Over die ethanol kan ik je helaas geen antwoord geven...
Gisteren toch zelf ook nog maar eens geprobeerd..ik had 2 gr. Dex, getest op 73%. Waarom dan zuiveren zul je zeggen? Omdat de Dex die ik had, erg nat was, erg stonk, en verschrikkelijk brandde... Waarschijnlijk door het vochtige, vluchtige goedje waarmee de Dex zo vochtig was gemaakt. En daar wilde ik graag vanaf...
Dus 2 gr. natte Dex (erg nat) gedroogd, fijn gemaakt, in een glaasje aceton, roeren. Daarna het glaasje in een glas met heet water langzaam opgewarmd tot zo'n 50 graden. Daar begint de aceton lichtjes te koken, en dan nog eens goed geroerd. Daarna heb ik alles weer door een koffiefilter gegoten, en het residu laten drogen.
Vandaag had ik dus nog geen halve gram over van de 2 gr, maar hij stonk iig niet meer
![:grin:]()
Ik laat hem niet testen, want veel beter dan 73% zal ie niet geworden zijn. Maar de proef op de som; werkt ie nog, ondanks dat ie nu geurloos is? En brandt het nog zo erg?
Vanmorgen een beetje geplugd, en het brandende gevoel is gelukkig helemaal verdwenen. Erg mooi dus, en de stank die verdwenen is is ook mooi meegenomen. En het effect? Net zo goed als voor het wassen
![:grin:]()