Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke ipv speed

Coke ipv speed

76 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wacky zei:
dan houd je het toch gewoon bij acid, daar krijg je helemaal geen kater van.
Klik om te vergroten...

Dude, ik wil niet de avond zelf wazig zijn. Wil gewoon lekker scherp zijn, vlot en energiek zijn :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marla Singer zei:
Ik hoef geen Coke als ik Pepsi heb

Heb ik gepikt van een eerdere poster van een tijd geleden, maar ik vind hem echt zo sterk en wel toepasselijk voor dit topic... :wink:
Klik om te vergroten...

Haha ik ook hoor Marla, maar nu deze ene keer nou net niet omdat ik de volgende dag wil leren :)
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeg Vrouwtje_Amsterdam,

Ben jij elders ook wel bekend onder het alias "Van der Snats"?
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Als ik speed gebruik neem ik 1 bommetje van 0,1 mg voordat ik naar een feestje ga en that's it.
Klik om te vergroten...

wow das wel heeel weinig

0.1mg = 0.0001g

dus dan zouw je van 1 gram 10 000 bommetjes kunnen maken :)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deep Blue zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Als ik speed gebruik neem ik 1 bommetje van 0,1 mg voordat ik naar een feestje ga en that's it.
Klik om te vergroten...

wow das wel heeel weinig

0.1mg = 0.0001g

dus dan zouw je van 1 gram 10 000 bommetjes kunnen maken :)
Klik om te vergroten...

Ik gok dat ze 100mg bedoeld. :grin:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel reacties weinig antwoord :)

Bij coke is 1 lijn over het algemeen ook 0,1 gram. Als je redelijke kwaliteit hebt (voor Nederlandse begrippen) is dat iig voldoende.

Ik dacht dat coke te traag wordt opgenomen in de bloedbaan als je het neemt als bommetje. Daarom is de beste manier het snuiven / roken(basecoke) / injecteren. Wie weet dat als je veel neemt het wel zou kunnen werken ik heb er geen ervaring mee, omdat coke net te duur is om dat te gaan uit testen voor mij als arme student :grin: en ik heb geen issues met snuiven, wat DE manier is.

coke en speed werken beide op dopamine serotine en adrenaline en een klein beetje op serotine.
Beiden hebben een stimulerend effect. Bij speed uit zich dat in lichamelijke onrust. Iemand die cocaïne gebruikt heeft die drang tot bewegen minder. Het stimulerende effect van cocaïne is meer van psychische aard.

Bij beperkt gebruik van coke (half grammetje op een avond) heb je de volgende dag geen kater. Bij coke is het zo als je het neemt voel je je goed, omdat de dopamine afbraak wordt verminderd. Zodra het uitwerkt moet dat hersteld worden en is er een tijdelijke tekort waardoor je een dipje kan hebben. Hoe langer je blijft bij snuiven om je dip uit te stellen hoe langer dat dipje wordt.

overigens is bij nasaal gebruik de werking gemiddeld zo'n 30t ot 40 minuten per lijn. met een halfje heb je dus plezier voor 150 tot 200 minuten. Dus zo'n 3 uurtjes.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap het idee er ook wel achter.

Je woont in Amsterdam, je bent vlot, jong en levendig. Toen ik nog 's weekends in tenten kwam als Panama, Paradiso, Club 11, Hotel Arena, Powerzone, Escape was het gewoon zo dat coke veel beter in het sfeertje en leven paste van het Amsterdamse club gebeuren. Met name onder studenten en mensen die dagelijkse verplichtingen hadden. Amsterdam is gewoon niet de stad v/d amfetamines.

En of je het nu wilt erkennen of niet, als je elk weekend op wat house en techno feestjes komt en eenmaal met wat longdrinks gesnoven hebt, is het toch wel zo dat een meerderheid dat bijna elk weekend wel doet omdat het voor handen is. Aan de andere kant raakt een opvallend klein percentage er door in echte problemen. Studeren, werken of presteren, en stoom afblazen met wat baco'tjes en sosa. Maar je kunt niet ontkennen dat een gedeelte van het socializen in A'dam wordt bepaald door cocaine, waar overigens niets mis mee is zolang je dat niet uit het oog verliest.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deep Blue zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Als ik speed gebruik neem ik 1 bommetje van 0,1 mg voordat ik naar een feestje ga en that's it.
Klik om te vergroten...

wow das wel heeel weinig

0.1mg = 0.0001g

dus dan zouw je van 1 gram 10 000 bommetjes kunnen maken :)
Klik om te vergroten...

Excuses ik bedoel 0,1 gram :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Atropa zei:
Zeg Vrouwtje_Amsterdam,

Ben jij elders ook wel bekend onder het alias "Van der Snats"?
Klik om te vergroten...

Haha nee! Ik snats namelijk nooit en ben dat ook niet van plan. Tenminste snatzen is toch snuiven? :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#10
DonnieDark0 zei:
Veel reacties weinig antwoord :)

omdat coke net te duur is om dat te gaan uit testen voor mij als arme student :grin: en ik heb geen issues met snuiven, wat DE manier is.

Het stimulerende effect van cocaïne is meer van psychische aard.

Bij beperkt gebruik van coke (half grammetje op een avond) heb je de volgende dag geen kater. Bij coke is het zo als je het neemt voel je je goed, omdat de dopamine afbraak wordt verminderd. Zodra het uitwerkt moet dat hersteld worden en is er een tijdelijke tekort waardoor je een dipje kan hebben. Hoe langer je blijft bij snuiven om je dip uit te stellen hoe langer dat dipje wordt.

overigens is bij nasaal gebruik de werking gemiddeld zo'n 30t ot 40 minuten per lijn. met een halfje heb je dus plezier voor 150 tot 200 minuten. Dus zo'n 3 uurtjes.
Klik om te vergroten...

Ik dank je voor je beargumenteerde antwoord!! :) Ik vind het wel duur ook idd, maar wil het bommetjes idee wel uittesten :)

Ik weet alleen niet of ik het stimulerende psychische effect wel leuk ga vinden...ik heb geen zin om arrogant te worden. Maar dat is zeker alleen in hoge dosissen? Net als bij speed dat je dan echt mega strak gaat staan...

Over dat dipje...dus 3 uur plezier betekent daarna 3 uur dipje?
Thanks Don!!
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
Ik snap het idee er ook wel achter.

Je woont in Amsterdam, je bent vlot, jong en levendig. Toen ik nog 's weekends in tenten kwam als Panama, Paradiso, Club 11, Hotel Arena, Powerzone, Escape was het gewoon zo dat coke veel beter in het sfeertje en leven paste van het Amsterdamse club gebeuren. Met name onder studenten en mensen die dagelijkse verplichtingen hadden. Amsterdam is gewoon niet de stad v/d amfetamines.

En of je het nu wilt erkennen of niet, als je elk weekend op wat house en techno feestjes komt en eenmaal met wat longdrinks gesnoven hebt, is het toch wel zo dat een meerderheid dat bijna elk weekend wel doet omdat het voor handen is. Aan de andere kant raakt een opvallend klein percentage er door in echte problemen. Studeren, werken of presteren, en stoom afblazen met wat baco'tjes en sosa. Maar je kunt niet ontkennen dat een gedeelte van het socializen in A'dam wordt bepaald door cocaine, waar overigens niets mis mee is zolang je dat niet uit het oog verliest.
Klik om te vergroten...

Hm...ik moet zeggen dat ik heel weinig mensen ken die coke gebruiken juist. Iedereen zit meestal aan de M of G. Ik ben meestal de enige die aan de S zit maar ik vind het gevoel gewoon zoooo relaxed. Energiek, rust in m'n kop, overal zin in, kletsen, heerlijk! Keta schijnt ook erg populair te zijn. Bovendien drink ik niet...Ook ga ik weleens nuchter naar een feestje, want elk weekend naar de klote gaan kan niet gepaard gaan goede schoolresultaten. En zoals ik al zei, ik heb een afkeer tegen snuiven...
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#12
caatje zei:
Mijn advies: Neem een kauwgom en ga lekker op tijd naar bed.
Klik om te vergroten...

Wellicht volg ik dat advies wel op :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn advies: Neem een kauwgom en ga lekker op tijd naar bed.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
coke is stiekum moeilijk onder controle te houden over langere tijd.
ik heb er een hekel aan, alles eraan is een slechte invloed, zelfs en vooral de distributiesector
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
coke is stiekum moeilijk onder controle te houden over langere tijd.
ik heb er een hekel aan, alles eraan is een slechte invloed, zelfs en vooral de distributiesector
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet mee eens. Ik nam mijn eerste lijntje toen ik 16 a 17 jaar oud was. Ik ben nu 22 en heb in die periode echt zeer incidenteel coke gebruikt. Soms een gram in de maand soms een half jaar niets. Ik denk dat ik op 4 gram in een jaar zit gemiddeld.

Ohja, invloeden zijn alleen slecht als je je er ook daadwerkelijk door laat beinvloeden.

Toevallig ga ik morgen een grammetje halen om een avondje/nacht flink plezier te hebben :grin:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#16
DonnieDark0 zei:
MeejheM zei:
coke is stiekum moeilijk onder controle te houden over langere tijd.
ik heb er een hekel aan, alles eraan is een slechte invloed, zelfs en vooral de distributiesector
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet mee eens. Ik nam mijn eerste lijntje toen ik 16 a 17 jaar oud was. Ik ben nu 22 en heb in die periode echt zeer incidenteel coke gebruikt. Soms een gram in de maand soms een half jaar niets. Ik denk dat ik op 4 gram in een jaar zit gemiddeld.

Ohja, invloeden zijn alleen slecht als je je er ook daadwerkelijk door laat beinvloeden.

Toevallig ga ik morgen een grammetje halen om een avondje/nacht flink plezier te hebben :grin:
Klik om te vergroten...

De één kan er beter mee omgaan dan de ander. Ik kan m'n gebruik ook onder controle houden, maar een ander die misschien minder stevig in zijn schoenen staat kan daar geen weerstand tegen bieden. Feit is dat cocaine een zeer verslavende drug is, als je eraan toegeeft.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#17
DonnieDark0 zei:
MeejheM zei:
coke is stiekum moeilijk onder controle te houden over langere tijd.
ik heb er een hekel aan, alles eraan is een slechte invloed, zelfs en vooral de distributiesector
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet mee eens. Ik nam mijn eerste lijntje toen ik 16 a 17 jaar oud was. Ik ben nu 22 en heb in die periode echt zeer incidenteel coke gebruikt. Soms een gram in de maand soms een half jaar niets. Ik denk dat ik op 4 gram in een jaar zit gemiddeld.

Ohja, invloeden zijn alleen slecht als je je er ook daadwerkelijk door laat beinvloeden.

Toevallig ga ik morgen een grammetje halen om een avondje/nacht flink plezier te hebben :grin:
Klik om te vergroten...

Hoe zit het met je speedgebruik Donnie?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toch zou ik, mocht je het gaan proberen, eraan beginnen met een bescheiden houding.

Coke werkt ten opzichte van M, G of Speed gewoon heel licht en de kans is groot dat je driftiger gaat snuiven om het 'coke gevoel' te bereiken. Maar eigenlijk is dat coke gevoel heel beperkt tot wat veel mensen vaak denken. Coke kan, als je Speed of MDMA gewend bent gewoon echt duffe zooi zijn waar je in eerste instantie nauwelijks wat van voelt.

Coke kan eigenlijk enkel een euforische sensatie zijn in combinatie met een aangeschoten hoeveelheid alcohol in het bloed, maar dat is geen coke maar een nieuwe stof cocaethyleen. Werking daarvan is een zuiver gevoel van koning zijn van de omgeving waarin je je bevind, het gevoel koel en relax 'authoriteit' te hebben. Maar licht ontvlambaar en opeens overgaan op geweld als je er vatbaar voor bent. Als je niet drinkt, zou ik dat iig wel zo houden en niet beginnen om de coke werking te boosten en te verlengen. Stevig sigaretten roken heb je soms ook de neiging toe. Vertraagt de afbraak van coke.

Als jij je goed voelt bij een actieve, vrolijke, begaande, contactmakende houding is coke eigenlijk een tegenwerker daarvan. Speed is een boosting van je eigen bestaande eigenschappen, coke is een nep laagje over je eigen eigenschappen heen waarmee je contact maakt met anderen. Gesprekken en contact zullen nooit echte empathy omvatten.

Coke is leuk voor een harde egoversterkende wip, en in een huiskamer sfeertje met wat vrienden. Maar voor op een feest of uitgaan met enthausiasme is het bout zooi. Bij thuiskomst voel je je dan best leeg.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Atropa zei:
Coke kan, als je Speed of MDMA gewend bent gewoon echt duffe zooi zijn waar je in eerste instantie nauwelijks wat van voelt.

Als jij je goed voelt bij een actieve, vrolijke, begaande, contactmakende houding is coke eigenlijk een tegenwerker daarvan. Speed is een boosting van je eigen bestaande eigenschappen, coke is een nep laagje over je eigen eigenschappen heen waarmee je contact maakt met anderen. Gesprekken en contact zullen nooit echte empathy omvatten.

Coke is leuk voor een harde egoversterkende wip, en in een huiskamer sfeertje met wat vrienden. Maar voor op een feest of uitgaan met enthausiasme is het bout zooi. Bij thuiskomst voel je je dan best leeg.
Klik om te vergroten...

ja jongens door al jullie reacties heb ik besloten er niet aan te beginnen. Ik wil geen egoversterkende trip! Met pep op, luister ik altijd goed naar anderen, onthoud alles wat ze zeggen (waar ze de volgende keer nog verbaasd over zijn als ik ze bv vraag hoe het nu er mee gaat over een onderwerp en dan zeggen ze "goh dat je dat hebt onthouden", altijd leuk :) en idd zijn alle leuke eigenschappen van mezelf worden iets versterkt. Je hebt daar helemaal gelijk in Atropa! Ik ga er niet aan beginnen!
d
dendazLid
01-01-2024, 00:00
#20
reactie op donnie darco 10 okt 2008

waaahaaaaa. Toevallig dit weekend. En hoelang leef je al naar dit weekend toe. misschien al maanden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."