Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed en blowen

speed en blowen

54 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
*
*cocacola*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zit er tegenwoordig een gebruiksaanwijzing bij pep ?? zo zo dealers worden verstandig !!! enne nog wat als jij meer wiet in je lichaam hebt dan speed word je vaag dan heb je zeker nog nooit genoeg geblowt als je strak ben
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik blow ook niet graag als ik speed gebruik, wordt er zoals jij zegt een beetje vaag van. Niet dat ik kasten ga doorzieken maar vooral omdat ik van de speed helder in mijn hoofd ben en die joint dan verwarring schopt..
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#3
natuurlijk is wiet wel een downer. de termen down en up hebben niets te maken met de hartslag of bloedsomloop, denk sowieso niet dat er drugs zijn (ja, ook alcohol is drugs) waarvan je hartslag daalt. het gaat om het stimulerende (up) of rustgevende/kalmerende(down dus).
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor sommige mensen werkt wiet stimulerend en al helemaal niet kalmerend (voor mij bijvoorbeeld) dus die stelling gaat niet op. Wiet is gewoon geen downer, dat slaat nergens op.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
zommes zei:
JewCookie zei:
*cocacola* zei:
maar het zijn indd 2 tegenpolen maar is dat ook extra schadelijk voor je lichaam ??
Klik om te vergroten...
Slecht voor je hart, up + down kan stilstand veroorzaken. Maar ach, zo snel gebeurt dat niet. Beter een jointje dan benzo's.
Klik om te vergroten...

THC verhoogt net zo goed de hartslag hoor, het is geen downer. Bovendien roken de meeste mensen joints met tabak en dus nicotine, wat ook de bloedvaten vernauwd en de hartslag verhoogt.
Klik om te vergroten...

Sorry, ik ging er vanuit dat een post hierboven klopte.. Heb me nooit zo in thc verdiept.
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
JewCookie zei:
zommes zei:
JewCookie zei:
*cocacola* zei:
maar het zijn indd 2 tegenpolen maar is dat ook extra schadelijk voor je lichaam ??
Klik om te vergroten...
Slecht voor je hart, up + down kan stilstand veroorzaken. Maar ach, zo snel gebeurt dat niet. Beter een jointje dan benzo's.
Klik om te vergroten...

THC verhoogt net zo goed de hartslag hoor, het is geen downer. Bovendien roken de meeste mensen joints met tabak en dus nicotine, wat ook de bloedvaten vernauwd en de hartslag verhoogt.
Klik om te vergroten...

Sorry, ik ging er vanuit dat een post hierboven klopte.. Heb me nooit zo in thc verdiept.
Klik om te vergroten...

Als ik soms nog een joint rookt gaat me hartslag ook omhoog. Als ik ga zitten voel ik mijn hart nog steeds harder als normaal kloppen. Dus ik denk dat zommes wel gelijk heeft.
*
*cocacola*Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ja klopt als ik speed gebruik en blow gaat mijn hart heel snel dat vind ik wel eng
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry maar.. *zucht*
Als je aanvoelt dat je niet tegen een joint kan als je speed genomen hebt, dan moet je het gewoon niet doen zoals al eerder gezegd werd.
Geniet gewoon van het effect van de speed en laat het niet verneuken door er nog eens wiet er bij te roken.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Saivy zei:
Sorry maar.. *zucht*
Als je aanvoelt dat je niet tegen een joint kan als je speed genomen hebt, dan moet je het gewoon niet doen zoals al eerder gezegd werd.
Geniet gewoon van het effect van de speed en laat het niet verneuken door er nog eens wiet er bij te roken.
Klik om te vergroten...

idd, het zou zelfs eens kunne verkeerd uitlope aangezien speed stimuleerd en weed meer het tegegestelde doet, je verneukt beide effecten door te mixen en je kan heeel rare gevolgen hebben...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Voor sommige mensen werkt wiet stimulerend en al helemaal niet kalmerend (voor mij bijvoorbeeld) dus die stelling gaat niet op. Wiet is gewoon geen downer, dat slaat nergens op.
Klik om te vergroten...

THC staat algemeen bekend als een downer. Zoek maar op internet om het tegendeel te bewijzen, het is gewoon een feit.
Dat het bij jou persoonlijk misschien niet het geval is ontkracht nog geen feit.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Solidius zei:
THC staat algemeen bekend als een downer. Zoek maar op internet om het tegendeel te bewijzen, het is gewoon een feit.
Dat het bij jou persoonlijk misschien niet het geval is ontkracht nog geen feit.
Klik om te vergroten...

:mrgreen: Jij bouwt je tekst nu zo slecht dat je jouw eigen stelling dat het een feit is ontkracht door te zeggen dat het 'algemeen bekend staat als' dat maakt iets natuurlijk absoluut geen feit. THC is geen downer en ook geen upper. Het werkt op een hele andere manier op je hersenen dan downers en uppers en is dus ook niet extra slecht voor je icm speed.

Maargoed, dingen die je hartslag verhogen worden meestal gezien als upper, dus dan zou het alsnog meer een upper dan een downer zijn.
d
daphreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn ervaring met de combi: "speed en blowen"
Normaalgezien rook ik altijd weed als ik thuis ben, enkel op het werk en op plaatsen waar ik niet kan "smoren", daar "rook" ik. Als ik dan speed gebruik (meestal gebeurd dit thuis) kan ik het dan ook moeilijk laten om erbij weed te smoren. Ik vind trouwens, als je een jointje rookt terwijl je de speed door je keel voelt zakken, dat het een iets minder viezere smaak heeft (de speed dus). Maar dit zal wel van persoon tot persoon verschillen. Als ik dan speed gebruikt, smoor ik weed dus ook als een turk, wat meestal al gevolg heeft dat ik toch lang kan wakker blijven, zonder dat ik eigelijk super-actief ben (hiermee bedoel ik: ik kan bv uren naar films, soaps liggen kijken, ps2 spelen, surfen op internet, maar langs de andere kant niet de zin hebben om uit te gaan, m'n appartement te kuisen, te sporten of zeker niet te werken). Als ik dan wat minder weed smoor, en meer sigaretten rook (ik blijf roken als turk onder de speed :) ) wil ik wel uitgaan en kan ik wel m'n appartement volledig kuisen, and so on.... Daarom vind ik het wel ns leuk om te combineren met weed, afhangend hoe 'actief' je wil zijn en wat je wil doen. En na veel weed smoren in combi met speed begin ik op de duur wel dingen soms te zien die er niet zijn, beetje flashen dus (lichtjes weliswaar). De hartkloppingen die ik dan regelmatig krijg, is de iets mindere kant van de zaak. Daarom probeer ik het speedgebruik ook wat te beperken (ca 1 tot 2 weekends / maand, soms paar maand niets).
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Solidius zei:
THC staat algemeen bekend als een downer. Zoek maar op internet om het tegendeel te bewijzen, het is gewoon een feit.
Dat het bij jou persoonlijk misschien niet het geval is ontkracht nog geen feit.
Klik om te vergroten...

:mrgreen: Jij bouwt je tekst nu zo slecht dat je jouw eigen stelling dat het een feit is ontkracht door te zeggen dat het 'algemeen bekend staat als' dat maakt iets natuurlijk absoluut geen feit. THC is geen downer en ook geen upper. Het werkt op een hele andere manier op je hersenen dan downers en uppers en is dus ook niet extra slecht voor je icm speed.
Klik om te vergroten...

Jij bouwt je tekst nu zo slecht dat je mijn tekst letterlijk moet citeren / bekritiseren om een zwak punt te vormen.

zommes zei:
Maargoed, dingen die je hartslag verhogen worden meestal gezien als upper, dus dan zou het alsnog meer een upper dan een downer zijn.
Klik om te vergroten...

THC herhoogt mijn hartslag niet, en ik wordt er slechts duf en loom van. Hetzelfde geldt voor vrijwel iedereen die ik ken. En in vergelijking met ECHTE 'uppers' zoals amfetamine, mdma, of coke is wiet natuurlijk een grap.
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb der nu gen probs mee , ff chille tussedoor kan altijd goe doen,
lekker wazig zijn is altijd heel goed , op feesje doe ik da nu ni maar als ik lekker me wa vriende thuis zit ideale combi :)
B
BelgjeOleOleLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alsk mn speed wat laat in werken en hij zn hoogte punt gepasseerd heb en een joint rook en wat hardstyle opzet gaak lekker hard.
w
willemSOSAALid
01-01-2024, 00:00
#16
domzel zei:
ik durf niet eens blowen te zitten wezen wanneer ik strak ben te zijn
Klik om te vergroten...

wat heb jij gebruikt toen jij deze zin maakte :P hahahahahahahah
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vaag word je alleen als de speed inkakt, wat door een joint versneld kan worden. Als je net je eerste lijn gehad hebt dan moet je behoorlijk door roken voordat je echt vaag word..
Y
YazzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik naar huis rij....

Zodra ik de deur achter me dicht trek en in de auto naar huis rij, rook ik een stickie. Dus geen toeter. Meestal met hasj. Ik heb dan vanaf sochtends half negen tot meestal uurtje half zeven / zeven 's avonds gewerkt. (O.invloed van 0,5g) Ik pleur een mp3tje aan in de auto, fik the stick, en drive safe home. Onderweg worden mijn ogen nog wel es zwaar, maar dat is nu weer minder omdat het alweer langer licht is.
Thuis ben ik dan nog wel es vaag :confused: van die stick maar da's meestal snel weer over. Ben wel keikapot dan!
Y
YazzLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Solidius zei:
THC staat algemeen bekend als een downer. Dat het bij jou persoonlijk misschien niet het geval is ontkracht nog geen feit.
Klik om te vergroten...

:mrgreen: THC is geen downer en ook geen upper. Het werkt op een hele andere manier op je hersenen dan downers en uppers en is dus ook niet extra slecht voor je icm speed.

Maargoed, dingen die je hartslag verhogen worden meestal gezien als upper, dus dan zou het alsnog meer een upper dan een downer zijn.
Klik om te vergroten...

Dingen? Dingen? Wat een geouwehoer.... Zommes, ik vind je onbeleefd! En daarbij.... is jouw ABN ook niet écht om over naar huis te schrijven.. (red.: maar dan betekend dat ook (7/705) ..... Het moet zijn: betekenT
Anyway: het goede antwoord bij THC is: het is een geestverruimer! Dus geen downer / geen upper... Graag gedaan hoor!
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pep en wiet paffen is echt zalig, altijd volledig scheef!

Ik vind het een heerlijke combinatie om op uit te gaan. Aja en veeel bier der bij dan.


En ivm
ECHTE 'uppers' zoals amfetamine, mdma, of coke
Klik om te vergroten...

mdma werkt bij mij totaal niet actief/euforisch, eerder mentaal en visueel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."