#1
Misschien had je vroeger juist kut speed, en nu juist hele potente waardoor je niet kan slapen. :P die paranoia etc valt dan te wijten aan dat je zo veel neemt.
KoxBox zei:Wie of wat is "OP"?weyoun22 zei:@ OP.
weyoun22 zei:@ OP.
Waarschijnlijk is je tolerantie is gezakt omdat je minder vaak bent gaan snuiven, maar je oude gewoonte om telkens bij te leggen zit er nog gewoon in daarom blijf je te lang wakker.
Ga niet teveel met slaappillen lopen kutten. Of stop vroeger met lijnen nemen als je de nacht wilt slapen of begin 2 uur voor je wilt slapen met joints roken en een paar flesjes bier drinken.
TS is logischer.weyoun22 zei:KoxBox zei:Wie of wat is "OP"?weyoun22 zei:@ OP.
Original Poster
riflexz zei:Hoi,
Vroeger, 2,3 jaar geleden, gebruikte ik elk weekend wel 1gr speed, en minstens 5 (echte mdma) xtc pillen... altijd de zaterdag, soms de vrijdag. Ik heb dat redelijk lang gedaan, elk weekend, voor zeker zo'n 3 jaar... dat was eigenlijk altijd mijn "vaste keuze in het weekend" +, soms deed ik nog andere dingen, maar niet echt geregeld
Ik had m'n gebruik wel in zekere mate in "controle", omdat ik altijd na de feestjes me weer opvulde met vitaminen en supplementen.
Gelukkig ben ik met xtc gestopt(sinds aug'09, kheb hiervoor wel nog eens af & toe xtc genomen, zeg maar maandelijks, maar niet meer wekelijks) , omdat de laatste keren dat ik een pil nam, het altijd mcpp pillen waren, en echt m'n nacht verpest was & ik op m'n werk steeds meer en meer "afwezig" was, niet voldoende zin had voor te werken, zeker de dinsdag, me lekker depri en leeg, rot voelde.
Ik heb dan voor een tijdje hierna meestal wekelijks speed gebruikt ter vervanging... ook omdat het een gewoonte was voor altijd scheef te zijn, en ook deels omdat 90% van mijn vriendenkring ook aan de dope zat..
Maar vanaf januari ongeveer, is er (eindelijk) een lichtje gaan branden, en ben ik stap per stap er mee gestopt... (deels door druk van mijn ouders & 2 mislukte relaties(wééral))
Maar er is me iets echt opgevallen, vroeger pakte ik dus elk weekend.. maar ik kon -altijd- de zondagavond slapen...
Maar nu, de weinige keren dat ik nog eens speed pak, gebeurd het eigenlijk altijd dat ik bv de vrijdag een paar lijntjes pak, maar dat ik altijd (tegen mijn goesting) wakker zit tot dinsdag... en uiteindelijk fuckedup ben, en meestal geraak ik er dan nog eens paranoia bij
Hoe komt dit? Want eigenlijk gebruik ik zelfs minder dan vroeger, en ik kom echt razend op me zelf & die kutspeed
Wat ik vroeger meestal deed toen dat ik veel pakte, was wiet smoren, dat hielp meestal.. maar nu, nooit meer.. ik word er gewoon knetterscheef van, jweet wel, speed&weedmaar ik val er echt niet in slaap van...
Ben dan ipv wiet beginnen "testen" met benzo's, slaapmiddelen; halcion... hiervan is het een beetje 50/50 de ene keer val ik in slaap (met meestal de nodige combo's; bier) en de andere keren begin ik gewoon te hallucineren...
Ik heb ook het gevoel dat ik terug de zelfde weg op ga. want ik heb vrijdag(eergisteren)1gr speed, paar lijnen coke & een bommetje of 2 mdma gepakt (ik heb er nu wel fucking veel spijt van, want het was van in januari geleden dat ik nog hard-drugs had gepakt
... maar ik probeer me geen schuldgevoel aan te praten, omdat ik dacht "het is al zo lang geleden, 1x kan geen kwaad...)
`
Ik heb vannacht al 4 slaappillen genomen, met niks als resultaat. En wiet is niet echt de goeie oplossing denk ik, want sinds ik toch wel langdurig gestopt ben met amfetaminen en shit, ben ik wel redelijk veel wiet gaan roken, regelmatig om de 1,2 dagen nieuw zak kopen... met soms eens een paar dagen pauze, of heel, heel soms een weekje of 2, maar ik doe ook m'n best voor hiermee te stoppen, maar ik doe dit al ongeveer sinds me 14, en dat is echt op sommige vlakken moeilijk hoor, gewoonte, enzo
Elke keer dit gebeurd, heb ik steeds minder en minder zin om nog speed te nemen, is in januari ongeveer gebeurd en eergisteren, en wss daartussen ook nog eens.. en al die zogezegde voordelen van speed, wel ik denk er totaal anders over... ok, je bent mss wel "sociaal" (in jou ogen), je denkt effe helder.. maar na een paar uur, werkt dat uit, en moet je terug een lijn pakken, en dat is echt een vicieuze cirkel.. en zowiezo geraak er para van
Ik heb liever dat ik nieuwe mensen leer kennen, omdat ik mezelf, normaal ben.. en niet omdat ik een babbelkick heb (over vanalles spreken), er uiteindelijk uitgemergeld uitzie, het "leukste" hiervan is, als je dan op speed zit, en je leert mensen kennen, en je spreekt dan nog eens af, dat je meestal niet weet wat gezegd, omdat je die persoon hebt leren kennen op drugs.. met als gevolg: térug speed pakken, of die mens dat je hebt leren kennen overtuigen om het ook eens te proberen... (nog iemand erbij)
Met andere woorden: speed, amfetaminen en eigenlijk al de rest, is voor niks goed (en er zijn er dan die zeggen, ja maar ik gebruik met mate, maar vroeg of laat, gebruik je dan eens maandelijks, dan wekelijks, om uiteindelijk elke dag te gebruiken (gelukkig is dat mij niet 't geval, en deels ook omdat ik door 't weekend, tijdens de week een wrak was
M'n echte afkeer voor speed is begonnen in januari, feb.., toen dat ik opnieuw véél te lang wakker zat, terwijl ik gewoon de nacht zelf eens "extra uit de bol gaan", maar niet dagen aan een stuk!!!
Ben er in zekere zin wel "trots" op dat ik het toch echt al minstens 3,4 maand niks meer heb gepakt, want het is echt lang geleden dat ik er zo lang mee ben gestopt, en ik meerdere keren tijdens het uitgaan of bij vrienden, gewoon nee heb gezegd (wat echt fucking moeilijk is)
Ik heb in een periode van ongeveer 6 jaar verschillende drugs gebruikt en misbruikt.. en uiteindelijk kom ik altijd tot de conclusie, dat ik met drugs nog nooit iets positiefs heb bereikt in m'n leven (gewone vrienden, school, werk, vriendin ouders & justitie = allemaal naar de klote)
Pfft, aleeja, ik ben nu 20 jaar, en heb m'n eerste xtc pil en weed op m'n 14de al genomen, en speed op m'n 16de ... en ik heb er echt zo veel fucking veel spijt van, dat ik het ook altijd goed geheim hielde(niemand had het door), en dat ik met die mentaliteit zo ben opgegroeid, en zo enorm naief was.. nu jaren later, zit m'n gebit vol met kleine gaatjes..... en dan is het nog moeilijker..
Soms denk en vrees ik er ook voor dat omdat ik tijdens m'n puberteit veel drugs heb gepakt, dat ik daar nu de gevolgen moet van dragen: bv, vroeger werd ik vrijwel nooit paranoia, nu de laatste tijd, redelijk snel, niet altijd, maar soms. zeker met ook een tijdje veel lsd te nemen en te combineren met andere dope...
Vroeger vond ik van me zelf dat ik "slimmer" & logischer was in dingen, maar nu.. niet dat ik dom ben hoor, maar het kost me gewoon meer tijd
Lol, ik ging eigenlijk gewoon 2 zinnen typen met een vraag hoe het komt dat ik zo lang wakker blijf, maarja, kwil jullie gewoon eens mijn mening geven, en ik lees graag jullie mening ook
Enja, ik ook sinds januari terug vrijwillig!!! naar de sleutel op gesprek, om toch ooit eens van die drugs volledig af te geraken.. 't is wel al de 3de keer.. maar nu ist vrijwillig..
Greetz
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."