan heb ik echt het idee dat iedereen denkt "wat lult zij nou weer". En daardoor durf ik dan niet meer zo goed iets te zeggen en ben ik me pijnlijk bewust van mezelf. Waardoor ik dus daadwerkelijk vreemd ga reageren op dingen en het alleen maar erger wordt haha.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: Wat kun jij die innerlijke strijd goed onder woorden brengen. Dit was dus precies wat ik bedoelde! Ik vind het moeilijk om aan mensen uit te leggen wat er dan precies in je speelt in zulke situaties.
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dione zei:
Dan zeg ik bijvoorbeeld iets en dan heb ik echt het idee dat iedereen denkt "wat lult zij nou weer". En daardoor durf ik dan niet meer zo goed iets te zeggen en ben ik me pijnlijk bewust van mezelf. Waardoor ik dus daadwerkelijk vreemd ga reageren op dingen en het alleen maar erger wordt haha.
Klik om te vergroten...

Ik herken dit heel erg, echt exact wat er bij mij wel eens gebeurd. Ik ga dan zo erg op mezelf letten, dat als ik iets zeg, ik me ook verspreek ( waar ik dan ook bang voor ben) dit bevestigd dan weer mijn gedachte dat ik niks kan zeggen zonder me te verspreken. Gelukkig ben ik niet de enige :)
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruik juist speed om sociale remming tegen te gaan en die constante negatieve gedachtes even te stoppen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
clockcable zei:
Ik gebruik juist speed om sociale remming tegen te gaan en die constante negatieve gedachtes even te stoppen.
Klik om te vergroten...

Dat is een verkeerd motief om speed te gebruiken.

Komen die negatieve gedachtes en sociale remmingen niet 10 x zo hard terug als de speed is uitgewerkt ?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is geen "juist" motief om drugs te gebruiken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jawel, recreatie, voor de fun toch? :grin: Daar staat dan weer tegenover dat het recreatie is om een boel achterliggende redenen. Waaronder de zijne :mrgreen:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dacht dat alleen medisch verantwoord is :tearsofjoy:

eg; dat ADHD knulletje dat zoveel mg dex per dag inneemt om "normaal" te functioneren.

Nee.

Eigenlijk is recreatiever juister dan :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Beanhead zei:
Er is geen "juist" motief om drugs te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Toch vindt ik dat er ook goede motieven zijn, anders zou drugs inderdaad als slecht worden bestempeld. En daar ben ik het niet zo mee eens. Of drugs wel of niet slecht zijn, hangt enkel en alleen af van de gebruiker. Niet van de drugs zelf.

Mensen met een goed motief zullen er denk ik beter mee om kunnen gaan dan mensen met een slecht motief.

Maar je kunt het dan ook minder slechte en echt slechte motieven noemen. Als je dat beter vindt. :)

Ik vindt dat als je speed constant gebruikt om minder sociale remmingen te hebben en je eigen negatieve gedachten te onderdrukken, ben je slecht bezig.

Begrijp me niet vekeerd. Ik gebruik het (in mijn geval mephedrone dan) ook wel voor dezelfde reden omdat ik het gevoel ook aangenaam vindt hoor, minder sociale remmingen, minder negatieve gedachten, je kunt veel makkelijker praten, enz... Maar ik gebruik het niet constant en ik probeer achteraf wel een oorzaak te vinden voor het feit dat ik anders niet zo sociaal ben.

Dat helpt mij enorm om in het dagelijkse leven wel sociaal te zijn, en dat zonder drugs.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet wel dat ik echt niet op een leuke manier uit kan gaan zonder speed, dan maar verkeerd bezig zijn. 'Its better to burn out than to fade away'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."