Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZuiveren --> Resultaten

Zuiveren --> Resultaten

203 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
19% naar 35% betekent dat je 46% van je materiaal verwijderd hebt.

Je hebt na het halveren van je totaal nog 11% cafeine. Voor het halveren van het materiaal was deze caffeine verantwoordelijk voor 6% van het totaal.

Je zou dan dus 43% caffeine eruit hebben gehaald en 3% overige rommel. Mogelijk heb je er alleen maar caffeine uit gehaald en is die 3% fout door onnauwkeurigheden in de getallen.

Je had zelf de conclusie al getrokken, het is goed om caffeine eruit te halen, maar je hebt ook nog 54% overig. Dat hoort maar 26% te zijn. Je werk is dus nog niet klaar, welke zooi zit er nog in, en hoe haal je dat eruit ? :P

Maar toch denk ik dat het makkelijker en goedkoper is om gewoon goede pep te gaan zoeken en je geld terug eisen bij wie je dit verkocht heeft. :)
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Klopt :)

Als je kijkt naar de beginwaarden 19% Amf en 49% Caf. Wat samen 68% is blijkt dat daarin dus nog 6% andere zooi zit.
Helaas is dit niet verdwenen met het filteren waardoor het percentage ervan zo erg vergroot is.
Ik denk dat het niet beter te krijgen is dan dit. :cry:

Als je b.v. pep zou hebben met 40 % Amf en 34 % Caf. Zou je behoorlijke resultaten kunnen halen.

p.s.
Van het testcentrum hoorde ik dat de resultaten de laatste tijd erg slecht zijn. Ze noemde nog een resultaat wat ook vandaag was binnengekomen 61 % cafeine :openmouth: Diep triest.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik denk niet dat er dan 6% andere zooi inzit

Normaal is het 74 + 26%

nu heb je 19% amfetamine, daarbij zou dan lijkt mij 6% noodzakelijk bijproduct horen. Samen 25% dus. Tel daarbij je 49% cafeine en er is nog 26% overige troep.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zou kunnen, maar wat dan vreemd is, is dat als je 100% zuivere snuifbare pep hebt is dat 74% Amfetamine 26% Sulfaat. De pep welke ik had bestaat uit 49% Cafeine en 19% Amf + (evt 5% bijproduct) = 74 %
Wat is dan de overige troep die overblijft na het verwijderen van de cafeine.

Of is het zo dat die 19% Amfetamine maar 6,68 % sulfaat nodig heeft om snuifbaar te zijn en de cafeine niets ?? :confused:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#5
73 vs 27 is ongeveer 1 op 3 verhouding.

Dus 19 amf zou dan idd 6 2/3e sulfaat nodig hebben.. klinkt me niet gek in de oren.

Caffeine is in zn puurste vorm poeder en kan meteen gesnoven worden.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat je die zelf wel niet al te moeilijk kunt maken van je pep!

weetje dat zeker? lijkt me wel vet! doe een beetje olie achtige pep in een capsule, en wakkeren maar!! :hearteyes:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo gaat het:
Dealer heeft een kilo puur liggen. 740 g Amf 260 g Sulfaat Puurheid 74%
Dealer (eikel) versnijdt 1 op 2 en gooit er een kilo cafeine (en andere troep) bij.
Resultaat: 740 g Amfetamine 260 g sulfaat 1000 g Cafeine
Resulteerd in 2000 / 740 = 37 % en voila het vaak gehoorde getal.

De volgende versnijder versnijdt weer 1 op 2 en je krijgt 740 / 4000 is 18,5 % en dat is de troep die ik hier heb :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik snap iets niet ...

hoe kan iets van bv 25% amfeta en 50% cafeine nou ooit 25% amf of meer kan worden.
Door het wassen los je stoffen op ... er komt NOOIT AMFETAMINE bij ?
Test uitslagen zijn niet stabiel die wisselen altijd.

dus er klopt iets niet ..... pep wordt niet sterker door er aceton bij te doen.

Bonie
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
lysergine25 zei:
ik snap iets niet ...

hoe kan iets van bv 25% amfeta en 50% cafeine nou ooit 25% amf of meer kan worden.
Door het wassen los je stoffen op ... er komt NOOIT AMFETAMINE bij ?
Test uitslagen zijn niet stabiel die wisselen altijd.

dus er klopt iets niet ..... pep wordt niet sterker door er aceton bij te doen.

Bonie
Klik om te vergroten...

Door versnijdingsmiddelen uit de pep te halen wordt de pep lichter van gewicht, en daardoor met een hoger percentage amfetamine getest.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
das toch niet logisch ?
ik neem 1000 mg bagger pep getest op 10 % amf 10% cafe ..

ik was het in aceton alle cafeine is opgelost de rest blijft .. 900 mg blijft er over

dan heb ik 10% amf en de rest lost niet op .... das 100 mg dat kan nooit 200 mg worden

de vraag is ... die 100 mg zou dus 70% moeten zijn ?

het gewicht van die 100 pep is exact hetzelfde als de daarvoor 100 mg

:wave:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je bekijkt het verkeerd.

Voor schoonmaak: 1000mg met 100mg pep = 10% pep
Na schoonmaak: 900mg met 100mg pep = 11,11% pep

Er komt natuurlijk geen extra pep bij, maar doordat het totaalgewicht lager is, is het amfetmine gehalte wel omghoog gegaan.

Maar als de testserivce zegt 10% amfetamine, dus 100mg pep van 100%.
Net als de testservice zegt 73% amfetamine, dan heb je 730mg van 100%

Of zie ik het verkeerd :P ?
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#12
petrovic heeft gelijk.

de totale massa word minder doordat er caffeine uit gefilterd word.
daardoord stijgt de amfetamine concentratie
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
DonnieDark0 zei:
Is dat 'kwakzalver' aan mij gericht?
Klik om te vergroten...

Was jij die apotheker dan??? Dat zou wel toeval zijn zeg!!! :wink:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar heb je een goed punt Donnie.

Hoeveel ml aceton gebruik jij op 1 gram denk je?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ok het klaart langzaam op .....

73% zegt niets over de sterkte van de pep maar het geeft het aantal mg amfetamine in het geteste sample aan.
dus 50% pep ( de term alleen al) is net zo sterk als 70% pep ...... alleen moet je van de 50% iets meer nemen.

:confused:

snappen jullie het nog pep junkies ?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Petrovic zei:
Je bekijkt het verkeerd.

Voor schoonmaak: 1000mg met 100mg pep = 10% pep
Na schoonmaak: 900mg met 100mg pep = 11,11% pep

Er komt natuurlijk geen extra pep bij, maar doordat het totaalgewicht lager is, is het amfetmine gehalte wel omghoog gegaan.

Maar als de testserivce zegt 10% amfetamine, dus 100mg pep van 100%.
Net als de testservice zegt 73% amfetamine, dan heb je 730mg van 100%

Of zie ik het verkeerd :P ?
Klik om te vergroten...

Sommige vinden me arrogant maar ik leer graag en ik word graag correct gecorrigeerd.
Ik snap het alleen nog niet maar ik denk dat jij gelijk hebt.
Ik moet het voor mezelf even verduidelijken, 100% = 730 mg en dat noemt men in de volksmond 73%

:confused:

ok nu gingen we uit van 1000 mg maar mijn samples die ik inlever zijn random, van 100 mg tot 175 mg ...
Hoe krijgen zij dan bv 68% van 120 mg teststof die ik inlever.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
3970 zei:
DonnieDark0 zei:
Is dat 'kwakzalver' aan mij gericht?
Klik om te vergroten...

Was jij die apotheker dan??? Dat zou wel toeval zijn zeg!!! :wink:
Klik om te vergroten...

Ik had wel een blackout rond dat tijdstip en ik heb de rare eigenschap dat ik me dan als apotheker verkleed en het land door reis en in vreemd apotheken aan het werk ga, maar dat zou wel erg toevallig zijn :P
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
lysergine25 zei:
Petrovic zei:
Je bekijkt het verkeerd.

Voor schoonmaak: 1000mg met 100mg pep = 10% pep
Na schoonmaak: 900mg met 100mg pep = 11,11% pep

Er komt natuurlijk geen extra pep bij, maar doordat het totaalgewicht lager is, is het amfetmine gehalte wel omghoog gegaan.

Maar als de testserivce zegt 10% amfetamine, dus 100mg pep van 100%.
Net als de testservice zegt 73% amfetamine, dan heb je 730mg van 100%

Of zie ik het verkeerd :P ?
Klik om te vergroten...

Sommige vinden me arrogant maar ik leer graag en ik word graag correct gecorrigeerd.
Ik snap het alleen nog niet maar ik denk dat jij gelijk hebt.
Ik moet het voor mezelf even verduidelijken, 100% = 730 mg en dat noemt men in de volksmond 73%

:confused:

ok nu gingen we uit van 1000 mg maar mijn samples die ik inlever zijn random, van 100 mg tot 175 mg ...
Hoe krijgen zij dan bv 68% van 120 mg teststof die ik inlever.
Klik om te vergroten...

Ik vind je af en toe arrogant, maar nu zeker niet. Ik probeer het uit te leggen:

Een percentage is altijd een term voor een stukje van 1.
1 is dus 100%, die 1 kan staan voor 1000 mg of 150mg of 36,8 mg of wat dan ook.
Dus al neem je 10% van 1000 mg is het 100 mg, neem je 150 mg is het 15 mg neem je 36,8 mg is het 3,68%

Stel mijn goedje is een mengsel van 10 g waarvan 5 g zout en 5 g cafeine. Dat betekent dat 50% zout is en 50% peper. Stel ik was het met aceton. De Cafeine verdwijnt er nu uit en ik houd dus 5 g over. Deze 5g is wel 100% zout.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
ok nu gingen we uit van 1000 mg maar mijn samples die ik inlever zijn random, van 100 mg tot 175 mg ...
Hoe krijgen zij dan bv 68% van 120 mg teststof die ik inlever.
Klik om te vergroten...

De testservice zal merken dat er 81,6mg pure amfetamine in de 120mg zit. Ze maken dan gewoon een rekensommetje om achter het percentage te komen.

120mg = 100%
1,2mg= 1%

Om het percentage amfetamine te weten moeten je dan de geteste hoeveelheid amfetamine(81,6mg) delen door 1% (1,2mg). Dus:

81,6mg/ 1,2mg= 68% amfetamine.

Zo, mijn wiskunde weer opgefrist :P .
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Na enige tijd zijn eindelijk de resulaten bekend van mijn speed zuiverings projectje:

De speed waarmee ik begon heb ik laten testen bij het testcentrum.
19 % Amfetamine 49 % Cafeine :(

De zuiveringsmethode welke ik heb gebruikt is hier te lezen.

De resultaten van het testcentrum van het gezuiverde monstertje:
35% Amfetamine 11 Cafeine

Conclusie

De methode van zuiveren (wassen met aceton en door filter laten lopen) Is dus geschikt om de cafeine uit je speed te halen. Er is nog 11% cafeine overgebleven, door zorgvuldiger of meerdere keren te wassen kan deze eventueel nog opgelost worden. Hierdoor zal een iets beter resultaat verkregen kunnen worden.

Verklaring
De verkalring voor het verdwijnen van de cafeine is simpel:
Cafeine lost in tegenstelling tot amfetamine goed op in aceton. Als je deze mix door een koffiefilter laat lopen zal alleen de aceton met de daarin opgeloste cafeine door het filter komen.
De cafeinevrij speed blijft in het filter liggen


Voor de mensen die niet houden van cafeine in hun speed is dit dus een eenvoudige oplossing.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."