Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed suckt! & véél te lang wakker?

Speed suckt! & véél te lang wakker?

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
weyoun22 zei:
@ OP.
Klik om te vergroten...
Wie of wat is "OP"?
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Vroeger, 2,3 jaar geleden, gebruikte ik elk weekend wel 1gr speed, en minstens 5 (echte mdma) xtc pillen... altijd de zaterdag, soms de vrijdag. Ik heb dat redelijk lang gedaan, elk weekend, voor zeker zo'n 3 jaar... dat was eigenlijk altijd mijn "vaste keuze in het weekend" + :beer: , soms deed ik nog andere dingen, maar niet echt geregeld

Ik had m'n gebruik wel in zekere mate in "controle", omdat ik altijd na de feestjes me weer opvulde met vitaminen en supplementen.

Gelukkig ben ik met xtc gestopt(sinds aug'09, kheb hiervoor wel nog eens af & toe xtc genomen, zeg maar maandelijks, maar niet meer wekelijks) , omdat de laatste keren dat ik een pil nam, het altijd mcpp pillen waren, en echt m'n nacht verpest was & ik op m'n werk steeds meer en meer "afwezig" was, niet voldoende zin had voor te werken, zeker de dinsdag, me lekker depri en leeg, rot voelde.

Ik heb dan voor een tijdje hierna meestal wekelijks speed gebruikt ter vervanging... ook omdat het een gewoonte was voor altijd scheef te zijn, en ook deels omdat 90% van mijn vriendenkring ook aan de dope zat..

Maar vanaf januari ongeveer, is er (eindelijk) een lichtje gaan branden, en ben ik stap per stap er mee gestopt... (deels door druk van mijn ouders & 2 mislukte relaties(wééral))

Maar er is me iets echt opgevallen, vroeger pakte ik dus elk weekend.. maar ik kon -altijd- de zondagavond slapen...

Maar nu, de weinige keren dat ik nog eens speed pak, gebeurd het eigenlijk altijd dat ik bv de vrijdag een paar lijntjes pak, maar dat ik altijd (tegen mijn goesting) wakker zit tot dinsdag... en uiteindelijk fuckedup ben, en meestal geraak ik er dan nog eens paranoia bij

Hoe komt dit? Want eigenlijk gebruik ik zelfs minder dan vroeger, en ik kom echt razend op me zelf & die kutspeed

Wat ik vroeger meestal deed toen dat ik veel pakte, was wiet smoren, dat hielp meestal.. maar nu, nooit meer.. ik word er gewoon knetterscheef van, jweet wel, speed&weed :grin: maar ik val er echt niet in slaap van...
Ben dan ipv wiet beginnen "testen" met benzo's, slaapmiddelen; halcion... hiervan is het een beetje 50/50 de ene keer val ik in slaap (met meestal de nodige combo's; bier) en de andere keren begin ik gewoon te hallucineren...

Ik heb ook het gevoel dat ik terug de zelfde weg op ga. want ik heb vrijdag(eergisteren) :( 1gr speed, paar lijnen coke & een bommetje of 2 mdma gepakt (ik heb er nu wel fucking veel spijt van, want het was van in januari geleden dat ik nog hard-drugs had gepakt :( ... maar ik probeer me geen schuldgevoel aan te praten, omdat ik dacht "het is al zo lang geleden, 1x kan geen kwaad...)
`
Ik heb vannacht al 4 slaappillen genomen, met niks als resultaat. En wiet is niet echt de goeie oplossing denk ik, want sinds ik toch wel langdurig gestopt ben met amfetaminen en shit, ben ik wel redelijk veel wiet gaan roken, regelmatig om de 1,2 dagen nieuw zak kopen... met soms eens een paar dagen pauze, of heel, heel soms een weekje of 2, maar ik doe ook m'n best voor hiermee te stoppen, maar ik doe dit al ongeveer sinds me 14, en dat is echt op sommige vlakken moeilijk hoor, gewoonte, enzo

Elke keer dit gebeurd, heb ik steeds minder en minder zin om nog speed te nemen, is in januari ongeveer gebeurd en eergisteren, en wss daartussen ook nog eens.. en al die zogezegde voordelen van speed, wel ik denk er totaal anders over... ok, je bent mss wel "sociaal" (in jou ogen), je denkt effe helder.. maar na een paar uur, werkt dat uit, en moet je terug een lijn pakken, en dat is echt een vicieuze cirkel.. en zowiezo geraak er para van

Ik heb liever dat ik nieuwe mensen leer kennen, omdat ik mezelf, normaal ben.. en niet omdat ik een babbelkick heb (over vanalles spreken), er uiteindelijk uitgemergeld uitzie, het "leukste" hiervan is, als je dan op speed zit, en je leert mensen kennen, en je spreekt dan nog eens af, dat je meestal niet weet wat gezegd, omdat je die persoon hebt leren kennen op drugs.. met als gevolg: térug speed pakken, of die mens dat je hebt leren kennen overtuigen om het ook eens te proberen... (nog iemand erbij)


Met andere woorden: speed, amfetaminen en eigenlijk al de rest, is voor niks goed (en er zijn er dan die zeggen, ja maar ik gebruik met mate, maar vroeg of laat, gebruik je dan eens maandelijks, dan wekelijks, om uiteindelijk elke dag te gebruiken (gelukkig is dat mij niet 't geval, en deels ook omdat ik door 't weekend, tijdens de week een wrak was


M'n echte afkeer voor speed is begonnen in januari, feb.., toen dat ik opnieuw véél te lang wakker zat, terwijl ik gewoon de nacht zelf eens "extra uit de bol gaan", maar niet dagen aan een stuk!!!
Ben er in zekere zin wel "trots" op dat ik het toch echt al minstens 3,4 maand niks meer heb gepakt, want het is echt lang geleden dat ik er zo lang mee ben gestopt, en ik meerdere keren tijdens het uitgaan of bij vrienden, gewoon nee heb gezegd (wat echt fucking moeilijk is)

Ik heb in een periode van ongeveer 6 jaar verschillende drugs gebruikt en misbruikt.. en uiteindelijk kom ik altijd tot de conclusie, dat ik met drugs nog nooit iets positiefs heb bereikt in m'n leven (gewone vrienden, school, werk, vriendin ouders & justitie = allemaal naar de klote)

Pfft, aleeja, ik ben nu 20 jaar, en heb m'n eerste xtc pil en weed op m'n 14de al genomen, en speed op m'n 16de ... en ik heb er echt zo veel fucking veel spijt van, dat ik het ook altijd goed geheim hielde(niemand had het door), en dat ik met die mentaliteit zo ben opgegroeid, en zo enorm naief was.. nu jaren later, zit m'n gebit vol met kleine gaatjes..... en dan is het nog moeilijker..

Soms denk en vrees ik er ook voor dat omdat ik tijdens m'n puberteit veel drugs heb gepakt, dat ik daar nu de gevolgen moet van dragen: bv, vroeger werd ik vrijwel nooit paranoia, nu de laatste tijd, redelijk snel, niet altijd, maar soms. zeker met ook een tijdje veel lsd te nemen en te combineren met andere dope...
Vroeger vond ik van me zelf dat ik "slimmer" & logischer was in dingen, maar nu.. niet dat ik dom ben hoor, maar het kost me gewoon meer tijd

Lol, ik ging eigenlijk gewoon 2 zinnen typen met een vraag hoe het komt dat ik zo lang wakker blijf, maarja, kwil jullie gewoon eens mijn mening geven, en ik lees graag jullie mening ook

Enja, ik ook sinds januari terug vrijwillig!!! naar de sleutel op gesprek, om toch ooit eens van die drugs volledig af te geraken.. 't is wel al de 3de keer.. maar nu ist vrijwillig..

Greetz
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn mening is:

je komt er wel, de helft is waar de andere helft doe je zelf.
drugs is geen speelgoed en je opleiding of werk, relatie gaan altijd voor.

maar dat drugs niks goed doet is echt crap, zonder drugs geen leven ouwe.
denk aan je medicijntjes voor alle pijntjes
of een aidsremmer ...

pep nemen omdat je strak wilt staan hoort in een andere categorie
dextro nemen voor een soepele dag is voor sommige een must
of een risperdal, of een bromo.

1 gram pep is ook te veel maar dat wist jij ook wel.

:tearsofjoy:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou echt niet weten hoe het komt dat ge zo lang wakker blijft van paar lijnen,
en voor te stoppe, men vriendin is ook lang junkie geweest(speed,ghb,....) en we hebbe een conflict gehad met mekaar, we hadde same dope ligge pakke op nieuwjaar en der was een conflict gekome en toen heeft ze besloten van nu is het genoeg , en sindsdien heeft ze geen speed meer aangeraakt ze heeft misschien nog 2 of 3x Ghb gedaan en dat is al, nu is ze zelfs compleet tegen al die shit
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Junk Deluxe zei:
Ik zou echt niet weten hoe het komt dat ge zo lang wakker blijft van paar lijnen,
en voor te stoppe, men vriendin is ook lang junkie geweest(speed,ghb,....) en we hebbe een conflict gehad met mekaar, we hadde same dope ligge pakke op nieuwjaar en der was een conflict gekome en toen heeft ze besloten van nu is het genoeg , en sindsdien heeft ze geen speed meer aangeraakt ze heeft misschien nog 2 of 3x Ghb gedaan en dat is al, nu is ze zelfs compleet tegen al die shit
Klik om te vergroten...
Wat heeft de "N" je misdaan? :(
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat je het eerst zo vaak deed, had je een tolerantie opgebouwd en kon je er dus beter tegen. Nu doe je het niet meer zo veel en dus blijf je veel langer wakker. Misschien had je vroeger ook een mindere kwaliteit? De ene pep is de andere niet namelijk...

Ik denk dus dat de oorzaak bij een van die dingen ligt.
D
DonJonLid
01-01-2024, 00:00
#7
zou het niet komen doordat na al die jaren gebruiken je lichaam er aan is gaan wennen dat je je daarom nu soms zo slecht voelt? ik weet niet of dit kan maar hier dacht ik het eerste aan
dat je je nu gewoon kut voelt omdat je lichaam geen drugs meer krijgt, klinkt trouwens wel beetje als een verslaving
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hahaha, ja net als die hero junks. Eerst kicken ze af en pakken daarna weer eenzelfde dosis als eerst en vinden het raar dat OD'en.

Alles met mate vriendje. Vind je het raar als je een gram op een avond pakt dat je niet slaapt?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#9
riflexz zei:
Ik heb in een periode van ongeveer 6 jaar verschillende drugs gebruikt en misbruikt.. en uiteindelijk kom ik altijd tot de conclusie, dat ik met drugs nog nooit iets positiefs heb bereikt in m'n leven (gewone vrienden, school, werk, vriendin ouders & justitie = allemaal naar de klote)
Klik om te vergroten...

Drugs hebben juist wonderen gedaan voor mijn social life :)
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#10
clockcable zei:
Drugs hebben juist wonderen gedaan voor mijn social life :)
Klik om te vergroten...

Dat dacht hij aanvankelijk w.s. ook......
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#11
drugs save my life ....
h
hchooligun1994Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm,

Ik zou zeggen hou het eerst maar eens op 250 mg....
Denk dat zoiets het beste is, heb je er nog steeds last van heb je een nieuw goal om te stoppen fzo,...

Mvg,
f
fatsoen1Lid
01-01-2024, 00:00
#13
speed is goed voor je
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#14
fatsoen1 zei:
speed is goed voor je
Klik om te vergroten...

Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. Het is juist absoluut niet goed voor je (mits met mate, maar dan nog is het rotzooi voor je lichaam) MAAR ik zeg niet dat je je er niet goed door voelt op het moment dat je onder invloed bent :grin:
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien had je vroeger juist kut speed, en nu juist hele potente waardoor je niet kan slapen. :P die paranoia etc valt dan te wijten aan dat je zo veel neemt.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@ OP.

Waarschijnlijk is je tolerantie is gezakt omdat je minder vaak bent gaan snuiven, maar je oude gewoonte om telkens bij te leggen zit er nog gewoon in daarom blijf je te lang wakker.

Ga niet teveel met slaappillen lopen kutten. Of stop vroeger met lijnen nemen als je de nacht wilt slapen of begin 2 uur voor je wilt slapen met joints roken en een paar flesjes bier drinken.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
weyoun22 zei:
@ OP.
Klik om te vergroten...
Wie of wat is "OP"?
Klik om te vergroten...

Original Poster
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
weyoun22 zei:
@ OP.

Waarschijnlijk is je tolerantie is gezakt omdat je minder vaak bent gaan snuiven, maar je oude gewoonte om telkens bij te leggen zit er nog gewoon in daarom blijf je te lang wakker.

Ga niet teveel met slaappillen lopen kutten. Of stop vroeger met lijnen nemen als je de nacht wilt slapen of begin 2 uur voor je wilt slapen met joints roken en een paar flesjes bier drinken.
Klik om te vergroten...

Slaappillen zijn minder slecht voor je dan erbij gaan drinken (behalve dat je er verslaafd aan kan raken als je ze dagelijks gebruikt). Van alcohol droog je namelijk uit, van speed ook..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
weyoun22 zei:
KoxBox zei:
weyoun22 zei:
@ OP.
Klik om te vergroten...
Wie of wat is "OP"?
Klik om te vergroten...

Original Poster
Klik om te vergroten...
TS is logischer. :openmouth:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#20
riflexz zei:
Hoi,

Vroeger, 2,3 jaar geleden, gebruikte ik elk weekend wel 1gr speed, en minstens 5 (echte mdma) xtc pillen... altijd de zaterdag, soms de vrijdag. Ik heb dat redelijk lang gedaan, elk weekend, voor zeker zo'n 3 jaar... dat was eigenlijk altijd mijn "vaste keuze in het weekend" + :beer: , soms deed ik nog andere dingen, maar niet echt geregeld

Ik had m'n gebruik wel in zekere mate in "controle", omdat ik altijd na de feestjes me weer opvulde met vitaminen en supplementen.

Gelukkig ben ik met xtc gestopt(sinds aug'09, kheb hiervoor wel nog eens af & toe xtc genomen, zeg maar maandelijks, maar niet meer wekelijks) , omdat de laatste keren dat ik een pil nam, het altijd mcpp pillen waren, en echt m'n nacht verpest was & ik op m'n werk steeds meer en meer "afwezig" was, niet voldoende zin had voor te werken, zeker de dinsdag, me lekker depri en leeg, rot voelde.

Ik heb dan voor een tijdje hierna meestal wekelijks speed gebruikt ter vervanging... ook omdat het een gewoonte was voor altijd scheef te zijn, en ook deels omdat 90% van mijn vriendenkring ook aan de dope zat..

Maar vanaf januari ongeveer, is er (eindelijk) een lichtje gaan branden, en ben ik stap per stap er mee gestopt... (deels door druk van mijn ouders & 2 mislukte relaties(wééral))

Maar er is me iets echt opgevallen, vroeger pakte ik dus elk weekend.. maar ik kon -altijd- de zondagavond slapen...

Maar nu, de weinige keren dat ik nog eens speed pak, gebeurd het eigenlijk altijd dat ik bv de vrijdag een paar lijntjes pak, maar dat ik altijd (tegen mijn goesting) wakker zit tot dinsdag... en uiteindelijk fuckedup ben, en meestal geraak ik er dan nog eens paranoia bij

Hoe komt dit? Want eigenlijk gebruik ik zelfs minder dan vroeger, en ik kom echt razend op me zelf & die kutspeed

Wat ik vroeger meestal deed toen dat ik veel pakte, was wiet smoren, dat hielp meestal.. maar nu, nooit meer.. ik word er gewoon knetterscheef van, jweet wel, speed&weed :grin: maar ik val er echt niet in slaap van...
Ben dan ipv wiet beginnen "testen" met benzo's, slaapmiddelen; halcion... hiervan is het een beetje 50/50 de ene keer val ik in slaap (met meestal de nodige combo's; bier) en de andere keren begin ik gewoon te hallucineren...

Ik heb ook het gevoel dat ik terug de zelfde weg op ga. want ik heb vrijdag(eergisteren) :( 1gr speed, paar lijnen coke & een bommetje of 2 mdma gepakt (ik heb er nu wel fucking veel spijt van, want het was van in januari geleden dat ik nog hard-drugs had gepakt :( ... maar ik probeer me geen schuldgevoel aan te praten, omdat ik dacht "het is al zo lang geleden, 1x kan geen kwaad...)
`
Ik heb vannacht al 4 slaappillen genomen, met niks als resultaat. En wiet is niet echt de goeie oplossing denk ik, want sinds ik toch wel langdurig gestopt ben met amfetaminen en shit, ben ik wel redelijk veel wiet gaan roken, regelmatig om de 1,2 dagen nieuw zak kopen... met soms eens een paar dagen pauze, of heel, heel soms een weekje of 2, maar ik doe ook m'n best voor hiermee te stoppen, maar ik doe dit al ongeveer sinds me 14, en dat is echt op sommige vlakken moeilijk hoor, gewoonte, enzo

Elke keer dit gebeurd, heb ik steeds minder en minder zin om nog speed te nemen, is in januari ongeveer gebeurd en eergisteren, en wss daartussen ook nog eens.. en al die zogezegde voordelen van speed, wel ik denk er totaal anders over... ok, je bent mss wel "sociaal" (in jou ogen), je denkt effe helder.. maar na een paar uur, werkt dat uit, en moet je terug een lijn pakken, en dat is echt een vicieuze cirkel.. en zowiezo geraak er para van

Ik heb liever dat ik nieuwe mensen leer kennen, omdat ik mezelf, normaal ben.. en niet omdat ik een babbelkick heb (over vanalles spreken), er uiteindelijk uitgemergeld uitzie, het "leukste" hiervan is, als je dan op speed zit, en je leert mensen kennen, en je spreekt dan nog eens af, dat je meestal niet weet wat gezegd, omdat je die persoon hebt leren kennen op drugs.. met als gevolg: térug speed pakken, of die mens dat je hebt leren kennen overtuigen om het ook eens te proberen... (nog iemand erbij)


Met andere woorden: speed, amfetaminen en eigenlijk al de rest, is voor niks goed (en er zijn er dan die zeggen, ja maar ik gebruik met mate, maar vroeg of laat, gebruik je dan eens maandelijks, dan wekelijks, om uiteindelijk elke dag te gebruiken (gelukkig is dat mij niet 't geval, en deels ook omdat ik door 't weekend, tijdens de week een wrak was


M'n echte afkeer voor speed is begonnen in januari, feb.., toen dat ik opnieuw véél te lang wakker zat, terwijl ik gewoon de nacht zelf eens "extra uit de bol gaan", maar niet dagen aan een stuk!!!
Ben er in zekere zin wel "trots" op dat ik het toch echt al minstens 3,4 maand niks meer heb gepakt, want het is echt lang geleden dat ik er zo lang mee ben gestopt, en ik meerdere keren tijdens het uitgaan of bij vrienden, gewoon nee heb gezegd (wat echt fucking moeilijk is)

Ik heb in een periode van ongeveer 6 jaar verschillende drugs gebruikt en misbruikt.. en uiteindelijk kom ik altijd tot de conclusie, dat ik met drugs nog nooit iets positiefs heb bereikt in m'n leven (gewone vrienden, school, werk, vriendin ouders & justitie = allemaal naar de klote)

Pfft, aleeja, ik ben nu 20 jaar, en heb m'n eerste xtc pil en weed op m'n 14de al genomen, en speed op m'n 16de ... en ik heb er echt zo veel fucking veel spijt van, dat ik het ook altijd goed geheim hielde(niemand had het door), en dat ik met die mentaliteit zo ben opgegroeid, en zo enorm naief was.. nu jaren later, zit m'n gebit vol met kleine gaatjes..... en dan is het nog moeilijker..

Soms denk en vrees ik er ook voor dat omdat ik tijdens m'n puberteit veel drugs heb gepakt, dat ik daar nu de gevolgen moet van dragen: bv, vroeger werd ik vrijwel nooit paranoia, nu de laatste tijd, redelijk snel, niet altijd, maar soms. zeker met ook een tijdje veel lsd te nemen en te combineren met andere dope...
Vroeger vond ik van me zelf dat ik "slimmer" & logischer was in dingen, maar nu.. niet dat ik dom ben hoor, maar het kost me gewoon meer tijd

Lol, ik ging eigenlijk gewoon 2 zinnen typen met een vraag hoe het komt dat ik zo lang wakker blijf, maarja, kwil jullie gewoon eens mijn mening geven, en ik lees graag jullie mening ook

Enja, ik ook sinds januari terug vrijwillig!!! naar de sleutel op gesprek, om toch ooit eens van die drugs volledig af te geraken.. 't is wel al de 3de keer.. maar nu ist vrijwillig..

Greetz
Klik om te vergroten...

Je schrijft ik heb het onder controle, maar als je elk weeekend voor 3 jaar lang drugs gebruikt dan ben je gewoon verslaffd hoor. :grin:

Logischer wijs heeft de pep meer effect als je het minder vaak doet en daarom blijf je dus ook langer wakker als je het nu doet.

Wat ik ook doe ik blijf inderdaad lang wakker van Pep, dat is mijn enigste nadeel van deze drug.

Rustig aan. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."